Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 2022.03.16 -1 4 40593

Lehetne rajta kicsit cizellálni, hogy szakszerűbb legyen:

 

1. Ez nem igazán fúró gép (még ha az angol azt is írja) hanem forgattyúsház megmunkáló célgép. A megmunkálás sem a köznapi értelemben vett fúrás, hanem a hengerperselyek befogadó furatainak a készre (méretre) munkálása.

2. A gépészetben furatokat ismerünk, lyukat nem.

3. A nagyméretű motorok kiszerelhető hengerperselyekkel rendelkeznek, így nem a henger furatot munkálja meg csak a helyét a perselyeknek.

4. A GM 567, 645, 710 stb. motorok forgattyúsháza acél lemezekből hegesztett kivitelű. 

Előzmény: manhattani (40591)
C50 Creative Commons License 2022.03.16 0 1 40592

OFF a hármas váltóhoz, Felsőpetény: 

Előzmény: manhattani (40591)
manhattani Creative Commons License 2022.03.16 -1 1 40591

Viágvasutai: Hogy mik vannak... Talán a mi NOHABjaink hengerét is ezzel a fúrógéppel fúrták.

EMD sound is music Creative Commons License 2022.02.19 0 0 40590

Ha már motoráram... Persze a hangélmény itt se utolsó! :-D

Előzmény: nohab (40586)
rizibácsi Creative Commons License 2022.02.04 0 2 40589

Nagyon köszönöm! Én is kerestem, de ügyetlenebb voltam!  ime kettő a sok közül Üdv a csapatnak, Rizmajer. 

Előzmény: tom sawyer (40588)
tom sawyer Creative Commons License 2022.02.01 0 1 40588

1993 júli 18-at találtam a gugliban.

Előzmény: rizibácsi (40587)
rizibácsi Creative Commons License 2022.02.01 0 0 40587

Sziasztok!
Mikor volt az 1990-es években NOHAB találkozó Tapolcán? Van csomó képem róla feltenném a Facéra csak nem tudom a dátumot. Akkor még nem volt digis gépem. Kösz a választ! Üdv Rizmajer József.

nohab Creative Commons License 2022.01.18 0 1 40586

A gépnek egyébként sokkal fontosabb, hogy indulás után a motoráram ne szálljon el, erre nagyon figyelnek a hang alapján. Az ősrégi EMD-szabály az, hogy harmadik pozícióban meg kell várni, amíg az áram eléri a csúcsot és lefelé indul, onnan meg hadd szóljon! Az áramcsúcsot egyébként érző füllel simán hallani, mert ott kisimul a járása a gépezetnek - a legtöbb videón utána rögtön elkezdi pakolni felfelé a fokozatokat a vezér.

Előzmény: gmarc (40584)
speculum man Creative Commons License 2022.01.01 -1 2 40585

Talán érdekes valakinek ez kép...

gmarc Creative Commons License 2021.12.15 0 0 40584

Boszniában nem szokták kímélni ezeket a motorokat. 1-3-5-7-8 pozíció és uccu. :)

Előzmény: EMD sound is music (40579)
EMD sound is music Creative Commons License 2021.12.04 0 1 40583

Jó ez a csatorna! A ZFBH-s 661-esek, úgy tűnik, rendszeresen kapnak ehhez hasonló, tisztességes méretű szénvonatokat. A hangélmény itt is fantasztikus!

Előzmény: nohab (40580)
EMD sound is music Creative Commons License 2021.12.04 -1 0 40582

Egy klasszikus uniflow, kétütemű EMD dízel hangja önmagában is csodálatos, a gömbölyű idomok hozzá csak a hab az ízletes sütin!

Előzmény: General Specific (40581)
General Specific Creative Commons License 2021.12.03 0 0 40581

Furcsa ezeket a szép hangokat úgy hallani, hogy nincs körülötte Nohab :)

Előzmény: EMD sound is music (40579)
nohab Creative Commons License 2021.12.03 0 0 40580

méltó a nickedhez, köszi!!!

Előzmény: EMD sound is music (40579)
EMD sound is music Creative Commons License 2021.12.03 0 2 40579

Egy kis rágógumi a fülnek és a szemnek... ha már 7-8. pozíció...

M62-261 Creative Commons License 2021.11.29 0 1 40578

7-8-ik pozícióban is hallgasd meg....más lesz a véleményed !

Előzmény: honiipar (40564)
5047 032 Creative Commons License 2021.11.28 0 0 40577

Nagyon köszönöm! Jó volna abból az időszakból legalább 1-2 évet összegyűjteni. Idővel csak sikerül. Ez is nagy segítség volt! 

Előzmény: nohab (40570)
LoviGabi Creative Commons License 2021.11.26 0 0 40576

Netán síncsiszolás/-köszörülés nem volt arrafelé?

Előzmény: nohab (40575)
nohab Creative Commons License 2021.11.26 0 0 40575

Az uccsó felújítással egyébként brutálisan megnőtt a sínzaj, ennek az okát nem tudom, de a sín már akkor sikít, amikor még egy kilométerre van a vonat.

Előzmény: smith (40568)
Köny Creative Commons License 2021.11.25 0 0 40574

Itt Dorogon rendesen kinyírtak egyet, bár most már biztos bánják, mióta erre küldik a nosztalgia 424-est. 

Előzmény: nohab (40570)
miciati. Creative Commons License 2021.11.25 -1 0 40573

Lenne röhögés!

Előzmény: General Specific (40567)
miciati. Creative Commons License 2021.11.25 0 0 40572

*****

Előzmény: Vendégsín (40571)
Vendégsín Creative Commons License 2021.11.25 -1 0 40571

Hála a nagy manitunak.

Előzmény: General Specific (40567)
nohab Creative Commons License 2021.11.25 0 2 40570

99/2000-ben ezek voltak a tipikus fordulók, az, hogy egymás után melyik következett sokszor inkább a szerencse kérdése volt, de biztos van, aki tudja.

 

8806(tp->/8807/8863(885)/8864/8806 (->tp) 

8649/8642

9709/9712/9705/9714/9751/9750

9711/9718

19703/978/977/9734/9744

9725/974/971/972/975/9706

9745/9735/9716/9746

9741/9731/9730

9757/9732

9728/9729

 

Ezek mindig alakultak egy kicsit, '98-ban a 971 emlékeim szerint 9728/9729 kanyart csinálta utána, majd a 9712-vel Tp-re (vagy 972, a fene se tudja már).

 

Értelemszerűen '96 májusa előtt teljesen más volt minden.

 

Előzmény: 5047 032 (40569)
5047 032 Creative Commons License 2021.11.25 0 0 40569

Sziasztok!

 

A 90-es évekből fellelhető valahol még mozdonyforduló? Minden segítséget előre is köszönöm!

 

 

smith Creative Commons License 2021.10.30 0 0 40568

OFF
Aztán a felújítással visszaemelt pályasebességgel együtt tovább nőtt a menetzaj is a tuskós halbik jóvoltából, a fékezéssel járó zaj erőssége és ideje hasonlóképpen. Már előfordul, hogy tehervonat nem csap akkora lármát, mint ezek a német vackok.
ON

Előzmény: nohab (40566)
General Specific Creative Commons License 2021.10.29 -1 2 40567

Az északi part legújabbkori állapotában egyenletes haladásnál fülre nem halkabb a V43 + az öreg Halbik az ezer éves pályán, mint kb bármilyen dízel (kivéve persze a Classic M41-et), mert a gördülési zaj dominál.

Gyorsításnál azért más a helyzet, meg az is tény, hogy a Flirt-ök tényleg halkak, még öreg pályán is.

 

Ezzel együtt a 29-esre kellett volna hogy maradjon 10+ db MÁV-os Nohab, 120-as áttétellel, normális villamos generátorral, és kb ennyi, az idők végezetéig... De ez nyilván a 90-es évek közepe táján már elúszott.

 

 

Előzmény: nohab (40566)
nohab Creative Commons License 2021.10.29 0 0 40566

Balcsi délen mindig mondogatták anno, hogy a villamosítás azért jó, mert halkabb lett a vasút. De amikor az állomáson bent áll a vonat, akkor egy V43 vagy V63 összehasonlíthatatlanul hangosabb mint az M61. Nyilván egy M41 más kérdés, de az arra nem volt gyakori vendég.

Előzmény: honiipar (40564)
Zolcsi67 Creative Commons License 2021.10.11 -1 1 40565

Lásd még egy topictársunk nickjét: EMD sound is music :)

Előzmény: honiipar (40564)
honiipar Creative Commons License 2021.10.09 -2 1 40564

A napokban láttam a kökin azt a példányt,ami vasúti jawszerarafatos gépeket szokott vonszolni,most éppen négy sóderes kocsival ,megrakva.

Nem volt nagy a forgalom este felé,elbattyogtam mellette.

Azt hittem pihen,de járt a motor.

Akkora hanggal alapjáraton hogy nem hittem a fülemnek.

Nem volt sokkal hangosabb mint egy Citaro vagy VanHool.

Monnyon le az összes ilyen -olyan dizelmozdony

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!