Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Véelményem szerint ha igaz mindaz, ami Fehérváron és Pécsen történt, akkor az a mozdonyvezető nem alkalmas hivatásos járművezetőnek pszichikai alkalmatlanság miatt...
Lehetséges, én most jelenleg 12 éve vagyok ugyanott, eddig egy kivétellel minden munkahelyen én mondtam fel, mert találtam másikat (az egy kivétel a Szikra Lapnyomdában volt, csoportos létszámleépítés keretében - ami persze szintén "magyaros" volt, hiszen az irodában egyszerre volt ott az akkori munkáltatóm és az a munkaerő-kölcsönzős cég képviselője, akihez átmentünk hogy visszafoglalkoztassanak ugyanott, miután megkaptam a végkielégítést...)
De akkor most már leírom itt is: a teljes igazságot úgyis csak az érintettek tudják, aztán ők vagy elmondják vagy nem...
A munka törvénykönyve szerint a munkáltatónak írásban kell átadnia a felmondást. Kizártnak tartom, hogy a főnöke utánaszaladt volna Pécsre, felmászott volna a mozdonyra és átvetette volna vele a felmondást. Tehát alaptalanul állítja, hogy ki volt rúgva. Az, hogy Józsi felkiabált a mozdonyra, hogy "Hé, tudod, hogy ki vagy rúgva?" az még nem felmondás a munkáltató részéről. De ha a főnöke felhívta volna telefonon, az sem volna az.
Ellenben a munkáltató felmondhat szóban is. Volt is ilyen eset régebben, hogy valaki dühében kijelentette, hogy akkor ő felmond, a munkáltató ezt komolyan vette, oszt' nem volt gond többet a faszival.
Normálisan leírtam a véleményemet arról, hogy kollégák közt, hogy kell viselkedni, erre elkezdesz bunkón sértegetni? Gratulálok!
Nem lep meg, hogy téged nem zavar a MÁV vezér stílusa, hisz láthatóan te is pont azon a szinten vagy mint ő, egy normális választ nem bírsz leírni anélkül, hogy ne kezdj személyeskedve sértegetni.
Egy rakás vonat hiúsult már meg egy rakás okból mégse lett belőle balhé, mégse lett kirúgva senki.
Olyat viszont nem sokan láttak még szerintem amit ez a vezér előadott fehérváron, meg olyat se, amit aztán pécsett.
Többek között azért nem tehették meg ezt szombaton, mert vasárnap történt az eset.
Oké. Kicsit összefolytak a napok. Összekevertem azzal hogy most e héten szombaton lesz az "ismétlés", elnézést kérek. Én vasárnap sem voltam ott meg most szombaton sem leszek ott.
Másrészt a szerecsen mosdatókon kívül tisztában van azzal mindenki, ha volt is főnöki utasítás a vezetés nem átadhatóságról, az nem egyenlő azzal, hogy fel sem engedheti a Start dolgozóit, főleg az ellenőrzést végzőt, ennek megtagadása már önmagában munkáltatói eljárást von maga után.
Tehát akkor nem igaz az sem, miszerint már azzal fogadták, hogy lentről kiabáltak neki hogy "Takarodj már le a gépről..." :o
Ha nem ez az "úriember" van ott, akkor nagy eséllyel probléma nélkül lezajlik a menet.
Mondjuk (kezdésnek) az egész menettel az volt a legfőbb probléma, hogy két (kettő...) nappal előbb sikerült meghirdetni az eseményt a nagyközönség felé... no comment. Akkor már egyszerűbb lett volna bevonni vagy átadni a szervezést a Noszinak, és eseti különvonatot szervezni, ha már évfordulóról van szó. Persze, nyilván drágább lett volna, de esetleg kevesebb cirkusszal...
Többek között azért nem tehették meg ezt szombaton, mert vasárnap történt az eset.
Másrészt a szerecsen mosdatókon kívül tisztában van azzal mindenki, ha volt is főnöki utasítás a vezetés nem átadhatóságról, az nem egyenlő azzal, hogy fel sem engedheti a Start dolgozóit, főleg az ellenőrzést végzőt, ennek megtagadása már önmagában munkáltatói eljárást von maga után. Ha nem ez az "úriember" van ott, akkor nagy eséllyel probléma nélkül lezajlik a menet. Azt meg csak zárójelben, hogy anno hasonló fegyelmi problémák miatt kellett a Trakciótól távoznia az illetőnek, ez nem az első ilyen esete volt...
Az érintett szerint: " 15 óra 50 kor közöltèk velem ,hogy azonnali hatállyal vèglegesen ès visszavonhatattlanúl kivagyok rúgva innentől már jogszerütlenül tartozkodtam a mozdonyon mivel a munka viszonyom megszünt ezèrt katapultáltam erre persze ők sem számitottak!!!!!! "
"a cégem hivatalos kommunikációjában azt olvasnám, hogy kirúgtak."
Nem azért, de hol olvastad, hogy ki van rúgva?
"várhatóan megszüntetik a munkaviszonyát"
Várhatóan. Vagyis a hír közlője szerint (legyen az MÁV Sajtószóvivő, MTI, iho.hu, vagy TASSZ) igen, de ez még nem eldöntött tény, mert nyílván még agyalnak rajta.
Kirúgva akkor lesz hivatalosan, ha a kezébe nyomják a felmondást és ő azt aláírja.
Ha a szombatiért nem is, de így a kettőért együtt már biztosra veszem, hogy megvállnak tőle.
Nem volt felsőbb utasítás, hogy nem adhatja át a mozdony vezetését másnak. Ő találta ki, hogy ezzel is védje magát, ha zűr lesz a dologból. Tuti infó...
Más kérdés hogy nem is biztos, hogy felesleges volt a kitétőzés, kérdés hogy Pécsen mennyit mozogtak volna az almásládákkal, ha ha a 6ról fordul akkor vagy fűtőházba áll, akkor csak annyi volt a különbség, hogy azt a két kilométert másik vágányon tette meg. Ja, hogy az papíron másik vonal, az legyen az irodisták baja. Az biztos, hogy volt olyan menet, ami nem ment vissza a 65ösre Külváros és Pécs között. De ha nem 3 (?) vágány lenne járható, nem is lenne probléma belőle...
"azért azt sem felejtsük el hogy a mozdonyvezető úr megítélésének az sem tett jót hogy hétfőn a rendes munkája végzése közben úgy döntött hogy a "mérő vonattal" nem megy tovább és Pécs-Külvárosban megállt"
Nahh... akkor kérdezem: ha szombaton megvolt ez a 'parádé' Fehérváron, akkor miért nem már szombaton este függesztették fel a munkavégzés alól, esetleg már akkor megszüntetni a munkaviszonyát? Nem, mintha mi sem történt volna, adunk neki újabb feladatot, aztán a feladatvégzés közben felhívjuk hogy "Bocs koma, de azonnali hatállyal elbocsátunk, mert..." és ennek így kell működnie?!
Akkor lehetne polemizálni, ha megállt volna a nyílt vonalon és úgy hagyja ott mint eb a sz*rát... de nem ez történt, mert annyira azért ő sem hülye. A mozdonynak és a mérőkocsinak történt bármi baja? Akadályozta a forgalmat, ahol megállt?
Elsőre is értettem, illetve azelőtt sem hogy leírtad...hogy miért nem a közvetlen főnököket vonják felelősségre.
Én is alkalmazott vk. még ha nem is a vasútnál.Amúgy szép-szép kiállni a mundér becsülete mellett...….
Szerintem az ovisok ,akikből nem nézed ki azok is értették a mondani valódat.Viszont az utasok nem velük találkoztak.Lehet fasza gyerek a boltos tulaj ha az eladó anyázva szolgál ki.Miért kell csodálkozni ha az utas ezen akad ki.Teszek Én a szervezés hibáira mikor azt látom hogy egy mv. arogáns bunkó módon viselkedik.
Attól függetlenül vagy nem tudunk valami apró részletet vagy van egy adag gerinctelenség a háttérben...hozzáteszem ez sem lep már meg senkit sajnos a mai világban.
De akkor Én is leírom mégegyszer: a ranglétra alján nem kifizetődő a túlzott arogancia,de a bunkóság főleg nem.
Ismét teljesen egyetértek veled, hogy a viselkedése miatt a valódi felelőssel nem foglalkozik senki, aki lapit mint
xar a fűben, azért azt sem felejtsük el hogy a mozdonyvezető úr megítélésének az sem tett jót hogy hétfőn a rendes munkája végzése közben úgy döntött hogy a "mérő vonattal" nem megy tovább és Pécs-Külvárosban megállt, Ö meg távozott és fél napig ott díszelgett a gép! Persze ez már egy másik úgy!
Szomorú vagyok, hogy még most sem értettél meg! Ezek szerint jó eséllyel mások sem...
Megpróbálom máshogy:
1.- Nem a bunkóságot próbálom mentegetni/megmagyarázni.
2.- Hanem csupán szerettem volna ebben az ügyben a hangsúlyokat a megfelelő helyekre kitenni!
Nem tudom, eddig érthető-e?
Szóval tartok attól, hogy mivel a szóban forgó mozdonyvezető -úgymond- megtette azt a szívességet a MÁV -nak, hogy még botrányosan is viselkedett, ezzel kitűnő lehetőséget adott a saját főnökének arra, hogy kibújjon a felelősség alól.
Követhető..?
Itt ugyanis a tömeg, mint felzúdult méhkas, máris a mozdonyvezető magatartásán veri magát, és tényleg úgy tűnik, hogy az illetékes főnök felelőssége már senkit nem érdekel.
Feltételezem, a startos főnökök és a PMLI -s főnökök bratyiban vannak egymással, majd bolond lenne egyik kiadni a másikat, ha csak a feldühödött nagyközönség ki nem követeli.
Jelen állást én úgy látom, a 'tömeg', azaz a plebs, tulakdonképpen mi magunk is, azaz a fórum közönsége, bőven megelégszik a mozdonyvezető keresztrefeszítésével, ezt a főnökök meg is teszik nekik. Azután (a főnökök) nyugodtan hátradőlhetnek, legfeljebb egy pohár bor mellett aszongya egyik a másiknak, hogy Józsikám/Pistikém/mittudomén kicsodám, legközelebb erre azért figyelj oda jobban..!
Tisztelt Mihály olvtárs, teccett venni a mondanivalót?
Teljesen igazad van hogy valószínű felsőbb utasításra nem engedte át a mozdony vezetését, viszont a stílusával gond volt illetve hogy a Gépészeti vonallellenőrt sem engedte fel a gépre elég ciki! Én úgy tudom hogy az Ö utasitása kötelező jellegű mindeno mozdonyvezető számára aki startos vonalon személyszállítást végez!
"...Ne kelljen már felnőtt embereknek elmagyarázni, hogy egy munkahelyen, pláne ügyfelek előtt hogy kell viselkedni - függetlenül attól, hogy kinek van igaza..."
Hű de öntudatos munkavállalót tisztelhetek személyedben! Esetleg május elsején nem akarsz felvonulni? Ja, azt már lekésted...
Na mindegy, térjünk a lényegre, mert úgy látom, azt itt továbbra sem értitek többen.
1.- A kiindulási probléma a nohabos menet meghiúsulása. A résztvevők viselkedésbeli megnyilvánulásai csak "mellékszereplők".
2.- Emberünk nem merte volna megtagadni a gép átadását, ha a főnöke nem állt volna mögötte.
3.- Innentől kezdve, ha emberünk hibázott, akkor a főnöke kétszer annyira hibázott! Ha emberünk büntetést érdemel, akkor a főnöke kétszer annyira érdemel büntetést!
Itt a fórumon mégis, ahol elvileg hétköznapi kisemberek, járunk össze beszélgetni, a döntő többség nem kíváncsi a főnök felelősségére, a munkáltatói hierarchia legalsó lépcsőfokán álló embert viszont keresztrefeszítenék!
Tudnék ebből messzemenő, történelmi párhuzamot vonni tömegpszichológiai alapon, de az itt annyira OFF lenne, hogy inkább nem teszem...
Figyelj, te öntudatos dolgozó!
Igenis azon van (kellene lennie) a hangsúlynak, milért hiúsult meg a nohabos menet?
Ez pedig igenis a főnök felelőssége! Persze ti, mint az ovisok, azt nézitek, hogyan viselkedett az a csúnya bácsi, és ezen felháborodásotok közepette már el is felejtitek a kiindulási problémát! A főnök felelősségével együtt! Pedig az itt a lényeg! Ha a főnök felelősségre vonása megtörtént, majd utána lehetne beszélni arról, hogyan viselkedett a 'csúnya bácsi'.
Mondjuk ezt is idézhetted volna ugyanabból a cikkből:
"Értesüléseink szerint a pályavasúti Nohab a kialakult helyzetet felháborítóan kezelő (egy tapolcai vezérnek a facebookon gyakorlatilag verést is kilátásba helyező) mozdonyvezetőjét fegyelmi bizottság elé állítják."
Egy korábbi cikkben pedig ezt írták: "De a 017-es eredeti vezére nem engedte föl a gépre – fültanúk szerint meglehetősen bárdolatlan modorra vall, és a mozdony körül álló, a fejleményekre kíváncsi utasok körében megütközést keltett, ahogy az elképedt startos vezérrel, kollégájával beszélt."
Más cikkekben is leírták, hogy a viselkedéssel volt a fő baj, arra meg rohadtul nem mentség, hogy ki utasította a gép át nem adására.
Ne kelljen már felnőtt embereknek elmagyarázni, hogy egy munkahelyen, pláne ügyfelek előtt hogy kell viselkedni - függetlenül attól, hogy kinek van igaza.