Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Igénybe vehet alvállalkozót a tevékenység lebonyolításához, akár vontatásszolgáltatás képében is, de kell hozzá egy szerződés, amely alapján egyértelmű a felelősség kérdése (és mivel ilyen szerződés ebben az esetben nincs, ezért ült volna fel a startos ember).
10. oldal 1. pont. Ez alapján a közszolgáltatási szerződés hatálya alá tartozó vonatot csak a Start közlekedtethet, alvállalkozót nem vonhat be. Járműbérlés esetén azt a Start munkavállalója vezetheti, mint ez esetben is kellett volna. A kötött szerződésnek ennek meg kellett felelni.
Nem tudom, hogy milyen arányban vannak a költségek és a plusz bevétel, de el tudom képzelni, hogy megéri (a reklámértékkel együtt biztosan).
Olyan szempontból is megérheti, hogy sok gyerek egyáltalán nem utazik vonattal, mert a szülei autóval viszik. Egy ilyen érdekes vonatútra esetleg elmennek vonatozni, és így a gyerek később jobban fog vonatra ülni, mert nem lesz számára annyira ismeretlen.
Vesd össze a két mondatod. Egy ilyen járat szinte biztosan bukó, ha csak ezt nézed. A marketing segítségével, és a az ilyen eseményekkel bevonzott emberekkel - akik könnyebben szoknak rá a vonatozásra, vagy akár a vasútnál dolgozik később - hosszú távon megéri. Tény, hogy forintosítani nehéz, de valahonnan kell az utánpótlás személyzet és utas oldaláról.
Szerintem meg ezek után részletkérdés, hogy ki milyen stílusban reagálta le a szituációt.
A dolog végkimenetelében a főnöki utasításoké a főszerep!
(Persze lehetett volna emberibben is kezelni a helyzetet az érintett személyzet részéről, és akkor a kívülállók talán nem is vettek volna észre semmit. De ne ezt tekintsük elvárásnak, mert akkor mindenki elfeledkezik a főnökök felelősségéről!)
Ha ez csakugyan így volt, akkor itt az ideje, hogy ne a mozdonyvezetőt "ütlegelje" itt mindenki,
Ez még nem jogosít fel senkit arra, hogy bunkó paraszt módjára viselkedjen és az ellenőrzésre jogosult dolgozót se engedje fel! Az alapvető gond ez! Simán megoldható lett volna a probléma. De az illetőnek, már nem először pályafutása során, nem sikerült.
Sajnos az illetékes főnökök, úgy tűnik, nem zsíroztak le egymásközt minden részletet. Remélem, majd a belső vizsgálat ki mer mondani ilyen felelősséget is!
...
Ugyanakkor vegyünk észre két apró mondatocskát abban a cikkben, ami még mindent remélt!
"...Egy éve simán elhajtottak volna. De az még egy másik világ volt..."
Szóval jómagam szintúgy nagyon örülök annak, hogy Csépke eltakarodott a .......ba!!!!!
Szerintem alapvetően jó ötlet, feltéve, hogy tényleg jól szervezik meg és működik a dolog. Sok helyen csak negatív dolgokat írnak a vasútról (pl. forgalmi zavarok), végre egy olyan dolog, ami elég érdekes, hogy írjanak róla az újságok és pozitív (feltéve, hogy tényleg sikerül). Nyilván próbálkoznak mindenféle sajtóközleménnyel (pünkösdi hétvégén változik a vonatok közlekedési rendje, június 15-től balatoni nyári menetrend), de azok nem annyira érdekesek, és így kevésbé terjednek. Egy ilyen akció azt mutatja, hogy a vasút mindenkivel foglalkozik, ami növeli a hírnevét.
Annyi nohabozni vágyó ember nincs, hogy összejöjjön egy különvonat, valamivel össze kell kapcsolni a dolgot (az alapítványi Nohab érdekes helyeket jár be, a Nosztalgia pedig érdekes programokat kínál). A START-nak úgyis vannak vonatai, így legegyszerűbben ő tud ilyet szervezni. Nem tudom, hogy milyen arányban vannak a költségek és a plusz bevétel, de el tudom képzelni, hogy megéri (a reklámértékkel együtt biztosan).
Olyan szempontból is megérheti, hogy sok gyerek egyáltalán nem utazik vonattal, mert a szülei autóval viszik. Egy ilyen érdekes vonatútra esetleg elmennek vonatozni, és így a gyerek később jobban fog vonatra ülni, mert nem lesz számára annyira ismeretlen.
Értem, hogy egy közszolgáltatótól azt várod, hogy a közszolgáltatással foglalkozzon, de ettől még csinálhat mást is. Pl. a BKK/BKV is szervez nosztalgiajáratokat. És ott is előfordul, hogy normál járatokra rakják be az érdekes/nosztalgia járművet.
Azt írod, elég korrekt a cikk. (Én nem tudom, nem voltam ott.) Ha ez így van, akkor sikerül elsiklunk a leglényegesebb mondatok felett?
Idézem:
"...amikor a helyzet előállt, mindenki felhívta a főnökét. A startosnak azt mondták, hogy startos vonat csak startos vontatással mehet, ő vezet. A mávosnak meg azt, hogy ki ne adja a kezéből a gépet; ő vezet..."
Ha ez csakugyan így volt, akkor itt az ideje, hogy ne a mozdonyvezetőt "ütlegelje" itt mindenki, hanem az illetékes főnököket! Vagy a főnökök még egy ilyen helyzetben is érinthetetlen magasságban lakoznak..?
Még a kommentelők sem "érinthetik" őket??? A kisemberen mindig könnyebb elverni a port!
Én inkább annak az okosnak tudok gratulálni aki egy menetrendszerű közszolgáltatást végző vonatból őár ember szórakozására cirkuszvonatot csinál. Aki Nohabozni akar az igenis fizesse ki azt a plusz pénzt amibe egy különvonat kerül...
Köszönd meg a Nohab sofőrjének, aki nem a szerződésnek megfelelően cselekedett és több más, rá vonatkozó szabályt is figyelmen kívül hagyott. Ez az egész cirkusz csak miatta történt.
Létezik olyan, hogy egy vasútvállalat, aminek magának áruszállítási engedélye van, mozdonyt és személyzetet biztosít egy másik vasútvállalatnak, akinek van személyszállítási engedélye. Ebben nincs semmi probléma.