Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
A Facebook kommentelök a cikk alatt viszont megosztottak, a MÁV-Startos kötödésük szerint a MÁV-Startos mozdonyvezetö átvehette volna a Nohabot, a magánvasuti közeli kommentelök szerint erről szo se lehet, mert a M61-017 PMLI mozdonyaként magánvasuti gép.
A MÁV-Start is a MÁV leánya, na de a pályások is. Szóval furcsa, a két cégenbelüli vasútvállalat torzsalakodása, meg az, hogy a Mávcsoport több kis cége egyben önálló vasútvállalat is, az Fkg meg a Kfv. Ebből simán kijön ilyen gubanc, hogy ki nem beszél meg valamit alaposan a másikkal.
Hát azért az nemkicsit a nap vicce, hogy a PMLI-s mozdonyvezető meg a Startos jó hogy nem már úgy zörrentek össze, mint az ovisok a homokozóban a kislapátért.
Leutaztam, gondolok csinálok már pár jó képet, de eh minek...
(Hmm. Ha startos menetvonalon startos vezethet, akkor hogyan közlekednek azok a különvonatok, amiket olyan magánvasúti mozdonyok vontatnak, amiknek amúgy csak áruszállítási engedélyük van?)
Erre a felvetesre írtam amit. A mai az nem különvonat vol, hanem startos, pesze.
Olvasom itt a hozzászólásokat, és nem tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek. Rettenetesen szomorú, hogy azok, akiknek van egy jó ötletük, és végig akarják vinni, nem képesek letárgyalni normálisan egymással vezetői szinten, hogy milyen mozdony honnan-meddig megy, ki vezeti mettől meddig, stb., és ezt nem képesek tudatni az érintett mozdonyvezetőkkel. Na, így nem lehet dolgozni. És a nagyobb baj, hogy ez a trehányság társadalmi szinten megy így, mert a teljesen más területű saját munkámban naponta szembesülök ezzel.
Nézd, hogy a "vezető szinteken" mit egyeztettek ez a vezérre akkor tartozik, ha megkapja a megfelelő utasítást, hogy Szfehérváron adja át a gépet a Startosnak. Ha ez nem történt meg, akkor....
Másfelől az oda vezényelt Startosnak volt érvényes típusismerete a 17-esre?
(Hmm. Ha startos menetvonalon startos vezethet, akkor hogyan közlekednek azok a különvonatok, amiket olyan magánvasúti mozdonyok vontatnak, amiknek amúgy csak áruszállítási engedélyük van?)
Gyorsan szervezett menet, ez igaz, viszont az teljesen egyértelmű volt mindenki számára (vezetői szinten is), hogy startos menetvonalon startos masiniszta vezet. Hogy ebből mit tudhatott a 017-es járművezetője, nem tudom, de ismerve a korábbi hasonló eseteket, gyanítom, pont lesz@rta. Teheti, természetesen, csak normál helyeken az ilyesminek súlyos következménye lehet. Főleg úgy, hogy az ezzel kapcsolatos véleményének nem egészen szalonképes módon adott hangot.
2013 kivételével nem volt 120-as menetvonala a nohabos vonatnak, különösen nem Fehérvártól Tapolcáig. A villamos energia kérdése számíthat, azt nem tudom, hogy most milyen szerelvény fordult volna. Egyébként van a noszinak VFK-ja is, ha nagyon akarták volna (persze, ha most éppen üzemképes).
Ezek szerint nem. Erre írtam, hogy ez egy kapkodva összehozott menet lett volna, mert vki ránézett a naptárra, és rájött, hogy éppen a 004-es balesetének évfordulója lesz - uccu neki, emlékmenet! Biztos jó imázsnövelő lesz! Eredményt látjuk...
Ad-hoc nem tudták összeszervezni, hogy a Start-os felmegy a gépre, papíron csinálja a körét, a másik meg dolgozik helyette, ha már nem bírja elengedni a kontrollert?
Én már akkor csodálkoztam, amikor nem valamelyik noszis gépet bérelték ki, ha jól tudom van is ott a közelben egy, talán az Egyes Szabolcson dolgozik.
**
Ugyanazért, mint 2013-ban és 2014-ben a 17-es ment a balatoni retró vonatok élén. A 17es 120-as és tud villamos energiát adni a vonatnak, a 001, a 006, a 019 és a 020 meg 105-ös és nem tud villamos energiát biztosítani.
Itt ahogy látom, volt egy kommunikációs félreértés-halmaz. Ha a Pályás vezér nem kapott utasítást arra, hogy adja át a gépet a Startosnak, akkor nem adhatta át. Ez nem pályás vezér hibája, a különmenetet adhoc seperc alatt leszervezők kefélték el a szervezést...
Ettől függetlenül a Nohab sofőrje (az ilyen nem érdemli meg a mozdonyvezető nevet) minősíthetetlenül kezelte a helyzetet információim szerint. Nem az első ilyen balhéja volt amúgy...
Így történt, és nem ok nélkül. A Start ragaszkodik a startos vezérhez, a pályások meg évek óta csak vezérestül adják oda a gépet. Ezt úgy kb. mindenki tudja, aki egy kicsit is képben van. De ezek szerint mégis csak van valaki, aki ezt nem tudta. Én már akkor csodálkoztam, amikor nem valamelyik noszis gépet bérelték ki, ha jól tudom van is ott a közelben egy, talán az Egyes Szabolcson dolgozik.