Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Nézd, hogy a "vezető szinteken" mit egyeztettek ez a vezérre akkor tartozik, ha megkapja a megfelelő utasítást, hogy Szfehérváron adja át a gépet a Startosnak. Ha ez nem történt meg, akkor....
Másfelől az oda vezényelt Startosnak volt érvényes típusismerete a 17-esre?
(Hmm. Ha startos menetvonalon startos vezethet, akkor hogyan közlekednek azok a különvonatok, amiket olyan magánvasúti mozdonyok vontatnak, amiknek amúgy csak áruszállítási engedélyük van?)
Gyorsan szervezett menet, ez igaz, viszont az teljesen egyértelmű volt mindenki számára (vezetői szinten is), hogy startos menetvonalon startos masiniszta vezet. Hogy ebből mit tudhatott a 017-es járművezetője, nem tudom, de ismerve a korábbi hasonló eseteket, gyanítom, pont lesz@rta. Teheti, természetesen, csak normál helyeken az ilyesminek súlyos következménye lehet. Főleg úgy, hogy az ezzel kapcsolatos véleményének nem egészen szalonképes módon adott hangot.
2013 kivételével nem volt 120-as menetvonala a nohabos vonatnak, különösen nem Fehérvártól Tapolcáig. A villamos energia kérdése számíthat, azt nem tudom, hogy most milyen szerelvény fordult volna. Egyébként van a noszinak VFK-ja is, ha nagyon akarták volna (persze, ha most éppen üzemképes).
Ezek szerint nem. Erre írtam, hogy ez egy kapkodva összehozott menet lett volna, mert vki ránézett a naptárra, és rájött, hogy éppen a 004-es balesetének évfordulója lesz - uccu neki, emlékmenet! Biztos jó imázsnövelő lesz! Eredményt látjuk...
Ad-hoc nem tudták összeszervezni, hogy a Start-os felmegy a gépre, papíron csinálja a körét, a másik meg dolgozik helyette, ha már nem bírja elengedni a kontrollert?
Én már akkor csodálkoztam, amikor nem valamelyik noszis gépet bérelték ki, ha jól tudom van is ott a közelben egy, talán az Egyes Szabolcson dolgozik.
**
Ugyanazért, mint 2013-ban és 2014-ben a 17-es ment a balatoni retró vonatok élén. A 17es 120-as és tud villamos energiát adni a vonatnak, a 001, a 006, a 019 és a 020 meg 105-ös és nem tud villamos energiát biztosítani.
Itt ahogy látom, volt egy kommunikációs félreértés-halmaz. Ha a Pályás vezér nem kapott utasítást arra, hogy adja át a gépet a Startosnak, akkor nem adhatta át. Ez nem pályás vezér hibája, a különmenetet adhoc seperc alatt leszervezők kefélték el a szervezést...
Ettől függetlenül a Nohab sofőrje (az ilyen nem érdemli meg a mozdonyvezető nevet) minősíthetetlenül kezelte a helyzetet információim szerint. Nem az első ilyen balhéja volt amúgy...
Így történt, és nem ok nélkül. A Start ragaszkodik a startos vezérhez, a pályások meg évek óta csak vezérestül adják oda a gépet. Ezt úgy kb. mindenki tudja, aki egy kicsit is képben van. De ezek szerint mégis csak van valaki, aki ezt nem tudta. Én már akkor csodálkoztam, amikor nem valamelyik noszis gépet bérelték ki, ha jól tudom van is ott a közelben egy, talán az Egyes Szabolcson dolgozik.
Nem is neked címeztem igazából, csak a posztodról ez jutott eszembe, mielőtt valaki felveti, hogy vegyünk onnan egyet és csináljuk meg az M61 2001 mintájára :P
Ez a "mozdonymentési ötletem" az ottaniaknak szólt. :-)
(Amúgy meg jónak mondod... ;-) Elég közel áll a szívemhez az Alapítvány és néha személyesen is előfordulok náluk. Ha az év felét nem távol, vidéken kényszerülnék tölteni, gyakrabban is mennék... :-) )
A Nohab Gm alapítványnál is van két mozdony amit kellene csinálni, de ahogy tudom egy maréknyi emberen kívül, a többség csak addig rajongó míg otthon a fotelből véleményt nyilvánít...momden tisztelet persze a kevés kivételnek!
Német DB V 300 001 (Krauss-Maffei ML 3000 C'C' típusú 3000 LE-s kétmotoros Diesel-hidraulikus mozdony, ez a mozdony volt 1960-ban az M61.2001 bemutató mozdony Magyarországon, majd 1963-tól a DB V 300 001) (Boda Miklós gyűjt.) Csak ez az egy volt belőle, és miután Olaszországot is megjárta, 1980-ban Penzberg-ben szétvágták.