Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Én már akkor csodálkoztam, amikor nem valamelyik noszis gépet bérelték ki, ha jól tudom van is ott a közelben egy, talán az Egyes Szabolcson dolgozik.
**
Ugyanazért, mint 2013-ban és 2014-ben a 17-es ment a balatoni retró vonatok élén. A 17es 120-as és tud villamos energiát adni a vonatnak, a 001, a 006, a 019 és a 020 meg 105-ös és nem tud villamos energiát biztosítani.
Itt ahogy látom, volt egy kommunikációs félreértés-halmaz. Ha a Pályás vezér nem kapott utasítást arra, hogy adja át a gépet a Startosnak, akkor nem adhatta át. Ez nem pályás vezér hibája, a különmenetet adhoc seperc alatt leszervezők kefélték el a szervezést...
Ettől függetlenül a Nohab sofőrje (az ilyen nem érdemli meg a mozdonyvezető nevet) minősíthetetlenül kezelte a helyzetet információim szerint. Nem az első ilyen balhéja volt amúgy...
Így történt, és nem ok nélkül. A Start ragaszkodik a startos vezérhez, a pályások meg évek óta csak vezérestül adják oda a gépet. Ezt úgy kb. mindenki tudja, aki egy kicsit is képben van. De ezek szerint mégis csak van valaki, aki ezt nem tudta. Én már akkor csodálkoztam, amikor nem valamelyik noszis gépet bérelték ki, ha jól tudom van is ott a közelben egy, talán az Egyes Szabolcson dolgozik.
Nem is neked címeztem igazából, csak a posztodról ez jutott eszembe, mielőtt valaki felveti, hogy vegyünk onnan egyet és csináljuk meg az M61 2001 mintájára :P
Ez a "mozdonymentési ötletem" az ottaniaknak szólt. :-)
(Amúgy meg jónak mondod... ;-) Elég közel áll a szívemhez az Alapítvány és néha személyesen is előfordulok náluk. Ha az év felét nem távol, vidéken kényszerülnék tölteni, gyakrabban is mennék... :-) )
A Nohab Gm alapítványnál is van két mozdony amit kellene csinálni, de ahogy tudom egy maréknyi emberen kívül, a többség csak addig rajongó míg otthon a fotelből véleményt nyilvánít...momden tisztelet persze a kevés kivételnek!
Német DB V 300 001 (Krauss-Maffei ML 3000 C'C' típusú 3000 LE-s kétmotoros Diesel-hidraulikus mozdony, ez a mozdony volt 1960-ban az M61.2001 bemutató mozdony Magyarországon, majd 1963-tól a DB V 300 001) (Boda Miklós gyűjt.) Csak ez az egy volt belőle, és miután Olaszországot is megjárta, 1980-ban Penzberg-ben szétvágták.
Picit OFF, de kíváncsi volnék arra, hogy létezik-e még az egykori Krauss-Maffei demonstrátor mozdony, ami M61 2001 pályaszámon futott nálunk annak idején.