Keresés

Részletes keresés

LoviGabi Creative Commons License 2019.02.22 0 0 39971

Mai KöKin áthaladós: https://youtu.be/fCs_KR4qZjk

(hogy lehet megint embed-elni videót?)

smnks Creative Commons License 2019.02.22 -1 1 39970

Való igaz, erősen életkorfüggő, hogy kinek mi a retró? Valószínűleg sok fiatal vasútbarát van, akiknek már csak a Nohabok utolsó tíz-húsz évéről, azaz a szinte kizárólag Tapolcához köthető időszakról vannak élő emlékeik a sorozat menetrendszerű személyforgalmi időszakából. Így nekik értelemszerűen a csillag nélküli narancs jelenti a fiatalságukat. Ezért valahol megértem, ha nekik most hiányérzetük van...

 

Egyébként -ahogy szegény "Sörösgigant" fórumtárs is többször célzott rá itt a fórumon- az az időszak tulajdonképpen már csak lópikula volt a Nohabok korábbi időszakához képest.

Persze ezzel együtt mi is tudtunk örültünk ennek az időszaknak, mert legalább közlekedtek még Nohabok személyszállító vonatokkal! Jómagam is addig találtam értelmét vasutat fényképezgetni, amég rendszeresen járták a Nohabok a 29-es vonalat. Aztán eltettem nyugdíjba apám öreg Zenit gépét...

 

Végül, ha már a 6-os csillag nélküli narancs festését hiányoltátok többen, néhány képet engedjetek meg tőlem is, hogy ismét meghivatkozzam őket, mivel pont ezen legutolsó, még "élő" időszakban készültek, és a 006-os az egyik főszereplőjük.

Előzmény: General Specific (39965)
smnks Creative Commons License 2019.02.22 -1 0 39969

"...Hehe... Koronás címer és vörös szürke csillag... Jópofa...  :-) ..."

 

Ez már az OFF 209-es Púposon is így van. Emlékszem, én is csak a tavaly májusi különvonatozás alkalmával vettem észre, amikor ellenvonatra vártunk valahol, és ezalatt előreballagtunk a mozdonyhoz.

...Úgy látszik, nem csak a modellezés világában szükségeltetik némi kompromisszumkészség! :-)

Előzmény: alkotasu (39968)
alkotasu Creative Commons License 2019.02.22 -1 1 39968

Hehe... Koronás címer és vörös szürke csillag... Jópofa...  :-)


Mondjuk az ablaktörlő lapát nyelét nem kellett volna félig narancsra fújni. Jó lett volna az végig feketének.

De nem fanyalgok, csak megemlítettem, hogy egy hangyányit jobban oda kéne figyelni a munkára, mert ez csupán trehányság. Viszont bármikor könnyen javítható. Remélem, hogy fogják is.

Előzmény: SKL14 (39959)
150-es vonal Creative Commons License 2019.02.22 0 1 39967

Ne fogadj rá nagy pénzben...

Előzmény: Ep128 (39966)
Ep128 Creative Commons License 2019.02.22 -1 0 39966

Elvileg majd egyszer a 002 lesz "hagyományos narancs"... :-)

Előzmény: General Specific (39965)
General Specific Creative Commons License 2019.02.22 -1 4 39965

Én is narancssárga Nohabból szerettem volna többet, mert nekem a 80-as évek volt a fiatalság, és nekem a narancs volt "A" Nohab.

Ezzel együtt 18 évvel ezelőtt, amikor 2001 elején felsorakoztak "utoljára" a Füstiben, egy lyukas garast nem adtam volna azért, hogy ők még ennyi idő után is meglesznek.

Mit "meglesznek"..., dolgoznak, kb. van rájuk költve is valami, jól néznek ki, sőt, még többen is lesznek.

Ha nekem valaki azt mondja 18 éve, hogy 8 üzemképes Nohab fog szaladgálni az országban, és lesz még 2 szobor, akkor udvariatlanul megkérem, hogy ne szívjon abból a cuccból, amitől ilyen rózsaszínben látja a világot.

És mégis...

Szóval nagyon örülök annak, hogy vannak, mert 2000 után nagyon aggódtam, és egy percet sem szomorkodom azon, hogy milyen a színük.

Ezt csak jó szándékkal és barátilag azért írom le, hogy örüljetek inkább ti is...

 

Előzmény: SKL14 (39964)
SKL14 Creative Commons License 2019.02.21 -1 0 39964

Mindenesetre békebeli idők ide vagy oda, meg, hogy szerinted nekem mi tetszik vagy mi nem az biztos, hogy a MÁV-os csíkos festés az nagyon szép, a legszebb Nohab festés a világon, de ha van valakinél egy kézben 4 db gép akkor kicsit egysíkú a csíkos, pláne ha a konkurenciánál is van még 2, e mellett a 6-os és 19-es vagy 25 évig volt narancs, ami ugyancsak meghatározó színterv volt. A narancs 6-ost ugye elkaszálták már pár éve holott a MÁV-nál csak a Nohaboknál volt rendszeresítve a narancs-fekete forgóváz/tank páros, és a 19-es kuriózum volt a közelmúltig, hogy egyezett a színterve azon festési korosztály többi MÁV-os dízelével. Nekem ez a narancs festés volt a nosztalgia.

 

Nincs mit szépíteni, ezeket a gépeket magán vasúttársaságok nyúzzák, és azt csinálnak velük amit csak akarnak. Nem kell, hogy törődjenek a történelmi hűséggel. Legelőször a 17-es lett módosítva, külsőleg új csatlakozók, tetőszellőzőrácsok, majd mostanra már ugye 5 ventilátor van a tetején nem 4, de a 10-es is kapott egy egyedi kapaszkodót a tető két oldalán, a nosztalgiásoknál is lassan tűnik el ez az a gépekről, mert mit számít, a lényeg, hogy a lóvét termeli.

Előzmény: smnks (39960)
bahnofficial Creative Commons License 2019.02.21 0 4 39963

Üdvözletem!

 

Szerintem SKL14 fórumtársnak abban igaza van, hogy a 6-ost meghagyhatták volna a legutolsó festési változatában. (Véleményem szerint is) túl sok lett a csíkos.

Előzmény: smnks (39960)
smnks Creative Commons License 2019.02.21 0 0 39962

Köszi. De az így akkor már legfeljebb ballaszt... :-/

Előzmény: zsiráftotya (39961)
zsiráftotya Creative Commons License 2019.02.21 0 0 39961

A katlan benne van,csak nem használható...

Előzmény: smnks (39960)
smnks Creative Commons License 2019.02.21 0 3 39960

Üdv!

 

Igen, komolyan, hál'istennek!

Én pl. kifejezetten örülök ennek a festési variánsnak, ahogy az ebbéli várakozásomnak már itt többször is hangot adtam korábban. (Persze nem áltatom magam, hogy a döntéshozók a fórumot olvasva hozták meg döntésüket, de nem is ez a lényeg. :-))

A "szocializmus mániáról" pedig annyit, hogy akár tetszik neked, akár nem, ezek a mozdonyok abban az időszakban élték nálunk a virágkorukat, épp ezért szerintem teljesen jogos, hogy elsősorban erről az időszakról emlékezzünk meg! Ettől még nem a politikai rendszert sírja vissza az ember, csak a fanyalgók ilyenkor mindig ezt igyekeznek belemagyarázni!

Az aktualitást adó 019-essel kapcsolatban pedig még annyit, hogy narancs festésűként tényleg "úttörő" volt ezzel az ún. "átmeneti" színváltozattal, még ha a MÁV logót nem is viselte túl hosszú ideig. Tehát melyik másiknak kellene ezt a festési variánst megtestesíteni, ha nem épp a 19-esnek!?!

 

Számomra inkább szomorú hír, hogy a gőzfűtési csőcsatlás fejeket már hiába keresem ezen a mozdonyon is! Valószínűleg kiszedték belőle a kazánt, pedig úgy tudtam eddig, hogy a 001-esen és a 020-ason kívül ebben is benne van még... Ezek szerint csak volt.

Előzmény: SKL14 (39959)
SKL14 Creative Commons License 2019.02.19 -2 0 39959

http://iho.hu/hir/regi-uj-kontosben-az-m61-019-190218

 

De most komolyan?

 

Nem értem teljesen a koncepciót, de, hogy a döntéshozókn(a)k erőteljes szocializmusmániája van az egyértelmű... De legalább mennyire meghatározó volt a Nohabok életében ez a festési variáns a logóval... Ha jellemző és meghatározó festést kellett választani akkor pont ez (nem) az. 

 

Mondjuk én már azt sem értettem, hogy a 6-ost miért nem lehetett csak újrafesteni, már így is volt 2+2 csíkos festésű, nagyon kellett egy 5-ik is... Pedig a 4 csíkos mellett pont jó volt a két narancs a csillagos utáni érából (azért az is 10 évet ölelt át), egy alul fekete és egy alul szürke verzióban. De szép is VOLT.

r_tamas Creative Commons License 2019.02.02 0 0 39958

https://youtu.be/a28Gu7uxGW8

Nohab a Szentendrei Hév vonalán

_Metzger_ Creative Commons License 2019.01.08 0 0 39957

Köszönöm ezt is!

Előzmény: MTU-890 (39956)
MTU-890 Creative Commons License 2019.01.05 0 1 39956

off:

 

A 14D40 dízelmotor fogyasztási adatai (itt nem a motor-, hanem a fődinamó teljesítmény van megadva /ennél a dm. teljesítménye a fődinamó 94-95%-os hatásfokának figyelembevételével és a segédüzemek teljesítményfelvételével nagyobb/, de a fajlagos fogyasztás a motorra vonatkozik):

 

Menetfokozat  Fordulatszám (1/min)   Fődinamó teljesítmény (kW)                   be (g/kWh)

                1.                            330                                        50-100                                 313 (max.386)

                2.                            360                                        150-200                               296 (max.359)

                3.                            390                                        200-250                               287 (max.346)

                4.                            420                                        400-450                               261 (max.305)

                5.                            450                                        450-500                               255 (max.296)

                6.                            480                                        500-550                               250 (max.287)

                7.                            510                                        550-600                               245 (max.279)

                8.                            540                                        650-700                               237 (max.267)

                9.                            570                                        700-750                               234 (max.261)

                10.                         600                                        750-800                               231 (max.256)

                11.                         630                                        800-850                               229 (max.252)

                12.                         660                                        900-950                               227 (max.247)

                13.                         690                                        1000-1050                           226 (max.244)

                14.                         720                                        1100-1150                           228 (max.245)

                15.                         750                                        1232 (dízel: 1470)              232 (max.249).

 

/Egy másik forrás szerint az első két pozícióban a fődinamó teljesítménye kevesebb: 1.: 30-40kW, 2.: 100-150kW./

 

 

on.

 

Előzmény: _Metzger_ (39953)
misi967 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 39955
martinaxe7 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 39954
_Metzger_ Creative Commons License 2019.01.04 0 0 39953

Köszönöm!

 

Tudom, hogy off, de.. a Kolomna 14D40-hez nincs véletlen egy ugyanilyened?

Előzmény: MTU-890 (39952)
MTU-890 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 39952
Előzmény: _Metzger_ (39950)
martinaxe7 Creative Commons License 2019.01.01 -2 0 39951

Egy 1000 kW-os vasúti dízelmotor 230 g/kWh fogyasztás mellett óránként 230 kg üzemanyagot fogyaszt

Előzmény: _Metzger_ (39950)
_Metzger_ Creative Commons License 2019.01.01 0 0 39950

Üdv!

 

Tudnak valaki pár adatot szolgáltatni az EMD 16-567D1 fogyasztásáról (tényleges/fajlagos)?

zsiráftotya Creative Commons License 2018.12.27 0 0 39949

Az " M 61 001"IDEIGLENES pálya száma "M 61 2001" volt ,lévén hidraulikus erőátvitelű mozdony.

Előzmény: alkotasu (39948)
alkotasu Creative Commons License 2018.12.27 -1 0 39948
martinaxe7 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 39947

22-es Kelenföldön

 

Budafok alatt + tán a 6-os

Matulabácsika Creative Commons License 2018.12.16 0 0 39946

Írd meg nekik. Szeretik az értelmes embereket!!!

 

Előzmény: Vendégsín (39944)
CD-DC Creative Commons License 2018.12.16 0 1 39945

Tudom  a tapolcai menetnek szakmai-érzelmi kötődése van....

De szerintem elég lenne már, csak 2 évente szervezni oda meneteket. A közbenső évben pedig lehetne pl.

1.,  Kassa-Zólyom(B.Bystrica)-Léva- Párkány 1-2napos menet.

2.,  Ha 2-3év múlva átadják az új/régi szegedi vasúti hidat, akkor az elsők közt  lehetne Temesvár-Arad -Nagyvárad körmenet.

3.,  Rajka - Pozsony -D.szerdahely -Komarno körmenet

4.,  Ha lesz  valaha ismét Baja-Szabadka összeköttetés,  arra is mehetne egy kör....

 

Vendégsín Creative Commons License 2018.12.15 0 4 39944

...mivel lehetne színesíteni...

 

Füstgyertya, festékszóró?

Előzmény: Matulabácsika (39943)
Matulabácsika Creative Commons License 2018.12.15 0 0 39943

Nem, mert állítólag csak 4 gép lenne bevethető. Jövőre viszont várják az ötleteket, mivel lehetne színesíteni a programot.

 

Előzmény: Gézen_Gúz (39942)
Gézen_Gúz Creative Commons License 2018.12.14 0 0 39942

Idén nem lesz fogathajtás?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!