Keresés

Részletes keresés

smnks Creative Commons License 2019.02.21 0 3 39960

Üdv!

 

Igen, komolyan, hál'istennek!

Én pl. kifejezetten örülök ennek a festési variánsnak, ahogy az ebbéli várakozásomnak már itt többször is hangot adtam korábban. (Persze nem áltatom magam, hogy a döntéshozók a fórumot olvasva hozták meg döntésüket, de nem is ez a lényeg. :-))

A "szocializmus mániáról" pedig annyit, hogy akár tetszik neked, akár nem, ezek a mozdonyok abban az időszakban élték nálunk a virágkorukat, épp ezért szerintem teljesen jogos, hogy elsősorban erről az időszakról emlékezzünk meg! Ettől még nem a politikai rendszert sírja vissza az ember, csak a fanyalgók ilyenkor mindig ezt igyekeznek belemagyarázni!

Az aktualitást adó 019-essel kapcsolatban pedig még annyit, hogy narancs festésűként tényleg "úttörő" volt ezzel az ún. "átmeneti" színváltozattal, még ha a MÁV logót nem is viselte túl hosszú ideig. Tehát melyik másiknak kellene ezt a festési variánst megtestesíteni, ha nem épp a 19-esnek!?!

 

Számomra inkább szomorú hír, hogy a gőzfűtési csőcsatlás fejeket már hiába keresem ezen a mozdonyon is! Valószínűleg kiszedték belőle a kazánt, pedig úgy tudtam eddig, hogy a 001-esen és a 020-ason kívül ebben is benne van még... Ezek szerint csak volt.

Előzmény: SKL14 (39959)
SKL14 Creative Commons License 2019.02.19 -2 0 39959

http://iho.hu/hir/regi-uj-kontosben-az-m61-019-190218

 

De most komolyan?

 

Nem értem teljesen a koncepciót, de, hogy a döntéshozókn(a)k erőteljes szocializmusmániája van az egyértelmű... De legalább mennyire meghatározó volt a Nohabok életében ez a festési variáns a logóval... Ha jellemző és meghatározó festést kellett választani akkor pont ez (nem) az. 

 

Mondjuk én már azt sem értettem, hogy a 6-ost miért nem lehetett csak újrafesteni, már így is volt 2+2 csíkos festésű, nagyon kellett egy 5-ik is... Pedig a 4 csíkos mellett pont jó volt a két narancs a csillagos utáni érából (azért az is 10 évet ölelt át), egy alul fekete és egy alul szürke verzióban. De szép is VOLT.

r_tamas Creative Commons License 2019.02.02 0 0 39958

https://youtu.be/a28Gu7uxGW8

Nohab a Szentendrei Hév vonalán

_Metzger_ Creative Commons License 2019.01.08 0 0 39957

Köszönöm ezt is!

Előzmény: MTU-890 (39956)
MTU-890 Creative Commons License 2019.01.05 0 1 39956

off:

 

A 14D40 dízelmotor fogyasztási adatai (itt nem a motor-, hanem a fődinamó teljesítmény van megadva /ennél a dm. teljesítménye a fődinamó 94-95%-os hatásfokának figyelembevételével és a segédüzemek teljesítményfelvételével nagyobb/, de a fajlagos fogyasztás a motorra vonatkozik):

 

Menetfokozat  Fordulatszám (1/min)   Fődinamó teljesítmény (kW)                   be (g/kWh)

                1.                            330                                        50-100                                 313 (max.386)

                2.                            360                                        150-200                               296 (max.359)

                3.                            390                                        200-250                               287 (max.346)

                4.                            420                                        400-450                               261 (max.305)

                5.                            450                                        450-500                               255 (max.296)

                6.                            480                                        500-550                               250 (max.287)

                7.                            510                                        550-600                               245 (max.279)

                8.                            540                                        650-700                               237 (max.267)

                9.                            570                                        700-750                               234 (max.261)

                10.                         600                                        750-800                               231 (max.256)

                11.                         630                                        800-850                               229 (max.252)

                12.                         660                                        900-950                               227 (max.247)

                13.                         690                                        1000-1050                           226 (max.244)

                14.                         720                                        1100-1150                           228 (max.245)

                15.                         750                                        1232 (dízel: 1470)              232 (max.249).

 

/Egy másik forrás szerint az első két pozícióban a fődinamó teljesítménye kevesebb: 1.: 30-40kW, 2.: 100-150kW./

 

 

on.

 

Előzmény: _Metzger_ (39953)
misi967 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 39955
martinaxe7 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 39954
_Metzger_ Creative Commons License 2019.01.04 0 0 39953

Köszönöm!

 

Tudom, hogy off, de.. a Kolomna 14D40-hez nincs véletlen egy ugyanilyened?

Előzmény: MTU-890 (39952)
MTU-890 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 39952
Előzmény: _Metzger_ (39950)
martinaxe7 Creative Commons License 2019.01.01 -2 0 39951

Egy 1000 kW-os vasúti dízelmotor 230 g/kWh fogyasztás mellett óránként 230 kg üzemanyagot fogyaszt

Előzmény: _Metzger_ (39950)
_Metzger_ Creative Commons License 2019.01.01 0 0 39950

Üdv!

 

Tudnak valaki pár adatot szolgáltatni az EMD 16-567D1 fogyasztásáról (tényleges/fajlagos)?

zsiráftotya Creative Commons License 2018.12.27 0 0 39949

Az " M 61 001"IDEIGLENES pálya száma "M 61 2001" volt ,lévén hidraulikus erőátvitelű mozdony.

Előzmény: alkotasu (39948)
alkotasu Creative Commons License 2018.12.27 -1 0 39948
martinaxe7 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 39947

22-es Kelenföldön

 

Budafok alatt + tán a 6-os

Matulabácsika Creative Commons License 2018.12.16 0 0 39946

Írd meg nekik. Szeretik az értelmes embereket!!!

 

Előzmény: Vendégsín (39944)
CD-DC Creative Commons License 2018.12.16 0 1 39945

Tudom  a tapolcai menetnek szakmai-érzelmi kötődése van....

De szerintem elég lenne már, csak 2 évente szervezni oda meneteket. A közbenső évben pedig lehetne pl.

1.,  Kassa-Zólyom(B.Bystrica)-Léva- Párkány 1-2napos menet.

2.,  Ha 2-3év múlva átadják az új/régi szegedi vasúti hidat, akkor az elsők közt  lehetne Temesvár-Arad -Nagyvárad körmenet.

3.,  Rajka - Pozsony -D.szerdahely -Komarno körmenet

4.,  Ha lesz  valaha ismét Baja-Szabadka összeköttetés,  arra is mehetne egy kör....

 

Vendégsín Creative Commons License 2018.12.15 0 4 39944

...mivel lehetne színesíteni...

 

Füstgyertya, festékszóró?

Előzmény: Matulabácsika (39943)
Matulabácsika Creative Commons License 2018.12.15 0 0 39943

Nem, mert állítólag csak 4 gép lenne bevethető. Jövőre viszont várják az ötleteket, mivel lehetne színesíteni a programot.

 

Előzmény: Gézen_Gúz (39942)
Gézen_Gúz Creative Commons License 2018.12.14 0 0 39942

Idén nem lesz fogathajtás?

Zsivany2 Creative Commons License 2018.12.13 0 0 39941

Semmi sem tart örökké...

Előzmény: Vasutas nyugdíjas (39940)
Vasutas nyugdíjas Creative Commons License 2018.12.13 0 0 39940

Nem lehet letölteni! firefoxom nem találja!

Előzmény: alkotasu (39929)
sörösgigant Creative Commons License 2018.12.13 0 1 39939

Pedig elég egyszerű, áttekinthető....Akár a Dácsiáé volt. Benne van amúgy a nagy Nohab könyvben amiből neked gondolom van egy pár példányod...-: ).

Előzmény: Vendégsín (39938)
Vendégsín Creative Commons License 2018.12.02 0 0 39938

Pfuj, de ronda...

 

 

Előzmény: Vendégsín (39937)
Vendégsín Creative Commons License 2018.12.02 0 0 39937

Hatlábú gázolajtemetőről már nem kell, találtam.

Előzmény: Vendégsín (39936)
Vendégsín Creative Commons License 2018.12.01 0 0 39936

Ha már kopott lila krumpli, kinek van - akár külföldről is - főáramköri kapcsolási rajza ezekről a gázolajtemetőkről (meg egy teljes jöhet a hat noszogatott lábbal rendelkezőkről is) ?

Előzmény: martinaxe7 (39935)
martinaxe7 Creative Commons License 2018.11.19 0 0 39935

 

A párja + Kelenföldön

 

Előzmény: martinaxe7 (39934)
martinaxe7 Creative Commons License 2018.11.19 0 0 39934

Kárpát Pusztaszabolcson tologat

manhattani Creative Commons License 2018.11.07 0 0 39933

Vasútparádé Balassagyarmaton, többek között a 20-as Nohabbal.

 

smnks Creative Commons License 2018.10.25 0 0 39932

Hátulról a negyedik sorban lefelejtettem egy "k" betűt. Természetesen Mecsek-Expresszt akartam írni...

Előzmény: smnks (39931)
smnks Creative Commons License 2018.10.25 0 1 39931

Üdv a Nohab fan Clubban! :-)

Találtam egy fényképet a neten, ami számomra a csemegék közé tartozik, már csak az időszak miatt is.

Az "átmeneti" színű 019-esről amúgy is csak kevés képet ismerek, ezért is örültem nagyon ennek!

Jól látható a MÁV "szex"-embléma eltüntetésének helye is még.

Ugyanakkor a mögötte mutatkozó "Pápaszemes" kocsi már vastag csíkos, ezért az évszámra legalább 1977-et, vagy '78-at saccolnék, de lehet akár egy két évvel későbbi is, szerintem.

A fényviszonyokból délelőtti időpont sejlik. Vajon a Mecse-Expresszel érkezhet éppen, vagy a Somoggyal, netán a Kanizsával..?

Ja, ha már ennyit pofáztam róla, le ne maradjon maga a fénykép, amit szerettem volna megosztani Veletek!

(Hál' Istennek nagyíthatóóóóó..!!! :-))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!