Engem spec. az autópálya díj bosszant. Igaz, nekem "nagy" motorom van, de normál esetben ugyanannyit kell fizetnem az e-matricáért mint egy 3,5 tonnás kisteherautónak. De ugyanez érvényes egy 125 cm3-es rendszámos robogóra is az alig 100 kg-os tömegével. Tényleg ugyanakkora igénybevételt jelent az autópályára mint egy megpakolt áruszállító?
Mivel gyakran járok be Érdről az M7-en, kénytelen voltam megvenni az éves megyei matricát. Ám ha túrázni megyek és bármilyen országos matricát kiváltok, akkor a Pest megyei szakaszt duplán fizetem ki. Tudom naiv vagyok, de a mai informatika világában nem lenne nagy kunszt egy országos matrica árát csökkenteni a járműre érvényes megyei matricák figyelembevételével.
Talán úgy, hogy a súlyadó évekkel ezelőtt megszűnt létezni. Azóta teljesítményadó van. És a mai agyon turbózott motorok kis hengerűrtartalom mellett is nagy teljesítményre (sok lóerőre) képesek.
Az 1.2-es dualjet 90 LE-t tud, szemben egy békebeli 1.3 GL 68 LE-hez képest. De az opel turbo ecotec motorja kevesebb, mint 1000 ccm-ből 107 LE-t tud kihozni. Egy ideig. Mert a tartósságáról mélyen hallgatnak.
Itt egy korábbi tájékoztató: link. Eszerint a a hídépítésben nincs benne a két csomópont, azt a város külön építi, s emiatt külön is kell engedélyeztetni, emiatt húzódhat el az építésük. Én úgy emlékeztem, hogy korábban/eredetileg minkét végén körfogalomról volt szó, a Kossuth végénél kisajátításokról is lehetett olvasni, de a linkelt cikk szerint csak lámpa lesz, mert nincs elég hely a körfogalomnak (csuklós busznak el kell tudni férnie).
Azt viszont cáfolnám, hogy a környékbelieket nem érdekli az építkezés, de hadd ne már a lakosoknak kelljen a saját munkaidejükben a polgármesteri hivatal nyakára járni, mert ők max kitesznek egy A4-es cetlit a faliújságra, oszt részükről annyi. Ha már van weboldala a városnak, akkor tegyék ki az infókat és a terveket oda is, vagy járják a környéket, hogy a nép is lássa és véleményezni is tudja. (Ahogy hosszabb ideje próbálok sikertelenül neten utána járni annak, hogy tényleg megszüntetik-e a Szabadság-téren a jelenlegi forgalmi rendet egy sima lámpás csomópont és több új nagyobb közigazgatási funkciójú épület kialakítása érdekében.)
A Tárnoki utat a Lőcsei-Szt István utcai kereszteződéstől Tárnok felé szintén leaszfaltozták. Az aszfalttal sem minőségben, sem szélességben nincs kifogásom, de a járda itt is elmaradt. Pedig hely az lett volna bőven.
Hozzáértőktől kérdezem: milyen szabvány az ami szerint egy utca amit jelenleg kétirányú forgalomra használnak, 3,7 méter széles lehet? Nekiálltak rendbetenni a Mecseki utca elejét a Tárnoki és a Bakonyi utcák között. Viszont a szélessége hát egy kicsit kevés. Letettek kétoldalra betonszegélyt ami még jól is néz ki aztán a két szegély között feltöltötték valamilyen aprószemű kavics vagy murva szerűséggel, maradt vagy 2-3 cm a burkolatnak. Milyen burkolat készül itt? És ha rámegy egy teherautó mi marad belőle?
Nem beszélve arról, hogy mint Érden az szokás a "padkát" leszórták szintén aprókaviccsal ami sok helyen magasabban van mint a szegély tehát a leendő útfelület. Nem kell hozzá nagy eső - márpedig manapság az a szokás - hogy az egész a burkolatra kerüljön a padkából meg vízmosás meder lesz. Tényleg így kell utat építeni?
Na ilyen. Kíváncsi vagyok milyen burkolatot kap... vagy kap egyáltalán?
Direkt lett ilyen, ahogy korábban az újságban is írták (link): ideiglenesen, míg a lámpás kereszteződés a Velencei útnál el nem készül. Ezt legújabban már 2019 közepére várják (másik cikk).
A legszebb viszont ez: "A szakemberek azt remélik, hogy addig, amíg a csomópont nem épül meg – amely a forgalomszabályozás fő elve – addig visszatartó erőként fog szolgálni az Elöljáró utca felé haladó lassabb közlekedés", mármint ez a szűkített rész. Aki ezt kitalálta, az legfeljebb szakbarbár lehetett, a forgalom legkisebb ellenállás fele halad, így majd lefordulnak a Hivatalnokra, ahol már így is legalább 60-80-nal száguldoznak a rend büszke őreitől a legkevésbé zavartatva. :(
Ki volt az a balfék aki ezt tervezte, engedélyezte????? A fotók az Elöljáró utcai vasúti új híd előtti szakaszról készült. Itt rohadt nagy teherautó forgalom lesz a még nagyobb személykocsi forgalom mellett, hogy fognak itt közlekedni??????? EZT ÁT FOGJA VENNI VALAKI, VÁLLALJA A FELELŐSSÉGET????
Van a Duna utcában egy épület, ami körzeti megbízotti iroda, polgárőrségi iroda, és egy biztonsági cég is ott tanyázik. Tehát állandóan van ott valaki. Az épület előtti járdát csak az enyhülés takarította meg. Ez is egy "példamutatás".
Nem tudom, hogy az Önkormányzatnak (közterület fenntartónak) milyen síkosságmentesítési kötelezettségei vannak. Addig rendben van, hogy a járdákat a telektulajdonosoknak kell síkosság mentesíteni. De a közutakat? Azt még el tudom fogadni, hogy amikor elkezd esni az ónos eső, nincs annyi gép a világon, ami azonnal meg tudná oldani a sózást. (Amiért persze a lakosságot büntetik, állami szinten teljesen elfogadott.) De ónos eső két napja nem esik, síkosságmentesítés meg csak a fő utakon van, a mellék utcák le vannak sajnálva.
Nem akarlak bántani, de az meg a Te felelősséged, ha a tükörjég úton mégiscsak autóba ülsz és összetöröd más kocsiját. Ha csak a sajátoddal mész fának vagy árokba, azt rendezd le önmagaddal. De másnak kárt okozni? Nem egy váratlanul felbukkanó jégfoltra mentél rá, hanem egyszerűen figyelmen kívül hagytad saját és/vagy járműved képességeit. Nyilván láttad, hogy tükörjég van a mellékutcákon, mégis elindultál. Tudod autóval elindulni csak egy lehetőség, időben megállni meg kényszer...
Motoszkál bennem egy kérdés a belterületi utak majdnem 100%-os LED lámpásításával kapcsolatosan.... Hogyan lehet az,hogy ha minden lámpatestet lecseréltek,akkor mégis maradt egy olyan - városhatáron belüli - útszakasz,ahol valamiért mégiscsak ottfelejtődött 16 db nátriumlámpa? (Mellesleg egy részük nem világít,legalább a fényforrást illene cserélni,ha új lámpatest már nem jutott oda...) Nem magánterületről van szó,hanem közútról,egyszámjegyű főútvonalról. (6-os főút a Bp. felőli lakott terület vége tábla és a Cooptim, nagyjából a Béga utca és Garam utca közötti szakasz. Lehet,hogy ez valójában mégsem belterület,de akkor is furcsán néz ki ilyen felemásan - finoman szólva.)
Valamit pedig jó lenne okoskodni a nevezett út főváros felőli végén is a körforgalomnál,mert egy idős nénike minden hajnalban a töksötét főút szélén botorkál a buszmegállóhoz (gondolom,megint nem jó helyre került a "kijelölt gyalogos útvonal"),legalább valami világítás illene oda is,ha már járda nincs...
Napközben azért néha lehetne jobban haladni. Meg hajnalban is,amikor szeretnek a sötétből körülnézés nélkül előugrálni a gyalogosok.
Én a Kálvin téri körforgalmat is lelámpáznám,ha Szegeden tud működni hasonló,akkor itt sem lenne rosszabb. Csak a zebráknak teljesen külön fázist kell adni,amikor csak a gyalogosok mehetnek - mindenhol egy időben - autók nem. És persze a négy bejáratnak is külön-külön. (Amennyire észrevettem a Kálvin tér legnagyobb gondja az aluljáró felől jövők visszafordulása az üzletek felé. Ezzel viszont helyhiány miatt nem nagyon lehet mit tenni.)
Szerintem felesleges. Valóban szeretnek egyesével szállingózni a gyalogosok, de ha nem így lenne akkor sem tudnál gyorsabban haladni a két körforgó miatt. A "Mekis" még hagyján, de a Calvin térnél mindig csak araszolás van.