Keresés

Részletes keresés

3x megszólaló kakas Creative Commons License 2018.11.27 0 0 12913

Jó munkához sok idő kell.

A szarhoz meg még több.

Előzmény: Makkoscipo (12912)
Makkoscipo Creative Commons License 2018.11.27 0 0 12912

Kedves Topic társak!

 

Tudja valaki, hogy meddig tökölnek a Folyondár-Törökbálinti u. sarkán?

Mi a fene miatt kell hónapokig szenvedni?

3x megszólaló kakas Creative Commons License 2018.10.19 0 0 12911

Egyetértek!

Előzmény: RJancsi (12910)
RJancsi Creative Commons License 2018.10.18 0 0 12910

Engem spec. az autópálya díj bosszant. Igaz, nekem "nagy" motorom van, de normál esetben ugyanannyit kell fizetnem az e-matricáért mint egy 3,5 tonnás kisteherautónak. De ugyanez érvényes egy 125 cm3-es rendszámos robogóra is az alig 100 kg-os tömegével. Tényleg ugyanakkora igénybevételt jelent az autópályára mint egy megpakolt áruszállító? 

Mivel gyakran járok be Érdről az M7-en, kénytelen voltam megvenni az éves megyei matricát. Ám ha túrázni megyek és bármilyen országos matricát kiváltok, akkor a Pest megyei szakaszt duplán fizetem ki. Tudom naiv vagyok, de a mai informatika világában nem lenne nagy kunszt egy országos matrica árát  csökkenteni a járműre érvényes megyei matricák figyelembevételével.

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12909)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2018.10.18 0 0 12909

 

Hát ez lehet. Nagyon mellbevágó az összeg.

Előzmény: RJancsi (12908)
RJancsi Creative Commons License 2018.10.18 0 0 12908

Talán úgy, hogy a súlyadó évekkel ezelőtt megszűnt létezni. Azóta teljesítményadó van. És a mai agyon turbózott motorok kis hengerűrtartalom mellett is nagy teljesítményre (sok lóerőre) képesek. 

Az 1.2-es dualjet 90 LE-t tud, szemben egy békebeli 1.3 GL 68 LE-hez képest.  De az opel turbo ecotec motorja kevesebb, mint 1000 ccm-ből 107 LE-t tud kihozni. Egy ideig. Mert a tartósságáról mélyen hallgatnak. 

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12907)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2018.10.18 0 0 12907

Hogy lehet az, hogy egy új suzuki swiftnek (1200köbcenti) az éves súlyadója 22 ezer forint?

Eszméletlenj sok.

 

Ez is megy a stadionokba?

 

gunji jackdaw Creative Commons License 2018.09.15 0 0 12906

Itt egy korábbi tájékoztató: link. Eszerint a a hídépítésben nincs benne a két csomópont, azt a város külön építi, s emiatt külön is kell engedélyeztetni, emiatt húzódhat el az építésük. Én úgy emlékeztem, hogy korábban/eredetileg minkét végén körfogalomról volt szó, a Kossuth végénél kisajátításokról is lehetett olvasni, de a linkelt cikk szerint csak lámpa lesz, mert nincs elég hely a körfogalomnak (csuklós busznak el kell tudni férnie).

Azt viszont cáfolnám, hogy a környékbelieket nem érdekli az építkezés, de hadd ne már a lakosoknak kelljen a saját munkaidejükben a polgármesteri hivatal nyakára járni, mert ők max kitesznek egy A4-es cetlit a faliújságra, oszt részükről annyi. Ha már van weboldala a városnak, akkor tegyék ki az infókat és a terveket oda is, vagy járják a környéket, hogy a nép is lássa és véleményezni is tudja. (Ahogy hosszabb ideje próbálok sikertelenül neten utána járni annak, hogy tényleg megszüntetik-e a Szabadság-téren a jelenlegi forgalmi rendet egy sima lámpás csomópont és több új nagyobb közigazgatási funkciójú épület kialakítása érdekében.)

Előzmény: Gergo77 (12904)
RJancsi Creative Commons License 2018.09.13 0 0 12905

2) - Lehet, hogy pont a lámpát. Amíg nem az Önkormi tulajdona a lámpa nyilván nem szerelhetik fel. :)

Előzmény: Gergo77 (12904)
Gergo77 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 12904

Oké, és akkor a kérdések:

1) mi a nyavalya tart több, mint 1 évig egy sima lámpás csomópont létesítésében, ha ennyi idő alatt maga az egész híd(pár) el bírt készülni?

2) a másik végén, a Kossuth utcánál, mi a nyavalyát kell kisajátítani (erre hivatkoznak...) egy sima lámpás csomóponthoz?

Előzmény: gunji jackdaw (12897)
nappapi Creative Commons License 2018.09.07 0 0 12903

Vannak "okos emberek" :(

Előzmény: gunji jackdaw (12897)
RJancsi Creative Commons License 2018.09.07 0 0 12902

Pár hét (talán hónap) után meglátjuk. Akkor kezd el süllyedni, beszakadni és kiderül mi van (pontosabban nincs) alatta.

Előzmény: ÖregMackó (12901)
ÖregMackó Creative Commons License 2018.09.07 0 0 12901

És vajon mi van az aszfalt alatt?

Előzmény: RJancsi (12900)
RJancsi Creative Commons License 2018.09.06 0 0 12900

A Tárnoki utat a Lőcsei-Szt István utcai kereszteződéstől Tárnok felé szintén leaszfaltozták. Az aszfalttal sem minőségben, sem szélességben nincs kifogásom, de a járda itt is elmaradt. Pedig hely az lett volna bőven. 

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12899)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2018.09.06 0 0 12899

A szokásos magyar gányolás ez. 

Az Ürmös utca elkészült jó minőségben, de a gyalogosoknak járdát elfelejtettek készíteni.

Pedig hely lenne rá bőven.

A gyalogosok továbbra is az úttesten közlekednek, mert nem tehetnek mást.

A csatornázás minőségét meg nem is kell mondani. 

Sorra szakadnak be  a csatornafedél melletti útrészek, a gányolás miatt.

És ez javíthatatlan hiba, csak kicserélni lehetne az ilyen csatornaszakaszokat.

Előzmény: ÖregMackó (12898)
ÖregMackó Creative Commons License 2018.09.06 0 0 12898

Hozzáértőktől kérdezem: milyen szabvány az ami szerint egy utca amit jelenleg kétirányú forgalomra használnak, 3,7 méter széles lehet? Nekiálltak rendbetenni a Mecseki utca elejét a Tárnoki és a Bakonyi utcák között. Viszont a szélessége hát egy kicsit kevés. Letettek kétoldalra betonszegélyt ami még jól is néz ki aztán a két szegély között feltöltötték valamilyen aprószemű kavics vagy murva szerűséggel, maradt vagy 2-3 cm a burkolatnak. Milyen burkolat készül itt? És ha rámegy egy teherautó mi marad belőle?

Nem beszélve arról, hogy mint Érden az szokás a "padkát" leszórták szintén aprókaviccsal ami sok helyen magasabban van mint a szegély tehát a leendő útfelület. Nem kell hozzá nagy eső - márpedig manapság az a szokás - hogy az egész a burkolatra kerüljön a padkából meg vízmosás meder lesz. Tényleg így kell utat építeni?

 

       

 

Na ilyen. Kíváncsi vagyok milyen burkolatot kap... vagy kap egyáltalán?

gunji jackdaw Creative Commons License 2018.08.31 0 0 12897

Direkt lett ilyen, ahogy korábban az újságban is írták (link): ideiglenesen, míg a lámpás kereszteződés a Velencei útnál el nem készül. Ezt legújabban már 2019 közepére várják (másik cikk).

A legszebb viszont ez: "A szakemberek azt remélik, hogy addig, amíg a csomópont nem épül meg – amely a forgalomszabályozás fő elve – addig visszatartó erőként fog szolgálni az Elöljáró utca felé haladó lassabb közlekedés", mármint ez a szűkített rész. Aki ezt kitalálta, az legfeljebb szakbarbár lehetett, a forgalom legkisebb ellenállás fele halad, így majd lefordulnak a Hivatalnokra, ahol már így is legalább 60-80-nal száguldoznak a rend büszke őreitől a legkevésbé zavartatva. :(

Előzmény: nappapi (12896)
nappapi Creative Commons License 2018.08.21 0 0 12896

Ki volt az a balfék aki ezt tervezte, engedélyezte????? A fotók az Elöljáró utcai vasúti új híd előtti szakaszról készült. Itt rohadt nagy teherautó forgalom lesz a még nagyobb személykocsi forgalom mellett, hogy fognak itt közlekedni??????? EZT ÁT FOGJA VENNI VALAKI, VÁLLALJA A FELELŐSSÉGET????

3x megszólaló kakas Creative Commons License 2018.07.07 0 0 12895

Na már aszfaltoznak is.

Csak szólnom kellett.

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12894)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2018.07.06 0 0 12894

Több mint egy hete melósok felbontották a Fenyőfa u. elejét, aztán csináltak egy betonalapot, és azóta nem történik semmi.

Az aszfaltozás valahogy elmaradt.

A beton lassan kezd elporlani (locsolás nem volt).

Ez a munka befejezése?

Elfogyott a pénz, vagy elmentek külföldre a melósok? Esetleg elvitték őket egy fontos stadion építésére?

3x megszólaló kakas Creative Commons License 2017.02.03 0 0 12893

3x megszólaló kakas Creative Commons License 2017.02.03 0 0 12892

Galagonya u.

bugadoktor Creative Commons License 2017.02.03 0 0 12891

Van a Duna utcában egy épület, ami körzeti megbízotti iroda, polgárőrségi iroda, és egy biztonsági cég is ott tanyázik. Tehát állandóan van ott valaki. Az épület előtti járdát csak az enyhülés takarította meg. Ez is egy "példamutatás".

Diótörő Creative Commons License 2017.02.02 0 0 12890

Arrafelé lakom, de a Vincelléren felfelé nem igen ment a közlekedés.

A gond, hogy a talaj méter mélyen át van fagyva és hiába sóznak, az olvadt latyak ismét visszafagy.

Az más kérdés, hogy másfél napig nem láttam szóró kocsit.

A szemetes ma jött felülről , de nem állt meg a kukámnál. Hát ez van.

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12888)
RJancsi Creative Commons License 2017.02.02 0 0 12889

Nem tudom, hogy az Önkormányzatnak (közterület fenntartónak) milyen síkosságmentesítési kötelezettségei vannak. Addig rendben van, hogy a járdákat a telektulajdonosoknak kell síkosság mentesíteni. De a közutakat? Azt még el tudom fogadni, hogy amikor elkezd esni az ónos eső, nincs annyi gép a világon, ami azonnal meg tudná oldani a sózást. (Amiért persze a lakosságot büntetik, állami szinten teljesen elfogadott.) De ónos eső két napja nem esik, síkosságmentesítés meg csak a fő utakon van, a mellék utcák le vannak sajnálva. 

Nem akarlak bántani, de az meg a Te felelősséged, ha a tükörjég úton mégiscsak autóba ülsz és összetöröd más kocsiját. Ha csak a sajátoddal mész fának vagy árokba, azt rendezd le önmagaddal. De másnak kárt okozni? Nem egy váratlanul felbukkanó jégfoltra mentél rá, hanem egyszerűen figyelmen kívül hagytad saját és/vagy járműved képességeit. Nyilván láttad, hogy tükörjég van a mellékutcákon, mégis elindultál. Tudod autóval elindulni csak egy lehetőség, időben megállni meg kényszer...

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12888)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2017.02.02 0 0 12888

Nem tudom mi a helyzet Érd más részein , de a Fenyőfa u, Folyondár u. elején gyakorlatilag se gyalog, se autóval nem lehet közlekedni.

Én is autóval oldalirányban lecsúsztam az útról, bele egy másik autóba.

Vastagon mindenütt a tükörjég.

gysevic Creative Commons License 2016.11.30 0 0 12887

Motoszkál bennem egy kérdés a belterületi utak majdnem 100%-os LED lámpásításával kapcsolatosan.... Hogyan lehet az,hogy ha minden lámpatestet lecseréltek,akkor mégis maradt egy olyan - városhatáron belüli - útszakasz,ahol valamiért mégiscsak ottfelejtődött 16 db nátriumlámpa? (Mellesleg egy részük nem világít,legalább a fényforrást illene cserélni,ha új lámpatest már nem jutott oda...) Nem magánterületről van szó,hanem közútról,egyszámjegyű főútvonalról. (6-os főút a Bp. felőli lakott terület vége tábla és a Cooptim, nagyjából a Béga utca és Garam utca közötti szakasz. Lehet,hogy ez valójában mégsem belterület,de akkor is furcsán néz ki ilyen felemásan - finoman szólva.)

 

Valamit pedig jó lenne okoskodni a nevezett út főváros felőli végén is a körforgalomnál,mert egy idős nénike minden hajnalban a töksötét főút szélén botorkál a buszmegállóhoz (gondolom,megint nem jó helyre került a "kijelölt gyalogos útvonal"),legalább valami világítás illene oda is,ha már járda nincs... 

gysevic Creative Commons License 2016.11.25 0 0 12886

Napközben azért néha lehetne jobban haladni. Meg hajnalban is,amikor szeretnek a sötétből körülnézés nélkül előugrálni a gyalogosok.

 

Én a Kálvin téri körforgalmat is lelámpáznám,ha Szegeden tud működni hasonló,akkor itt sem lenne rosszabb. Csak a zebráknak teljesen külön fázist kell adni,amikor csak a gyalogosok mehetnek - mindenhol egy időben - autók nem. És persze a négy bejáratnak is külön-külön. (Amennyire észrevettem a Kálvin tér legnagyobb gondja az aluljáró felől jövők visszafordulása az üzletek felé. Ezzel viszont helyhiány miatt nem nagyon lehet mit tenni.)

 

 

Előzmény: RJancsi (12885)
RJancsi Creative Commons License 2016.11.25 0 0 12885

Szerintem felesleges. Valóban szeretnek egyesével szállingózni a gyalogosok, de ha nem így lenne akkor sem tudnál gyorsabban haladni a két körforgó miatt. A "Mekis" még hagyján, de a Calvin térnél mindig csak araszolás van. 

Előzmény: gysevic (12884)
gysevic Creative Commons License 2016.11.24 0 1 12884

Nem lehetne a központban a Stop-Shop és a bankok közötti gyalogátkelőhöz(a két körforgalom közötti zebra) egy jelzőlámpát telepíteni? Eléggé fel tudják torlasztani a sort az egyesével szállingózó gyalogosok még csúcsidőn kívül is,de nekik is biztonságosabb lenne átkelni... (10 esetből 9-szer körül sem néznek,csak mennek mint a...) És a taxisdrosztot is el lehetne paterolni onnan vagy a régi buszpályaudvaron belülre,vagy Érd-alsó mellé,hogy végre egy normális buszsáv készülhessen a körforgalom előtt. (A buszok haladásának segítése előnyösebb lenne,mint néhány taxi posztolása,akik ráadásul mindig úgy állnak,hogy ne tudjon a busz előrejutni a Kálvin téri megállóhoz. Pedig a délutáni tömegnyomorokban simán utast tudnának cserélni úgy,hogy a "saját helyükre" jussanak vissza a körforgalom előtt váró sorban.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!