Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 7 órája -1 0 30638

Mit keresett a Szedresben 43-asra táblázva?

Előzmény: Aron_son (30636)
Sprintex Creative Commons License 7 órája 0 1 30637

A 20-as esetében ez nem így van.

Vegyük például a Hübnerről 8:45-kor indulót. Ez 9:09-re ér a Szivárványhoz, majd rögtön folytatja is az útját, megteszi a hurkot a Budai irányába és 9:14-re ér a Köfémre. Innen üresben átáll (vagyis kéne, hisz az utasok már ekkor fel szeretnének szállni) a Szivárványhoz ahol az általad említett 30 perces fordítás megtörténik, újra megteszi a Budais hurkot és hivatalosan 9:20-kor indul el a Köfémről a Hübner irányába. Lényeg, hogy a hurkot kétszer teszi meg, nem ad várakozást a Szivárványnál. 

 

Ennél nagyobb probléma viszont, hogy a Google térkép és a szekesfehervar.realcity.io oldal menetrendi adatai 3-6-9 perccel eltérnek a megállóhelyi nyomtatott menetrendtől egyes vonalaknál (a megállóhelyi menetrend nem veszi figyelembe a várakozást és/vagy a napszakfüggő menetidőt).

Előzmény: bis1one (30635)
Aron_son Creative Commons License 9 órája 0 8 30636

KPK-291 (Volvo 7700A [2007]), Szedreskerti lakónegyed

bis1one Creative Commons License 9 órája 0 1 30635

Több kisebb-nagyobb hiányosság, pontatlanság van a menetrendben. Így például a 20-as vonalán, a város irányából a Szivárvány Óvodáig 24-27 perc alatt teszi meg egy járat ezt az utat, ennek ellenére pontban 30 perc menetidőkor indul innen tovább. Azaz adott esetben 3-6 percet várakoznia kell a járatnak a Szivárvány Óvoda megállóban - a 37-es menetrendjében ilyesmi jelezve is van, a 20-asnál ez nem került jelölésre.

Előzmény: bis1one (30583)
f_k Creative Commons License 30 órája 0 3 30634

Dunaújváros külső 1951-től 1961-ig Sztálinváros külső forgalmi kitérő volt 3 vágányos állomásként és kezdetben  innen ágazott ki kb.1961-ig a kikötői vonal.

Csekély 10 évről van szó!

Utána átépült,  a kikötői vonalat bevitték Dunaújvárosba , a 2 vonal külön külön fut nincs kapcsolat köztük.

Átépítés után 42 es fővonalon maradt megálló rakodóhely 1 rövid kb 120 méteres  rakodóvágánnyal.

Külsőn kezdetben autóbuszos csatlakozás is volt a vonatokhoz.

Jelenleg külön rendelkezéssel 1-1 vasutasnak ma is megáll a vonat neki Perkátáról a buszról itt kell átszállni... :)

 

Egy régi kép az egykori 62 es út melletti Dunapentele állomásról ( Fb)

 

Előzmény: HumbiZozo (30633)
HumbiZozo Creative Commons License 1 napja 0 1 30633

Dunaújváros külső valóban megszűnt a múlt decemberi menetrendváltáskor. Azonban nem volt állomás, hanem csak megállóhely párhuzamosan 2 vágánnyal. Az egyik a 42-es vonal, a másik a kikötői ipari vonal és a 2 között nincs átállási lehetőség, csak a dunaújvárosi vasútállomáson. Ellenben a régi Dunapentele állomás valóban állomás volt ettől északra kb. 1 km-re. Az akkori állomás épülete ma is megvan a Pálhalmáról kijövő úttal szemben a 62-es út másik oldalán, illetve a régi váltóőri ház is fellelhető a 62-es és Pálhalma lakóövezet sarka között eléggé elbújva. Az áthelyezett vasútvonal megközelítő helyzetét az alábbi térképen jelöltem kékkel. Dunaújváros külső nem volt ugyan nagy forgalmú megállóhely, de a 35-ös buszt kiegészítve azért használták páran Pálhalmára, Békevárosból gyors kijutást biztosított.

Előzmény: f_k (30627)
bi-02 Creative Commons License 1 napja 0 0 30632

Lemaradt az újságcikk, mert túl nagy :((

 

Előzmény: bi-02 (30631)
bi-02 Creative Commons License 1 napja 0 0 30631

1957.06.14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 30630

Ügyes vagy.

Köszi.

Előzmény: bi-02 (30628)
f_k Creative Commons License 1 napja 0 3 30629

Azok az 50-es évek...

 

A korabeli "Dunaújvárosi Volán" a 19. sz Aköv közel 72 autóbusszal rendelkezik 1957-ben.

Gondot okoz a 22.00 utáni közlekedés a Béke térről az Óvárosba, ami a Vasmű délutános dolgozóinak jelent kellemetlenséget.

Pár korabeli cikk a témában:

 

 

Az újságcikkekben egy két gépkocsi rendszáma is megemlítésre kerül...

bi-02 Creative Commons License 1 napja 0 7 30628

1947-től vizsgálódom Dunapentele esetében, hogy teljes legyen a kép.

 

1947-ben a Dunántúli Közlekedési Vállalat (DKV) a 2066 számú Budapest-Paks viszonylatán naponta egy járatpárt közlekedtetett Budapest-Eskü térről Dunapentelén át Paksra.

 

1948-ban a vonal Dunaföldvárig rövidült, a vonalszám 2083-ra változott és péntekenként új járat indult Dunaföldvár és Budapest között. Még mindig a DKV üzemeltetésében.

 

1949-ben megszűnik a DKV viszonylat.

1949.10.05-től a MÁVAUT (Budapesti Főnökség) szervezésében új viszonylat indul: 1020 Budapest-Adony-Perkáta-Dunapentele útvonalon munkanapokon egy járatpárral.

Érddekesség, hogy 1949.11.01-ig amíg a 6-os út el nem készült Ercsi és Adony között a töltésen, a vonal Budapest-Kisvelence-Pusztaszabolcs-Adony-Perkáta-Dunapentele kerülő útirányon át közlekedett.

 

1950-ben elkezdődik a városépítés. A 6-os főút újabb szakasza készül el a töltésen Adony és Rácalmás között.

A MÁVAUT a viszonylatot ketté bontja. Az építkezésnél Dunapentele-alsó néven új megállóhelyet illetve végállomást létesít a mai Béke tér térségében.

1020-as Budapest (Sztálin tér)-Dunaföldvár-Mohács, az új 6-os úton át munkannapokon egy-egy járatpár Mohácsra és Dunapentelére

1021 Budapest (Sztálin tér)- Adony(-Perkáta)-Dunapentele-Dunaföldvár régi viszonylat Földvárig hosszabbítva. Ezen a vonalon munkanapokon Mohácsig, hétvégén Dunaföldvárig volt járat.

Az építkezés kezdetétől a környékbeli falvakban elszállásolt munkások szervezett szállítását a Nehézipari Beruházási Vállalat (NEB) teherautókkal szervezte meg.

Ingyenes gépkocsijárat közlekedett az építkezésen belül a dolgozók szállítására Óváros-Béke tér és a Város-Gépgyár viszonylaton. Ez tekinthető a helyi közlekedés előzményének.

 

1951-ben Dunapentele nevét Sztálinvárosra változtatják

 

1952.06.30-tól a helyi gépkocsijáratokat a MÁVAUT saját kezelésbe veszi, és megindul a közforgalmú helyijárati autóbusz forgalom négy viszonylaton, amelyek eleinte betűjelzéssel voltak ellátva. (A,B,K és O)

A járatokon Fakaruszok és Ikarus 30-asok közlekedtek. A buszok kizárólag a városban, a bódés kocsik a környéken jártak. 1953-ban 6 Ik-30-as érkezett újonnan és 7 Fakarusz. Ezzel az állomány 70 kocsira nőtt.

 

"S a többi, s a többi..."

 

Ezek az előzmények.

Vannak ilyen érdekességek vasúti és hajózási vonatkozásban is. 

A kutakodásaimban köszönet illeti  F. K. topiktársat a menetrend gyűjteményében való böngészés lehetőségéért. :))

 

Előzmény: trizs77 (30622)
f_k Creative Commons License 1 napja 0 0 30627

A városi iparvágány személyforgalmi hasznosítás , sajnos a korabeli picit megalomán gondolkozásmód miatt nem merülhetett fel. 1950-1990 között inkább távolabb vitték a vasutat a várostól mint közelebb.

Inkább bezárták a kis vidéki állomásokat. Pl: Veszprém ( belváros), Eger-Tihamér, Debrecen-Vásártér, stb.

Menetrendváltástól Dunaújváros külső is megszűnt...

Állítólag 3 vágányos állomás volt egykoron...

Erről se táltam semmi használható infót!

 

Amit sokáig nem értettem:

A Budapest-Dunaújváros-Pécs autóbuszvonal járatai miért nem érintik a Béke téren található autóbuszállomást!

Tény, hogy a Dózsa mozi kedvezőbb helyen van, de minimális kitérés, útvonaltöbblet,menetidő többlet lenne...

A vasútállomás viszonylag kedvezőtlen helyen van, oda a ritka és hosszú menetidejű eljutás a probléma.

Régen volt egy helyi járat a talán a 16-os, 17-es a Tüzéphez.

A 18 as érinti a lakótelepeket e miatt a Béke térről igen hosszú a vasútig a menetidő...

 

Apropó van valakinek 1961-1981 közti helyi menetrendje véletlenül, esetleg vonalhálózati térkép?

 

Más: 

13 as üzemideje igen rövid 17.20 körül befejeződik, szerintem 18 óra után is jó lenne ha járna...

Előzmény: HumbiZozo (30621)
f_k Creative Commons License 1 napja 0 2 30626

 

1954-ben is létezett a Bp-Pécs, Bp-Mohács autóbuszvonal Sztálinvároson át.

 

 

Előzmény: trizs77 (30622)
HumbiZozo Creative Commons License 2 napja 0 1 30625

Erre a kérdésre nem sikerült sem hivatalos választ találni, sem a városépítők elbeszéléseiből. Igazából egy halvány magyarázat marad, a 42-es vasúti vonal Rácalmás után Mezőfalva felé kanyarodott, azt is arrább kellett "húzni", hogy a várost elérje. A várható nagy teherforgalom a kikötő felől és a gyárak felől volt várható. A jelenlegi állomás kialakítás így viszonylag elkülöníti a belső teherforgalmat és a személyforgalmat. Ha a város felől lenne a személyforgalmi épület, akkor ez a kettő keresztezné egymást.

Másik nagy kérdés, hogy ha már át kellett rakni a nyomvonalat és így építeni új állomást, akkor az miért oda került. A város akkori lakóterületétől távol volt, ezzel talán hagytak helyet a további városbővítésnek, amit a Békeváros kitöltött, de egyúttal be is zárták a várost az ott megszabott határral.

Az elgondolás mai szemmel nem volt jó egyik szempontból sem.

Előzmény: Gordon Zsigmond (30623)
Buszos2007 Creative Commons License 2 napja 0 1 30624

Hát a kockát gurítják, a gömbölyűt pedig viszik, ezt párszor már bizonyították

Előzmény: D 20 (30614)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 0 30623

Annak volt valami speciális oka, hogy a dunaújvárosi vasútállomás épületét a pályaudvar várossal ellentétes oldalára húzták fel, a semminek/pusztának fordítva neki?

Előzmény: HumbiZozo (30621)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 30622

Köszi.

Megint tanultam valamit.

Jó két évvel későbbre tettem volna ezeknek a járatoknak az indulását.

Előzmény: f_k (30620)
HumbiZozo Creative Commons License 2 napja 0 3 30621

Egy kis érdekesség, Béke tér és Óváros között Tüzép-telep nevű megálló van. Ez ma a Szórád M. út. A város építésekor a mai Táncsics - Szórád közti részen volt akkor a tüzép, ahova vasúti vágány is vezetett délről. A mostani vasútállomástól a vasmű kerítés vonala mellett fordult vissza a Kenyérgyári út közepe felé, ez még a '80-as években megtalálható volt, emlékszem rá. Ezt csak kicsit kellett volna átgondolni/módosítani, így lehetett volna vasúti személyállomás a volt 26-os épületegyüttes és a Béke tér környékén. Meg is lenne az IMCS a város lakott részének szélén, ami sokkal kedvezőbb lenne, mint a jelenlegi vasútállomás, amit ráadásul nem is város felöli oldalán, hanem a vágányok alatt keresztülmenve kerülővel lehet elérni.

Előzmény: f_k (30615)
f_k Creative Commons License 2 napja 0 1 30620

Igen

Előzmény: trizs77 (30619)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 30619

Ezek 1960 évi távolságiak ?

Előzmény: f_k (30618)
f_k Creative Commons License 3 napja 0 2 30618

Távolsági autóbusz járat pedig valószínűleg nem érintette az akkor még javában épülő várost.

 

Nem tudom mikor indultak az első távolsági járatok Budapestről Dél felé?

 

Talán napi egy-egy pár járat Pécsre, Harkányba vagy valahová lefelé tartó távolsági járat érinthette Dunaújvárost is

 

Előzmény: trizs77 (30611)
f_k Creative Commons License 3 napja 0 2 30617

Sárbogárd és környéke:

Előzmény: trizs77 (30611)
f_k Creative Commons License 3 napja 0 1 30616

Nagyon szépen köszönöm!

Előzmény: HumbiZozo (30612)
f_k Creative Commons License 3 napja 0 3 30615

1960

 

Előzmény: HumbiZozo (30613)
D 20 Creative Commons License 3 napja 0 0 30614

30M? Az már gazdasági totálkár, nem?...

Előzmény: Buszos2007 (30606)
HumbiZozo Creative Commons License 3 napja 0 0 30613

Egy ebben a topikban író szaktárs régebben felrakta az 1960 körüli helyi viszonylatokat ide, visszatekerve megtalálhatod, ha van hozzá időd. Most nem találom, így sajnos a linkjét nem tudom csatolni.

Előzmény: HumbiZozo (30612)
HumbiZozo Creative Commons License 3 napja 0 3 30612

Egy 1959 évi térkép a városról. Szaggatottal jelölve a helyi vonalak és megállók, sajnos számozás nélkül.  Régi képek alapján, főleg Fortepan oldalról összerakható, hogy a Vasmű út 1952-53 évben már a belvárosi részen, illetve az "L" épületeknél kész volt. A Dózsa mozi megálló akkor már ilyen volt, mint ma, ott nincs sok változás. A Béke tér is megvolt, de egy kicsit eltolva, mert a mai uszoda felöli kocsiállások nem voltak meg, viszont a Hunyadi út másik oldalán a mostani szobrok és parkoló helyén is buszok parkoltak. Ami érdekesség akkorról, hogy Óváros felől érkezve a Vasmű útra nem egyenesen jutott be az ember, hanem a a régi rendőrség sarkába hozott be az út, így volt egy kb 30 m kanyargás a Dózsa Gy. úton, hogy a Vasmű út elérhető legyen.

Előzmény: f_k (30610)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 30611

1960-ban még a :

 - Ponyvás teherautós,

 - Fakaruszos,

 - Ik-30-as buszos autóbuszos

személyszállítás volt a jellemző.

 

1960-ban még a ponyvás teherautó adhatta a  "személyszállító buszok"  kb. felét.

1962 körül lett 50-50% a fakarusz+Ik30+Ik601 kontra ponyvás teherautó az arány.

 

A helyközi járatoknál és a helyi járatoknál többségben voltak a szerződéses, munkás járatok.

 

a Dunaújváros körüli községek egy részébe még nem vezetett kövezett út.

 

Távolsági autóbusz járat pedig valószínűleg nem érintette az akkor még javában épülő várost.

Nem tudom mikor indultak az első távolsági járatok Budapestről Dél felé?

Talán napi egy-egy pár járat Pécsre, Harkányba vagy valahová lefelé tartó távolsági járat érinthette Dunaújvárost is?

 

Előzmény: f_k (30610)
f_k Creative Commons License 3 napja 0 1 30610

Kérdés a hozzáértőkhöz:

 

1960-ban Dunaújvárosban hogyan nézhetett ki a helyi, helyközi, távolsági autóbusz közlekedés?

A Vasmű út mikor épült meg?

A Béke tér a Dózsa mozi megállók akkori helyzete is érdekelne...

Köszi!

Buszos2007 Creative Commons License 3 napja 0 0 30609

Lehetséges, de nem találtam semmit róla 

Előzmény: htibor (30580)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!