Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 30 perce 0 1 30654

Ez megfelel, Trizs?

Előzmény: trizs77 (30649)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 órája 0 0 30653

22-esen volt ma.

Előzmény: Luf931 (30651)
Luf931 Creative Commons License 4 órája 0 0 30652

Egyik sem, ha csak az LCV-610-et nem nézzük, mai több napon is helyi fordán tevékenykedett.

Igen.

Előzmény: bis1one (30650)
Luf931 Creative Commons License 4 órája 0 2 30651

KXH-595 ma fél 5 fele a Jancsáron állt. Ezek szerint az is kihozható állapotba került.

 

Előzmény: bis1one (30650)
bis1one Creative Commons License 5 órája 0 0 30650

A 2005-2006-os helyi Conecto-k közül egyik sem tartalék?

Ennyi csuklós forda lett?

Előzmény: Luf931 (30644)
trizs77 Creative Commons License 7 órája 0 0 30649

Nagyon jó.

Nagyon tetszik.

 

Egyedül a 8 Reform egyikéről hiányoltam legalább egy képet.

Előzmény: Aron_son (30648)
Aron_son Creative Commons License 14 órája 0 4 30648

Rövid képes aktuális a 'fehérvári flottáról:

 

https://www.busworldblog.com/post/szfvar2024tavasz

D 20 Creative Commons License 14 órája 0 0 30647

Az LLF-515-nek el van repedve az első kocsitest jobb végében a forgózsámolyhoz kapcsolódó végénél az alumínium(?) konzol.

Gondolom nem tegnap óta olyan, s forgalombiztonságilag se lehet fontos.

Azért sajnálom, hogy nem divat manapság felújítani a járműveket...

HumbiZozo Creative Commons License 1 napja 0 0 30646

Május 1., ismét Sugárút fesztivál tereléssel és megállóhely-áthelyezéssel a Vasmű úton.

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42368

Aron_son Creative Commons License 1 napja 0 0 30645

Köszönöm!

Előzmény: Luf931 (30644)
Luf931 Creative Commons License 1 napja 0 5 30644

O345G: 

KIW-775, KEZ-579, JXF-356, JXF-358. Mindegyik gazdás.

 

Citaro: 

G: NLF-429, NLF-496, NNS-219. Szintén gazdásak.

 

Szóló: NLF-430, NLF-519, NNS-218

NLF-432, NLF-433, NNS-221, NLF-373, NLF-374.

 

 

Előzmény: Aron_son (30643)
Aron_son Creative Commons License 1 napja 0 0 30643

Mely' O345G-k és Citarók közlekednek 'fehérváron napjainkban?

bis1one Creative Commons License 2 napja 0 2 30642

2024. április 2. óta felmerült utasigények alapján, a menetrend finomhangolása várható 2024. június 22-től. Közgyűlési előterjesztésből:

10

Az Orsovai utcától munkanapokon 5:05 helyett 5:00-kor, 13:10 helyett 13:05-kor indul járat.

11, 11A, 11G

A Szedreskerti-lakónegyedtől munkanapokon 5:10-kor induló 11-es járat helyett 11A járat indul 5:00-kor a Szedreskerti-lakónegyedtől a Sóstói bevásárlóközpontig.

A munkanapokon 5:30-kor Csapó utcából induló 11A járat helyett 5:25-kor 11-es járat indul a Szedreskerti-laknegyedtől Vásárhelyi úti-lakótelepig.

A Vásárhelyi úti-lakóteleptől naponta 20:20-kor induló 11-es járat 5 perccel korábban, 20:15-kor indul.

A Sóstói bevásárlóközponttól 14:08-kor induló 11A járat 3 perccel korábban, 14:05-kor indul ismét 11G jelzéssel.

12Y

Új járat indul a Fecskeparti-lakóteleptől munkanapokon 5:20-kor.

13G

A Babér utcából a Zsurló utca érintésével új járat indul az Autóbusz-állomásig munkanapokon 14:05, 15:05 és 18:05-kor.

Az iskolai előadási napokon a Tejüzem megállótól 14:05-kor induló járat megszűnik.

Új járat indul az Autóbusz-állomástól a Zsurló utca érintésével a Babér utcáig munkanapokon 5:10-kor.

14G

A Babér utcából új járat indul az Autóbusz-állomásig munkanapokon 14:50-kor.

24

A Jancsár utcából új járat indul a Zsolnai út / Nagyszombati út végállomásig naponta 22:35-kor.

37

Új járatok indulnak az Alba Aréna megállótól az Opole tér (befelé) megállóig munkanapokon 14:25 és 18:25-kor.

Új járatok indulnak a Kórház, rendelőintézet megállótól Opole tér (befelé) megállóig naponta 22:31-kor, és szabad- és munkaszüneti napokon 6:41, 14:41 és 18:41-kor.

A munkanapokon 6:41-kor a Kórház, rendelőintézet megállótól Opole téren át Alba Arénáig közlekedő járat helyett az Alba Aréna megállótól indul járat 6:25-kor.

A munkanapokon 6:25-kor és 6:40-kor az Opole tér megállótól Alba Arénáig közlekedő járatok helyett a Kórház, rendelőintézet megállótól indulnak járatok 6:02-kor és 6:17-kor.

44

A Csapó utcából új járat indul naponta 19:55-kor.

 

A bevezetésre javasolt módosítások a mainál 38.010 km-rel több, évi 3.427.630 km futásteljesítményt jelentenek, ami évente számítottan mintegy 43,6 millió Ft többletköltséggel jár.

Előzmény: bis1one (30635)
Noname167 Creative Commons License 2 napja 0 3 30641

Jobban egyben van mint a 2-3 éves elektromos Ikarusok... Nem mai gyerek, de megállja a helyét még így 1 millió 300 ezer km környékén is. Egy normális takarítás, függöny mosás, kárpít tisztítás ráférne, s jó kocsi lehetne. Na meg persze, a szokásos Volvo féknyikorgása megvan ennek is.

Előzmény: D 20 (30640)
D 20 Creative Commons License 2 napja -3 0 30640

Az eredeti VB-s topikban szörnyűlködnek az ottani userek rajta.

A fényezés többet érő, mint az egész kocsi...

Szóval... 💩

Előzmény: Aron_son (30636)
Aron_son Creative Commons License 2 napja 0 3 30639

Előzőleg ott volt, majd 10-esen. A képen még nem cserélt kijelzőképet & táblát.

Előzmény: Gordon Zsigmond (30638)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja -2 1 30638

Mit keresett a Szedresben 43-asra táblázva?

Előzmény: Aron_son (30636)
Sprintex Creative Commons License 3 napja 0 2 30637

A 20-as esetében ez nem így van.

Vegyük például a Hübnerről 8:45-kor indulót. Ez 9:09-re ér a Szivárványhoz, majd rögtön folytatja is az útját, megteszi a hurkot a Budai irányába és 9:14-re ér a Köfémre. Innen üresben átáll (vagyis kéne, hisz az utasok már ekkor fel szeretnének szállni) a Szivárványhoz ahol az általad említett 30 perces fordítás megtörténik, újra megteszi a Budais hurkot és hivatalosan 9:20-kor indul el a Köfémről a Hübner irányába. Lényeg, hogy a hurkot kétszer teszi meg, nem ad várakozást a Szivárványnál. 

 

Ennél nagyobb probléma viszont, hogy a Google térkép és a szekesfehervar.realcity.io oldal menetrendi adatai 3-6-9 perccel eltérnek a megállóhelyi nyomtatott menetrendtől egyes vonalaknál (a megállóhelyi menetrend nem veszi figyelembe a várakozást és/vagy a napszakfüggő menetidőt).

Előzmény: bis1one (30635)
Aron_son Creative Commons License 3 napja 0 10 30636

KPK-291 (Volvo 7700A [2007]), Szedreskerti lakónegyed

bis1one Creative Commons License 3 napja 0 1 30635

Több kisebb-nagyobb hiányosság, pontatlanság van a menetrendben. Így például a 20-as vonalán, a város irányából a Szivárvány Óvodáig 24-27 perc alatt teszi meg egy járat ezt az utat, ennek ellenére pontban 30 perc menetidőkor indul innen tovább. Azaz adott esetben 3-6 percet várakoznia kell a járatnak a Szivárvány Óvoda megállóban - a 37-es menetrendjében ilyesmi jelezve is van, a 20-asnál ez nem került jelölésre.

Előzmény: bis1one (30583)
f_k Creative Commons License 4 napja 0 3 30634

Dunaújváros külső 1951-től 1961-ig Sztálinváros külső forgalmi kitérő volt 3 vágányos állomásként és kezdetben  innen ágazott ki kb.1961-ig a kikötői vonal.

Csekély 10 évről van szó!

Utána átépült,  a kikötői vonalat bevitték Dunaújvárosba , a 2 vonal külön külön fut nincs kapcsolat köztük.

Átépítés után 42 es fővonalon maradt megálló rakodóhely 1 rövid kb 120 méteres  rakodóvágánnyal.

Külsőn kezdetben autóbuszos csatlakozás is volt a vonatokhoz.

Jelenleg külön rendelkezéssel 1-1 vasutasnak ma is megáll a vonat neki Perkátáról a buszról itt kell átszállni... :)

 

Egy régi kép az egykori 62 es út melletti Dunapentele állomásról ( Fb)

 

Előzmény: HumbiZozo (30633)
HumbiZozo Creative Commons License 4 napja 0 1 30633

Dunaújváros külső valóban megszűnt a múlt decemberi menetrendváltáskor. Azonban nem volt állomás, hanem csak megállóhely párhuzamosan 2 vágánnyal. Az egyik a 42-es vonal, a másik a kikötői ipari vonal és a 2 között nincs átállási lehetőség, csak a dunaújvárosi vasútállomáson. Ellenben a régi Dunapentele állomás valóban állomás volt ettől északra kb. 1 km-re. Az akkori állomás épülete ma is megvan a Pálhalmáról kijövő úttal szemben a 62-es út másik oldalán, illetve a régi váltóőri ház is fellelhető a 62-es és Pálhalma lakóövezet sarka között eléggé elbújva. Az áthelyezett vasútvonal megközelítő helyzetét az alábbi térképen jelöltem kékkel. Dunaújváros külső nem volt ugyan nagy forgalmú megállóhely, de a 35-ös buszt kiegészítve azért használták páran Pálhalmára, Békevárosból gyors kijutást biztosított.

Előzmény: f_k (30627)
bi-02 Creative Commons License 4 napja 0 0 30632

Lemaradt az újságcikk, mert túl nagy :((

 

Előzmény: bi-02 (30631)
bi-02 Creative Commons License 4 napja 0 0 30631

1957.06.14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 1 30630

Ügyes vagy.

Köszi.

Előzmény: bi-02 (30628)
f_k Creative Commons License 4 napja 0 3 30629

Azok az 50-es évek...

 

A korabeli "Dunaújvárosi Volán" a 19. sz Aköv közel 72 autóbusszal rendelkezik 1957-ben.

Gondot okoz a 22.00 utáni közlekedés a Béke térről az Óvárosba, ami a Vasmű délutános dolgozóinak jelent kellemetlenséget.

Pár korabeli cikk a témában:

 

 

Az újságcikkekben egy két gépkocsi rendszáma is megemlítésre kerül...

bi-02 Creative Commons License 4 napja 0 7 30628

1947-től vizsgálódom Dunapentele esetében, hogy teljes legyen a kép.

 

1947-ben a Dunántúli Közlekedési Vállalat (DKV) a 2066 számú Budapest-Paks viszonylatán naponta egy járatpárt közlekedtetett Budapest-Eskü térről Dunapentelén át Paksra.

 

1948-ban a vonal Dunaföldvárig rövidült, a vonalszám 2083-ra változott és péntekenként új járat indult Dunaföldvár és Budapest között. Még mindig a DKV üzemeltetésében.

 

1949-ben megszűnik a DKV viszonylat.

1949.10.05-től a MÁVAUT (Budapesti Főnökség) szervezésében új viszonylat indul: 1020 Budapest-Adony-Perkáta-Dunapentele útvonalon munkanapokon egy járatpárral.

Érddekesség, hogy 1949.11.01-ig amíg a 6-os út el nem készült Ercsi és Adony között a töltésen, a vonal Budapest-Kisvelence-Pusztaszabolcs-Adony-Perkáta-Dunapentele kerülő útirányon át közlekedett.

 

1950-ben elkezdődik a városépítés. A 6-os főút újabb szakasza készül el a töltésen Adony és Rácalmás között.

A MÁVAUT a viszonylatot ketté bontja. Az építkezésnél Dunapentele-alsó néven új megállóhelyet illetve végállomást létesít a mai Béke tér térségében.

1020-as Budapest (Sztálin tér)-Dunaföldvár-Mohács, az új 6-os úton át munkannapokon egy-egy járatpár Mohácsra és Dunapentelére

1021 Budapest (Sztálin tér)- Adony(-Perkáta)-Dunapentele-Dunaföldvár régi viszonylat Földvárig hosszabbítva. Ezen a vonalon munkanapokon Mohácsig, hétvégén Dunaföldvárig volt járat.

Az építkezés kezdetétől a környékbeli falvakban elszállásolt munkások szervezett szállítását a Nehézipari Beruházási Vállalat (NEB) teherautókkal szervezte meg.

Ingyenes gépkocsijárat közlekedett az építkezésen belül a dolgozók szállítására Óváros-Béke tér és a Város-Gépgyár viszonylaton. Ez tekinthető a helyi közlekedés előzményének.

 

1951-ben Dunapentele nevét Sztálinvárosra változtatják

 

1952.06.30-tól a helyi gépkocsijáratokat a MÁVAUT saját kezelésbe veszi, és megindul a közforgalmú helyijárati autóbusz forgalom négy viszonylaton, amelyek eleinte betűjelzéssel voltak ellátva. (A,B,K és O)

A járatokon Fakaruszok és Ikarus 30-asok közlekedtek. A buszok kizárólag a városban, a bódés kocsik a környéken jártak. 1953-ban 6 Ik-30-as érkezett újonnan és 7 Fakarusz. Ezzel az állomány 70 kocsira nőtt.

 

"S a többi, s a többi..."

 

Ezek az előzmények.

Vannak ilyen érdekességek vasúti és hajózási vonatkozásban is. 

A kutakodásaimban köszönet illeti  F. K. topiktársat a menetrend gyűjteményében való böngészés lehetőségéért. :))

 

Előzmény: trizs77 (30622)
f_k Creative Commons License 4 napja 0 0 30627

A városi iparvágány személyforgalmi hasznosítás , sajnos a korabeli picit megalomán gondolkozásmód miatt nem merülhetett fel. 1950-1990 között inkább távolabb vitték a vasutat a várostól mint közelebb.

Inkább bezárták a kis vidéki állomásokat. Pl: Veszprém ( belváros), Eger-Tihamér, Debrecen-Vásártér, stb.

Menetrendváltástól Dunaújváros külső is megszűnt...

Állítólag 3 vágányos állomás volt egykoron...

Erről se táltam semmi használható infót!

 

Amit sokáig nem értettem:

A Budapest-Dunaújváros-Pécs autóbuszvonal járatai miért nem érintik a Béke téren található autóbuszállomást!

Tény, hogy a Dózsa mozi kedvezőbb helyen van, de minimális kitérés, útvonaltöbblet,menetidő többlet lenne...

A vasútállomás viszonylag kedvezőtlen helyen van, oda a ritka és hosszú menetidejű eljutás a probléma.

Régen volt egy helyi járat a talán a 16-os, 17-es a Tüzéphez.

A 18 as érinti a lakótelepeket e miatt a Béke térről igen hosszú a vasútig a menetidő...

 

Apropó van valakinek 1961-1981 közti helyi menetrendje véletlenül, esetleg vonalhálózati térkép?

 

Más: 

13 as üzemideje igen rövid 17.20 körül befejeződik, szerintem 18 óra után is jó lenne ha járna...

Előzmény: HumbiZozo (30621)
f_k Creative Commons License 4 napja 0 2 30626

 

1954-ben is létezett a Bp-Pécs, Bp-Mohács autóbuszvonal Sztálinvároson át.

 

 

Előzmény: trizs77 (30622)
HumbiZozo Creative Commons License 5 napja 0 1 30625

Erre a kérdésre nem sikerült sem hivatalos választ találni, sem a városépítők elbeszéléseiből. Igazából egy halvány magyarázat marad, a 42-es vasúti vonal Rácalmás után Mezőfalva felé kanyarodott, azt is arrább kellett "húzni", hogy a várost elérje. A várható nagy teherforgalom a kikötő felől és a gyárak felől volt várható. A jelenlegi állomás kialakítás így viszonylag elkülöníti a belső teherforgalmat és a személyforgalmat. Ha a város felől lenne a személyforgalmi épület, akkor ez a kettő keresztezné egymást.

Másik nagy kérdés, hogy ha már át kellett rakni a nyomvonalat és így építeni új állomást, akkor az miért oda került. A város akkori lakóterületétől távol volt, ezzel talán hagytak helyet a további városbővítésnek, amit a Békeváros kitöltött, de egyúttal be is zárták a várost az ott megszabott határral.

Az elgondolás mai szemmel nem volt jó egyik szempontból sem.

Előzmény: Gordon Zsigmond (30623)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!