Keresés

Részletes keresés

király2644 Creative Commons License 2020.09.15 -1 2 20304

kulcskezelő: neverending story...

Előzmény: GaGe (20303)
GaGe Creative Commons License 2020.09.15 0 0 20303

Ezért van kiírva a felújítási tender, mivel SRS 2.2.2 nem fog NoBu tanúsítványt kapni.
Ahozz, hogy a RailJet végig tudjon menni ETCS-ben, fel kell újítani a hegyesin az ETCS-t SRS 3.6.0 szerint, plusz kell Kelenföld és Ferencváros RBC kulcs.

Előzmény: segélyvonókészülék (20302)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.09.15 0 0 20302

Ez így elég gáz.

Előzmény: GaGe (20301)
GaGe Creative Commons License 2020.09.15 0 0 20301

Jah és L2 kulcs híján Ferencvárosban is kényszerfék, vagy Kelenföld bejáraton Budaőrs felől.

Előzmény: segélyvonókészülék (20294)
GaGe Creative Commons License 2020.09.15 0 0 20300

Mert nincs olyan állapotba, hogy ne legyen legalább 5 kényszerfék Győrig.

Előzmény: segélyvonókészülék (20294)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.09.15 0 0 20299

A KTI már dörzsöli a kezét :)

Előzmény: Vendégsín (20284)
GaGe Creative Commons License 2020.09.14 -1 0 20298

15 percet kell fogni a menetrenden. Nem csak hegyesi megállás lesz kiszedve, hanem a trébányai meg cigányvári megállás is.

Előzmény: siófoki35 (20297)
siófoki35 Creative Commons License 2020.09.10 0 0 20297

Hát az nagyon sok.

Értelme van ezért ennyit szenvedni, meg lebontani az ETCS-t Győr után...

:D :D

Előzmény: segélyvonókészülék (20296)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.09.10 0 0 20296

3 perc.

Előzmény: siófoki35 (20295)
siófoki35 Creative Commons License 2020.09.10 0 0 20295

Mennyi időt veszít most a sínjeti azzal, hogy megáll Hegyesben?

Előzmény: Muurola (20282)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.09.10 0 0 20294

És miért nem lehet a kiinduló állomáson bekapcsolni? Akkor a menetidőből semmi sem megy el erre.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20287)
GaGe Creative Commons License 2020.09.04 0 1 20293

"és ezt pontosan miért és milyen valószínűggel bíró eshetőség?"

 

Mondjuk ötből egyszer tuti közbejön valami gebasz, ami miatt újra kell indítani.

"Mire is kell az az öt perc?"

Az EVC-nek be kell bootolni, öntesztet végez, beélesíti az összes csatolt vonatbefolyásolót (csak az Lzb kb két perc, mire magához tér), mozdonyvezető azonosító bevitel, vonatszám bevitel, vonatadatok bevitele, fékteszt, szint kiválasztás, menet elindítása.

Előzmény: Ashi Valkoinen (20291)
r1232 Creative Commons License 2020.09.04 0 1 20292

Az ETCS tesztnek és adatbevitelnek van időszükséglete, ami nem fél perc. Nem tudod kikerülni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (20291)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.09.04 -1 0 20291

"Viszont ha csak második-harmadik próbára tér magához az etcs"

 

és ezt pontosan miért és milyen valószínűggel bíró eshetőség? 

 

"Ha minden megy elsőre, akkor kb öt perc. "

 

Mire is kell az az öt perc?

Előzmény: GaGe (20290)
GaGe Creative Commons License 2020.09.04 0 0 20290

Ha minden megy elsőre, akkor kb öt perc. Viszont ha csak második-harmadik próbára tér magához az etcs, akkor lehet akár negyed óra is...

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20287)
D F T Creative Commons License 2020.09.04 -1 0 20289

" Bécs-Bp távon 15 percet akarnak nyerni "

Már 12 perc meg volt egy darabig. Kelenföldről indultak a vonatok, az is Budapest.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20287)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.09.04 0 0 20288

...persze csak ha ezt az üzemeltető is szeretné.

Ha ő elfogadja hogy az élesztés alatt a vonatok megálljanak, és ne legyen egyetlen bekapcsolt ETCS fedélzet sem a vonalon, akkor persze meg kell állniuk.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20286)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.09.03 0 0 20287

Mindenesetre lehetett már olvasni az interneteken, hogy a Bécs-Bp távon 15 percet akarnak nyerni a 2022-es menetrendben, melynek a hegyeshalmi nem megállás is szerves része.

Amennyire nyomatják ezt fentről, csak találnak rá valami megoldást.

 

Azt viszont nem tudom, hogy amit megnyernek a réven, elvesztik-e vajon a vámon. Mennyi idő bekapcsolni egy ETCS-t, végrehajtani a szükséges teszteket, beírni a vonatadatokat, illetve ez hogyan korrelál a győri tartózkodási idővel?

Előzmény: kopaszsop (20285)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.09.03 0 0 20286

Műszakilag lehetséges a végleges pályámentét úgy tervezni, hogy az ideiglenes LT és CLT balízcsoportok is részei legyenek annak, így azok végig üzemképesek tudnak maradni és a megállás elkerülhető, miközben a kritikus L1-be léptető balízcsoportok esetében azok figyelembe vétele elkerülhető, és a vonat L1-be lépése megakadályozható különféle műszaki megoldásokkal.

Előzmény: Muurola (20282)
kopaszsop Creative Commons License 2020.09.03 0 0 20285

van olyan személyszállító vasúttársaság, amely teljes vonatszemélyzetet tud biztosítani. kérdés, kivel és hogyan szerződik az öbb. ha és egyáltalán...

Előzmény: GaGe (20283)
Vendégsín Creative Commons License 2020.09.03 0 1 20284

...az osztrák vezér fog Máv vizsgát tenni...

 

Arra azért befizetnék... :-)

 

Előzmény: GaGe (20283)
GaGe Creative Commons License 2020.09.03 0 1 20283

És ha nem áll meg Hegyeshalomban, a magyar mozdonyvezetők fognak Öbb vizsgát tenni, és kivinni Bécsbe, vagy az osztrák vezér fog Máv vizsgát tenni és behozni Győrbe?

Előzmény: Muurola (20282)
Muurola Creative Commons License 2020.09.03 -2 0 20282

A hegyeshalmi RailJet megállások kiváltására az egyik szakcég az alábbi megoldást tette, amit a MÁV el is fogadott:

 

A 2021. végére esedékes megállás nélküli határátmeneti közlekedés az ETCS L1 FS (full supervision) szint és módba kapcsolás nélkül is meg lehet valósítani ETCS LT illetve CLT segítségével. A LSTM Indusi és az LSTM EVM szintek közötti átkapcsolás (szintváltás) kívánt helyén megfelelően projektált ETCS LT (packet 41) illetve ETCS CLT (packet 46) parancsokat kell alkalmazni, így a közlekedő járművek menet közben a közlekedési irány függvényében LSTM Indusi szintről LSTM EVM ill. LSTM EVM szintről LSTM Indusi szintre képesek váltani. A váltás között nincs szükség az L1 szinten való közlekedés fenntartására – amely fenntartása akár indokolatlan befékezést is okozhat - ilyen módon egyszerű műszaki megoldással tartható fent a vonatbefolyásolás üzemeltethetősége. Azonban figyelembe kell venni, hogy a jármű további útján mivel aktív ETCS fedélzeti berendezéssel közlekedik, felveszi és végrehajtja az ETCS akár L1 akár L2 pályamenti rendszertől érkező parancsokat. Így a Budapest – Hegyeshalom (oh) - Bécs vonalszakaszra javasolt műszaki megoldás:

• LT és vagy CLT parancsok alkalmazása a határátmenethez, a szükséges további ETCS packetekkel kiegészítve,

• Győr (bez.) – Hegyeshalom (oh.) szakaszon az ETCS L1 pályamenti rendszer üzemen kívül helyezése balíz jelfeladó elemek leszerelésével.

 

A Győr állomáson megálló vonatoknak az ETCS fedélzeti berendezést közlekedési iránynak megfelelően ki- illetve be kell kapcsolniuk, az ETCS OBS csak a Győr – Hegyeshalom (oh.) szakaszon lehet aktív. A Győr – Hegyeshalom (oh.) szakaszon a később végleges állapotában átépítésre kerülő L1 rendszer külsőtéri élesztés kivitelezési fázisáig tartható a fenti állapot. Ezt követően mivel az építés alatt lévő rendszer hatással lesz az aktív ETCS fedélzeti berendezéssel közlekedő vonatokra, az élesztési fázis kezdetétől csak a nemzeti vonatbefolyásoló berendezés lesz alkalmazható az üzembe helyezésig.

----

Ez utóbbi kritérium azt jelenti, hogy az élesztési fázis kezdetétől az átadásig meg kell állni a vonattal a határon és kézzel Indusi-ra vagy ETCS-re átállni (az osztrák előírások szerint)? Mennyi ideig tart majd ez?

kopaszsop Creative Commons License 2020.08.29 0 0 20281

Berendezése válogatja ... általában nem szokták igényelni a biztosítóberendezés módosítását a biztberesektől

és ez mennyiben kell, hogy érdekelje a végrehatjó személyzetet? konkrétan a mozdonyvezetőre gondolok - ha azt írja az utasítás, hogy meg kell állni a vörös és/vagy a csonkavágányok előtti vágányzáró jelzőnél, akkor nem mindegy? ::elgondolkodós smiley::

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20276)
Fizolti Creative Commons License 2020.08.11 0 4 20280

Nyugati 1-7 és a 8. vágány a második kijárati jelzőtől D55. 

Nyugati 8. vágány első kijárattól, és a további vágányokon Fényjelzős mechanika vonóvezetékes váltókkal, de nem SH  (A 8. első kijárata utáni első váltó vonóvezetékes, ha egyenesben van, akkor onnan tovább a D55-ös rész felé). 

Előzmény: GaGe (20279)
GaGe Creative Commons License 2020.08.10 -1 0 20279

Nyugati kilenc SH ... :)
1-8 D55.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20276)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.08.10 -1 0 20278

Vagy írásbelin értesít, hogy a fogadóvágány rövidebb és megy minden, ahogy szokott...

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20276)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.08.10 -1 0 20277

Köszönöm!

Előzmény: jog.aszok (20274)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.08.09 0 0 20276

Berendezése válogatja, D55 esetében lehet a céljelző sötét, és be tudsz egy/két sárgával járni, míg egy modernebb berendezés esetében már nem.

Ha a bak máshol van, akkor az már forgalmi kérdés, általában nem szokták igényelni a biztosítóberendezés módosítását a biztberesektől, és én a foglalt vágányra járatás szabályait vélném alkalmazandónak.

Előzmény: Muurola (20275)
Muurola Creative Commons License 2020.08.09 -1 0 20275

Helló!

 

Nem tudom, az ilyen öszvér berendezéseknél hogy van, de...

 

...ha a vágány végi jelzőn nem ég vörös fény, akkor is lehet is lehet érkezhet oda egy vagy két sárga fényű bejárattal vonat? Vagy csak hívó + a mozdonyvezető értesítésével?

...ha a vágány végi jelző "nem látszik", mert az ütközőbak előre lett hozva nem kicsit, hanem nagyon, akkor az ilyen vágányra érkezhet egy vagy két sárga fényű bejárattal vonat? Vagy csak hívó + a mozdonyvezető értesítésével?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!