Szerintem nem, a törpike nyugodtan viselheti a siklasztósaru jelét, kicsi a valószínűsége, hogy több ilyen törpét kelljen megkülönböztetni. A váltóknál viszont könnyen lehet három is.
A MÁV Műszaki és Üzemi Szabályzata 4.5.2.2. pontja szerint nem kell AT jelzés. Ez néhány terület dilije, mint Debrecené a "A, B", a "a, b" betűk helyett.
Az AT (Automata Térköz) jelzéssel a térközökhöz tartozó jelfogó szekrényeket kell megjelölni, csakúgy, mint a sorompók szekrényeinek AS jelzésével.
A MÁV/GySEV váltakozóáramú térközjelzői az utoljára látott páros illetve páratlan szelvényszámot kapják. Ez egy praktikus megoldás. Korábban az alakjelzős, majd az egykori egyenáramú térközök folyamatosan növekvő páros (illetve csökkenő páratlan) számozást viseltek. Ennek akkor mutatkozott meg a hátránya, ha valamelyik vonalrészen a jelzők sűrítésére, ritkítására, áthelyezésére volt szükség: felborult a szépen kitalált rend. Az újraszámozás átmeneti bizonytalanságot keltett, növelte a balesetveszélyt. Az a,b megjelölés (amit korábban is alkalmaztak) a helyes/helytelen vágány logika miatt tűnik felcseréltnek.
A hagyományos, folyamatos térközjelző-számozáshoz a mai napig köti magát a BKV: ezt alkalmazzák a metró és a hév-vonalakon.
Nem az lesz, hogy elbontják a jelenlegi biztbert Vecsés-Üllő-Monoron, és egy majdmeglátjuk,hogyműködik elektronikus biztbert teleítenek? Hol kell ezt keresztezni SHval?
Olvass vissza! Ha valamit talál a berendezés, megindul - 6 s után - a kiértékelés. Ekkor tűnik el az ütemezetlen szakaszon megjelent fehér, vagy a vörös. Ha az ütemezés nem kiértékelhető, 10 s múlva megjelenik a fehér fény. Ez a fehér ilyenkor a zavar - értékelhetetlen jel - miatt jelenik meg. Ugyanez lesz, ha a sínáramkör valamilyen ok, esetleg hanyagság miatt X ütemmel van táplálva. Ha ilyenkor a technika értelmes jelre lel, sötét periódus nélkül megy át az ütemezett, de értékelhetetlen állapotból az annak megfelelő jelzésre.
Na igen. Vajon megéri-e nekik egy tódozott-fótozott (villamos váltóállítás, fényjelzők, térközbiztosítás, jelfeladás nincs, kicsit megpörkölődött), már most sem üzemkézségéről híres szerkezetett újfent keresztezni egy legújabb Alcateles(?) újdonsággal. A KÖFE még hagyján, mert ott csak a visszajelzések vannak továbbkötve máshova, de a KÖFInél ki/mi fogja a kurblit tekergetni+stb?
-----MÁS------:
Kökinél, a pestszentlőrinci vontató kiágazásánál immár legalább fél éve gyakorlatilag nem üzemel a sugárzókábeles jelfeladás egyik vágányon sem, viszont néha paranormális jelenségek ütik fel fejüket: vonat jön Nyugati felől, előjelzőn egy sárga, fel is jön a sárga, egy sorral mégcélozva a 15 km/ó, majd 15-tel döcörészés a kábeles rész felett. Ahogy a jel véget ér, feljön a vörös, majd, ahogy áll a bejárat, eltűnik a vörös és megjelenik egy fehér a sátorjelzőn! (Nem általános eset, de már volt nem egyszer) Ha eltűnik a vörös, akkor az nem az jelenti, hogy talált valami értelmes jelet? De akkor miért nem az jelenik meg, hanem fehér?
Igen, csak az a csatlakoztató egység egyedi, emiatt drága, és az engedélyeztetése bonyolult, ami a bakter (váltókezelő) távvezérlő rendszerhez csatlakoztatására szolgál.
Most, hogy egyre valószínűbb a Monor&vidéke KÖFI megvalósulása, felmerült bennem egy kérdés: a KÖFI és az SH megbarátkoztatható egymással, vagy SH szétszed és helyére valami egyszerű pultos valami (Integra pl.)?
"A főjelzőn sebességcsökkentés nélkül továbbhaladást engedélyező jelzés várható" (ekkor a jelzőlap vízszintesen van)"
A nem biztosított jelzőhöz tartozó előjelző (a sárga sáv középen megszakítva vékony fehér sávval) nem ad sebesség előjelzést, csak azt, hogy a főjelzőn Szabad-, vagy Megállj-jelzés várható.
Ebben részben igazad van, de azoknak a jellegtáblája nem is sárga/fehér sávozású... Előjelzőkről volt szó és nem kiegészítő táblával rendelkező előjelzői funkcióval felruházott főjelzőkről.