Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 20714

Úgy, hogy a második kijárati jelzőknek a T1, T2-n külön előjelzői vannak.

Előzmény: Ashi Valkoinen (20713)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.02.02 -2 0 20713

Szombat este, 18:20-as S10 déliből, 9. vágányról indult, egy nyugodt Z jelzés mellett a K9 jelzőn.

A Déli-rendező alagút felőli végénél viszont kitérőbe jártunk, V1 jelzőn nyilván olyan jelzési kép volt, ahol az alsó sárga is ég.

 

De akkor hogy lett K9-en egy zöld?

431001 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 20712

Ezt a Czifra-Divinyi könyvet esetleg elektronikus formában nem tudná valaki elküldeni nekem? Nagyon hálás lennék.

 

Előzmény: _Nyuszi (20706)
Zsivany2 Creative Commons License 2021.02.01 0 1 20711

Sziasztok!

 

A 140-es vonalon az egyvágányú szakaszon a térközjelzők egymásnak háttal jó 20-25 m távolságra állnak. Van ennek vanali különös oka? 

 

pl.: https://goo.gl/maps/gHKUcBVjBb182BU8A

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

_Nyuszi Creative Commons License 2021.01.26 0 0 20710

Az Y-aljas részen tengelyszámlálók vannak.

De hogy van-e szigetelőlemez a síntalp alatt, az jó kérdés..

Előzmény: Ashi Valkoinen (20707)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.01.26 0 0 20709

A jelfeladás miatt azért még szükség lehet szigetelt sínekre.

 

A válaszra én is kíváncsi vagyok, bár szerintem a síntalp alá helyezett szigetelő lemezek oldják meg a szigetelést a vasbetonaljak esetében is.

Előzmény: nazareth (20708)
nazareth Creative Commons License 2021.01.26 0 0 20708

Manapság a szigeteltsínes fogaltságérzékelés egyre kevésbé divat, általában tengelyszámlálósokat telepítenek (a 2-esen is megjelentek, még a felújítás előtt). A tengelyszámlálóknak meg mindegy, hogy miből van az alj.

Előzmény: Ashi Valkoinen (20707)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.01.26 0 0 20707

A 2.sz. vasútvonalon, ahol vannak acél Y-aljak, hogyan történik a vágányok foglaltságérzékelése?

 

Nincsen?

Van szigetelés az aljak és a sínszálak között?

_Nyuszi Creative Commons License 2021.01.25 0 0 20706

A hűvösvölgyi D70 igazából az nem egy szimulátor, hanem egy állomási berendezés, szimulátorral kiegészítve. Magát a szimulátor részt persze használja a TEBK különböző problémák vizsgálatára, Kelenföld kezelési körzetek összevonásánál és más problémáknál is igénybe vették. De a hűvösvölgyi - mint üzemelő berendezés - nem pont ilyen.

Biblia: Czifra-Divinyi-féle Dominó 70-es könyv, talán az a legismertebb és a legtöbbet ajánlott mű.

Előzmény: 431001 (20705)
431001 Creative Commons License 2021.01.25 0 0 20705

Szeretném megkérdezni, hogy a hűvösvölgyi D70 oktatószimulátor hozzáférhető -e valahogyan ill. magáról a D70-ről van -e valakinek elektronikus formában "bibliája"? (Mint a Dominó 55 állomási biztosítóberendezések könyv)

király2644 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 20704

Majd kezelik a kiviteli tervben. Hatóság sem fogja hagyni így, nem is lehet. Oldják meg, ha valaki elhibázott valamit, akor meg vállalják fel, ebben igazad van. De a probléma meg lesz oldva, hidd el.

Előzmény: Muurola (20703)
Muurola Creative Commons License 2021.01.22 -2 0 20703

A KÖFI tender dokumentációjában egyetlen karaktert sem vesztegettek Szőnyre, az ottani kapura. Ennek okát abban látom, hogy a TEB nem ismerte a problémát, náluk ez nem volt objektum. Eddig. Most meg mehet az ötletelés és mehet az alkudozás a többletmunka költségéről. Nekem az sem derült ki egyértelműen, hogy Almásfűzítőn lesz-e a forgalmi irodában KÖFE monitor is, vagy csak a berendezés lesz helyből kezelhető. Ha már ottmarad a forgalmista a kapust tájékoztatni a vonatindulásokról...

Előzmény: király2644 (20702)
király2644 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 20702

Köszi a megerősítést, csak nem értem, miért kell kelteni a hisztit itt is és a facebook-on is... Nyilvánvalóan csak olyan megoldás lehet MAJD, ami megfelelő...nyilván ez a kapu sem maradhat így ebben a formában :)

Előzmény: _Nyuszi (20700)
lenand Creative Commons License 2021.01.22 0 0 20701

Valóban, szinte nap, mint nap járnak hozzák Füzitőre és kevés lenne a két kezem megszámolni, hogy eddig hány verziót hallottunk. Jókat mosolygunk rajtuk, mert mindegyik csapat meg van győződve, hogy az ő verziója a tuti és ők másról még csak nem is hallottak. Majd ha átadják és eltelik 2 nap, majd elhiszem én is. 

Előzmény: _Nyuszi (20700)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.01.22 0 2 20700

Hát, a nyertes kivitelező már ötletel, úgy mindennel kapcsolatbn is.

Előzmény: király2644 (20699)
király2644 Creative Commons License 2021.01.21 0 1 20699

Nem értem továbbra sem. Tehát ha ott meg tudták oldani, akkor itt nem fogják? Vagy mi van? Vannak kész KÖFI tervek? (Ha igen, és azokban incs megoldva, akkor nem szóltam.) Számtalan megoldás lehet erre a helyzetre, szóval továbbra sem értem hogy miért probléma az, hogy egy jelenleg nem KÖFI kompatibilis berendezés (hiszen jelenleg nicns KÖFI) a jövőben sem lehet KÖFI kompatibilis...

Előzmény: Muurola (20698)
Muurola Creative Commons License 2021.01.21 -1 0 20698

Jelzőfüggéses? Az állomást a KÖFI központból kezelik?

Előzmény: király2644 (20697)
király2644 Creative Commons License 2021.01.21 0 1 20697

Miért, a fonyódi tekerős sorompó mennyire KÖFI kompatibilis?

Előzmény: Muurola (20696)
Muurola Creative Commons License 2021.01.21 -2 0 20696

A szőnyi megállóhely életvédelmi kerítésébe épített tolókapu kezelési munkautasítását a MÁV megküldte. Tanulságos olvasmány és egyáltalán nem KÖFI kompatibilis.

 

A MÁV szerint az állami infrastruktúra fejlesztéséért felelős társaság előkészítési projektjében készülnek az Almásfüzitő (kiz.)—Komárom (kiz.) vonalszakasz engedélyezési tervei, amely keretében Szőny megállóhely térségében jelentősebb nyomvonal-korrekció történik a sebességemelés érdekében (160 km/h). Szőny megállóhely peronjai külön szintű megközelítést kapnak. Majd valamikor. KÖFI hamarabb lesz. Évekkel.

 

Az utasítás elérhető itt: http://www.kozlekedesvilag.hu/vasuti-dokumentumok/

a Zsóti Creative Commons License 2021.01.20 -3 0 20695

Hiányolod őket?

A hatályos utasításokból van vizsgád?

Előzmény: kopaszsop (20692)
jog.aszok Creative Commons License 2021.01.20 0 0 20694

Köszönöm! Írok.

Előzmény: djkoxi (20691)
GaGe Creative Commons License 2021.01.20 0 0 20693

Ezt már Facebook-on körbejártuk, nem?

Előzmény: kopaszsop (20692)
kopaszsop Creative Commons License 2021.01.20 0 1 20692

mi az az rbc, és mit csinál?

mi az a gsm-r, és mit csinál?

és ezek még csak az alapfogalmak voltak...

Előzmény: Muurola (20690)
djkoxi Creative Commons License 2021.01.19 0 0 20691

Kettő embert felismertem, beszéltem az egyikükkel. Ha írsz a publikus mail címemre megadom az elérhetőségeit. D-55-ös tanfolyamon készült a kép a Tatai út 3 alatt.

Előzmény: jog.aszok (20675)
Muurola Creative Commons License 2021.01.19 -1 1 20690

A MÁV adatszolgáltatásának köszönhetően a http://www.kozlekedesvilag.hu/vasuti-dokumentumok/ oldalról letölthető az UTASÍTÁS az ETCS vonatbefolyásoló rendszerrel történő közlekedésre elnevezésű dokumentum.

djkoxi Creative Commons License 2021.01.15 0 0 20689

Nekem kettő fő nagyon ismerős, hétfőn rákérdezek az egyikükre személyesen, és jelzem a válaszát. 

Előzmény: jog.aszok (20675)
jog.aszok Creative Commons License 2021.01.15 0 0 20688

Azt elfelejtetem odaírni, hogy Zoli bácsin zakó van.

 

Előzmény: jog.aszok (20687)
jog.aszok Creative Commons License 2021.01.15 0 0 20687

Köszönöm a hozzászólást. Egész biztosan nem Tóth Misi. Ismerem őt személyesen és tudom hogy nincs a képen. 

A kép egy továbbképzésen készült Budapesten, az akkor még TBÉF Tatai úti épületében. Meglepő számomra, hogy eddig senki nem írta a Zoli bácsit (Czifra Zoltán - sajnos már nincs közöttünk) Őt biztosan sokan ismerték.

Előzmény: GAgyiXyXy (20685)
CsP50k Creative Commons License 2021.01.15 0 0 20686

Hát nem túl sok, de köszönöm mindkettőtöknek!

GAgyiXyXy Creative Commons License 2021.01.14 0 0 20685

Középen, a szemüvegestől jobbra az a bajszos __szerintem__ Tóth Misi, a vésztői blokkmester. De hogy nagyon hasonlít rá, az biztos.

Azt lehet tudni hol készült a kép?

 

Előzmény: jog.aszok (20675)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!