Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.07 0 0 20375

Nálunk meg csak ezen az egyen, de más felirat nincs is rajta, csak ennyi. Mondjuk ez kábé a legtrébb cucc, a legolcsóbb/legbutább kacat.

Szerencsére a kézibeszélőre nem írták rá, hogy kagyló.

Ilyen körülmények között egy hangyányit sem csodálom, hogy a gyártó szégyellte ráírni a nevét, és/vagy elhelyezni logóját a készülék kezelőpaneljén.

A normálisabbakra rá van írva a gyártó neve, Kapsch, EADS, CENTER, mittudomén, meg időnként a típusjel.

Előzmény: r1232 (20373)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.07 0 1 20374

Induló vonatnál akár... SR, TAF, NTC, ilyesmi.

Előzmény: kopaszsop (20372)
r1232 Creative Commons License 2020.10.07 0 0 20373

Jujj, ez nem a gyártó neve. Csak itthon háromféle gyártó készülékén van ez a felirat... :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (20371)
kopaszsop Creative Commons License 2020.10.07 0 1 20372

L2-ben mióta érvényesek a lampionok? a gépkezelő kisiparos a monitort nézi, oszt' a többi irreleváns.

Előzmény: Zsivany2 (20368)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.07 0 1 20371

Na, itt a fotó, ennyi a jelölés a cuccon.

Ha itt ez tényleg úgy MMI, hogy az interface általános megnevezése, akkor ez kábé olyan, mintha egy telót úgy hoznának forgalomba, hogy az van ráírva, hogy "GSM Telefon", egyéb nem. Életszerű...

 

Előzmény: segélyvonókészülék (20344)
3r141592 Creative Commons License 2020.10.07 0 0 20370

Érdekes volt a belinkelt írás. Egy kérdés azért felmerült bennem: ilyenkor vezérelhető balízon keresztül nem lehetne feladni a menetengedélyt? Az implicit garantálná a megbízható kezdő pozíciót is. 

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20367)
GaGe Creative Commons License 2020.10.07 0 0 20369

Nem a vörös jelzőnél állít meg, hanem a védendő pont előtt. Nem egy állomáson a jelzővel egy vonalban van a második balíz a balízcsoportban, mert a megcsúszási távolság bőven megvan még így is.
De van ahol meg jóval előbb van a balízcsoport, és a teljes gép befér a jelző és a balízok közé.

Előzmény: Zsivany2 (20368)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.10.07 0 0 20368

Részleteve:

 

Egy L2 körzeten belüli állomási vágányon lévő peronnál megálló majd visszaforduló vonat elindulása után, ha azt szeretnénk, hogy vörös jelző felé elinduló vonatot még a jelző előtt megállítsa az ETCS, akkor mennyivel a jelző elé kell lerakni a balízcsoportot? A 15 km/h (V_NVSTFF) sebességről megálás fékútját most nem számolgatnám, de ha ténylegesen 4+2 sec kell a pozícionálástól a beavatkozásig, akkor az a 25 m út elég jelentősnek tűnik. 

 

A probléma abból adódik, hogy a peron vége a kijárati jelzőnél van, ergo jó lenne a peront annyira behúzni, hogy a peron mellett megálló, majd visszaforduló vonat még találkozzon egy balízcsoporttal, mielőtt a jelzőhöz ér. Emiatt a peron végét vissza kellene húzni a balízig, no de mennyivel?

15 km/h adott, idő 6 sec? Tehát 25-30 m?

 

@ Képzetes Kezdőtérközjelző: Köszönöm!

Előzmény: GaGe (20366)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.10.07 0 1 20367

Javaslom az alábbi szakcikket a témában, ami bár nem mondja meg hogy mennyi az annyi, de érdekes adalékul szolgálhat arra vonatkozóan, hogy mikor és hogyan kaphat a vonat menetengedélyt.

https://www.kozlekedesvilag.hu/cikk/vv/az-elso-etcs-l2-menetengedely-megszerzesenek-kihivasai-visszafordulo-vonatok-eseten/

 

Gondolom Zsivány arra gondolt, hogy mennyi idő telik el aközött, hogy a fedélzet olyan pozíciót jelent, amire az RBC menetengedélyt ad kérdés (TAF) nélkül.

 

Egyes projektekben a tervező azzal számol, (jelen esetben jelzővel ellenőrzött állomási sorompók esetében, de az analógia állhat minden egyéb menetengedélyhez kapcsolódó információközlésre,) hogy miután a biztbertől kapott infót az RBC feldolgozta, 4 másodperc a GSM-R kommunikáció és 2 másodperc a fedélzet kiértékelési időtartama. Nyilván egy első menetengedély kiutalása esetében a biztbertől kapott információ már eleve rendelkezésre áll, mert egyébként nem kerülne menetengedély kiadásra.

Ez nyilván egy nem tipikus, de nem is biztonságkritikus idő, a GSM-R kommunikáció miatt nem is szeretünk biztonsági funkciókat így kommunikálni, lásd L2 területen balízzal fedezett vonali sorompók, vagy az állomási sorompók fedezésének elve, esetleg a híresen rövid "Biztonsági üzenet maximális ciklusideje" érték.

Előzmény: GaGe (20366)
GaGe Creative Commons License 2020.10.07 0 1 20366

Sok ismeretlenes egyenlet.

Trusted vagy untrusted area?

Haladt már meg balízt a jármű a fedélzeti berendezés beüzemelése óta?

 

Előzmény: Zsivany2 (20349)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.06 0 1 20365

Mer' a megrendelőnek f.ngja sincs, mit vesz, így a kivitelező azt csinál, amit akar.

Teljesen átlagos magyarországi algoritmus.

Előzmény: r1232 (20363)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20364

Mer' amikor a kilóméterórát nyomkodom, drájver vagyok, mikor ugyanazzal a kezemmel a rádiót, akkor már nem?

Ostobaság.

Előzmény: CsP50k (20362)
r1232 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20363

Keverés az van. A Siemens ETCS fedélzeti kezelésiben MMI van, nem DMI a kezelőfelület elnevezéseként.

Előzmény: CsP50k (20362)
CsP50k Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20362

A magyar utasítás is tesz különbséget:

ETCS kezelőfelület - DMI

GSM-R kezelőfelület - MMI

 

Ám, ha ez a két dolog egy és ugyanaz, akkor tényleg van némi kavarás (hogy ezek esetleg egy többfunkciós kijelzőn váltogathatók-e itthon azt nem tudom).

Előzmény: segélyvonókészülék (20348)
D F T Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20361

Az ideiglenes biztosító berendezéshez vannak a most üzemelő jelzők, az újonnan felállítottak pedig az épülő új berendezés részei.

Előzmény: Ashi Valkoinen (20360)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20360

Más.

 

Gödöllőn fel lett állítva pár új jelző a felújítás kapcsán. Állítólag a nagyobb sebességgel is járható megelőzővágányok ellenére indikátor nélkül. 

Most minden jelzőből már kettő van, a Máriabesnyő felé eső váltóknál is (ott az első felállított jelzőn is volt indikátor, meg az újakon is).

 

A mégújabbnak tűnő jelzők mindenhol a simán csak újak mögé vannak felállítva, jelzést még nem adnak.

 

Miért e kettőzés?

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.10.06 0 2 20359

A "mankind" meg emberiség, bizony, de a legújabkori agymenések kitalálóit nem szokták érdekelni a szavak elsődleges jelentései, csak az, hogy benne van, hogy man, akkor már férfi, tehát szexista, tehát rossz. Akkor lesznek bajban, amikor rájönnek, hogy a "woman" (=nő) szóban is benne van a férfi...

Előzmény: r1232 (20357)
r1232 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20358

Szvsz ez a magyarázat nettó marhaság., ld. a "man" jelentését.

Előzmény: _Nyuszi (20356)
r1232 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20357

A "man" elsődleges jelentése, amúgy is "ember", nem "férfi".

Előzmény: kopaszsop (20355)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20356

Akkor DMI, vagy HMI, nekem aztán mindegy.

:)

 

kopasz-nak:

Hja, nekem annó a suliban így tanították, hogy ez az átnevezés oka.

Előzmény: r1232 (20352)
kopaszsop Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20355

mondjuk jó régen eszükbe jutott már, ha én ezer éve ezt tanultam alapból, s a másik megnevezést nem is hallottuk tanfolyamon még csak említés szintéjén se. biztos ez volt az étkeresztelés apropója?

Előzmény: kopaszsop (20354)
kopaszsop Creative Commons License 2020.10.06 0 2 20354

hogymiafaszomvan?

már bocsánat, de ez azért a ló másik oldala...

Előzmény: _Nyuszi (20350)
kopaszsop Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20353

az életbe nem léptetett?

Előzmény: CsP50k (20346)
r1232 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20352

A DMI volt előbb, itthon legalábbis..

Előzmény: _Nyuszi (20350)
király2644 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20351

HMI egyre több helyen, mint Human-Machine Interface...

Előzmény: _Nyuszi (20350)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.10.06 -1 0 20350

Az MMI még nem gender-semleges megnevezés, ezért lett a Man-ból Drive, és így az MMI-ból DMI.

Nekem meg ezt mondták.

Előzmény: segélyvonókészülék (20348)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20349

Ha ETCS L2-ben indulsz SR-ben, az FS-be váltás mennyi idő alatt megy végbe a pozícionáló balíznál?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.06 0 0 20348

Nálunk az utasítás konzekvensen és általánosan DMI-nak nevezi az üzemi (forgalmi) felületet (sebességmérő, vb, egyebek), és DDI-nak a járműdiagnosztikait/járművezérlőit.

Olyan járművek esetén is, amikor ezen funkciók a képernyők váltásának lehetőségével nem kötődnek az adott hardverelemhez, azaz magáról a felületről, annak funkciójáról van szó.

Hogy ki gyártotta, meg a gyártó otthon minek hívja, az (nálunk) senkit sem érdekel, a dolgokra való hivatkozás így egységes és félreérthetetlen.

Máskülönben elvesznénk a különböző gyártók, sőt azok különböző alegységei által használt, igen permutatív nevezéktanban (pl. a siemens házon belül sem képes ugyanazt a megnevezési metódust használni).

Előzmény: CsP50k (20346)
r1232 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20347

A Siemens pl. MMI-nek nevezi az ETCS kezelőfelületet...

Az Alstomnál mintha DMI lenne..

Nem egységes ez sem.

Előzmény: segélyvonókészülék (20344)
CsP50k Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20346

Az ETCS utasítás 3. Függeléke (rövidítések) szerint is Man-Machine Interface.

Előzmény: segélyvonókészülék (20345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!