Nem a vörös jelzőnél állít meg, hanem a védendő pont előtt. Nem egy állomáson a jelzővel egy vonalban van a második balíz a balízcsoportban, mert a megcsúszási távolság bőven megvan még így is. De van ahol meg jóval előbb van a balízcsoport, és a teljes gép befér a jelző és a balízok közé.
Egy L2 körzeten belüli állomási vágányon lévő peronnál megálló majd visszaforduló vonat elindulása után, ha azt szeretnénk, hogy vörös jelző felé elinduló vonatot még a jelző előtt megállítsa az ETCS, akkor mennyivel a jelző elé kell lerakni a balízcsoportot? A 15 km/h (V_NVSTFF) sebességről megálás fékútját most nem számolgatnám, de ha ténylegesen 4+2 sec kell a pozícionálástól a beavatkozásig, akkor az a 25 m út elég jelentősnek tűnik.
A probléma abból adódik, hogy a peron vége a kijárati jelzőnél van, ergo jó lenne a peront annyira behúzni, hogy a peron mellett megálló, majd visszaforduló vonat még találkozzon egy balízcsoporttal, mielőtt a jelzőhöz ér. Emiatt a peron végét vissza kellene húzni a balízig, no de mennyivel?
Javaslom az alábbi szakcikket a témában, ami bár nem mondja meg hogy mennyi az annyi, de érdekes adalékul szolgálhat arra vonatkozóan, hogy mikor és hogyan kaphat a vonat menetengedélyt.
Gondolom Zsivány arra gondolt, hogy mennyi idő telik el aközött, hogy a fedélzet olyan pozíciót jelent, amire az RBC menetengedélyt ad kérdés (TAF) nélkül.
Egyes projektekben a tervező azzal számol, (jelen esetben jelzővel ellenőrzött állomási sorompók esetében, de az analógia állhat minden egyéb menetengedélyhez kapcsolódó információközlésre,) hogy miután a biztbertől kapott infót az RBC feldolgozta, 4 másodperc a GSM-R kommunikáció és 2 másodperc a fedélzet kiértékelési időtartama. Nyilván egy első menetengedély kiutalása esetében a biztbertől kapott információ már eleve rendelkezésre áll, mert egyébként nem kerülne menetengedély kiadásra.
Ez nyilván egy nem tipikus, de nem is biztonságkritikus idő, a GSM-R kommunikáció miatt nem is szeretünk biztonsági funkciókat így kommunikálni, lásd L2 területen balízzal fedezett vonali sorompók, vagy az állomási sorompók fedezésének elve, esetleg a híresen rövid "Biztonsági üzenet maximális ciklusideje" érték.
Ám, ha ez a két dolog egy és ugyanaz, akkor tényleg van némi kavarás (hogy ezek esetleg egy többfunkciós kijelzőn váltogathatók-e itthon azt nem tudom).
A "mankind" meg emberiség, bizony, de a legújabkori agymenések kitalálóit nem szokták érdekelni a szavak elsődleges jelentései, csak az, hogy benne van, hogy man, akkor már férfi, tehát szexista, tehát rossz. Akkor lesznek bajban, amikor rájönnek, hogy a "woman" (=nő) szóban is benne van a férfi...
mondjuk jó régen eszükbe jutott már, ha én ezer éve ezt tanultam alapból, s a másik megnevezést nem is hallottuk tanfolyamon még csak említés szintéjén se. biztos ez volt az étkeresztelés apropója?
Nálunk az utasítás konzekvensen és általánosan DMI-nak nevezi az üzemi (forgalmi) felületet (sebességmérő, vb, egyebek), és DDI-nak a járműdiagnosztikait/járművezérlőit.
Olyan járművek esetén is, amikor ezen funkciók a képernyők váltásának lehetőségével nem kötődnek az adott hardverelemhez, azaz magáról a felületről, annak funkciójáról van szó.
Hogy ki gyártotta, meg a gyártó otthon minek hívja, az (nálunk) senkit sem érdekel, a dolgokra való hivatkozás így egységes és félreérthetetlen.
Máskülönben elvesznénk a különböző gyártók, sőt azok különböző alegységei által használt, igen permutatív nevezéktanban (pl. a siemens házon belül sem képes ugyanazt a megnevezési metódust használni).
Ha nálunk egy utasításban szó esik olyan jelzőről, aminek létét a magyar jelzési utasítás - (a hálózatüzemeltető kényelme érdekében, hatósági asszitenciával) - nem is ismeri, akkor ebben, a színes lámpás szaxszolgálat által elkövetett fércműben - idézet belőle - bármi lehet.
"7.3. Az ETCS forgalomszabályozást végző személyzet a „Menetengedély végének meghaladása” kezelésre utasítja a mozdonyvezetőt, ha a továbbhaladásnak nincs forgalmi akadálya, és: - állomási főjelző esetében nem történt Jelző Megállj! kezelés, vagy - térközjelző, hívójelzés feloldása jelző esetében nem történt Térköz Megállj! kezelés."
Amúgy tényleg: ha a (piros könyvek szerint) a Hívójelzés feloldása jelzés egyszer csak megszűnik, mielőtt elérném, mit kell tenni helyes vágányon, jól működő VB esetén?