Keresés

Részletes keresés

Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.09.03 0 0 20286

Műszakilag lehetséges a végleges pályámentét úgy tervezni, hogy az ideiglenes LT és CLT balízcsoportok is részei legyenek annak, így azok végig üzemképesek tudnak maradni és a megállás elkerülhető, miközben a kritikus L1-be léptető balízcsoportok esetében azok figyelembe vétele elkerülhető, és a vonat L1-be lépése megakadályozható különféle műszaki megoldásokkal.

Előzmény: Muurola (20282)
kopaszsop Creative Commons License 2020.09.03 0 0 20285

van olyan személyszállító vasúttársaság, amely teljes vonatszemélyzetet tud biztosítani. kérdés, kivel és hogyan szerződik az öbb. ha és egyáltalán...

Előzmény: GaGe (20283)
Vendégsín Creative Commons License 2020.09.03 0 2 20284

...az osztrák vezér fog Máv vizsgát tenni...

 

Arra azért befizetnék... :-)

 

Előzmény: GaGe (20283)
GaGe Creative Commons License 2020.09.03 0 1 20283

És ha nem áll meg Hegyeshalomban, a magyar mozdonyvezetők fognak Öbb vizsgát tenni, és kivinni Bécsbe, vagy az osztrák vezér fog Máv vizsgát tenni és behozni Győrbe?

Előzmény: Muurola (20282)
Muurola Creative Commons License 2020.09.03 -2 0 20282

A hegyeshalmi RailJet megállások kiváltására az egyik szakcég az alábbi megoldást tette, amit a MÁV el is fogadott:

 

A 2021. végére esedékes megállás nélküli határátmeneti közlekedés az ETCS L1 FS (full supervision) szint és módba kapcsolás nélkül is meg lehet valósítani ETCS LT illetve CLT segítségével. A LSTM Indusi és az LSTM EVM szintek közötti átkapcsolás (szintváltás) kívánt helyén megfelelően projektált ETCS LT (packet 41) illetve ETCS CLT (packet 46) parancsokat kell alkalmazni, így a közlekedő járművek menet közben a közlekedési irány függvényében LSTM Indusi szintről LSTM EVM ill. LSTM EVM szintről LSTM Indusi szintre képesek váltani. A váltás között nincs szükség az L1 szinten való közlekedés fenntartására – amely fenntartása akár indokolatlan befékezést is okozhat - ilyen módon egyszerű műszaki megoldással tartható fent a vonatbefolyásolás üzemeltethetősége. Azonban figyelembe kell venni, hogy a jármű további útján mivel aktív ETCS fedélzeti berendezéssel közlekedik, felveszi és végrehajtja az ETCS akár L1 akár L2 pályamenti rendszertől érkező parancsokat. Így a Budapest – Hegyeshalom (oh) - Bécs vonalszakaszra javasolt műszaki megoldás:

• LT és vagy CLT parancsok alkalmazása a határátmenethez, a szükséges további ETCS packetekkel kiegészítve,

• Győr (bez.) – Hegyeshalom (oh.) szakaszon az ETCS L1 pályamenti rendszer üzemen kívül helyezése balíz jelfeladó elemek leszerelésével.

 

A Győr állomáson megálló vonatoknak az ETCS fedélzeti berendezést közlekedési iránynak megfelelően ki- illetve be kell kapcsolniuk, az ETCS OBS csak a Győr – Hegyeshalom (oh.) szakaszon lehet aktív. A Győr – Hegyeshalom (oh.) szakaszon a később végleges állapotában átépítésre kerülő L1 rendszer külsőtéri élesztés kivitelezési fázisáig tartható a fenti állapot. Ezt követően mivel az építés alatt lévő rendszer hatással lesz az aktív ETCS fedélzeti berendezéssel közlekedő vonatokra, az élesztési fázis kezdetétől csak a nemzeti vonatbefolyásoló berendezés lesz alkalmazható az üzembe helyezésig.

----

Ez utóbbi kritérium azt jelenti, hogy az élesztési fázis kezdetétől az átadásig meg kell állni a vonattal a határon és kézzel Indusi-ra vagy ETCS-re átállni (az osztrák előírások szerint)? Mennyi ideig tart majd ez?

kopaszsop Creative Commons License 2020.08.29 0 0 20281

Berendezése válogatja ... általában nem szokták igényelni a biztosítóberendezés módosítását a biztberesektől

és ez mennyiben kell, hogy érdekelje a végrehatjó személyzetet? konkrétan a mozdonyvezetőre gondolok - ha azt írja az utasítás, hogy meg kell állni a vörös és/vagy a csonkavágányok előtti vágányzáró jelzőnél, akkor nem mindegy? ::elgondolkodós smiley::

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20276)
Fizolti Creative Commons License 2020.08.11 0 4 20280

Nyugati 1-7 és a 8. vágány a második kijárati jelzőtől D55. 

Nyugati 8. vágány első kijárattól, és a további vágányokon Fényjelzős mechanika vonóvezetékes váltókkal, de nem SH  (A 8. első kijárata utáni első váltó vonóvezetékes, ha egyenesben van, akkor onnan tovább a D55-ös rész felé). 

Előzmény: GaGe (20279)
GaGe Creative Commons License 2020.08.10 -1 0 20279

Nyugati kilenc SH ... :)
1-8 D55.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20276)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.08.10 -1 0 20278

Vagy írásbelin értesít, hogy a fogadóvágány rövidebb és megy minden, ahogy szokott...

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20276)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.08.10 -1 0 20277

Köszönöm!

Előzmény: jog.aszok (20274)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.08.09 0 0 20276

Berendezése válogatja, D55 esetében lehet a céljelző sötét, és be tudsz egy/két sárgával járni, míg egy modernebb berendezés esetében már nem.

Ha a bak máshol van, akkor az már forgalmi kérdés, általában nem szokták igényelni a biztosítóberendezés módosítását a biztberesektől, és én a foglalt vágányra járatás szabályait vélném alkalmazandónak.

Előzmény: Muurola (20275)
Muurola Creative Commons License 2020.08.09 -1 0 20275

Helló!

 

Nem tudom, az ilyen öszvér berendezéseknél hogy van, de...

 

...ha a vágány végi jelzőn nem ég vörös fény, akkor is lehet is lehet érkezhet oda egy vagy két sárga fényű bejárattal vonat? Vagy csak hívó + a mozdonyvezető értesítésével?

...ha a vágány végi jelző "nem látszik", mert az ütközőbak előre lett hozva nem kicsit, hanem nagyon, akkor az ilyen vágányra érkezhet egy vagy két sárga fényű bejárattal vonat? Vagy csak hívó + a mozdonyvezető értesítésével?

 

 

jog.aszok Creative Commons License 2020.08.09 0 0 20274

120: Mezőtúr, Nagylapos, Gyoma

Előzmény: Zsivany2 (20272)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.08.09 0 0 20273

Egom alatt a R.rend-i 3. vágányt értem. 

Azon a "hátsó" részen már van mindenhonnan mindenhova menet.

Előzmény: korpi41 (20270)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.08.09 0 0 20272

Hol van ilyen?

Előzmény: jog.aszok (20271)
jog.aszok Creative Commons License 2020.08.08 0 0 20271

Igen. Csak az ETCS 2 van még sötétüzemben.

Előzmény: Zsivany2 (20268)
korpi41 Creative Commons License 2020.08.08 0 0 20270

Egom alatt a lokált érted?

 

Hideg balról lokálra nem lehet?

 

Azt esetleg nem tudjátok, hogy történelmileg hogyan alakult a jelenlegi helyzet?

Előzmény: Zsivany2 (20266)
r1232 Creative Commons License 2020.08.08 0 0 20269

Mit is akartál mondani? Ez így értelmetlen. 🤔

Előzmény: Divrotcé (20262)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.08.08 0 0 20268

Létezik már valahol hazánkban olyan átalakított D55 berendezés, mely adatokat ad az ETCS 2-es szintjének (RBC-be)?

Zsivany2 Creative Commons License 2020.08.08 0 0 20267

Nem.

Előzmény: korpi41 (20263)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.08.08 0 0 20266

Az egyenes irányokat kivéve van még:

- Szpu. Rákosrendező bal <- Cegléd (Városligeti elág) bal

- Szpu. Rákosrendező jobb -> Cegléd (Városligeti elág) jobb

- Szpu. Hideg bal <-> Cegléd (Városligeti elág) bal és jobb

- Szpu. Hideg bal <-> Vác (R.rend.) bal és jobb

- Szpu. Hideg jobb <-> Cegléd (Városligeti elág) bal és jobb

- Szpu. Hideg jobb <-> Vác (R.rend.) bal és jobb

- Összekötő <-> Cegléd, Vác és Egom minden irány

 

Előzmény: korpi41 (20265)
korpi41 Creative Commons License 2020.08.08 0 0 20265

De itt a helyesre kijárat helyett van benne a helytelenre kijárat. Divrotcé végül is leírta a megoldást, de ez felettébb furcsa.

 

Valaki össze tudja foglalni, hogy milyen elhetséges vágányutak vannak a II-es őrhelynél? (Vagy a topológiailag lehetségesek közül melyek nem elérhetők?)

Előzmény: CsP50k (20264)
CsP50k Creative Commons License 2020.08.07 0 0 20264

Csak tipp:

Lehet nincs benne a berendezésben a Cegléd balról a kijárat a jobb vágányra (nem ritkaság, mechanikus berendezéseknél gyakori, hogy egyik-másik vágányút hiányzik, pl helyhiány miatt).

Ha szükséges ezt a vágányutat kijáratként használni és ugyanez visszafelé bejáratként a berendezésben benne van (ez elég valószínű), akkor azt állítják be, zárják le, csak nem kezelnek rá jelzőt, hanem a K-ra nyomnak egy hívót.

Előzmény: korpi41 (20263)
korpi41 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 20263

Ööööö. Ha belsején kiküldenek a ceglédi balra ("helytelelenbe"), akkor a II-es őrhelynél vágányúttal nem tudok áttérni a "helyes" vágányra függetlenül attól, hogy van vágánykapcsolat?

Előzmény: Divrotcé (20262)
Divrotcé Creative Commons License 2020.08.07 0 0 20262

Nyugati belseje és Városliget elág közt az nem két állomásköz a térköz szerint, hanem egy. :-)

Előzmény: korpi41 (20261)
korpi41 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 20261

Nyugatiban a II-es őrhelynél a ceglédi balvágányban található kijárati jelző ("K") miért csak három optikás?

Hapóka Creative Commons License 2020.08.03 0 0 20260

Sajnos csak ez a négy darab van:(

Előzmény: _Nyuszi (20259)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.08.03 0 1 20259

Meglepő, hogy néha mik hiányoznak náluk, amik az elmúlt hosszú évtizedek tékozló hozzáállásának az eredménye....

Ha a rajzszámokat megadod - feltéve, ha nem ez az összes -, szívesen leegyeztetem velük, hogy megvannak-e náluk.

Előzmény: Hapóka (20254)
r1232 Creative Commons License 2020.08.03 0 1 20258

Mail ment.

Előzmény: kopaszsop (20255)
r1232 Creative Commons License 2020.08.03 0 0 20257

Nem te tartottad. :-)

Előzmény: Vendégsín (20253)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!