A hegyeshalmi RailJet megállások kiváltására az egyik szakcég az alábbi megoldást tette, amit a MÁV el is fogadott:
A 2021. végére esedékes megállás nélküli határátmeneti közlekedés az ETCS L1 FS (full supervision) szint és módba kapcsolás nélkül is meg lehet valósítani ETCS LT illetve CLT segítségével. A LSTM Indusi és az LSTM EVM szintek közötti átkapcsolás (szintváltás) kívánt helyén megfelelően projektált ETCS LT (packet 41) illetve ETCS CLT (packet 46) parancsokat kell alkalmazni, így a közlekedő járművek menet közben a közlekedési irány függvényében LSTM Indusi szintről LSTM EVM ill. LSTM EVM szintről LSTM Indusi szintre képesek váltani. A váltás között nincs szükség az L1 szinten való közlekedés fenntartására amely fenntartása akár indokolatlan befékezést is okozhat - ilyen módon egyszerű műszaki megoldással tartható fent a vonatbefolyásolás üzemeltethetősége. Azonban figyelembe kell venni, hogy a jármű további útján mivel aktív ETCS fedélzeti berendezéssel közlekedik, felveszi és végrehajtja az ETCS akár L1 akár L2 pályamenti rendszertől érkező parancsokat. Így a Budapest Hegyeshalom (oh) - Bécs vonalszakaszra javasolt műszaki megoldás:
LT és vagy CLT parancsok alkalmazása a határátmenethez, a szükséges további ETCS packetekkel kiegészítve,
Győr (bez.) Hegyeshalom (oh.) szakaszon az ETCS L1 pályamenti rendszer üzemen kívül helyezése balíz jelfeladó elemek leszerelésével.
A Győr állomáson megálló vonatoknak az ETCS fedélzeti berendezést közlekedési iránynak megfelelően ki- illetve be kell kapcsolniuk, az ETCS OBS csak a Győr Hegyeshalom (oh.) szakaszon lehet aktív. A Győr Hegyeshalom (oh.) szakaszon a később végleges állapotában átépítésre kerülő L1 rendszer külsőtéri élesztés kivitelezési fázisáig tartható a fenti állapot. Ezt követően mivel az építés alatt lévő rendszer hatással lesz az aktív ETCS fedélzeti berendezéssel közlekedő vonatokra, az élesztési fázis kezdetétől csak a nemzeti vonatbefolyásoló berendezés lesz alkalmazható az üzembe helyezésig.
----
Ez utóbbi kritérium azt jelenti, hogy az élesztési fázis kezdetétől az átadásig meg kell állni a vonattal a határon és kézzel Indusi-ra vagy ETCS-re átállni (az osztrák előírások szerint)? Mennyi ideig tart majd ez?
Berendezése válogatja ... általában nem szokták igényelni a biztosítóberendezés módosítását a biztberesektől
és ez mennyiben kell, hogy érdekelje a végrehatjó személyzetet? konkrétan a mozdonyvezetőre gondolok - ha azt írja az utasítás, hogy meg kell állni a vörös és/vagy a csonkavágányok előtti vágányzáró jelzőnél, akkor nem mindegy? ::elgondolkodós smiley::
Nyugati 1-7 és a 8. vágány a második kijárati jelzőtől D55.
Nyugati 8. vágány első kijárattól, és a további vágányokon Fényjelzős mechanika vonóvezetékes váltókkal, de nem SH (A 8. első kijárata utáni első váltó vonóvezetékes, ha egyenesben van, akkor onnan tovább a D55-ös rész felé).
Berendezése válogatja, D55 esetében lehet a céljelző sötét, és be tudsz egy/két sárgával járni, míg egy modernebb berendezés esetében már nem.
Ha a bak máshol van, akkor az már forgalmi kérdés, általában nem szokták igényelni a biztosítóberendezés módosítását a biztberesektől, és én a foglalt vágányra járatás szabályait vélném alkalmazandónak.
Nem tudom, az ilyen öszvér berendezéseknél hogy van, de...
...ha a vágány végi jelzőn nem ég vörös fény, akkor is lehet is lehet érkezhet oda egy vagy két sárga fényű bejárattal vonat? Vagy csak hívó + a mozdonyvezető értesítésével?
...ha a vágány végi jelző "nem látszik", mert az ütközőbak előre lett hozva nem kicsit, hanem nagyon, akkor az ilyen vágányra érkezhet egy vagy két sárga fényű bejárattal vonat? Vagy csak hívó + a mozdonyvezető értesítésével?
De itt a helyesre kijárat helyett van benne a helytelenre kijárat. Divrotcé végül is leírta a megoldást, de ez felettébb furcsa.
Valaki össze tudja foglalni, hogy milyen elhetséges vágányutak vannak a II-es őrhelynél? (Vagy a topológiailag lehetségesek közül melyek nem elérhetők?)
Lehet nincs benne a berendezésben a Cegléd balról a kijárat a jobb vágányra (nem ritkaság, mechanikus berendezéseknél gyakori, hogy egyik-másik vágányút hiányzik, pl helyhiány miatt).
Ha szükséges ezt a vágányutat kijáratként használni és ugyanez visszafelé bejáratként a berendezésben benne van (ez elég valószínű), akkor azt állítják be, zárják le, csak nem kezelnek rá jelzőt, hanem a K-ra nyomnak egy hívót.
Ööööö. Ha belsején kiküldenek a ceglédi balra ("helytelelenbe"), akkor a II-es őrhelynél vágányúttal nem tudok áttérni a "helyes" vágányra függetlenül attól, hogy van vágánykapcsolat?