Nem ezt írta. Gondolom Zoli is tudja, hogy nem csak Székesfehérváron és Vácott üzemel LED-es jelző, hanem a szentendrei és a csepeli HÉV vonalakon, Hűvösvölgyben és a 30a és a 40a vonalak térközjelzőiben is (csak mert ők szokták ezeket vizsgálni).
Hargitai Zoltán cikkéből egy valami hiányzik (de nagyon): a MÁV-HÉV hálózatán már jónéhány éve működnek LED-es jelzők, ezekről nem tett említést; szerinte a vasútnál csak Vácon és a székesfehérvári vonalon vannak ilyen új jelzők.
Letölthető a vasúti távközlési, erősáramú és biztosítóberendezési szaklap, a Vasúti Vezetékvilág újabb lapszáma! Külön felhívnám a figyelmet a digitális biztosítóberendezésekről szóló cikkre, ami a (nem is túl távoli?) jövőről szól, levonva az elektronikus biztosítóberendezések (nem közlekedésbizonsági) kudarcainak tanulságát.
Optimalizálási feladatok megoldása biztosítóberendezések tervezése során 2. rész
LED-es fényforrást tartalmazó optikai egységek feltétfüzeteinek módosítása
Villamos vontatójárművek erősáramú összeférhetőségi vizsgálatának tapasztalatai
Tológombos rendelkezőkészülék nincs feltétlenül minden kulcsrögzítő berendezésnél. Illetve az SH berendezések tológombos mechanikája gondolom ugyanaz, mint amit keresel (ha esetleg erre keresve lenne találat).
(Elég régi forrás, nem biztos, hogy manapság pont így van megoldva.)
Egyenlőre nem jutottam el olyan állomásra vagy csomópontra ahol tudnék kulcsrögzítős biztosítóberendezést nézni de míg ez nem jön össze segítsetek nekem abban hogy mutassatok szakrajzot vagy fotót vagy videót arról hogy hogyan néz ki a vágányút kijelölő tológomb belső szerkezete kialakítása mechanikailag és hogyan van össze köttetésben az iránykallantyúval és hogy hogyan rögzítődik egyik a másikához valamint a függőségi vonalzókhoz.
Így simán ha beírom keresőbe hogy "vágányút kijelölő tológomb" semmiféle szakirodalmat nem találok róla de még képet is csak olyat sikerül amin kívülről látszik a tológomb.
Létezik esetleg valami szakirodalom amiben részletesen mutatják és írják hogy miből épül fel és hogyan van szinkronban a kallantyúval a tológomb?
Az állomás a legkülső bejárati jelzőknél kezdődik (az állomás területe a két bejárati jelző közötti terület), bővebben az adott infrastruktúra üzemeltető vasútvállalat Forgalmi Utasításában (MÁV, MÁV-HÉV, Vál-Völgyi Kisvasút. KEMV stb.). Az állomásköz két állomás közötti terület. Ezek alapján könnyen belátható, hogy egy n állomást tartalmazó vasútvonal pontosan n-1 állomásközzel rendelkezik, ha minden vonal zsákvonal. Ettől eltérő felállásokra a gráfelmélet ad választ.
Igazából ezeket csak azért írtam le, hogy növeljem a leütésszámomat, de megint oda lyukadtunk ki, mint az előbb: nem értem a kérdést. Mindegyik állomásnál kezdődik állomásköz és mindegyiknél véget is ér, ha a gráf élétől, mint irányított szakasz irányítottságától eltekintünk.
Nyugodtan tegezhetsz, nem haragszom meg, ahogy a minősítésért sem. Ettől nagyobb sértést is elviseltem már, ugyanakkor a moderáció nem szereti a személyeskedést (nyugi, nem szólok nekik, nem érdekel) :)
Az állomásköz hosszától függ (térközszekrények számától inkább), kis mértékben pedig az állomási csatlakozó berendezés típusától. De néhány másodperc szokott lenni.
Nem akarok a pálya széléről beleszólni, de ha téged érdekel, miért nem te keresed vissza? Tényleg nem egyszer felmerült már ez a kérdés, és meg is lett válaszolva sokszor (én nem tudom a választ, mert nem vagyok biztberes és ez a kérdés engem pont nem is érdekel), elhiszem, hogy az itt jelenlévő szakemberek nem akarják 6×1023 alkalommal ugyanazt leírni, mint egy papagáj.
A videón egy térközjelző, egy ismétlõjelző és egy fénysorompó látható. A menetirányváltáskor bekapcso, a térközjelzőn a vörös, az ismétlőjelző a sárga-fehér, majd a térközjelző zöldre, az ismétlőlyelző zöld-fehérre vált. Kérdésem az lenne: az irányfordításkor miért vált 2 másodpercre pirosra a sorompó?