Keresés

Részletes keresés

CsP50k Creative Commons License 2019.09.02 0 0 20005

Most olvastam egy ilyet:
Az első váltólezáró jelfogó egy nyugalmi érintkezője be van építve a váltóállító jelfogók áramkörébe.

 

Ebből azt gondolnám, hogy nem lehet "rátárolni" elsőlezárásban lévő vágányútra.
(Ha az első váltólezáró a legalább elsőlezárásban lévő váltónál húz, akkor az adó-nyugtázó láncnak el kellene akadnia, ha olyan váltót érint amely első lezárásban van.)

 

Viszont úgy tűnik gyakorlatban ez mégis megtörténik.
Lehet ennek köze a kiékelt kijárati jelzőgombhoz?

Zsivany2 Creative Commons License 2019.09.02 0 1 20004

Ebben az egészben az a bibi, hogy az F2-esben egyértelműen le van írva, hogy:

 

"

15.18.8. Nem szabad:

...

c) két vonatot váltókon egyidejűleg közlekedtetni, ha a vágányútjaik nem érintik illetve nem metszik ugyan egymást, de a vágányutakat összekötő váltók nincsenek lezárva

"

 

Így ha pl. törlést nyom a kijáratra, akkor az F2 alapján nem járathatja be a másik vonatot.

Ha meg az első lezárás megtörtént, akkor a hívó miatt nyomva tartott gomb már nem tud beleszólni a másik vágányon kezelt vágányútba, ha jól értem.

 

Előzmény: nazareth (20001)
nazareth Creative Commons License 2019.09.02 0 0 20003

Köszi!

Előzmény: CsP50k (20002)
CsP50k Creative Commons License 2019.09.02 -1 0 20002

Ez esetben a hívót ki nem vezérelhetőnek (nincs aki nyomva tartaná), a főjelzőt meg hívóval fel nem szereltnek kell tekinteni.

Írásbeli megállj mellett, krézi jelzés nélkül, majd felhatalmazás.

(Esetleg intézni az állomási indítású vonali sorompót.)

 

Ha van lehetőség érdemes felhasználni olyan más vágányt amelynél legalább a hívó kinnt marad, és akkor lehet felhatalmazni.

Előzmény: nazareth (20001)
nazareth Creative Commons License 2019.09.02 -1 0 20001

Nem engem kérdeztél, de én is végiglapoztam:

 - a 13. oldal a 12 helyett készült, nem?

 - a 14-es oldalon előállt állapotról nekem nem értelmű, hogy végül is a 10. oldal óta a V3 ki van ékelve? Ha igen, esetleg valami szaggatott nyilakkal jelezni lehetne, így egyértelművé válna, hogy a 14-es oldalon felvázolt állapotban 3(+1) gomb van nyomva.

 - most nézem, a végén minden kiderül :)

 

Esetleg még azt lehet részletezni, hogy a 11. oldal környékén a szolgálattevő részéről logikus döntés jóhiszeműen a C+K4-et kezelni, mert az 1.) egy olyan vágányutat állít, ami nem érinti a már beállított hívót (két szemben álló jelző gombját összenyomni nem érvényes kezelés); 2.) a hívót amúgy sem lehet bántani, mert az első lezárás fogja.

 

Logikus, csak nem szabályszerű, ugyanis a D55-ös lép rá valami nem logikusat. Emiatt kell mindig számítani arra, hogy az utasítás írója esetleg tudott valami olyat, amit a mezei felhasználó nem (jelen esetben, hogy tilos kettőnél több gombot egyszerre megnyomni).

 

Kérdés: a szabályzat szerint hogy történne egy ilyen menesztés? Ha nem ékeli ki a gombokat, nem marad kint a hívó. Ha folyamatosan nyomja a gombokat, nem tud kimenni felhatalmazni.

Előzmény: _Nyuszi (19996)
Szigsínellenőr Creative Commons License 2019.09.01 0 0 20000

Esetleg rajzold be az áramutakat, meg a VP.10 karikáját is érdemes lenne részletesen berajzolni, hogy kötni lehessen a mellette lévő ábrához.

Előzmény: _Nyuszi (19996)
CsP50k Creative Commons License 2019.09.01 -1 0 19999

Ami azt illeti láttam már ilyen-olyan jelfogókat, megvan, hogyan működnek, de mégsem jön át számomra ez a rajzokon.
(Ha tudnám miért, akkor meg már átjönne.)

 

Ugyanakkor a képekhez tartozó leírásból meg van melyik áramkör mit is csinálna (meg van a könyv).
Így pl az adó-nyugtázólánc a d55 modellemben ugyanígy jelöli ki az útvonalát egy vágányútnak.

Viszont a modell nem követi tökéletesen az áramutakat (pont, mert nem értek mindent a rajzokon), így pl az adó-nyugtázó lánc lefutása nálam csak összetartozó gomboknál indítja be a váltóállító láncot.

Előzmény: _Nyuszi (19998)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.31 0 0 19998

Én is.

:)

Forgalmistáknak készült alapvetően, ezért kérdezem.

Előzmény: CsP50k (19997)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.31 -1 0 19997

Nem a prezentációs ábrákra gondoltam. Az áramköri rajzokra.

Előzmény: _Nyuszi (19996)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.30 0 1 19996

Mit kellene rajta változtatni, hogy könnyebben érthető legyen?

Előzmény: CsP50k (19992)
lenand Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19995

Így van, stimmel. 

Előzmény: _Nyuszi (19994)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19994

Gondolom az első azért törlődött el, mert ki volt ékelve a kijárati jelzőnél lévő kezdőgomb és a törlés gombot is nyomtátok (bár cél természetesen a második vágányút törlése lett volna).

El tudom képzelni, hogy az adó- és nyugtázóláncok lefutnak ilyenkor és törlés után átállnak a váltók.

Előzmény: lenand (19990)
lenand Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19993

Igen. 

Előzmény: CsP50k (19991)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19992

Közelebb vinne, csak meg kellene már tanulnom értelmezni ezeket a rajzokat.

Azért köszönöm!

Előzmény: _Nyuszi (19987)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19991

Itt megint egy (számomra) érdekes működést feltételezek:

 

Első vágányút első lezárásban, nyomvatartva a kezdő gombja (meg a hívó is).

Második vágányút kezelése (látszólag eredménytelen).

Törlés a második vágányút kezdőjére.

 

Ennek hatására az első eltörlődik és külön vágányút beállítás kezelés nélkül beállítja a nemkívánt vágányutat (lezárás nélkül)?

Előzmény: lenand (19990)
lenand Creative Commons License 2019.08.30 0 1 19990

Igen, nyomva tartva az első vágányút kijárati gombját a második vágányút törlésekor törlődött az első is és ezzel együtt átálltak a kijárati váltók is. 

Előzmény: _Nyuszi (19989)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19989

Nem lett első lezárás, csak a váltóállító láncok futottak le. Ha lett volna első lezárás - amire gondolom a dolgozó is számított -, nem lett volna gond.

 

"Nálunk ez már akkor megtörtént, mikor a második vaganyutat töröltük."

Kiékelt egyéni nyomógomb mellett?

Előzmény: lenand (19988)
lenand Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19988
Úgy értelmezem, hogy e szerint a második vaganyút első lezárása vette el a váltókat (első vagányút lett törölve). Nálunk ez már akkor megtörtént, mikor a második vaganyutat töröltük.
Előzmény: _Nyuszi (19987)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.28 0 2 19987
Előzmény: CsP50k (19985)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.28 0 0 19986

A második lezárások (második váltólezáró ák., második jelzővezér ák.) már nem mennének, pont a vágányútban lévő foglaltság miatt, így nem jönne be a jelzőzavar (ha a foglaltság a jelzőállítás után jönne be, ebben az esetben akkor sem lenne jelzőzavar, elvégre üzemszerűen is így esne vissza).

Előzmény: CsP50k (19985)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.28 -1 0 19985

Elkerülhető lenne az ilyen malőr, ha az első lezárás után megkísérelne a kezelő egy jelzőállítást? Vagy az ilyenkor (kijárati megálljraejtő hamis) egyáltalán nem hat?

(Szabad nem lesz, csak max jelzőzavar, de Törléssel már nem oldana a vágányút.)

 

Ugyanakkor ez a nemrégiben felmerült esetben, nem tűnik megoldásnak.

Előzmény: _Nyuszi (19978)
lenand Creative Commons License 2019.08.28 0 0 19984

Igen, ez a "mégis" működött nálunk, de akkor ezek alapján nem törvényszerű. Ennek ellenére azért feltűnő volt, hogy a kijárati váltók szárcsíkja elindul a törlést követően.

Előzmény: CsP50k (19983)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.28 0 0 19983

Nem jön meg a második vágányút, mert 3 jelző gombja van benyomva (bár gondolom a versenyhelyzet miatt előfordulhat - állomása válogatja -, hogy mégis).

A második vágányút első próbájánál még fogja a váltókat az első vágányút. A törlés után viszont már nem, így ha akkor a kitámasztott gomb nyer, akkor viszi a váltókat.

Előzmény: lenand (19982)
lenand Creative Commons License 2019.08.28 -1 0 19982

Igen, de a két vonat vágányútja nem érinti egymást, akkor miért nem jött meg a második vonatnak az első lezárás? Persze, lehet nem jött meg az első vágányúttól független dolog miatt. De kipróbáltuk, nálunk megjött. Utána ugye törlést nyomtunk a második vágányútnak, és a már előzőleg kiékelt gomb és a törölni kívánt második vágányút kezdőpontja összebeszélt és olyan szépen és látványosan beálltak a kijárati váltók.

Előzmény: CsP50k (19981)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.28 0 0 19981

Mert odanyom egy másik vágányutat, ami nem épül fel, majd rátöröl a be nem állt vágányútra, hátha ettől majd a következő kezelése sikeres lesz.

Csak így a kitámasztott hívó miatt eltörli az eltörölni nem kívánt hívózós vágányutat.

Előzmény: lenand (19979)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.28 0 0 19980

Erre gondoltam (lezárás nélkül, csak be dobigálja a vasakat).

Előzmény: _Nyuszi (19978)
lenand Creative Commons License 2019.08.28 -1 0 19979

De miért nincs a kijáró vonatnak első lezárás ?

Előzmény: _Nyuszi (19978)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.28 0 1 19978

Nem, a kezdő-cél - értelemszerűen - nem tud összeakadni, talplámpa sem lesz. Viszont az adólánc és a nyugtázólánc le fog futni, és a váltókat a "vágányút"-nak megfelelő állásba vezérli. Ha közben egy harmadik vágányúti gombot nyomnak (mondjuk a kijárati jelző utáni hamsifoglaltság hívója miatt), akkor versenyhelyzet alakul ki és ha úgy van, elviszi a hívóval kijáró vonat előtt a váltót. Ezért nem szabad kettőnél több gombot nyomni, ezért nem szabad két embernek kezelnie. És ezért kéne a 10 A-s állítóbiztosítókat kivenni vagy a 4 A értékű állító kismegszakítókat lekapcsolni.

Előzmény: CsP50k (19977)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.28 -1 0 19977

A D55 felépíti két szembe mutató jelző között a vágányutat?

(pl egy bejárati kezdő meg - ugyanazon végén az állomásnak - egy vele szembe mutató kijárati gombját nyomva)

aruzsi Creative Commons License 2019.08.18 0 0 19976

Nem tudok róla, de a VB3 - ha jól emlékszem - hívója sárga...

Előzmény: korpi41 (19975)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!