Keresés

Részletes keresés

Szigsínellenőr Creative Commons License 2019.09.01 0 0 20000

Esetleg rajzold be az áramutakat, meg a VP.10 karikáját is érdemes lenne részletesen berajzolni, hogy kötni lehessen a mellette lévő ábrához.

Előzmény: _Nyuszi (19996)
CsP50k Creative Commons License 2019.09.01 -1 0 19999

Ami azt illeti láttam már ilyen-olyan jelfogókat, megvan, hogyan működnek, de mégsem jön át számomra ez a rajzokon.
(Ha tudnám miért, akkor meg már átjönne.)

 

Ugyanakkor a képekhez tartozó leírásból meg van melyik áramkör mit is csinálna (meg van a könyv).
Így pl az adó-nyugtázólánc a d55 modellemben ugyanígy jelöli ki az útvonalát egy vágányútnak.

Viszont a modell nem követi tökéletesen az áramutakat (pont, mert nem értek mindent a rajzokon), így pl az adó-nyugtázó lánc lefutása nálam csak összetartozó gomboknál indítja be a váltóállító láncot.

Előzmény: _Nyuszi (19998)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.31 0 0 19998

Én is.

:)

Forgalmistáknak készült alapvetően, ezért kérdezem.

Előzmény: CsP50k (19997)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.31 -1 0 19997

Nem a prezentációs ábrákra gondoltam. Az áramköri rajzokra.

Előzmény: _Nyuszi (19996)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.30 0 1 19996

Mit kellene rajta változtatni, hogy könnyebben érthető legyen?

Előzmény: CsP50k (19992)
lenand Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19995

Így van, stimmel. 

Előzmény: _Nyuszi (19994)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19994

Gondolom az első azért törlődött el, mert ki volt ékelve a kijárati jelzőnél lévő kezdőgomb és a törlés gombot is nyomtátok (bár cél természetesen a második vágányút törlése lett volna).

El tudom képzelni, hogy az adó- és nyugtázóláncok lefutnak ilyenkor és törlés után átállnak a váltók.

Előzmény: lenand (19990)
lenand Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19993

Igen. 

Előzmény: CsP50k (19991)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19992

Közelebb vinne, csak meg kellene már tanulnom értelmezni ezeket a rajzokat.

Azért köszönöm!

Előzmény: _Nyuszi (19987)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19991

Itt megint egy (számomra) érdekes működést feltételezek:

 

Első vágányút első lezárásban, nyomvatartva a kezdő gombja (meg a hívó is).

Második vágányút kezelése (látszólag eredménytelen).

Törlés a második vágányút kezdőjére.

 

Ennek hatására az első eltörlődik és külön vágányút beállítás kezelés nélkül beállítja a nemkívánt vágányutat (lezárás nélkül)?

Előzmény: lenand (19990)
lenand Creative Commons License 2019.08.30 0 1 19990

Igen, nyomva tartva az első vágányút kijárati gombját a második vágányút törlésekor törlődött az első is és ezzel együtt átálltak a kijárati váltók is. 

Előzmény: _Nyuszi (19989)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19989

Nem lett első lezárás, csak a váltóállító láncok futottak le. Ha lett volna első lezárás - amire gondolom a dolgozó is számított -, nem lett volna gond.

 

"Nálunk ez már akkor megtörtént, mikor a második vaganyutat töröltük."

Kiékelt egyéni nyomógomb mellett?

Előzmény: lenand (19988)
lenand Creative Commons License 2019.08.30 0 0 19988
Úgy értelmezem, hogy e szerint a második vaganyút első lezárása vette el a váltókat (első vagányút lett törölve). Nálunk ez már akkor megtörtént, mikor a második vaganyutat töröltük.
Előzmény: _Nyuszi (19987)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.28 0 2 19987
Előzmény: CsP50k (19985)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.28 0 0 19986

A második lezárások (második váltólezáró ák., második jelzővezér ák.) már nem mennének, pont a vágányútban lévő foglaltság miatt, így nem jönne be a jelzőzavar (ha a foglaltság a jelzőállítás után jönne be, ebben az esetben akkor sem lenne jelzőzavar, elvégre üzemszerűen is így esne vissza).

Előzmény: CsP50k (19985)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.28 -1 0 19985

Elkerülhető lenne az ilyen malőr, ha az első lezárás után megkísérelne a kezelő egy jelzőállítást? Vagy az ilyenkor (kijárati megálljraejtő hamis) egyáltalán nem hat?

(Szabad nem lesz, csak max jelzőzavar, de Törléssel már nem oldana a vágányút.)

 

Ugyanakkor ez a nemrégiben felmerült esetben, nem tűnik megoldásnak.

Előzmény: _Nyuszi (19978)
lenand Creative Commons License 2019.08.28 0 0 19984

Igen, ez a "mégis" működött nálunk, de akkor ezek alapján nem törvényszerű. Ennek ellenére azért feltűnő volt, hogy a kijárati váltók szárcsíkja elindul a törlést követően.

Előzmény: CsP50k (19983)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.28 0 0 19983

Nem jön meg a második vágányút, mert 3 jelző gombja van benyomva (bár gondolom a versenyhelyzet miatt előfordulhat - állomása válogatja -, hogy mégis).

A második vágányút első próbájánál még fogja a váltókat az első vágányút. A törlés után viszont már nem, így ha akkor a kitámasztott gomb nyer, akkor viszi a váltókat.

Előzmény: lenand (19982)
lenand Creative Commons License 2019.08.28 -1 0 19982

Igen, de a két vonat vágányútja nem érinti egymást, akkor miért nem jött meg a második vonatnak az első lezárás? Persze, lehet nem jött meg az első vágányúttól független dolog miatt. De kipróbáltuk, nálunk megjött. Utána ugye törlést nyomtunk a második vágányútnak, és a már előzőleg kiékelt gomb és a törölni kívánt második vágányút kezdőpontja összebeszélt és olyan szépen és látványosan beálltak a kijárati váltók.

Előzmény: CsP50k (19981)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.28 0 0 19981

Mert odanyom egy másik vágányutat, ami nem épül fel, majd rátöröl a be nem állt vágányútra, hátha ettől majd a következő kezelése sikeres lesz.

Csak így a kitámasztott hívó miatt eltörli az eltörölni nem kívánt hívózós vágányutat.

Előzmény: lenand (19979)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.28 0 0 19980

Erre gondoltam (lezárás nélkül, csak be dobigálja a vasakat).

Előzmény: _Nyuszi (19978)
lenand Creative Commons License 2019.08.28 -1 0 19979

De miért nincs a kijáró vonatnak első lezárás ?

Előzmény: _Nyuszi (19978)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.08.28 0 1 19978

Nem, a kezdő-cél - értelemszerűen - nem tud összeakadni, talplámpa sem lesz. Viszont az adólánc és a nyugtázólánc le fog futni, és a váltókat a "vágányút"-nak megfelelő állásba vezérli. Ha közben egy harmadik vágányúti gombot nyomnak (mondjuk a kijárati jelző utáni hamsifoglaltság hívója miatt), akkor versenyhelyzet alakul ki és ha úgy van, elviszi a hívóval kijáró vonat előtt a váltót. Ezért nem szabad kettőnél több gombot nyomni, ezért nem szabad két embernek kezelnie. És ezért kéne a 10 A-s állítóbiztosítókat kivenni vagy a 4 A értékű állító kismegszakítókat lekapcsolni.

Előzmény: CsP50k (19977)
CsP50k Creative Commons License 2019.08.28 -1 0 19977

A D55 felépíti két szembe mutató jelző között a vágányutat?

(pl egy bejárati kezdő meg - ugyanazon végén az állomásnak - egy vele szembe mutató kijárati gombját nyomva)

aruzsi Creative Commons License 2019.08.18 0 0 19976

Nem tudok róla, de a VB3 - ha jól emlékszem - hívója sárga...

Előzmény: korpi41 (19975)
korpi41 Creative Commons License 2019.08.18 0 0 19975

Kellett azóta cserélni valamit, nem tudod?

Előzmény: aruzsi (19974)
aruzsi Creative Commons License 2019.08.18 0 0 19974

Ez egy nagyon jó megoldás lett így!

Előzmény: korpi41 (19973)
korpi41 Creative Commons License 2019.08.17 0 1 19973

Színesledes esetben van egyébként hidegfehér. Fradiban a gombvilágítás, a hívó és a tolófehér hidegfehér, így szépen kiugrik a sárga vágánycsíkból.

Előzmény: v46021 (19971)
schlumberger Creative Commons License 2019.08.17 0 0 19972

Az a hülye akác! (ahogy jó Hofink mondotta volt).

Előzmény: v46021 (19971)
v46021 Creative Commons License 2019.08.17 -1 0 19971

 

...Hol van hidegfehér?...

 

Elnézést kérek! Természetesen meleget akartam írni! A billentyűzet a hibás!

Előzmény: korpi41 (19956)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!