Úgy értelmezem, hogy e szerint a második vaganyút első lezárása vette el a váltókat (első vagányút lett törölve). Nálunk ez már akkor megtörtént, mikor a második vaganyutat töröltük.
A második lezárások (második váltólezáró ák., második jelzővezér ák.) már nem mennének, pont a vágányútban lévő foglaltság miatt, így nem jönne be a jelzőzavar (ha a foglaltság a jelzőállítás után jönne be, ebben az esetben akkor sem lenne jelzőzavar, elvégre üzemszerűen is így esne vissza).
Elkerülhető lenne az ilyen malőr, ha az első lezárás után megkísérelne a kezelő egy jelzőállítást? Vagy az ilyenkor (kijárati megálljraejtő hamis) egyáltalán nem hat?
(Szabad nem lesz, csak max jelzőzavar, de Törléssel már nem oldana a vágányút.)
Ugyanakkor ez a nemrégiben felmerült esetben, nem tűnik megoldásnak.
Igen, ez a "mégis" működött nálunk, de akkor ezek alapján nem törvényszerű. Ennek ellenére azért feltűnő volt, hogy a kijárati váltók szárcsíkja elindul a törlést követően.
Nem jön meg a második vágányút, mert 3 jelző gombja van benyomva (bár gondolom a versenyhelyzet miatt előfordulhat - állomása válogatja -, hogy mégis).
A második vágányút első próbájánál még fogja a váltókat az első vágányút. A törlés után viszont már nem, így ha akkor a kitámasztott gomb nyer, akkor viszi a váltókat.
Igen, de a két vonat vágányútja nem érinti egymást, akkor miért nem jött meg a második vonatnak az első lezárás? Persze, lehet nem jött meg az első vágányúttól független dolog miatt. De kipróbáltuk, nálunk megjött. Utána ugye törlést nyomtunk a második vágányútnak, és a már előzőleg kiékelt gomb és a törölni kívánt második vágányút kezdőpontja összebeszélt és olyan szépen és látványosan beálltak a kijárati váltók.
Nem, a kezdő-cél - értelemszerűen - nem tud összeakadni, talplámpa sem lesz. Viszont az adólánc és a nyugtázólánc le fog futni, és a váltókat a "vágányút"-nak megfelelő állásba vezérli. Ha közben egy harmadik vágányúti gombot nyomnak (mondjuk a kijárati jelző utáni hamsifoglaltság hívója miatt), akkor versenyhelyzet alakul ki és ha úgy van, elviszi a hívóval kijáró vonat előtt a váltót. Ezért nem szabad kettőnél több gombot nyomni, ezért nem szabad két embernek kezelnie. És ezért kéne a 10 A-s állítóbiztosítókat kivenni vagy a 4 A értékű állító kismegszakítókat lekapcsolni.
Egy beállított menetnél, közbenső szakasz híjján nem tudod leellenőrizni, hogy a védőváltónál megvan-e a profilvédelem. A védőváltó nem foglaltságát nem fűzheted be feltételnek a menetbe, mert a védőváltón át is lehet egyidejű menet.
Így nem lehet eldönteni, egy védő állású, de foglalt váltóról, hogy az a másik menet miatt, vagy esetleg egy ezen menet felé terelő váltószárban határjelen belülre lógó jármű miatt van.
Ha van közbenső szakasz, akkor tudod, hogy van profilvédelem, semmi nem lóg határon belülre. De ettől az még önmagában nem ad oldalvédelmet, mert a védőváltón menet felé terelő ágán álló járműnek semmi nem jelzi, hogy nem haladhat a menet felé. (Értsd: oldalvédelmet jelző ad.) Ha van ott egy törpe tolatásjelző, az már igen.
Kétfajta megoldás létezik a pultok ledesítésére: vagy fehér ledet használsz és színes plexit teszel elé (mint ahogy izzónál szokás), vagy színes ledeket alkalmazol és nincs színes plexi. Előbbivel én még nem találkoztam. (Szabály szerint színes led esetén ólmozni kell a plexit.)
Az általam felsorolt pultoknál színes LED van beépítve, és nem egyszínű hidegfehér. Azért kérdeztem, hogy mely pultokban van nem ilyen jellegű megoldás, hanem egyszínű fehér LED-del szerelt. Az biztos, hogy az általad leírt általánosítás, miszerint minden dominó pultban hidegfehér LED van, nem állja meg a helyét, mert én csak ellenpéldát tudtam felsorolni.
Azért nem tudom, mert nem tudom, hogy a pultokban esetleg milyen színű plexi található előtte. Mert pl a főjelzőknél is fehér ledes izzó megy bele, de aztán vörös lesz belöle :) Foglalt vágányútnál dettó.
Hol kerül a vágányúti izzók helyére hidegfehér led? Korpival összeszedtünk párat (plusz Szépjuhászné és Hűvösvölgy is sárga), a többit én sajnos nem ismerem.