Egy beállított menetnél, közbenső szakasz híjján nem tudod leellenőrizni, hogy a védőváltónál megvan-e a profilvédelem. A védőváltó nem foglaltságát nem fűzheted be feltételnek a menetbe, mert a védőváltón át is lehet egyidejű menet.
Így nem lehet eldönteni, egy védő állású, de foglalt váltóról, hogy az a másik menet miatt, vagy esetleg egy ezen menet felé terelő váltószárban határjelen belülre lógó jármű miatt van.
Ha van közbenső szakasz, akkor tudod, hogy van profilvédelem, semmi nem lóg határon belülre. De ettől az még önmagában nem ad oldalvédelmet, mert a védőváltón menet felé terelő ágán álló járműnek semmi nem jelzi, hogy nem haladhat a menet felé. (Értsd: oldalvédelmet jelző ad.) Ha van ott egy törpe tolatásjelző, az már igen.
Kétfajta megoldás létezik a pultok ledesítésére: vagy fehér ledet használsz és színes plexit teszel elé (mint ahogy izzónál szokás), vagy színes ledeket alkalmazol és nincs színes plexi. Előbbivel én még nem találkoztam. (Szabály szerint színes led esetén ólmozni kell a plexit.)
Az általam felsorolt pultoknál színes LED van beépítve, és nem egyszínű hidegfehér. Azért kérdeztem, hogy mely pultokban van nem ilyen jellegű megoldás, hanem egyszínű fehér LED-del szerelt. Az biztos, hogy az általad leírt általánosítás, miszerint minden dominó pultban hidegfehér LED van, nem állja meg a helyét, mert én csak ellenpéldát tudtam felsorolni.
Azért nem tudom, mert nem tudom, hogy a pultokban esetleg milyen színű plexi található előtte. Mert pl a főjelzőknél is fehér ledes izzó megy bele, de aztán vörös lesz belöle :) Foglalt vágányútnál dettó.
Hol kerül a vágányúti izzók helyére hidegfehér led? Korpival összeszedtünk párat (plusz Szépjuhászné és Hűvösvölgy is sárga), a többit én sajnos nem ismerem.
Elmés. Tehát ha valamelyik váltó foglalt marad valami okból, a közbenső szakasz (amennyiben szabad) "teljes értékű" oldalvédelmet adhat. Akkor is, ha a foglalt váltó a közbenső szakaszra terel? Gondolom igen, bár ez nekem kicsit aggályosnak tűnik.
Az elektronikus állomási biztosítóberendezések kialakítása, Feltétfüzet, 1.03 verzió
3.4.2 Foglaltságérzékelési szakaszok kialakítása
e) a párhuzamos vágányokat összekötő egyszerű vágánykapcsolatok váltói között teljes oldalvédelmet biztosító külön "foglaltsági" szakaszt kell kialakítani akkor, ha a vágánykapcsolat váltói kitérő irányban is legalább 80 km/h sebességgel járhatók (...)
Homályos emlékeim szerint a hibajelzés nem csak fényáramköri hiba esetén jelenik meg, hanem más, a működést még nem akadályozó áramköri hibák esetén is (pl. áramellátási hiba).
Gyakorlatilag, mivel nincs kezelőkészüléke ezeknek a berendezéseknek, az egyetlen módja a hibavisszajelentésnek (és ezáltal a hiba javíthatóságának! - fail-safe elvek), hogyha a mozdonyvezető valahogy kijelzi a berendezés a hibáját.
"1, Hogyan számozzák/nevezik el ezeket a jelzőket?"
Bejárati irányú: AE, BE, kijárati irányú: KE, VE. (Kivéve, ahol nem; ott A és B)
"2, Az állomás azon végén, ahol nincs állomási fénysorompó, ott is van melléklapja a bejárati irányú ellenőrző jelzőnek? (Ha igen, akkor minek?)"
Van. Ha fényáramköri hiba miatt nem jelenik meg a Szabad! jelzés, akkor Hívójelzés jelenik meg.
"3, A kijárati irányú ellenőrző jelzőn ha a védelmi berendezések kulcsa nincs a berendezésben, de az útsorompót lezárták, akkor megjelenik a szabad?"
Nem. Ha a berendezésbe a főkulcsot behelyezték és a kulcsfüggést a gomb elfordításával feloldották, akkor minden jelző Megállj! jelzést ad, és az útsorompó vonat általi vezérlése kikapcsol. Ilyenkor a sorompót kézi kezeléssel lehet lezárni, nyitni.
"Az útátjáró hibáján kívül milyen más okból jelenik meg hívó vagy hibajelzés?"
Szabad, hibajelzés csak az útsorompó biztonságot nem veszélyeztető hibája esetén jelenik meg. Hívójelzés az útsorompó használhatatlansága esetén jelenik meg, vagy akkor, ha a Szabad jelzés fényáramköri hiba miatt nem jelenik meg.
"érdemes volna a vágánykapcsolatok két váltója közti szakaszt önálló szigeteltsínné tenni"
Van erre minden esetben hely? Az egysínszálast az eddigi egyszeri helyett 3x kellene forgatni, ami 3 szigetelést jelent. Vagy a váltó lenne a több szigetelésű fajta.