Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Ó, de jó. :) találkozhatnánk már valamikor mi is, egyelőre a Peugeot van itthon velem Szegeden. de lassan tervezem a Pallas felkészítését is a szezonra (ülés javítás, egy kis lakatosmunka kell még). Te is ott voltál a Citroenes meetingen, vagy ez csak szóló ride volt helyileg? épp láttam a sárga GS-t a képen, a rendszámot nem tudom kiolvasni, pedig kíváncsian csekkoltam volna a JSZP-n. történetesen a BX Hungary Facebook csoportban is benne vagyok, ott láttam, hogy a DS-es Farkas András is toboroz embereket. mondjuk ő egy elég aktív arc, sok helyen megfordul, mindig benne van valamiben. Totalcar erőmérőben is volt a DS-el.
Ma végre mentünk egy jó kis kört. Ha rajta múlt volna a világból is kimegy ... A FB-n szerveződött egy ad hoc Budaörs - Velence túra. Volt ott egy citromsárga GS. Nem ismeritek véletlenül?
Az enyém is már nagyon ki szeretne kéreckedni az óljából. A múlt vasárnap tervben is volt egy kis kiruccanás, aztán valahogy mégis rövid lett a hétvége hozzá.
A GSA műszerfal tényleg futurisztikus. Mondjuk nekem ezen a vonalon talán a korai/középidős GS műszerfal a legszebb, ami Andráséban van (nagyítóüveges, forgószámlapos, jobbról a féloldalas fordulatmérővel). De szerintem a többi alkatrészt sem azért cserélték le, mert tönkrement volna, pl. lökhárítók, hűtőrács. Viszont amit megfogalmaztál az jó támpont, elképzelhető hogy ez egy homemade facelift. 80-as éveket írunk, az autó 74-es, a tulaj szeretne dobni egy tízest az autó korán, aztán erre volt büdzsé. Az üveggel együtt nyíló hátsó ajtó kialakítása is lemaradt valahogy, hehe. :D Szerencsére a szép különrészes-krómkeretes hátsó lámpák megmaradtak.
A 90-es években ez egy 30-40 ezer forintos autó volt itt nálunk, szóval lehet, hogy azt raktak rá, ami volt a bontóban.
A műszerfalat én speciel érteni vélem, a GSA műszerfala mindig is az "ezt nem hiszem el" kategória volt, és a kezelőszervei is a legjobbak, amit autóba valaha raktak szerintem.:)
Szóval az érthető, hogy a GS unalma után miért cserélik ilyenre.:)
Wow, ez elég fura szerzet. GSA lökhárítók, hűtőrács, műszerfal, kilincsek. A króm ajtókeret, a napfénytető és a tanksapka valóban GS Pallas-ra hajaz, viszont a felni szerintem GS Club-ról való. De mégis ki tesz ilyet? :D Érdekes lenni ismerni a törénetét.
2019-ben egyszer már hirdették (ld. 3968-as hozzászólást 2019.07.09). Akkor még csak 500 ezret kértek érte. Az állapota láthatóan nem javult azóta ... :(
Szerintem GS Pallas lehetett újkorában, aztán kapott egy otthoni faceliftet.
Szevasztok emberek! Rég beszéltünk, remélem mindenki épségben, boldog új évet kívánok! Néha beleolvasok a szerbiai Citroën fórumba is, ott több szokott lenni a mozgolódás. Saját meglepődésemre is ugyan, de érkezett egy harmadik tag is, fater rendezte. :D Ígyesen meg is van a sor, 1978, 1979, 1980. Idén a bézzsel tervezek járni, részletekkel később tudok szolgálni. Akarom már a napfénytetőben, féltesttel pózoló Pallas élményt. :D A 305-ös Peugeot-val járok egyébként, most mindegyik Citroën pihen. Annak ellenére, hogy ez egy 1985-ös autó, a GTX kivitel miatt az 1905ccm-es benzinmotor a 104 lóerővel egész dinamikus. Az elektromos ablak/központi zár kombó (1985!) pedig egész jó komfort-faktort.biztosít. Szeretem.
Azért 842-ből kettő eg ekkora országban, nem semmi. A probléma vele a sok speciális alkatrész (a Wankel motor miatt). A motort egyébként, nem meglepő módon, általában mazdás segítséggel szokták javítgatni.
Köszi! :) Esetleg a "legtöbb külföldi honosságú működőképes GS tulajdonosa az országban" címet vihetném el. :D Megkaptam a leveled, most én csúszok a válasszal, in progress.. Egyébként ma láttam a Facebook-on, hogy a Pásztor Classic most hozott be egy gyönyörű Birotort. Arra tippelnék, hogy olyanból nincs is másik az országban.
Üdv mindenkinek, rég jártam erre. Történt még egy kis flottabővítés. Július végén került hozzám ez a masina a trélerről, az eltelt időszakban pedig a műszaki vizsgára is felkészült. Sajnos az álladnóan változó utazási szabályok miatt egyelőre nem tudtam szorosabb ismeretséget kötni vele, de remélem a legjobbakat. :) A narancssárga műszakija a napokban jár le, már otthon pihen az is, egyelőre. :) András, valamikor június folyamán küldtem neked egy email-t, nem tudom eljutott-e hozzád, remélem nem hibás címre küldtem. Bár a tartalma már nem aktuális, remélem legközelebb nagyobb sikerrel járunk egy esetleges találkozó kapcsán. :) Augusztus végén megfordultam Kiskunhalason is a "Retróvasak" találkozón. Indulás előtti este az utolsó motorháztető lecsukáskor sajnos az egyik lámpaüveg kiesett és összetört a narancs GS-en, úgyhogy a Peugeot-val mentem végül el. Sajnos nem sok Citroën volt kint, egy kis szegedi Visa-n kívül csak egy Méhari-val találkoztam, de az mindeképp élmény volt, hisz sosem láttam azelőtt élőben ezt a típust. A tulajdonosa korhű francia tiszti egyenruhában jelent meg. :) Rövid beszélgetésünk során kiderült, hogy névről ismeri Andrást és az autóját is. :)