Nem tetszett a HP5 képe, kezembe akadt egy prospektus és kipróbáltam a Kodak BW400CN filmjét. Bescanneltem és ledöbbentem, hogy mekkora az árnyalati terjedelme és milyenek a tónusai, nálam most ez a csúcs. Sajnos elég drága, elkezdtem olvasni és eljutottam az XP2-höz. Ez jóval olcsóbb, még a HP5-nél is, hasonló tulajdonságokkal, kivéve ezt, amit az előbb írtam. Hosszan emésztettem a dologt, most jött el a próba ideje, mutatok majd fotót!
Ez egy C41 film, itt nincs push és pull, ugyan azt a görbét használja, csak ha 50-re exponálja, akkor egy meredekebb szakaszon mozog, ettől lesz nagyobb a kontraszt, finom szemcse mellett. A hatás kb. a Velvia 50, csak FF-ben: alacsony kontrasztú téma, kontrasztos, finom felbontású kép. A jövő héten tudok mutatni is ilyet.
Ezt írja róla az Ilford:
CHOOSING THE RIGHT FILM SPEED FOR THE JOB Best overall quality EI 400/27 Finer grain (with easy printing) EI 200/24 Finest grain (but with denser negatives) EI 50/18
azt hiszem elkeverted a korrekciós irányt ... ha 50-re exponálja a 400-as filmet lágy lesz és nagyobb átfogású ... (ha aláhívja, ha nem, akkor jórészt fekete :) )
Merthogy ilyen téren baromi tapasztalatlan vagyok...
Filmből mit? Nemrég kezdtem túljutni a színes negatív (Gold+Superia) körén, egyelőre épphogy kezdek próbálgatni mindenfélét (ff/színes, dia/negatív) - úgyhogy minden ötletre nyitott vagyok. :) Túlhívás meg úgy működik, hogy ha egy jobb labort keres az ember, akkor megmondja, hogy akkor most ezt a tekercset hívják túl? Vagy hogy is van ez?
Úgy érzem, elég sok amatőr kérdést teszek föl - ha tudsz olyan helyet, ahol ezeknek utána tudok olvasni, akkor ne fáraszd magad. :)
Ugyan nem utómunka, inkább "előmunka" a kérdés, de nem tudom, hol tegyem fel... Hogy lehet filmre nagyon kontrasztos képeket fotózni? Túlkontrasztra gondoltam, esetenként egy komolyabb alexpóval. Filmen, előhíváson, szűrőn(?) vagy mifenén múlhat ez? Egy kezdő kérdése, ha hülyeség, finoman ugyan, de közöljétek vele! :)
Tagtársak! Meghívót adok most közre, mely egy pozsonyi kiállításról szól. Az egyik kiállító én volnék (László).
" A Posonium Polgári Társaság, a Pozsonyi Magyar Galériát működtető Pozsonyi Műtermek szabad művészeti társulás valamint a Csemadok Pozsony-Óvárosi Alapszervezete tisztelettel meghívja Önt, kedves családját és barátait Ember és Természet címmel megrendezésre kerülő fotó-kiállításra, amelyet a Csemadok pozsonyi székházában (Május 1 tér 10-12) nyitunk meg 2006. március 14-én, kedden 17.00 órakor.
A kiállítást mosonmagyaróvári barátaink: Medgyessy Imre, Rongits József és Rongits László képeiből készítjük.
A megnyitón közreműködik: Kátay Zoltán énekmondó, Böröndi Lajos költő és Bérczy Csaba tanár
Köszöntő mond: Pogány Erzsébet, a Szövetség a Közös Célokért igazgatója
A kiállítás 2006. március 14 – 27 között tekinthető meg hétfőtől péntekig 10.00 – 18.00 óra közt, szombaton 10.00 – 12.00 óra közt. (A könyvesbolt munkatársainak segítségével.) "
Egy egyszerű kérdés. Sajna elég tájékozatlan vagyok a különböző színterekben. A C1 feldolgozásnál sRGB-t használok, mit kell ahhoz beállítanom, hogy a PS CS-ben helyes színeket lássak? Utóbbiban bárhogy variálok, sokkal hidegebbek a színek.
Szerintem is jobb. Bar osszehasonlitva a Flat beallitast a C1 Linearjaval, az jon ki, hogy a fenyes reszekben a C1 ovatosabb. Ugyanakkor a Flat-tel es nehany ugyes beallitassal, ha nincs szukseg kulonleges utomunkara, a RawShooter kepes egyenesen papirravetheto minoseget produkalni - olyat, amivel en is elegedett vagyok. Ez nagy pozitivum.
Ettol fuggetlenul eloszeretettel hasznalom a Photomatixot, enyhe beallitasokkal jelentos reszletkontraszt-noveles erheto el anelkul, hogy a realizmustol tul messzire tavolodnek el. Ez tajkepeknel gyakran jol jon. Durvabb beallitasokkal pedig nagyon erdekes dramai hatast lehet kelteni.
A kis radiuszu elesites nem eleg, szukseg van feltetelekre is. A pluginemben erre valo a max threshold - konnyen be lehet allitani, hogy az elek ne vilagitsanak, viszont a finom reszletek erosodjenek.