Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

eshe Creative Commons License 4 órája 0 0 68003

Köszi a választ.

Azért kérdeztem ,mert itt a pd miatt korlátozott az idő ameddig lehetséges a befecskendezés és csak kettő befecskendezésre van mód tudtommal.Itt sem képes magától kiregenerálni menetközben az adalék anyag anyag ellenére sem?

Azért érdekel a dolog mert amit vettem abból ki van írva az egész mindenség és ha nem nagy szívás szeretném visszaállítani.Mik a kritériumok ha azt szeretném hogy hosszútávon is jól működjön?

Köszi:Eshe

Előzmény: 409 (68002)
409 Creative Commons License 9 órája 0 0 68002

Nem elállítják, (ahogy a CR-t sem) hanem van egy kései befecskendezés is ami jórészt elégetlenül kerül a kipuba. Van aki azt mondja, észre veszi, de a többség nem. A sajátomnál abból sejtem, hogy másképpen vált a váltó.

Előzmény: eshe (68001)
eshe Creative Commons License 22 órája 0 0 68001

Szia!Lehet arról valamit tudni hogy ezeknél hogy történik a regenerálás?Itt is elállítják a befecskendezést mint a cr-eknél?Van valami látható ,hallható jele a regenerálásnak?

Köszi:Eshe

Előzmény: 409 (68000)
409 Creative Commons License 25 órája 0 0 68000

Igen, át kell írni az "üzemidejét". A 19% telítettségnél nem regenerál, az 40%-ig jó kellene legyen. De nálad bizonyára a visszamaradt/számított hamutartalom a magas.

 

Szerintem az adaléktartály visszaáll magától. Lehet kevés neki az a 30km, de az is megeshet, hogy rá kell tankolni.  ??  (bár ez a tankolás talán francia szokás) De volt már olyan, hogy elromlott a szintérzékelő. Az aktuális szintet viszont valamelyik csatornában lehet látni.

Előzmény: BaBandy (67999)
BaBandy Creative Commons License 28 órája 0 0 67999

Sziasztok,

 

Alhambra 2007, 2.0 BRT

 

Szeretném kérdezni, hogy DPF csere (eredeti tisztítva) után kell-e a VCDS-ben valamit csinálni? És, ha igen mit?

 

A csere után be van fagyva a 075-ö mérési blokkban a telítettség (19,7%) és nem változik. Regenerálni nem lehet. Hibakód nincs.

Illetve kifogyott az adalék a hátsó tartályból, de fel lett töltve, ennek ellenére kb30 Km autózás után elkezd villogni az izzító ikon, és bekerül egy hiba, hogy üres a tartály. Ezt is kell "nullázni"?

 

Köszönöm előre is.

feksza Creative Commons License 1 napja 0 0 67998

Na annál melegebb volt,én arra értettem a 18-19 fokot.Lehetséges estleg a kuplung?

Előzmény: 409 (67997)
409 Creative Commons License 1 napja 0 0 67997

Arra. Van egy alsó határ, talán +3°C, az alatt nem kapcsolja a kompresszort. Azt meg a külső hőmérőből tudja.

Előzmény: feksza (67996)
feksza Creative Commons License 2 napja 0 0 67996

A külső hőmérsékletre gondolsz?Azt látod nem néztem hogy mennyit mutatott.jó volt az idő,simán pólós így azt nem is néztem(legalábbis nem emlékszem rá)

Előzmény: 409 (67995)
409 Creative Commons License 2 napja 0 0 67995

De mennyit mutat az autó????????

Előzmény: feksza (67994)
feksza Creative Commons License 2 napja 0 0 67994

Szerintem 18-9körül,próbáltam a minimumon is,bár lehet hogy a hőmérséklet nem volt elég magas......Mondjuk én 18fokba már simán klímázok ha beülök és fel van melegedve.

Előzmény: 409 (67993)
409 Creative Commons License 2 napja 0 0 67993

Igen, villog gázhiány esetén, meg sok más hibára is.

Mennyi volt a külső hőmérséklet amikor próbáltad és mennyit mutat ebből az autó?

Előzmény: feksza (67992)
feksza Creative Commons License 2 napja 0 0 67992

Üdv Laci!Segítségre volna szükségem,bár így lehet hogy nem sokra megyünk.A tesóm vett egy bódét,2002 auy sharan.A lényeg hogy nem működik a klíma.A klíma kijelző nem villog illetve ha bekapcsolom nem történik semmi,úgy értem hogy nem hallom hogy a kompresszor kapcsolna,van esetleg ötlet hogy merre érdemes elindulni?(Hátul nincs klíma.)Ha kevés a gáz akkor villog,ugye?Vagy lehet hogy erre sem jól emlékszem.

Előzmény: 409 (67989)
blasz66 Creative Commons License 6 napja 0 0 67991

Jópárat szétszedtem már nem volt ilyen jellegű probléma a szimmering kiszedésével,de vannak egyedi esetek az tény.Sajnálom hogy nem sikerült.

Előzmény: Jack_ (67990)
Jack_ Creative Commons License 6 napja 0 0 67990

Mindenesetre nagyon köszönöm a 'távsegítséget' (blasz66 kollégának is)!

 

Nem jött ki a szimmerig sehogy, pedig nagyon vigyáztam rá 30 percig, utána már nem. :-) Még a forró/hideg vizes trükkel is megkínáltam, de meg sem mozdult. Végül sok volt neki a 'nyomaték' és kitört a ház  közepe. Nem volt egy sikersztori, de legalább jól felmérgeltem magam. Az a kár, hogy nem raktam el a korábbi rossz tandempumpát, akkor most megúsztam volna egy tömítéskészletből, már ha a másikból  kijött volna a szimmering.

 

Mindegy is, egy próbált viszont mindenképp megért. Rendeltem egy új Bosch-t. Talán holnap, holnapután itt van, utána felteszem, aztán beszámolok, hogy javul-e a helyzet.

Előzmény: 409 (67989)
409 Creative Commons License 6 napja 0 0 67989

 

 Ember "kicsit" túltolta azt a szétszedést, meg többször szamárságokat is beszél. Nem volt annak a motornak akkora baja mint eljátszotta.

Előzmény: Jack_ (67988)
Jack_ Creative Commons License 6 napja 0 0 67988

Köszi! Úgy érted, hogy a rám vonatkozó rész 15:19-től jön, nem? :-D

Majd vitetem hozzátok egyenesen, mint pár éve.

Előzmény: 409 (67987)
409 Creative Commons License 6 napja 0 0 67987
Előzmény: Jack_ (67986)
Jack_ Creative Commons License 2023.03.20 0 0 67986

Jah, 10NM -rel vannak meghúzva a fedélcsavarok, lemértem. Viszont nem jött ki az a sz.r szimmering. Sehogy. Rommá tört az egész középrész és még úgy sem.

Nagy nehezen kifeszegettem belőle darabokban félig nem volt rajta gumi azon a részen, ahol összeért az alu házzal. Maga a szimmeringben lévő fém ért hozzá az alu fészek falához. Ennyit erről.

Orrán száján folyhatott az olaj, mert a nagynyomású gázolaj nyomókamrában is állt a motorolaj, amikor levettem a hengerfejről. Ebben is 90e km lehetett kb.

Előzmény: blasz66 (67985)
blasz66 Creative Commons License 2023.03.20 0 0 67985

Nem szent irás a nyomatékra húzás.Gumi tömités van,meg lemez.És 6-os csavar .Csukló newton méter az érték.

Előzmény: Jack_ (67984)
Jack_ Creative Commons License 2023.03.20 0 0 67984

Ebben a Bosch féle van.

 

 

A szivattyú fedélcsavarjainak meghúzási nyomatékáról gondolom nem tudunk semmit, mivel a gyár nem ismer ilyen fogalmat, mint ennek javítása..

A hengerfejre húzás az megvan, felső két nagy csavar 20NM, alsó kettő 10NM (mondjuk utóbbit keveslem, de ha ennyi, akkor ennyi, valóban elég gyenge az a lemezalátét, amit odahúz).

 

 

Előzmény: blasz66 (67977)
BaBandy Creative Commons License 2023.03.19 0 0 67983

tényleg... más autónál már volt ilyen tapasztalatom...nézem.

 

Köszönöm!

Előzmény: 409 (67981)
BaBandy Creative Commons License 2023.03.19 0 0 67982

Köszönöm!

 

Akkor első lépés vákuumszelep csere.

 

Kettőstömegű rossz hír.... Kb 30 ezerrel ezelőtt volt cserélve... bár tényleg mintha kicsit rázna...

 

 

Előzmény: 409 (67980)
409 Creative Commons License 2023.03.19 0 0 67981

Ja még annyi, hogy meg kellene nézni a vákuumpumpa és a szervódob közötti csövet. Az szeret az összetoldásoknál elrepedni.

Előzmény: 409 (67980)
409 Creative Commons License 2023.03.19 0 0 67980

Amelyik vákuumszelep így röfög, az csere érett.

VCDS nem mér vákuumot.

A tandemnek közel 0mbar (~700hgmm) nyomást kell tudnia* (abszolút értékben!!)

A turbó vákuumdobját 400-500mbar vákuum tudja koppig behúzni.

 

Ami csörömpölés alapjáraton hallatszik, az szerintem a kettőstömegű.

 

 

* leállítás után ezt nagyjából tartania is kell a vákuumtárolónak (szelepfedél). Ha gyorsan csökken, akkor beteg a visszacsapószelepe. Mármint akkor ha már ki van cserélve az a röfögő szelep. Addig nem is érdemes a többi jelenséggel foglalkozni.

Előzmény: BaBandy (67976)
BaBandy Creative Commons License 2023.03.19 0 0 67979

Köszönöm. 

 

Gyorsan megnéztem, indítás után behúzza, leállítás után elengedi. Szóval ez a része jónak tűnik.

 

Létezhet olyan, hogy időnként jól működik a tandempumpa, aztán "bekattan", és nem csinálja, amit kell?

Előzmény: blasz66 (67978)
blasz66 Creative Commons License 2023.03.19 0 0 67978

Ha jár a motor alapból behúzza turbó aktuátort.vákumdob

Előzmény: BaBandy (67976)
blasz66 Creative Commons License 2023.03.19 0 0 67977

Nemigen kopik semmi sem el végzetesen a tandempumpában,vagyis egyszer cseréltem másnak a vákum ház kopása miatt.A sajátomat is kb 90.000km ezelőtt újítottam fel.2 féle tandem van a bosch rendszerű és a lucas ha jól emlékszem,erre oda kell figyelni ha tömités készletet vásárolsz hozzá.A szimeringet kell nagyon ovatosan cserélni mert ha tönkre megy szerelésnél külön nem kapni.Akkor új készlet,és nem olcsó.

Előzmény: Jack_ (67975)
BaBandy Creative Commons License 2023.03.19 0 0 67976

Köszönöm, jogos. :-) Ma sikerült felvennem.
Leírom az összes ismert jelenséget, hátha találkozott már valaki ilyesmivel (már kissé kivagyok, hogy mi lehet...:-( );

 

Szóval:

 

- A már említett hang néha jelentkezik "gyújtás" rákapcsolásánál hidegen, melegen. Olyasmi hang, minthe egy kompresszor töltene pár másodpercig.
Ma egyszer jelntekezett, akkor megfotam a tűzfalon lévő vákumszelept, és az erősen remegett, tehát a hang valószínű abból jön.
Szokott jelentezni menet közben is, szintén pár másodpercre. Még egy tünet, hogy időnként menet közben "kihagy a gyújtás" (tudom, tudom, nem gyújtás, csak olyan :-) ). Mintha megszűnne az üzemanyag ellátás pár pillanatra. Ha visszaveszek a gázból, akkor abbahagyja.

 

- Az motornak hidegen/melegen eléggé rázós a működése alapjáraton is, terhelésen is, hangja egészségetlen (erős, hullámzó). Erős gyorsításnál (gázpedál hirtelen lenyomása) az autó megtorpan, majd hirtelen elkezd rendesen gyorsulni.

 

- Ma tudtam vele foglakozni... Ha lehúztam a vákucsövet akár a szelepfedélről, akár a turbó labdáról, érztem, hogy van "szívása" (azt nem tudom, hogy elegendő-e). Néztem, hogy a turbólabdát mozgatja-e a vákum, de meg sem mozdult nagyobb gázadásra sem (nem tudom, hogy álló helyzetben, csak a motor működése közben kell-e mozognia).

 

- Asszony jelezte, hogy szerinte a fékerő sem túl jó (egy VW Borát hajtunk még, annak valóban jobban "harap" a fékje), de igazából sosem volt egy igazán harapós fékje.

Ekkor kezdetem gyanakodni a tandempumpára. A tandempumpa oldalán a motor erősen olajos (fotó).

 

VCDS hibaüzi nincs.

 

Amelléklet hangfáljban, amikor jár a motor van egy kerregő hang, ami (ami néha előjön), ahogy hallgattam a tandempumpa felől jön. A fálj végén van az említett "kompresszor hang".

 

Kérdésem, hogy meg tudom-e mérni (VCDS-el, 12.12), hogy vákum elegendő-e, illetve menniynek kell lennie?
Lehet a tandempumpa? Vagy tömítése? Vákumszelep? Turbólaba? ...?

 

Nagyon köszönöm, ha valaki tud nekem javaslatokat adni, hogy mi lehet, mit tegyek.

 

Kép: https://cloud.fxnet.hu/index.php/s/gxkWGniYod8PytH
Hang: https://cloud.fxnet.hu/index.php/s/ZaQr8TYpPNMNkcX

 

Üdv.
András

Előzmény: 409 (67957)
Jack_ Creative Commons License 2023.03.19 0 0 67975

Én nincs benne semmi egyéb alkatrész, ami fűbe tud/szokott harapni a tömítéseken kívül? Érdemes egy ilyen felújítószettet végignyomni?

Előzmény: blasz66 (67974)
blasz66 Creative Commons License 2023.03.19 0 0 67974

A szimmering 2 élű,de készletben kapni hozzá minden tömitést és szimmeringet.Nem kell félni tőle egyszerű mint a faék a tandem.Csak oda kell figyelni szétszedésnél.

Előzmény: Jack_ (67973)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!