Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

blasz66 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 65865

Szia ezt a auy forditott dolgot hogy kell érteni?Mászkál nekem is a szinkron szög értéke.Sokat fogyaszt a kocsim nagyon,turbót helyre raktam,geometria kitakaritva,nem folyik nemcsöpög sehova sem,de 10L lett a fogyasztásom,ami sok.A szinkron szögem -0.5-1.3 között ugrál alapjáraton és fordulaton is.

Előzmény: 409 (65864)
409 Creative Commons License 11 órája 0 0 65864

"elég ,ha fellazítom a vez. kereket picit előre mozdítom a belső tárcsát"

 

Elvileg így lenne, de pl. az AUY motkód esetén pont fordítva van.  Időnként valami szar anyagot szívhattak a szoftverfejlesztők. :)

 

Amúgy én sem piszkálnám.

Előzmény: Nico88 (65862)
mica-r Creative Commons License 12 órája 0 0 65863

Ha akarsz pár tized fokot birizgálni rajta, akkor a felső keréken a fogastárcsát egész kicsit állítsd. Nem kell semmit fixálni a szíjhajtásban. De szerintem nem érdemes ezért hozzányúlni. 

Előzmény: Nico88 (65862)
Nico88 Creative Commons License 16 órája 0 0 65862

Akkor hozzam lejebb az értéket? Kell rögzíteni hozzà alul vagy felül a vezérlést ? vagy elég ,ha fellazítom a vez. kereket picit előre mozdítom a belső tárcsát és visszanyomatékolom majd diaggal kontroll.

Előzmény: 409 (65857)
Mrteo Creative Commons License 18 órája 0 0 65861

Ja csak egy érdekesség, mondtad, hogy ha a légkulcs nem oldja akkor kell egy célszerszám.

Elkezdtem átjelölni a lyukak helyét egy papírra, amikor eszembe jutott, hogy kipróbálom a Flex kulcsát hátha jó. 

És láss csodát a 2 stift passzolt, annyira meg tudtam tartani, amíg az anya lejött.

 

Előzmény: 409 (65859)
Mrteo Creative Commons License 18 órája 0 0 65860

Köszönöm, akkor lefeszítem valahogy.

A tárcsáért már úgysem kár.

Előzmény: 409 (65859)
409 Creative Commons License 18 órája 0 0 65859

Balról--jobbra.

 

Kuplungtárcsa--- szíjtárcsa--- elektromágnes

Nincs több alkatrésze.

 

Ha a kuplungtárcsa több darabból van (szétesett) akkor vágd/törd/tépd le a a leesett darabot, akkor tudsz vele menni. Akár a gázt lefejtetni, akár bárhová amíg nem kell a légkondi.

Előzmény: Mrteo (65858)
Mrteo Creative Commons License 20 órája 0 0 65858

Persze, online nem lehet biztosat mondani természetesen ékszíj nélkül néztem a kotyogást.

Sikerült leoldani a kompresszort, és az anya is lejött. Viszont a kuplung tárcsát nem tudom levenni :(

 

2 tárcsa van egymás mögött ami egymástól függetlenül forog. Ha szerinted 1 tárcsa van, akkor meglehet a probléma, széteshetett a tárcsa...

Kiderülne ha le tudnám szedni.

 

Már azon vagyok, hogy nem érdekel a gáz, leengedem valahogy és leszedem a kompresszort....

 

 

Előzmény: 409 (65856)
409 Creative Commons License 24 órája 0 0 65857

Nem szokott ekkorát változni állandó fordulaton és terheletlen motornál. 0 - -1 között adja a legalacsonyabb fogyasztást. Valahol +/- 5 környékén leáll a motor.

Előzmény: Nico888 (65854)
409 Creative Commons License 24 órája 0 0 65856

"Alap helyzetben a szíjtárcsa mindig forog, de a tengely és a külső tárcsa nem. Viszont a belső igen?"

 

Így van, a szíjtárcsa járó motornál mindig forog, a külső kuplungtárcsa csak akkor ha be van kapcsolva a légkondi. Nincs belső tárcsa legyen az bármi is.

A szíjtárcsa a kompresszor nyakára (ami gyakorlatilag egy cső) van ráhúzva a csapágyával. Ezen a nyakon keresztül jön a komp tengelye a végén a kuplungtárcsával, amit az az anya tart amit kívül látsz. Ez a tengely a komp belsejében van csapágyazva, ahhoz nem férsz hozzá. A szíjtárcsa mögött van az elektromágnes, az áll. Amíg rajta a szíj, az feszíti a tárcsát, lehet ezért nem tudod mozgatni. Vagy valami más.... innen nem látom.

 

 

Előzmény: Mrteo (65855)
Mrteo Creative Commons License 25 órája 0 0 65855

Laci, ha nem tartalak fel nagyon, elmagyaráznád, hogy működik ez a kuplungos klímakompresszor megoldás?

 

Ahogy én gondolom:

Alap helyzetben a szíjtárcsa mindig forog, de a tengely és a külső tárcsa nem. Viszont a belső igen?

Ha bekapcsolom a klímát akkor az elektromágnes bekapcsol és ráhúzza a külső tárcsát a belsőre ezzel a szíjtárcsához rögzíti a tengelyt.

 

Ha így van, akkor gondolkozom az én problémámon. Az alap probléma az volt, hogy járó motornál lemezcsörgés hangja volt, méghozzá jó hangos.Még ugyan nem tudtam szétszedni, mert délelőtt állok neki, de tegnap megmozgattam a szíjtárcsát és semmilyen kotyogást sem éreztem rajta. Ha a csapágy szétment akkor azt éreznem kéne nem? Vagy az anya rögzíti ennyire?

Viszont a 2 tárcsa kézzel mozgatva is csörög. 

Ha leveszem a tárcsákat és nem érzek kotyogást, akkor érdemes a tárcsa cserével próbálkozni, vagy mindenképp bontsam tovább, mert úgyis a csapágy lesz a baj?

 

köszi_teo

Előzmény: 409 (65852)
Nico888 Creative Commons License 1 napja 0 0 65854

Volt kontakthiba az aksi elötti bizt.táblán. 

Másik kérdés : Vez.tengely szinkronszög -2,2 és -1,8 közt hullámzik a diag szerint. Ez hullámozhat és mi a helyes érték ?

Előzmény: 409 (65846)
Mrteo Creative Commons License 1 napja 0 0 65853

Köszi!

Előzmény: 409 (65852)
409 Creative Commons License 1 napja 0 0 65852

Ugyanaz az a megoldás mint a generátornál is. Azokat is kicsit vissza kell ütni a saját csavarjával, akkor könnyen visszatehető.

Előzmény: Mrteo (65851)
Mrteo Creative Commons License 1 napja 0 0 65851

Köszönöm, akkor megy a WD40 és a kalapács.

Előzmény: 409 (65850)
409 Creative Commons License 1 napja 0 0 65850

 

 Csak az idő vasfoga. Mielőtt kiveszed a meglazított csavart, meg kell kalapálni, hogy a másik végén megmozduljon a kompresszorban lévő acélbetét. Visszatenni is csak úgy tudod, ha azok kicsit hátra vannak ütve.

Előzmény: Mrteo (65849)
Mrteo Creative Commons License 1 napja 0 0 65849

Hali, elakadtam egy kis segítséget kérnék. 

Klímakompresszor leszerelés még mindig az AFN Galaxyn.

Levettem az ékszíjat, és a generátort, hogy jobban hozzáférjek. A kompresszor 2 csavarját kivettem ami 16-os kulcsnyílású volt. Viszont itt vége, nem mozdul semerre. A 2 csavaron kívül tartja még valami?

 

Előzmény: Mrteo (65839)
Mrteo Creative Commons License 2 napja 0 0 65848

Szia Laci,

 

írtam neked a Freemailre egy elektromos levelet.

 

Előzmény: 409 (65840)
Szürke JOK Creative Commons License 2 napja 0 0 65847

Hali.

Kovács auto, alkatreszek.hu, én őket ajánlom. 

Előzmény: 009Peter009 (65834)
409 Creative Commons License 2 napja 0 0 65846

Nem kicsi, de ehhez amúgy sincs köze a kapacitásnak.

A szélvédőfűtést akkor engedi bekapcsolni, ha a generátor terhelését a megadott szint alatt látja.

Ezért írtam, hogy előbb az alább írtakat kellene ellenőrizni, akkor amikor "olyan mintha".

Azért párásodik mert vagy beázott valahol, vagy csak párás a levegő, vagy....stb. Próbaként kapcsold belső keringetésre, és/vagy a szélvédőre fújásra. Ez utóbbinál automatikusan bekapcsolja légkondit és a szélvédőfűtést is.

Előzmény: Nico88 (65845)
Nico88 Creative Commons License 2 napja 0 0 65845

Hello. Csak 75Ah akku van bent( most vettem észre )   :)  az kevés.Most működik a fűtés is ,de párásodik ( megmozgattam a reléket meg a biztositékokat. )Töltés 14,2 V  ,ha rákapcsolom a fűtést 13,8V és lassan felmegy 14,2 re. A szélvédő párásodás az mitől van? ( Pollenszűrőt még nem cseréltem benne pár hónapja van meg ) 

Előzmény: 409 (65844)
409 Creative Commons License 3 napja 0 0 65844

Első nekifutásra megnézném, mennyire van elégve a generátor kábele az akku előtti biztosítéktáblában.  ??

Utána (mármint ha ott nincs semmi baj) mérnék töltőfeszültséget akkun, generátoron és megnézném ebből mennyit "lát" a motorvezérlő.

 

Amíg ezek ismeretlenek, vegyük úgy, hogy jól működik az a szélvédőfűtés.

Előzmény: Nico88 (65842)
Nico88 Creative Commons License 3 napja 0 0 65843

Hello, megkérdezhetem mi volt a hibajelenség ? ( elment a hajtásod ?)

Előzmény: 009Peter009 (65834)
Nico88 Creative Commons License 3 napja 0 0 65842

Sziasztok,

2005 ös 1,9 pdtd Sharan . Első szélvédő fűtés mintha késve kapcsolna be. 4-5 perc után ha elindulok, álló helyzetbe még tovább( olyan mint amikor nem ér oda az izzóra a 12v csak pl. 8v ).Ötlet ? Hol van az üveg csatija és a biztositék/ relé páros ? Köszönöm

Mrteo Creative Commons License 4 napja 0 0 65841

Köszönöm Laci!

Előzmény: 409 (65840)
409 Creative Commons License 4 napja 0 0 65840

Ha a légkondi ki van kapcsolva, a kuplungtárcsa áll...., ergo nem adhat fogásból adódó zörgő hangot.

A szíjtárcsa csapágyon van, az mindig forog, ha jár a motor. Tehát, ez zöröghet.

 

Ha leveszed a kuplungtárcsát, akkor már csak egy zéger tartja a szíjtárcsát. Hogy hogyan jön le, az annak a függvénye, hogy mennyire verte már szét a nyakat amire rá van tolva.

A mágnestekercs a negyedik alkatrész. Nagyon beteg csapágynál ez is elpusztul.

Előzmény: Mrteo (65839)
Mrteo Creative Commons License 4 napja 0 0 65839

Sziasztok!

 

Laci vagy Mica-r egy kis segítséget kérnék.

A jelek szerint a MK1-es AFN Galaxymon elszállt a klímakompresszor kuplungja, vagy csapágya. 

Járó motornál irgalmatlan csörömpölés hallatszik.

Az lenne a kérdésem, hogy az ékszíj, anya és ék kivétele után simán lejön a szerkezet, vagy van valami trükk?

 

Ha szétszedem, akkor szemmel látható, hogy melyik alkatrész lehet a hibás?

Az alkatrész boltok alapján azt látom, hogy 3 részből áll, van egy csapágy, egy tengelykapcsoló agy (tárcsa) és egy mágnestekercs.

 

Saját kis agyammal azt gondolnám, hogy a csapágy vagy a tengelykapcsoló tárcsa okozhat hangot. Most kézzel megmozgatva a tárcsa álló helyzetben is mozog és hangja is van, gyanús.

A csapágynak szerintem nincs ilyen csörömpölő lemez hangja, bár tény, hogy eddig csak asztalos gépben és kerékcsapágynál hallottam csapágy hangot, az nem ilyen volt :)

 

A tárcsának ha jó, akkor hogyan kell viselkednie?

 

köszi_teo

1407 Creative Commons License 4 napja 0 0 65838

Szia! Az enyém eladó lesz, de csak miután az alját rendbe rakják. Az meg csak jövőre lesz (friss vizsgával).

Előzmény: Sr.mók (65837)
Sr.mók Creative Commons License 4 napja 0 0 65837

Mi a különbség az ANU és az AUY motorok között, teljesítményükön kívül ? Illetve miből adódik a teljesítmény különbség ?

 

1Z -s 96 -os Sharant szeretném kicsit fiatalabbra cserélni. Ha valaki, reális áron megválna, nem bontószökevény bódéjától, ajánlatát érdeklődéssel fogadom.

 

Valaki kínált itt egy karbantartott gépet majd egy éve, de sajnos akkor még nem volt aktuális. Azóta meg fórumot sem nagyon tudtam követni.

409 Creative Commons License 4 napja 0 0 65836

Ezeknek a becsületes neve dugó és peremestengely.

 

Jobban jársz, ha csak a nevében Ford Volkswagenhez vw cikkszám alapján keresel alkatrészeket.

 

 Ezt már kérdezted?

Előzmény: 009Peter009 (65834)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!