Egyébként a sok autó nem (csak) klímahiszti, egyszerűen tényleg sok az autó ebben a szerencsétlen városban. Félmillióval kevesebb autó, félmillióval kevesebb ember, rögtön jobb lenne minden. Vihetné mondjuk Debrecenbe a kolléga.
A kedvencem az Érdről autóval naponta be- és hazajáró ismerősöm, aki folyamatosan panaszkodott, hogy micsoda egy büdös, koszos, benzingőzös szar város ez a Budapest, bezzeg a szép, tiszta Érd. Egyszer meguntam, és elmondtam neki, hogy ha pl. csak Bp. határáig járna be a köcsög kocsijával, onnan pedig metrózgatna, rögtön egy kicsit tisztább lenne ez a város. Azóta nem panaszkodik a levegőre.
Elhiszem. Ha ez egy olyan nép lenne, hogy ilyesmivel rá lehet bírni a metrózásra-buszozásra, ÉS a metró normálisan járna, felférne rá csúcsidőben 40-50 ezer ember probléma nélkül, ÉS a busz is haladna az esti csúcsban, amikor a meccsek kezdődnek (bár a buszsávok sokat segítettek, csak nem mindenhol vannak), akkor nem lenne gond. De azért kíváncsian várom, mi lesz holnap.
Nekem amúgy is mindegy, belátható időn belül oda sem teszem be a lábamat.
Valamelyik nap személyesen láttam a madridi dózsa stadionját, ami egy csöppet nagyobb a Puskásnál.
Ott sem volt 500 parkoló.
Metróval ment szinte mindenki.
Klímahisztisek egyfelől pityeregnek, hogy minek ennyi autó Budapesten, másfelől meg miért nem lehet kocsival menni a Puskáshoz. Ezek is eldönthetnék már mi a fzt akarnak.
A Duna Aréna 15 mrd-ról indult kicsivel 100 Mrd Ft felett állt meg a projekt, 4 mrd-ért csináltak egy ugróállványt a Dunára, a projektcég alkalmazottakkal lehet még ma is működik 2 és fél évvel a vizes vb után
Ha ez igaz is, ez akkor se magyarázat, hogy saját forrásból miért nem csináltak eü-s beruházásokat Budapesten.
Főleg, hogy fürjes bazsika ugye elmondta, hogy 150 milliárd az semmi, észre se vesszük, nem hiányzik sehonnan.
Én rohadtul örülök, hogy olyan jól megy az országnak,hogy 150 milliárd az elhanyagolható összeg, de akkor mondjuk megdobhatták volna minden eü dolgozó bérét netto 100k-val. Hisz ezt úgyse veszik észre állami szinten, lényegtelen.
Egyébként az komoly, hogy a város közepére, a 68 ezres Puskáshoz egy 500 férőhelyes parkoló épült? :DDDD Ilyenkor azért nem nehéz szkeptikusnak lenni az atlétikai stadionnal kapcsolatban, még ha alapból nem is gondolom ördögtől valónak a megépítését.
Én inkább fognék egy kamerát, és time-lapse üzemmódban felvenném a zuglóban a zöldövezetbe épített lakóparkokat, az elmaradt infrastrukturális fejlesztéseket - több ezer ember költözött ezekbe a parkokba, az útfejlesztések vagy pl. új iskolák építése valahogy elmaradt.
1) Folyamatosan ellenőrizni, hogy a választókörzetem szempontjából fontos beruházások is megvalósuljanak a projektben - ha veszélyt érzek olyan balhét csinálni, hogy azt ne tegyék zsebre
1) Kiharcolni - de már a projekt elején, hogy a világesemény lezajlása után a helyiek akár költségtérítéses megoldással, de használhassák a létesítményt.
Én ezt nevezem példamutató, felelős városgazda hozzáállásnak.
Oké, de az miből derül ki, hogy nem tudja, hol van Csepel? Állt a térkép előtt, megkérték, mutasson rá Csepelre, ő meg elkezdett öööözni meg vakarta a fejét? Mert mondom, apámék is ezt emlegetik amolyan alapigazságként, hogy "azt sem tudja, hol van Csepel". Ennek mi az alapja?
Szerintem egy lerobbant iparterület parkosítását vagy rehabilitációját simán meg lehet csinálni egy VB rendezés nélkül is. Ráadásul egy VB időpontja fix, az építkezések vége mindig rohamtempóban szokott zajlani, ahol pont azokról a "felesleges sallangokról" szoktak lemondani, amik nem feltétlenül szükségesek az esemény megrendezéséhez, utána meg természetesen elfelejtik azokat befejezni, így ottmaradunk a VB végén egy stadionnal a munkagödrök és sitthalmok közepén.
Abban persze egyetértek, hogyha már megvalósul egy ilyen beruházás (mert a kormány úgyis keresztülveri), akkor legalább az önkormányzat próbálja meg a polgárok számára legkedvezőbb utóhasznosítást kihozni belőle.