Tudom, ezzel nem leszek népszerű, de amikor meghallottam Aba Botond 20 milliós jutalmát, megfogadtam, hogy EZT nem finanszírozom. Azóta nem vettem se jegyet, bérletet már régóta nem. Van a zsebemben még nyárról egy jegytömb, de szeptember óta 5-öt használtam el, ebből 3-t a metrón, 2x jött csak ellenőr, pedig hetente 4x utazom BKV-val. Amíg ilyen cinikus, és pofátlan a hozzáállásuk, addig az enyém is ilyen lesz.
A BKV piszkosul olcso ??? Képzeld el egy családot ahol 4-en utaznak az kapásból 15000 Ft... Hát nem tudom, ha azt veszük, hogy ez a minimálbér kb. 25 %-a... Persze ha valaki százezreket keres annak tényleg nem drága.
Persze nem a szolgáltatás színvonalában, hanem az ellenőrzésben. Azt mondjuk nem értem, ha kapus rendszer lesz, mire valók majd az említett ellenőrök. Egy rendes, nyugati mintára épített, elektronikus vezérlésű kapus rendszerben ugye nem tudsz kijönni sem a metróból, ha valahogy be is jutottál.
vonaljegy 1,50eur;a napijegy 5,00eur és bécs városán belül jó a vonatokra is! innen látszik pesten is az kéne amiről a fejesek is csak szajkóznak már több mint 20 éve: BKSz! Budapesti Közlekedési Szöveteség a VOR (ennek a bécsi megfelelője) analógiájára. a három cég csak marja egymást (volán kontra máv pl.) ahelyett hogy az illetékesek lépnének ezügyben. Gondoltátok volna hogy bizonyos esetekben pesten belül mávval hamarabb odaérhetsz mint bkv-val? csak ugye a bkv bérlet nem jó rá -> így jártál...
Egyébként akkor: Spanyolország. anno, amikor nálunk 90Ft volt a jegy, akkor ott is annyi (persze nem forintban). A metróvonalak hossza - ha jól emlékszem - 40x-es, mint nálunk, száma asszem 9 volt. Az egy jegy arra jogosított, hogy lemenj a metróhoz és amig ki nem jössz, annyi metróval mehetsz annyi megállót, amennyit csak akarsz.
Egyébként elvárom az 50 Ft-os jegyárért a Volvót, meg a Metróvonalkat. Igen, elvárom és ez így megy. Vegyen fel hitelt, csinálja meg, aztán fizesse vissza. Ja, hogy senki sem hitelez ilyen menedzsmentnek??? Aha! Akkor hol a hiba?
Matáv rossz példa. Azért volt/van ekkora költsége a telefonálásnak, mert a Matáv fel vett hitelt. Óriásit. Ma is fizeti és még jópár évig fogja. Ezt kell visszafizetni. de épített is hálózatot. A BKV ott tart, mint 12 éve, megnézném, hogy mit szólnának, ha a mMatáv is ott tartana...
Amikor elindultak, nem vettem részvényt (vehettem volna), mert úgy nézett ki, hogy csődbe megy. Hát, rá....
Ezen nem nagyon lehet vitatkozni, a beruházásokat a profitból, ennek hiányában külső forrásból fedezik mindenhol a világon, nem pedig előre szedik be a szolgáltatáshoz képest aránytalán árakból. Legalábbis piacgazdaságban. Mert hasonlót láttunk már a Matávnál is korábban, amíg nem volt konkurencia, eszement árakon adott mindent, aztán abból nem volt nehéz piacot tartani...
Már pedzegette a BKV, hogy 10.000Ft-os havi bérletekre lenne szükség, az meg már majdnem annyi, mint a bécsi. De Bécsben ennyi pénzért öt metró vonalat kapsz, teljesen kultúrált körülményeket, menetrend szerint járó tömegközlekedési eszközöket.
Én fizetnék itthon is 10-12 ezer Ft-ot, ha olyan lenne a szolgáltatás, plusz lennének tisztességes P+R parkolók. A pesti színvonalért a mostani ár egy kicsit sok.
Persze lehet azon vitatkozni, hogy előbb emeljék meg a jegyek árát, és abból fejlesszenek, vagy előbb fejlesszenek, és utána emeljék az árakat.
Ezzel nem azt akartam mondani, hogy élhetnénk Kazahsztánban is.
Azt akartam mondani, hogy ennyi pénzért 200 kilométerrel észak-nyugati irányban kevesebbet kapsz. Nyugati irányban pedig kaphatsz jobbat is, csak nem ennyiért. És nyugati fizetések ide vagy oda, ott sem ingyen dobálják az emberek után a buszbérleteket. Ti elvárjátok, hogy 120 forintért kinyalják a seggeteket. Egyesek meg elhitetik magukkal, hogy ha 50 forintér' lenne a jegy, akkor tök szívesen nyomorognának a buszon. Egy fenét. Elvárjátok, hogy építsenek nektem metrót 50 forintos jegyekből, nyomjanak alátok Volvo buszokat 50 forintos jegyekből, aztán majd a kulturált magyar nép vagy elfogadja az ajánlatot vagy együtt "Még!"-et kiált. Fordítva műlödnek a dolgok, nem vettétek észre?
Nem akarok a topikban a BKV védelmezőjévé avanzsálódni. Szerintem is rossz a gazdálkodás, át kellene térni a sávos rendszerre, satöbbi, satöbbi. De a non-stop bliccelés szerintem tahóság.
Spanyolországban meg... Na azt igen érdemes lenne kitárgyalni, de ez itt a MÁV, BKV, Volánbusz helye.
Hozzáteszem én nem sokat utazom vonattal, de a katonaság alatt 93-ban fél évig minden másnap, a feleségem meg Pécsre minden 2. héten. Sosem volt problémánk. Ott eszembe sem jutna bliccelni.
A BKV-n sem jut eszembe. Fizetek azért, amit kapok... És a hiányt is az én adómból pótolják, pedig havonta 3-4 alkalommal ülök BKV-n.
Ez igaz, nem a bécsi közlekedési vállalat hibája, hogy ellopták a mobilt.
A tömegközlekedésen csak ámultunk nagyokat. Pl. a megállóban álltunk, vártuk a buszt, ki volt írva, hogy 5:13-kor lesz abban a megállóban. A busz beért 5:12-kor, felszálltunk, de nem indultunk el, a sofőr megvárta amíg 5:13 lesz, és csak akkor zárta az ajtókat és indult el.
Bécsben öt metró vonal van, és állítólag készítik a hatodikat is.
Ez nem a BKV hibája. Anyukámnak meg kikapták a kezéből a mobilját a villamoson, apukámnak meg kirángatták a kezéből a táskáját a villamosmegállóban. Ilyenkor remélem, hogy összeakadnak egy májgyulladásossal is...
Bécsben kb 11250Ft a havi bérlet
Azaz lényegesen olcsóbb mint nálunk. És gondolom nem is olyan kulturálatlan.
De ez nem minden nap van így, nem minden napszakban és főként nem hétvégén. Amikor nincs torlódás, de nincs fix menetrend, akkor is mindig ritkábban jár a busz, évek alatt azért ezt meg tudtam figyelni, hidd el :) Bár az útóbbi honapokban én sem sokat használtam, mert átszoktam a bringára, azóta változhatott :)
Ismerem a 11-es busz vonalát. Néha teljesen beáll az az út a Rózsadombról lejövő autósor miatt. Igaz, hogy van buszsáv, de az autósok "természetesen" azt is használják. Néha valóban sokáig nem jön a busz, aztán egymás sarkában jön kettő. Késő este nincs annyi autó, olyankor tarthatóbb a menetrend.
Nem akarom a BKV-t feltétlen védeni, de sajnos Budapest közlekedési kultúrája rettenetes, és gyakran a BKV-járatok is ennek az áldozatai. Nézz meg egy nagyobb útkereszteződést, mondjuk a Nyugatinál öt óra felé, amikor egymás mögött sorakoznak a villamosok, mivel az útkereszteződésben ragadt és a villamossíneken álldogáló autósok miatt képtelenek mozdulni.
Bécsben kb 11250Ft a havi bérlet, de ott van öt metróvonal, szinte bárhova el lehet jutni vele. Az is igaz, hogy egy szimpla jegy 1.50 vagy 2.50 euró.( már nem emléxem pontosan) A város szélein pedig vannak jó, és olcsó parkolóházak. A belvárosban ott is nagyon nehéz parkolni, és drága is. Nyáron voltam ott egy hétig, tömegközlekedtünk ezerrel, de ellenőrrel sosem találkoztunk. Ellenben anyukámnak ellopták a mobilját a metrón. Szóval Bécsben korrektül működik a tömegközlekedés, az ottani fizetésekhez képest pedig nem is drága.
Azért ha az ember rendszeresen használ egy vonalat, lehet látni, hogy egyedi esetekről van-e szó. Élő példa: 11-es busz. Rendszeresen járok vele, néha hét végén is. Elvétve fordult csak elő, hogy két busz között a menetrendben megadott követési idő lett volna. (Vagyis hogy max annyit várjak, amennyi időnként jár.) Viszont fura módon, amikor már pontos idők vannak írva a késő esti menetrendben, akkor sikerül tartani. Én sem találom ezt véletlennek, szándékos, ellenőrizhetetlen ritkításra utal az egész.
Mondjuk ettől függetlenül nem érdekel. De tényleg. Én elvárok a pénzemért egy szolgáltatást. Ha nem kapom meg, nem fizetem. Megoldottam. Nem járok BKV-val, csak ha nagyon szükséges. Arra van jegytömböm.
Sok-sok évig jártam az ex 13-as (ma 3-as) Gubacsi úti végállomásától naponta többször. 7 évig éjszakáztam. A villamos elvileg pontosan 15 percenként ment. Ha az egyiket lekéstem, akkor 37! perccel értem be később, pedig csak kötöttpályást használtam, amin még autó sem tudott menni, ráhalytani (13-as, metró).
Esetek:
1. Egyik nap este 7:58-ra lementem, a villamos elment az orrom előtt. Másnap 7:54-re lementem, és 8:08-kor indult (ismétlem, végállomás). Ilyenkor általában 2 villamos bent állt. Érdeklődésemre válasz: máshogy jár az óránk. Ez folyamatosan előfordult
2. 3 db villamos bent áll, járat kimarad. Ez is mindennapos volt.
3. Nappal bent áll 3 villamos (alig fér el). Dög meleg, nagy kánikula, a 7-8 percenként járó villamos 20 perce nem indul, az indulóra nem áll be, a várakozóban kávéznak. A megállóban idős nénik és egy várandós kismama ájuldozik. Odamegyek bódéhoz, hogy ugyanár, indul-e. Rezignált arccal issza a kávéját, hogy menetrend van. Mondok: igen, 7-8 perc, én meg 20 perce várok, a várandós anyuka meg ájuldozik. Válasz, azért a kávénkat már csak megihatjuk nyugodtan, és szépen elfordul és röhög tovább.
Ja és, ha nem működik a végállomáson sem a jegykiadó, így nem tudok jegyet venni (természetesen diszpécser nem árul!) és elkapnak, akkor azt mondják, hogy ez nem érdekli, kötelességem időben gondoskodni jegyről. OK! Engem meg a forgalom nem érdekel. Ki van függesztve egy menetrend. Tartsa be. Nem érdekel, hogy miért nem tudja...
Alacsonyabbak a bérek is. Most meg nem mondom neked, mennyi az ottani átlagbér, de alacsonyabb, mint Mo.-on. De ha a diákbérletet nézzük, maradjon annyi elég, hogy a bérek alacsonyabbak, a diákbérlet mégis drágább.
Ez a szerződésdolog sántít. Főleg úgy, hogy a BKV-járat gyakran épp az autókban egyesével ülő autósok okozta dugó miatt késik vagy marad ki. Honnét tudod, hogy mikor marad ki egy járat a BKV hibájából, és mikor nem róható föl a "szerződésszegés" a BKV-nak? Vagy néha te is önhibádon kívül nem veszel bérletet?