Keresés

Részletes keresés

krizsi_l Creative Commons License 2004.11.12 0 0 16

Nem akartam én semmiféle korrekt összehasonlítást végezni. A topicnyitóban felvetett valamiféle "audiofil" cimkével forgalmazott, az olcsó kategóriában szokatlan mód neves közreműködőkkel forgalomba hozott kiadvány "audiofil"-ségét próbáltam megitélni.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a versenyzők nem egy súlycsoportban vannak. A Chesky-t évekkel ezelőtt is a másik versenyző árának többszöröséért vásároltam.

A jobb megitélés kedvéért még egy félezer Ft-os kiadvánnyal össze kellett volna hasonlítani, de ezeket mindig kihagytam. Azokhoz képest lehet, hogy "audiofil".

Van Sony technológiás szerethető felvételem is. Boby McFerryn - Yo Yo Ma páros Hush című darabja (ráadásul még kiadni is a Sony adta ki), mindig jól esik meghallgatni. Örök darab.

Úgy van ez ahogy mondtad. A zene elsősorban nem technológia, hanem ember függő.

Előzmény: spacc (13)
tere Creative Commons License 2004.11.12 0 0 15

Ebben senki sem kételkedik. :) De studert bitorolni kicsit költséges lenne otthoni célokra. :)

Kicsit elszaladt azóta a Sony óta a konverterek minőségi színvonala. :)

Előzmény: spacc (11)
tere Creative Commons License 2004.11.12 0 0 14

Ó, ja! Persze! Igen! Nem is mondtam, hogy nem! :D

Előzmény: antiskating (9)
spacc Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13

krizsi!

 

A korrekt összehasonlítást akkor lehetne elvégezni, ha egy időben, szinkronban kétféle technológiával rögzített darabról van szó.

 

És abban teljesen igazad van, hogy bitek ide, márkák oda, de ez is azt támasztja alá, hogy döntően nem a technika, hanem az emberi produktum elsődlegesen ami meghatározza a végeredményt.

És ez a marketing jellegü önmutogatás nem mai dolog, ez felbukkant már annó az analóg technika fénykorában is, és gyakran a felsorolt hiper-szuper eszköztár melett is siralmas eredményt produkálva.

Előzmény: krizsi_l (12)
krizsi_l Creative Commons License 2004.11.12 0 0 12

Vásároltam ebből az "audiophil" sorozatból vagy két darabot megjelenésükkor. Az egyik egy Wagner válogatás. Azért esett rá a választásom mivel van egy Chesky Cd-m is amin megvan ugyanaz a darab (Sigfiried idyl), szintén a Royal Philharmonic Orchestra elősadásában. Ez utóbbit 1962-ben vették fel Ampex-el. Gondoltam korrektebb összehasonlítást lehet tenni.

Nem kelett AB teszt. Az audiofilt berakva az első másodpercek után azonnal fényderült az igazságra. Találjátok ki ki győzött :).

A Chesky ADD, az audiophil DDD, feltüntetve rajta a Sony technilógiát a sok-sok bitet, és mindenféle oversamplingos dumákat.

A topicot olvasva tegnap elővettem mindkettőt. Az első taktusok után nem bírtam tovább, cseréltem. Aztán végig pörgött a CD. Nem csak a technikai különbség miatt. Az elősadásban legalább akkora kölönbség van mint a hangzásban.

 

spacc Creative Commons License 2004.11.11 0 0 11

Te tere!

 

Persze asztat én nem mondtam, hogy nem birtokolnám én ezer örömmel bármelyik Studert.   A jó öreg Vili bá nagyot alkotott. :))

Előzmény: tere (8)
spacc Creative Commons License 2004.11.11 0 0 10
jaja. de nem adódott hozzá több. azóta sokkal jobb AD átalakítók vannak, és az emberük is megtanulták a fifikákat.
Előzmény: antiskating (9)
antiskating Creative Commons License 2004.11.11 0 0 9
viszont a sony határozott sustorgása tetszőleges számban átmásolható volt minőségromlás nélkül!:)
Előzmény: tere (8)
tere Creative Commons License 2004.11.11 0 0 8
Ja. A Studert a csendes részek alatti sziszegés, a Sonyt pedig az egy darab zongorabillentyű leütésének hangjával együtt érkező határozott sustorgás árulta el. :))
Előzmény: spacc (6)
trumpf Creative Commons License 2004.11.10 0 0 7
Köszönöm a fejtágítást :D Ennyivel is többet tudok
Előzmény: spacc (6)
spacc Creative Commons License 2004.11.10 0 0 6

Kedves trumpf!

 

Méltánylandó a hozzáállásod a témában, és azt kell mondjam, tökéletesen igazad van

Pár adalék a felvetett témához:

 

1.:  20 bit digital recording  - ez azt takarja, hogy a felvétel a 70-es években elterjedt feltehetően SONY digitális magnóval történt. Ez ha jól emlékszem 76 kHz mintavételezésü és 20 bites felbontású analóg-digitál átalakítóval rendelkezett, és nem egy gagyi készülék volt ám. Minőségben simán leveri még ma is a szabvány CD-ket. Tán mondani sem kell, minden tekintetben teljesítette a stúdiókövetelményeket.

 

Előnye akkoriban abban állt, hogy a digitalizálás után az anyag tetszőleges számban vált átmásolhatővá, keverhetővé minőségi romlás nélkül. (ugye nem kell méltatni azt a gyártás szempontjából igen lényeges momentumot, hogy pl. a felvétel közben becsúszott hibákat mennyivel egyszerübb volt korrigálni)

 

Hátránya gyakorlatilag egy volt: Ellentétben az addigi analóg rögzítési eljárással, itt nem lehetett túlvezérelni a felvételt. No ez aztán az eddig megszokottakkal ellentétben merőben új technikákat követelt mind technikai, mind emberi oldalon.

Ujabb limiter áramkörök stb, illetve a hangmérnököktől is sokkal több odafigyelést követelt. Egy tény, hozzáértő hangmérnök kezében tökéletesen funkcionáló eszközzé vált,  és ember men nem tudta mondani, ha csak nem a közelében lt, hogy mikor hall egy Studert, vagy mikor a Sonyt. (azért a Studert a zaja, a sziszegése elárulta)

 

Na tehát azok a bizonyos cédék az első generációs digitális felvételeinek utólak kevert változatai feltehetőleg, és huzzunk le róla még egy bőrt tipusú marketing eredményeképp kerültek a polcokra, de valszeg elég tisztességesen szólnak, erre szokok azt mondani: valszeg jó bót.

 

2. Audiofil.... hát ez egy érdekes téma, szerintem mindenkinek más róla a véleménye, de zet majt később

 

Előzmény: trumpf (5)
trumpf Creative Commons License 2004.11.09 0 0 5

Szerintem ez már az ízlések és pofonok kategória, meg varázslat.

Félreértések elkerülése miatt nekem van otthon lp-m és van cd lejátszóm is. Ennek is annak is megvan a varázsa.

A belinkelt oldalon azt írják, hogy egyik is másik is lehet jó vagy rossz. Nem az eljárás dönti el.

Viszont egyrészt annyira nem értek ezekhez a dolgokhoz, másrész nincs is vájtfülem, így a kategorikus kijelentésktől tartózkodok.

 

És legfőképpen nem kötekedni szerettem volna. Neked volt egy véleményed, én nem értettem, megbeszéltük. Kicsit megint okosabb lettem.

Előzmény: Törölt nick (4)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4
De igen, mond valamit: ami DDD, az full digitalizált és mint ilyen eleve nem lehet tökéletes. Mondjuk én ált. nem hallom a különbséget, de van aki esküszik rá, hogy kihallatszik.
Előzmény: trumpf (3)
trumpf Creative Commons License 2004.11.09 0 0 3

Így már értem.

 

Azért nem hagyott nyugodni a dolog.

találtam is egy magyarázatot itt:

 

http://www.faqs.org/faqs/music/classical-faq/

 

A "Q16. Will a "DDD" recording always sound better than "ADD" or "AAD"?  What 
do those codes mean anyway?" kérdés alatt - ha jó értem - a kód feloldása:

 

Az első betű jelenti, hogy az eredeti anygot hogyan rögzítették: A - analóg, D - digit.

A második betű: a felvett anyag feldolgozási módja  A - analóg, D - digit

A harmadik betű: az elkészült mesterdarabról szól Ez cd esetén csak D lehet.

 

Ezek alapján a DDD cd azt jelenti, hogy digitálisan rögzítették, digitálisan keverték és CD-re rögzítették, ismét D.

 

A minőségről ez nem mond semmit. Hát ennyi.

 

Ismét tanultam valamit.

 

 

Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.09 0 0 2

Megírtam neki mélben - és azért itt tettem szóvá, mert

1. Én itt szoktam előfordulni

2. Úgy tudtam, hogy ők is egy index érdekeltség, tehát van helye az indexes fórumon a velük kapcsolatos témának

 

+1: nem értek hozzájuk, max. annyit amit itt leírtam.

+2: van néhány DDD-s lemezem is, van 999Ft-os CD-m is, és hát... nem véletlen, hogy kissé kételkedve fogadtam a cikket.

Előzmény: trumpf (1)
trumpf Creative Commons License 2004.11.09 0 0 1

Én - veled ellentétben - nem értek a cd-hez.

Annyit szeretnék csak hozzáfűzni, hogy ha úgy érzed a szerző nem tudja mit beszél, miért nem a DVD center fórumán teszed szóvá T-Boy-nak. Hátha te tudod rosszul. Sűrűn előfordulok arrafelé, és úgy vettem észre, nem jellemző, hogy  "szerző firkált hülyeségeket". Ettől még lehet, hogy igazad van.

Ha eszmecseréltek, az hasznos lehet az olyan tudatlanoknak mint én.

Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.08 0 0 0

De jó lenne, ha utólag tudnám módosítani a hozzászólásomat...

DDD-s CD-k gyatra minősége: én úgy tudom, hogy a legtisztább, legszebben szóló CD-k az AAD-s darabok lehettek, ha az AA rész megfelelő minőségű eszközökkel volt rögzítve.

Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.08 0 0 topiknyitó

 4:08pm,T-BoY
  Audiophile CD-k 999-ért?

Legnagyobb meglepetésemre a XXXX-ban most DDD 20bit Digital Recording, 32bit Digital Mastering audiophile minőségű, komolyzenei CD lemezek papírtokban, kis műsorfüzettel mindössze 999Ft-os áron kaphatók! Többek közt olyan gyöngyszemek, mint például a The Royal Philharmonic Orchestra előadásában Vernon Handley vezényletével megszólaltatott --azóta legendássá vált előadás-- a Wagner: Ride of the Valkyries 1993-as felvétele a londoni St.Augustine székesegyházban.
További szerzők: Mozart, Beethoven, Csajkovszki, Debussy és még sokan mások.
Aki szereti a komolyzenét, és jóminőségű felvételre vágyik, az ne hagyja ki...

 

------------------------------------------------------------------

 

 

Ennyi az idézet. Nagyon-nagyon rég volt amikor próbáltam komolyabban elmélyedni a hifi világában. Akkoriban olyan ismereteket szedtem fel, miszerint a DDD-s CD-k a leggyatrább minőségűek. Valamint az audiofil szót is akkoriban hallottam a vájtfülű hifimániás szinonimájaként.

Hiányosak az ismereteim?

Esetleg az Audiophile valami "noname" gyártó márkaneve?

Vagy csak a szerző firkált hülyeségeket?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!