Helló mindenkinek!
örömmel tudatom veletek,hogy él még mo.-on a "HONDÁS" vevőkör megtartása,ügyfélkövetés,vagy nevezzem bárminek.történt ugyanis,hogy felhívtam a ceglédi T.S. Integrál Honda márkaképviseletet,akikkel eddig csak telefonon beszélgettem,motort soha nem vettem tőlük.kérésemre ,másnapra kézhezkaptam egy az általam nagyon keresett ,magyar nyelvű karbantartási kézikönyvet,teljesen ingyen.köszönet érte! /ez volt a reklám helye,szándékosan/
üdv:Petyavara
lanc hajtas, nem volt benne ABS, sok es draga a muanyag idom, fogyasztas /130 felett 8L evett/"
Ezek után még nagyobb gondban van, aki dönteni akar a kettő közül: 2003-tól van ABS, jobb lett a futómű, és az injektorral+6. ganggal nagyot csökkent a fogyasztás (nekem 130-nál 6,5 alatt)
Maradt a lánc és a műanyagok. Ez szubjektív, de szerintem szebb is lett. Pl van FEKETE :))
(mondjuk nekem az új Bömös is jobban tetszik, mint az 1150)
En vagyok az az emberke, akit Szepy emlitett aki 50 ezret rakott a Varaba, majd valltott egy GS re es mar abban is 25 ezernel tart. :-)
Felmerultek a kulombsegek a ket motor kozott es ugylatom parazs vita alakult ki. Megprobalom objektiven le irni a ket motor kozotti kulombseget, persze csak a mit en tapasztaltam. Nekem egy 2000 evi peldanyom volt a Varabol, aminek koztudomasulag szar volt a futomuve gyarilag /bar en ebbol nem ereztem semmit/.
Az igazsaghoz hozza kell tennem, hogy szerelem az elso latasra volt a tortenet kezdete.
No szoval, ami tetszett benne:
kenyelmes, jo a szelvedelme, nagy utazotempo
ami nem tetszett:
lanc hajtas, nem volt benne ABS, sok es draga a muanyag idom, fogyasztas /130 felett 8L evett/
ami meg a gondom volt vele, de ez az en hibam nem ert le a labam rola, es ez sok erdekes helyzetnek volt a forrasa :-)
Ezekutan miert vettem GS-t? Eloszor is azert, mert a nagy almom volt egy bomos. Mar a Vara elott is Gs-t szerettem volna, de akkor meg nagy volt az arkulombseg kozottuk. Akkor ugy gondoltam, hogy annyival nem jobb a GS, mint amennyivel dragabb. Most mar nem vagyok benne biztos hogy ez igy van , de az itthoni arkulombseget nem eri meg tovabbra sem. A z EU arakat nezve mar inkabb bomost vettem volna. Persze nekem csak az 1150 GS van es nem az 1200 GS. Ezt persze nem banom, mert nekem nem jon be az uj GS. Kicsit olyan KTM-s tele van muanyaggal es egy kicsit igenytelennek tartom.
Ezek utan ami tetszik a GS-ben:
futomu, kardan hajtas, ABS, fogyasztas,vegre le er a labam a motorrol :-)
ami nem tetszik:
rossz a szelvedelme, olaj fogyasztas
Meg annyit, hogy a Varan volt Scottoiler lanc olajozo es MRA turaplexit vettem ra A GS-n pedig nagyobb plexi van igy turheto a szelvedelme.
Az én Varám előző gazdája az új 1200GS-t vette meg. Arra, hogy milyen csak annyit mondott, hogy kényelemre és szélvédelemre jobb a Vara a többit nem tudom.
Bozsevác irtam neked emilt csörrenj rám légyszíves vagy küldj egy telcsiszámot ahol elérhetlek a szombati talival kapcsolatba. Köszi
Minden kedves nős és barátnős klubtársnak a figyelmébe ajánlanám az alábbi kis ajándékokat, amennyiben ki kell engesztelni a drága hölgyet, meg egyébként is ilyet illene mindegyiküknek hordania:
A Balti túrát a barátom egy zsír új 1200-as GS-el tette meg, én a Varanggyal.
Ő ázott-fázott, én nem.
Őt úgy érte a szél ahogy kell, engem nem.
Ő nyújtózkodott a megállóknál - én meg néztem (őt)
Ha kicsit elfogultak is vagyunk, és vannak is kis különbségek, közöttük, az igazi nagyhatótávolságú gépek közé tartozik mindkettő, mindhárom, esetleg mind a négy.
Aztán ahogy kitavaszodik, ezek a viták úgy eltűnnek innen, mint a hó ... :)
Bocs, nem akarlak untatni titeket, de vannak tök jó arany köpések az angol fórumon.
You know some manufacturers even measure dry weigh without brake fluid and batterys. When you buy a new bike from the dealer they will quote you an "on the road price", maby its time that manufacturers listed the on the road weight also.
Szabad fordítás: A kereskedők a száraz súlyt tüntetik föl, de a gép útra kész árát számolják. Igazán odaírhatnák, mennyi vajon az útra kész tömeg. (olaj, hűtő folyadék, fék folyadék, akksi).
Inkább úgy fogalmaznék, hogy az LC8 "fun" értékben (tömeg, viselkedés), a Vara pedig kényelem, megbízhatóság értékekben "domborít". Kinek mi a fontos.
Ha valakinek a kényelem fontosabb és a Vara menettulajdonságai megfelelnek, annak ez a jó választás, én jól elvagyok a kevésbé kényelmes LC8-on, viszont számomra fontosak a gép "endúróbb" jellegéből adódó tulajdonságai. Nem csak a terepezés, mert ez még sok mindent takar azon kívűl is. Tetszett a Vara, tetszett a GS is (a VStrom nem, annak már az én érzékeimnek nagyon elcsúszott a dizájnja), végül döntött a teszt. Másfél év, több mint 33e km, folyamatos örömködés a döntésem miatt minden körülmények között. Ennyit kívánok csak minden motortulajnak.
Azért a túraenduró kategóriában nincs kibírhatatlanul kényelmetlen. Igaz, Szepy?
Az egyik ide teszi a hangsúlyt, a másik meg oda.
Én mindet kipróbáltam a választás előtt egy pár tucat km erejéig, (Triumph Tiger kivételével) és a végére csak a két véglet maradt (LC8, Vara). Lehet, hogy pont ezért, de nagyon nehéz döntés volt.
Most már azt mondom, hogy örülök a döntésemnek, de a kategória bármelyik képviselője mellé oda lehetne állni. A GS mellé is. Szerintem biztos van Bömös fórum is valahol, ott azért több infót kaphatsz.
Van az egyik véglet, amit az LC8 képvisel: gyakorlatilag az abszólút király-élvezet-császár a terepen és csak ott. (Mert egyébként iszonyat kényelmetlen)
Aztán van a másik véglet, amit a Varadero képvisel a tökéletes túra-funduro-kényele-cabrio-sunshine összegzéssel.
És van az eltévedt BMW, amiért k.-va sokat kell fizetni viszont egyiket sem tudja normálisan:)))
Ja. Egy kollégám most hozott a németektől egy 0 km-es 1150RT-t 1 millával az itthoni szalonár alatt! (nem is beszélgetve a 36 ajróért vett, itthon 28 e ft-os tanktáskámról :) )
Azért a Varadero mellett felsorakoztatott érvek nekem tetszettek. Nem a kilókról szóltak, nem a nyomatékgörbékről, nem a lóerőkről. Ilyen téren nagyon kevés eltérés van a kategóriatársak között. Nincs igazán rossz választás. Inkább a kényelem (2 személy részére), hosszútáv, megbízhatóság kerültek előtérbe. Ez azért egész más hozzáállás.
I hope your BMW give you nice rides. And I forgive you, becouse I know that sooner or later you will come back to the VARADERO...
Ja, és még egy dolog szerintem stílus kérdése a dolog, meg hogy mit akar kezdeni vele az ember. A túraenduró kategória egyik végén áll az LC8 - vita nélkül a legnagyobb fun faktorral és terep képességgel, a Vara meg a másikon a cabrio szerű kényelmével, megbízhatóságával. A GS szerintem pont félúton van a kettő között: Nem olyan állat mint az LC8, de azért ki lehet merészkedni vele könnyű terepre, meg hosszú túrákra is alkalmas, bár messze nem olyan kényelmes, mint egy Vara. (úgy értem egy átlagos motorosnak)
Az ár az egy érdekes dolog a mi kis hazánkban. Ha megnézed a német árlistákat, a két motor között 1 picit több mint 1.000.- Ájró különbség van csak!!! Pl: a cimborámék minden kiegészítőt a sógoroknál vettek echte gyárit, és kb. 60%-át fizették a magyar áraknak!!!
Van egy érdekes hozzászólás ezek között, egy fényképet is láttam mérlegelésről. Vagyis a BMW egyik fontos marketing üzenete, hogy lefaragtak a gép súlyából egy csomó kilót. (1200 az 1150 -nel szemben) Ezzel szemben a mérlegen 5kg súlykülönbség látszik ...
Amúgy én is néztem, próbáltam a GS-t, és meg tudom érteni azt, aki e mellé teszi a voksát. Különösen az 1200-ast tekintve.
Biztos vagyok benne, hogy nagyon jó vasak, de nálam például sokat nyomott a latban az ár/érték arány. Magam részéről egy logóért nem fizetek ekkora felárat.
Ritka mint a fehér holló. Egy ismerősömnek van, de nem rég óta. Nincs túl nagy különbség a GS-hez képest, inkább optikai és praktikusság jellegű, mint szerkezetbeli.