Keresés

Részletes keresés

KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 444

Végignyomtam a 24 órás túraversenyt.

:)

 

Inkább úgy fogalmaznék, hogy az LC8 "fun" értékben (tömeg, viselkedés), a Vara pedig kényelem, megbízhatóság értékekben "domborít". Kinek mi a fontos.

Ha valakinek a kényelem fontosabb és a Vara menettulajdonságai megfelelnek, annak ez a jó választás, én jól elvagyok a kevésbé kényelmes LC8-on, viszont számomra fontosak a gép "endúróbb"  jellegéből adódó tulajdonságai. Nem csak a terepezés, mert ez még sok mindent takar azon kívűl is. Tetszett a Vara, tetszett a GS is (a VStrom nem, annak már az én érzékeimnek nagyon elcsúszott a dizájnja), végül döntött a teszt. Másfél év, több mint 33e km, folyamatos örömködés a döntésem miatt minden körülmények között. Ennyit kívánok csak minden motortulajnak.

 

Szepy

Előzmény: GADA (441)
Kicsivara Creative Commons License 2005.01.31 0 0 443

Feca, honnan szedted le a Five Stars képet, mert már fél órája keresgélek, de semmit nem találok, de sok sz@rt azt igen!

KV.

Előzmény: VaraRider (218)
Jirzsij Creative Commons License 2005.01.31 0 0 442

Tetszik! Csak bele-beleolvasgatok abba az angol Vara-kontra-Beemer fórumba.

Csak hogy mennyit számít a hozzáállás:

 

A BMW jobb, mert könnyebb. Ha fölborulsz, könnyebb fölállítani. (How easy is to pick it up after it has fallen over.)

A Varadero jobb, mert a rugózatlan tömege kisebb (gondolom a kardán miatt). Hmmm...

 

Természetesen Vara párti embör írta. :)))

 

 

Jirzsij

GADA Creative Commons License 2005.01.31 0 0 441

Azért a túraenduró kategóriában nincs kibírhatatlanul kényelmetlen. Igaz, Szepy?

Az egyik ide teszi a hangsúlyt, a másik meg oda.

 Én mindet kipróbáltam a választás előtt egy pár tucat km erejéig, (Triumph Tiger kivételével) és a végére csak a két véglet maradt (LC8, Vara). Lehet, hogy pont ezért, de nagyon nehéz döntés volt.

Most már azt mondom, hogy örülök a döntésemnek, de a kategória bármelyik képviselője mellé oda lehetne állni. A GS mellé is. Szerintem biztos van Bömös fórum is valahol, ott azért több infót kaphatsz.

 

Gada

Előzmény: Kékvarangy (439)
KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 440

:)

Ha te mondod...

 

Annyit tennék hozzá, hogy próbáld ki mindegyiket és úgy dönts. Mindenkinek mások a preferenciái, ahhoz kell motort választani.

Ill. nem is te választod a motort. Jó esetben. Hanem "beleesel". Ha nem így teszel, gyorsan el fogod adni. :)

 

Szepy

Előzmény: Kékvarangy (439)
Kékvarangy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 439

Aha.

 

Akkor összefoglalnám:

 

Van az egyik véglet, amit az LC8 képvisel: gyakorlatilag az abszólút király-élvezet-császár a terepen és csak ott. (Mert egyébként iszonyat kényelmetlen)

 

Aztán van a másik véglet, amit a Varadero képvisel a tökéletes túra-funduro-kényele-cabrio-sunshine összegzéssel.

 

És van az eltévedt BMW, amiért k.-va sokat kell fizetni viszont egyiket sem tudja normálisan:)))

 

Aha, most már értem a lényeget!:)))

GADA Creative Commons License 2005.01.31 0 0 438

Most kaptam a nemzetközi fórumon a 2005-ös képét. Hát a felirat elég furcsa lett:

 

 

 

Gada

GADA Creative Commons License 2005.01.31 0 0 437

Ja. Egy kollégám most hozott a németektől egy 0 km-es 1150RT-t 1 millával az itthoni szalonár alatt! (nem is beszélgetve a 36 ajróért vett, itthon 28 e ft-os tanktáskámról :) )

 

Gada

Előzmény: Bozsevác (433)
Jirzsij Creative Commons License 2005.01.31 0 0 436

Ne menjünk bele! Nem hiszem, hogy a BMW szar váltót gyárt, de ez azért tetszett :)))))

 

And BMW still can't develop a proper gearbox!  

 

 

Az egri vitézek elkezdték védeni a várukat. Igazi topikszellem! :)))


 

Jirzsij

Előzmény: Jirzsij (435)
Jirzsij Creative Commons License 2005.01.31 0 0 435

Jó kis vita kerekedett abban a topikban is :)))

Azért a Varadero mellett felsorakoztatott érvek nekem tetszettek. Nem a kilókról szóltak, nem a nyomatékgörbékről, nem a lóerőkről. Ilyen téren nagyon kevés eltérés van a kategóriatársak között. Nincs igazán rossz választás. Inkább a kényelem (2 személy részére), hosszútáv, megbízhatóság kerültek előtérbe. Ez azért egész más hozzáállás.

 

I hope your BMW give you nice rides.
And I forgive you, becouse I know that sooner or later you will  come back to the VARADERO...  
 
Drive safe...  

 

Igazi, optimista Varaderos hozzáállás :)))))))

 

 

Jirzsij

Előzmény: GADA (432)
GADA Creative Commons License 2005.01.31 0 0 434

Ja, és még egy dolog szerintem stílus kérdése a dolog, meg hogy mit akar kezdeni vele az ember. A túraenduró kategória egyik végén áll az LC8 - vita nélkül a legnagyobb fun faktorral és terep képességgel, a Vara meg a másikon a cabrio szerű kényelmével, megbízhatóságával. A GS szerintem pont félúton van a kettő között: Nem olyan állat mint az LC8, de azért ki lehet merészkedni vele könnyű terepre, meg hosszú túrákra is alkalmas, bár messze nem olyan kényelmes, mint egy Vara. (úgy értem egy átlagos motorosnak)

 

Gada

Előzmény: GADA (432)
Bozsevác Creative Commons License 2005.01.31 0 0 433
Az ár az egy érdekes dolog a mi kis hazánkban. Ha megnézed a német árlistákat, a két motor között 1 picit több mint 1.000.- Ájró különbség van csak!!! Pl: a cimborámék minden kiegészítőt a sógoroknál vettek echte gyárit, és kb. 60%-át fizették a magyar áraknak!!!
Előzmény: GADA (432)
GADA Creative Commons License 2005.01.31 0 0 432

Van egy érdekes hozzászólás ezek között, egy fényképet is láttam mérlegelésről. Vagyis a BMW egyik fontos marketing üzenete, hogy lefaragtak a gép súlyából egy csomó kilót. (1200 az 1150 -nel szemben) Ezzel szemben a mérlegen 5kg súlykülönbség látszik ...

Amúgy én is néztem, próbáltam a GS-t, és meg tudom érteni azt, aki e mellé teszi a voksát. Különösen az 1200-ast tekintve.

Biztos vagyok benne, hogy nagyon jó vasak, de nálam például sokat nyomott a latban az ár/érték arány. Magam részéről egy logóért nem fizetek ekkora felárat.

 

Gada

Előzmény: VaraRider (429)
KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 431

Ritka mint a fehér holló. Egy ismerősömnek van, de nem rég óta. Nincs túl nagy különbség a GS-hez képest, inkább optikai és praktikusság jellegű, mint szerkezetbeli.

 

Szepy

Előzmény: Kékvarangy (428)
Kékvarangy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 430

Köszi Vararider, de sajnos angolba ennyire nem vagyok otthon. De már dolgozom rajta:))

 

Valamit esetleg drága anyanyelvünkön?:)

VaraRider Creative Commons License 2005.01.31 0 0 429
Előzmény: Kékvarangy (427)
Kékvarangy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 428

Tényleg, van valakinek tapasztalata GS ADVENTURREL kapcsolatban?

Erre is szeretnék választ kapni:))

Kékvarangy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 427

Köszönöm!

 

Kíváncsian várom a véleményét!

KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 426

Van egy ismerősöm aki jó 50e km Vara után váltott GS-re. SZVSZ ő a legaktuálisabb a kérdésben. Megpróbálom idecsődíteni.

 

Szepy

Előzmény: Kékvarangy (425)
Kékvarangy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 425

Aham.

 

És ha mondjuk megversenyeztetnénk a GS-t és a Varát?

(Részemről túlzott mértékű érzelmi vonzódás van a Varangyom iránt, azonban kíváncsi vagyok a vélemyényekre.)

 

Minél részletesbben please:))

 

KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 424

Pontosan. Bár a 80-pár pacit a brutális nyomaték egészen jól kisegíti, azért 150 felett már nem túl virgonc a jószág a többi géphez képest. Addig viszont nincsen komoly hátrányban a nyomatéka miatt.

 

Az új modell már nagyon ütős lett, sokkal könnyebb és erősebb. De még nem vennék, elég sok gond volt vele. Bár lehet, hogy a 2005-ös modellekben már kijavították ezeket.

 

Szepy

Előzmény: Bozsevác (422)
KTMSzepy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 423

Én próbáltam sok túraendúrót. A GS az egyik legirányíthatóbb, tömege ellenére a legkezesebbek közé tartozik. Az ülése sem rossz, kényelmes motor. Csak el ne dőljön, különösen ne sárban, mert ha a boxer lecuppan, nincs aki felemelje. :)

Az új GS-t még nem próbáltam, de el kell mondjam, hogy a BMW futóműve aszfalton nagyon ütős, terepre viszont már kevés a rugóútja. De akkor is az egyik legjobb kategóriájában.

 

Szepy

Előzmény: Kékvarangy (421)
Bozsevác Creative Commons License 2005.01.31 0 0 422

Szerény véleményem:

 

A futómű, felfüggesztés, kényelem, technika tökéletes, az 1150 GS blokkja már hagy némi kívánnivalót maga után.... nem mai technika. Ebben a Honda elöbbre jár, mégha a varában nem is egy újkeletű blokk dolgozik.

 

A barátom is ezt valja, pedig ő GS-en lovagol.

Előzmény: Kékvarangy (421)
Kékvarangy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 421

Hi!

 

Olvasgattam teszteket a totalbike-on a túraendúrók között és ( természetesen ártatlan érdeklődésből) elolvastam a GS tesztjét is.

KIEMELNÉM HOGY SEMMILYEN HÁTSÓ SZÁNDÉKOM NINCS, csak érdekelne a véleményetek. Télleg olyan jó mint ahogyan mondják?

Bozsevác Creative Commons License 2005.01.31 0 0 420
Köszi VaraRider,  lehet , hogy össze tudjuk hozni, de anyával le kell eggyeztetnem, mert úgy volt ő is jön, de a drága kettőig nyomja a melót. Erre legkésöbb holnapig választ adok ok.?
Előzmény: VaraRider (418)
Jirzsij Creative Commons License 2005.01.31 0 0 419

Feca!

 

Nagyon Vara az oldal! Szép is és informatív is! Megtiszteltetés, hogy rajta lehetek!

 

 

Jirzsij

Előzmény: VaraRider (418)
VaraRider Creative Commons License 2005.01.31 0 0 418

 

Bozsevác,

 

Ha akarod, gyere el Tatáig, onnan feljössz velem Törökbálintig, ahol felszállunk az InterGada expresszre, és 4-esben leveretünk D.földvárra.

Ez elsősorban természetesen a szocializáció szempontjából hasznos, nem a
km-optimalizálás miat...:-))

 

 

Jirzsij Creative Commons License 2005.01.31 0 0 417

Szia Gada!

 

Asszonka nem jön, hacsak nem lemegyünk a partra kavicsokat gyűjteni és kozmetikumokról beszélgetni :)))) De mondtam neki, hogy erre kevés esélyt látok, úgyhogy marad.

Ezek alapján, ha jól látom, még két helyet tudunk szorítani.

 

Legyen már szombat!!!!

 

Jirzsij

Előzmény: GADA (415)
VaraRider Creative Commons License 2005.01.31 0 0 416

 

Köszi a foglalást.

 

Remélem a 20 fő elég lesz :-))

Vagy inkább remélem, hogy nem....:-))

 

Feca

Előzmény: SilverVara (413)
GADA Creative Commons License 2005.01.31 0 0 415

Na, akkor az egyik pesti vonat:

 

Jirzsij + Asszonka? -ezt kellene tudni a helyek miatt

Feca

Gada

 

13.45 Flórián tér - 14.15 Törökbálint - 15.00 Dunaföldvár végállomás nem megy tovább :)

 

Gada

Előzmény: VaraRider (410)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!