Van az egyik véglet, amit az LC8 képvisel: gyakorlatilag az abszólút király-élvezet-császár a terepen és csak ott. (Mert egyébként iszonyat kényelmetlen)
Aztán van a másik véglet, amit a Varadero képvisel a tökéletes túra-funduro-kényele-cabrio-sunshine összegzéssel.
És van az eltévedt BMW, amiért k.-va sokat kell fizetni viszont egyiket sem tudja normálisan:)))
Ja. Egy kollégám most hozott a németektől egy 0 km-es 1150RT-t 1 millával az itthoni szalonár alatt! (nem is beszélgetve a 36 ajróért vett, itthon 28 e ft-os tanktáskámról :) )
Azért a Varadero mellett felsorakoztatott érvek nekem tetszettek. Nem a kilókról szóltak, nem a nyomatékgörbékről, nem a lóerőkről. Ilyen téren nagyon kevés eltérés van a kategóriatársak között. Nincs igazán rossz választás. Inkább a kényelem (2 személy részére), hosszútáv, megbízhatóság kerültek előtérbe. Ez azért egész más hozzáállás.
I hope your BMW give you nice rides. And I forgive you, becouse I know that sooner or later you will come back to the VARADERO...
Ja, és még egy dolog szerintem stílus kérdése a dolog, meg hogy mit akar kezdeni vele az ember. A túraenduró kategória egyik végén áll az LC8 - vita nélkül a legnagyobb fun faktorral és terep képességgel, a Vara meg a másikon a cabrio szerű kényelmével, megbízhatóságával. A GS szerintem pont félúton van a kettő között: Nem olyan állat mint az LC8, de azért ki lehet merészkedni vele könnyű terepre, meg hosszú túrákra is alkalmas, bár messze nem olyan kényelmes, mint egy Vara. (úgy értem egy átlagos motorosnak)
Az ár az egy érdekes dolog a mi kis hazánkban. Ha megnézed a német árlistákat, a két motor között 1 picit több mint 1.000.- Ájró különbség van csak!!! Pl: a cimborámék minden kiegészítőt a sógoroknál vettek echte gyárit, és kb. 60%-át fizették a magyar áraknak!!!
Van egy érdekes hozzászólás ezek között, egy fényképet is láttam mérlegelésről. Vagyis a BMW egyik fontos marketing üzenete, hogy lefaragtak a gép súlyából egy csomó kilót. (1200 az 1150 -nel szemben) Ezzel szemben a mérlegen 5kg súlykülönbség látszik ...
Amúgy én is néztem, próbáltam a GS-t, és meg tudom érteni azt, aki e mellé teszi a voksát. Különösen az 1200-ast tekintve.
Biztos vagyok benne, hogy nagyon jó vasak, de nálam például sokat nyomott a latban az ár/érték arány. Magam részéről egy logóért nem fizetek ekkora felárat.
Ritka mint a fehér holló. Egy ismerősömnek van, de nem rég óta. Nincs túl nagy különbség a GS-hez képest, inkább optikai és praktikusság jellegű, mint szerkezetbeli.
Pontosan. Bár a 80-pár pacit a brutális nyomaték egészen jól kisegíti, azért 150 felett már nem túl virgonc a jószág a többi géphez képest. Addig viszont nincsen komoly hátrányban a nyomatéka miatt.
Az új modell már nagyon ütős lett, sokkal könnyebb és erősebb. De még nem vennék, elég sok gond volt vele. Bár lehet, hogy a 2005-ös modellekben már kijavították ezeket.
Én próbáltam sok túraendúrót. A GS az egyik legirányíthatóbb, tömege ellenére a legkezesebbek közé tartozik. Az ülése sem rossz, kényelmes motor. Csak el ne dőljön, különösen ne sárban, mert ha a boxer lecuppan, nincs aki felemelje. :)
Az új GS-t még nem próbáltam, de el kell mondjam, hogy a BMW futóműve aszfalton nagyon ütős, terepre viszont már kevés a rugóútja. De akkor is az egyik legjobb kategóriájában.
A futómű, felfüggesztés, kényelem, technika tökéletes, az 1150 GS blokkja már hagy némi kívánnivalót maga után.... nem mai technika. Ebben a Honda elöbbre jár, mégha a varában nem is egy újkeletű blokk dolgozik.
Köszi VaraRider, lehet , hogy össze tudjuk hozni, de anyával le kell eggyeztetnem, mert úgy volt ő is jön, de a drága kettőig nyomja a melót. Erre legkésöbb holnapig választ adok ok.?
Asszonka nem jön, hacsak nem lemegyünk a partra kavicsokat gyűjteni és kozmetikumokról beszélgetni :)))) De mondtam neki, hogy erre kevés esélyt látok, úgyhogy marad.
Ezek alapján, ha jól látom, még két helyet tudunk szorítani.
"Akkor mondjuk ki :-)))):Varadero Klub Magyarország alakuló ülés: 2005. február 5. 15:00-tól, Dunaföldváron, valahol egy halászcsárdában......."
Szombatra 15:00-tól foglaltattunk asztalt 20 fő részére Hely: Halászcsárda. Cím: Dunaföldvár, Hősök tere 25. Telefonszám: 75/541-079 (Híd alatti parti szakaszon található!)
Kérlek benneteket folyamatosan aktualizáljuk a jelentkezők listáját.
Eddigi jelentkezők:
1. Jirzsiij2. Gada3. SilverVara4. + 1 Vara + Asszony (szintén imád motorozni…) 5. + 1 Vara6. Bozsevác + Asszony (Imád motorozni a drága...)7. Macipapa8. Feca9. Petyavara (csak azért,mert ez akedvenc számom)10.Kicsivara (nehogy már a kicsi otthon maradjon!)11. Kékvarangy12. Varapapa (Észak-Magyarország képviseletében)
13.
14.
15.
Utólagos engedelmetekkel: Meghívtuk a Motor Revűtől a Mező Jánost, aki nagyon örült és azt ígérte, hogy lehetősége szerint szívesen eljönne…