Köszi! Az autóm is fekete, sőt idén csereérett a zasszony Twingója, az is fekete lesz. "Black is beautifull" Olyan vagyunk, mint egy gyászmenet, de állat jól néz ki. Szerintem:)
Azt hiszem, hogy már olvastalak más topkiban is. Ugye te vagy az a srác, aki azt híreszteli magáról, hogy tud egykerekezni a Varaderojával, de mások szerint nem tud 2 métert menni vele földúton? :) Tudom, hogy a túraendurók nem terepgépek, no de ennyire??? :)
Most akadtam rá az oldalra. Én már lassan fél éve vagyok boldog tulajdonosa egy 2003-as Varaderonak igaz az előző gazdája 18 000ezrett tett bele. Még az egyik barátomnál szerettem bele ebbe a márkába, neki egy 2000évjáratúja volt amivel többször volt szerencsém gurulni. Egy XT600-as Yamahát cseréltem le amit nagyon szerettem. Eddig kb 3000 tettem bele, de nem is írok semmit róla akinek van tudja milyen érzés, szél jóformán semmi és 400 km után is mintha most ültem volna rá. Az XT-n azért ez mókásabban nézett ki. A gumival kapcsolatos tanácsok meg nekem is éppen jól jöttek mert tavasszal nekem is cserélni kellene a hátsót most Metzeler ME880 van rajta.
Nem állítható a váltókarja? Szerintem igen, ez alapfunkció a motorokon. Állítsd ezt is magasabbra, ill. ahhoz ahogy tartod a lábfejedet. Én rengeteget állítgatom a váltókart és a fékkart is, mire megtalálom a számomra optimális beállítást. Sőt, néha terepezés előtt feljebb állítom, hogy állva kényelmesebb legyen.
Egy 2000-es Varadero maxiboldog tulajdonosa vagyok már 3 éve (lehet kombinálni :)). A váltóm is bejáródott már az elmúlt 35ezer km alatt és az is kiderült, hogy mire alkalmas a vas és mire nem. Top és oldalkofferekkel megpakolva, tanktáskát ültetve a tankra kiválóan alkalmas hosszú túrákra (Brit szigetek :)), kofferek nélkül pedig városi cirkálásra. A terep a gyengéje. Vagy legalábbis az én gyengém :))) Ha jól emlékszem, már mindkét oldalon utángyártott tükör díszeleg :)) A sok rosszindulatú genya a kontra topkiban operettendurónak becézi és van benne némi ráció :).
Hmmm... mit írjak még róla? Szerpentinen csak a lábtartó szab határt a kanyarodásnak, a futóműve megbocsájt minden úthibát, így aztán többnyire a hegytetőn lehet várni a többiekre. Hiába, ez a mi sorsunk :))) Ahogy olvastam, volt korábban kérdés a gumi. Lévén, hogy 99%-ban aszfalton gurul, a Metzeler ME880, Marathon-ját választottam. Tökéletes! Jobban gurul, jobban tapad, jobban fékez és (túragumi lévén) bírja a nagy súlyt is. Most épp új hátsót kell vennem és nem kérdés a típus.
Örülök, hogy végre valaki nyitott egy ilyen topkit!
Ja, úgy volt, ahogy gondoltam. A KTM-nek sokkal magasabban van a váltója, hogy állva kényelmesen beférjen alá a láb. Így aztán ülve elég nagy mozdulattal kell felváltani és amikor visszaengeded a lábad, visszajön a kar alaphelyzetbe. Itt meg sokkal lejjebb van a váltó, és a csizmában nem éreztem, hogy teljesen visszaengedtem-e. És nem. Mivel nem engedtem teljesen le, nem kapta el a következő fokozatot és váltás nélkül járt a kar.
Valószínüleg a csimma tette. A jó kemény, merev enduros csizmám nehezen megy be a mélyen lévő sebváltó kar alá, és nem nagyon éreztem vele. Viszont mentem egy nagyobb kört egy túra bakiban, és semmi gond nem volt. Ma megint megyek csimmában, kipróbálom.
az első utam egy 150 km-es hazamotorozás volt. Az űléspozíció tökéletes. Se a derekam (ami kényes) se a térdem (ami rozoga) nem érzett semmit, ami miatt ne tudtam volna még ugyanennyit menni egy seggel. Eleinte kicsit furcsa volt, hogy a kezemet jobban kell nyujtani, mint egy endurón, de ez 10 km alatt elmúlt. A szélvédelem egészen kabriós. A magasabbik állásba állított szélvédő tökéletesen megvédett a +1 fokos menetszéltől, épp csak a fejem tetejét csapkodta a turbulencia. (erre lehet megoldás a túraplexi). Ami meglepett, hogy a térdemről milyen jól letereli a menetszelet az a kis spoiler a hűtő mellett. Az űlés keménysége éppen megfelelő ahhoz, hogy kicsit mocorogni tudjak rajta, de ne nyomjon.
Vezethetőség:
A nagy súly, amivel riogattam magam, csak papíron érezhető. Ahogy mozgásban van a gép, olyan kezes, mint egy kismotor. Semmi gondom nem volt a sorok között sem a fehérvári belvárosban, de még a tologatással sem. Ugyan nagyobb a teste, mint az eddigi motorjaimé, de a kormányvég ugyanott van, így aztán elférek bárhol, ahol eddig is, és érdekes módon fordulékonyabb, mint a KTM-em volt (A kormány nagyobb fokban fordítható el és elég széles is). Eddig főleg aszfalton van tapasztalatom, de különösebb tehetetlenséget sem érzek a súly miatt, ami valószínüleg az elég mély súlypontnak köszönhető. Persze vizes füvet, sarat azért nem vállalnék be. Azért próbáltam földúton is, állva vezetni. Nem egy hard enduro, nyilván, de elboldogultam vele. A sebességváltás nem egyszerű, mert a sebváltó űlő helyzethez van belőve, de ezt leszámítva kezelhető. Mondom száraz úton, mert azért egy komoly saras kitörést nem biztos, hogy meg tudnék fogni. (250 kiló az 250 kiló, na meg a 98 Nm).
A fékhatás szintén meglepett. Próbálgattam megblokkolni a kereket. Hát, nem nagyon ment. Satu féknél 60-70-ről zokszó és rosszindulat nélkül állt meg. Semmi megcsúszás, kitörés. Nemhiába, a Dual CBS. Nagyon biztonságos érzés. (estem már nagyot leblokkolt kicsúszó elsőkerékkel -előző vassal persze)
Motor:
4500 fölé egyelőre nem pörgettem és a hirtelen terhelésváltásokat is hagyom a 2. ezer km-re, de azért érződik az erő. A nyomatékban sehol egy gödör. Gyakorlatilag 2000-től folyamatosan adja le az erőt, és már kisebb gázra is emelgeti az ormányát. Olyan, mint ha automata váltója lenne. 1500 körül kezdi rázni a fejét, ha gyorsítani akarok, de egyenletes tempóval elviseli. Az előzőleg próbált 5 sebességeshez képest sokat javít a 6. sebesség. Nincs az az érzés 140-nél, hogy kéne még egyet kapcsolni, és a rövidebb fokozatok miatt dinamikusabbnak is tűnik.
Összességében bársonyos járás, szép V2-es brummogás, és bárhol mozdgósítható bivaly nyomaték. Fogyasztást tekintve még nem mérvaó az első 200km, de egyenletes 130-nál 6,2 liter körül, 80-nál 4,7 körül mutat a műszer.
Futómű: még tapasztalom a hátsó beállítást. Síma, vagy kicsit egyenetlen úton nagyon stabil, de nagyobb kátyuk, buckák azért megszórják. Persze nem érdemli meg, hogy a világ talán legjobb futóművével felszerelt KTM Adventure-höz hasonlítsam, de ahhoz vagyok szokva. Szóval most lassítanom kell a vasúti átjáróknál, az sem baj, ha kiállok a nyeregből.
Na, egyelőre ennyi. Télire mindenesetre nem állítom le, ha csak tehetem megyek egy-egy pár tucat km-t.
Ami még hiányzik: markolatfűtés (így télire jól jönne) és a közép sztender, ha másért nem, az egyszerűbb lánckenés miatt. Bukócsö és topcase már úton van.
Igyekszem megtartóztatni magam, csak muszáj volt megnézni hogy viselkedik a KTM után. Na, de majd a jó hidegben bejáratom. Akkor úgy sincs kedvem nagyon húzni. Persze nagyon türelmes nem vagyok. Ezért is nem horgászok. Inkább futok. Igaz azt gyakran a Tbálinti horgásztó körül. :)
Nakérem, megvan a Drágaszág! Szombaton (+1-2 fokban) hoztam el 150 km-es túra keretében. Most van az órában 150. Jó érzés volt hallani, ahogy a szalonban először felbrummogott a V2. A szélvédelmet tudtam, hogy jó, de azért kellemes meglepetés volt, hogy az ujjaim vége kivételével semmi fázás nem sikeredett, pedig volt benne autópálya is 130-140-es tempóval. Egy túraplexi azért lehet, hogy elfér, mert a menetszél a sisakom tetejét verte, valahol homloktájon, és elég hangos volt. Nagyon nem hajtottam meg, de az egyenletes bivaly nyomaték így is baromira jól érződött. Kicsit tartottam tőle, hogy az agresszív LC4 blokk után majd lustának fog tünni, de egyáltalán nem, sőt 140-ről ís majdnem úgy elindult, mint 60-ról. Kis birkózás volt a sebességváltóval 3.-tól fölfelé, amit még nem tudok, hogy a kemény, elég érzéktelen endurós csizma, a bejáratási periódus, vagy valami más, de majd próbálgatom. Ami a legnagyobb meglepetés, hogy arra számítottam, a 90 kilóval könnyebb KTM után majd újra kell tanulnom motorozni. Ezzel szemben olyan kezesen viselkedik, mit egy "rendes" enduró, csak ezt tudja nagy tempónál is. Még a tologatással, meg a kétfelé lejtős garázsba tolatással sem volt probléma. (mondjuk 187 vagyok és 85 kg, kisebb embernek lehetnek talán gondjai). Szóval hihetetlen jó vas benyomását kelti így elsőre. Remélem tavasszal aztán személyes tapasztalatcserére is lesz mód Varásokkal.
Na, már félig csatlakoztam is a klubhoz. Ma leelőlegeztem egy fekete gyöngyszemet. Csak arra vár, hogy a beszámítandó mocimat jövő héten levigyem a kereskedésbe, és már gurulunk is. Még szinte el sem hiszem, életem első új mocija.
Mindkettő nagyon jó gumi, kb. egyforma tulajdonságokkal. Tényleg csak az egyéni preferenciák döntik el, az Anakee egy kicsit újabb fejlesztés.
Tourance-om még nem volt (de sokan dícsérik). Kb. 2 hónapja vettem meg a Michelint, szerintem nagyon jó. Rendkívüli a tapadása, eddig nem is gondoltam, hogy egy "enduro" gumi ennyire jól is foghat. Fékezésnél sem nagyon csúszik (mondjuk a DualCBS is dolgozik :-), kitűnően lehet vele lassítani.
Engem nem nagyon érdekel a futásteljesítménye, inkább jól tapadjon, mintsem kemény legyen, és biztonságosan tartsa meg a 3,5 mázsát....
Ez a topik azért született, hogy fórumot biztosítson a magyarországi (és persze külföldi) Honda Varadero tulajdonosoknak az egymással történő kommunikációhoz.
Jelenleg éppen a Varadero Klub Magyarország létrehozásán dolgozunk, ahová szeretettel várunk minden tulajdonost és érdeklődőt. Reményeink szerint nemsokára indul a honlap is a www.varadero.hu -n.
Addig is itt mindent meg tudunk beszélni, úgyhogy írjatok! :-)