Na most Uraim, lehet hogy felteszem a "miért kormos a kemence" kérdést, amitől a kolléga Óva intett.
Szóval miért is kellene kalapács meg prés?
A láncot én mindíg úgy tettem fel, hogy kivettem a hátsó kereket.
Ok ok itt még jöhetne a kérdés az első lánckerékről, de mint írtam mindkettő cseréjét tervezem a láncon kívül. Tehát elvileg nem kellene szétszedni a láncot. Vagy? (És most lehet hülyét csináltam magamból)
AM a szerelőnek meg szeretném mutatni a vasat, azért kell hogy olyan legyen ali már sok Varát látott.
Valami mintha szólna a hátulján, nem tudtam kitalálni.
A motorból valami magas hang jön, de ezt már kezdem elengedni, mióta halottam más Varákat és ugyan ez a magas ciripelő hang jött belőlük.
Stb...
Tehát olyan dolgok, amiket csak az tud megmondani aki látott már sok hasonló vasat.
Neves gyartotol vegyel teljesitmenyben is ra ajanlott lancot. Nekem barmilyen lanc (DID-t hasznaltam, volt sima, erositett, gyari stb.) volt rajta, valahol 20-30000km kozott cseres volt. Az apolason es a hasznalaton sok mulik.
Szerelot konnyebb ajanlani, ha megirod merrefele keresel. :-)
Régen olvastam egy cikket a Das Motorrad-ban, a Kawasaki Voyager-ről. Az egyik tulaj leírta, hogy a hátsó ülésre szíjazott egy nagyobbacska játékmackót, és csökkent a fogyasztás! A magyarázat az lehet, hogy a vezető mögött kialakuló örvények beleakadtak a végdobozba, ezt símította ki a hátsó ülésen lévő tárgy. Egy motorkerékpáron a legrosszabb üzemállapot a szóló vezető, és a hátul megterhelt motor. Ez a jármű stabilitására értendő. A fogyasztás független attól, hogy a végdoboz üres v. teli, az örvények miatt fogyaszt többet a motor.
Amint végig olvastam a Varás hozzászólásaidat,már 2 éve izzadsz a tipussal. Elég kitartó vagy,én már régen túladtam volna rajta. Nekem bevált a Varadero, azt nyújtja amit elvár tőle az ember.
Az 1200 RT-hez képest sokkal kevesebb szervízköltséget, nem hiszem,hogy több fogyasztást a 275 kg-hoz.
Némi fölösleges pluszt?? az lehet,de nyilván több aprópénzért.
ha néhány vélt deciért kiadsz sokkal több pénzt a motorért,akkor nem értem miért írsz ide,vagy miért nem vettél egyből olyant,amiről biztosabban írsz,mint a saját motorodról.
A neten sok minden meg van írva,de egy biztos: ez nem a karburátoros fogyasztása. azok 7-nél kevesebbel nemigen elégednek meg,de 9 literről is lehetett hallani. Ha 4-5 közötti fogyasztást szeretnél, válassz egy 700-as mocit.
Vannak fellelhető adatok a neten ahol “dinamikus közlekedés mellett sem megy 6 fölé a fogyasztás”van megírva.a karburátorosra irnak ilyen fogyasztást. Gondoltam akkor lehet valami bibi.
szia, szerintem teljesen rendben van a fogyasztás,ennél kevesebbre ne számíts. Ha ezek az adatok a műszer általi kiírtak,akkor a reális lehet magasabb is.végül is az az érdekes:)) De mihez képest tartod magasnak a fogyasztást?
Ezres gépeknél,főleg abból az évjáratból valóknál ez a megszokott. Sőt,nekem egy szintén ezres V-strom kb fél literrel kért többet.
Most vetted a gépet? érdemes lenne tisztázni,hogy gyári lánckerék méretek vannak-e.
sziasztok.érdeklődnék nektek milyen fogyasztási adataitok vannak.sd02 2003 inyektoros a vas.kicsit magasnak gondolom,de tényleg csak kicsit, az én műszerem által mutatott adatokat.100-nál 4,5-5 120-nál 5,5-6 140-nél 6,5-7 200-nál 15 (az is fura,hogy nem megy jobban.gyári adat szerint 220 a vége)de ez mindegy is.ritkán bolondukok meg.87kg vagyok és csak a hátsó doboz van fent,majdnem üresen.arra lennék kiváncsi,hogy nektek kevesebb e a fogyasztás vagy nem.van e valami gond ezzel vagy ez jó igy..köszi
Szia, elküldtem a telefonszámomat a mailcímemről, várom a jelentkezésedet. Bocs, az itt megadott email címemet nem szoktam naponta többször nézni, úh jobb, ha telón hívsz.
Pontosítok: a fórumra hivatkozva jelentkezőnek ingyen odaadom az egészet, csak az a kérés, vigye, ahogy van, aztán vegyen ki belőle amit kell, utána ő vigye be a telepre ami nem kell.
Sziasztok, ma már motoroztam az új blokkal, próbálok nem arra gondoloni, mennyi lett a vége, hanem, hogy milyen szép a hangja és milyen szépen megy. E hó (2020 február) végéig tartom meg a blokkot, ha vkit érdekel, de jó eséllyel megy vasáron a telepre. A gond az, hogy az SW Motech középsztender kissé lógott és így a felfogatásnál meg is repesztette, tehát tényleg csak a sérülésmentes alkatrészeket ajánlom megvételre, a blokk maga így már nem az.
Saját tapasztalat: kell egy jó szerelő és nem szabad találgatni. Ő tudni fogja. :-)
Az aktuális problémádról a véleményem: ahogy az előttem szólók írták nekem is 40 000 km ként ellenőrizve, zsírozva van a kormánycsapágy, minden 3. évben szétszedve, karbantartva az első telo (progr rgós), a hátsó gátlo 3 évente (nem gyári) A kerékcsapágyakat és a hátsó lánckerék csapágyát és szimeringjeit szintén 40 000 km ként cserélem. A lengőkar csapágyazását, a himbák csapágyait tisztítjuk, zsírozzuk, 2 évente.
Ez lehet, hogy sok, de nincs vele soha probléma. Ha ezeket elvégezteted, akkor szerintem nem lehet több baj, ha a váz, nem görbe.
En az ismerettsegi koromben ket motorrol is tudok, aminek olyan 90-100ekm korul tonkrement a kerekcsapagya. A sajatomban 86000 korul csereltettem, volt amelyik hibatlan volt, de volt amelyik kezdett csereerett lenni.
Szabvanyos csapagy kell bele, csapagyboltban megvasarolhato. Egy mentes arahoz kepest elenyeszo osszegert cserelheto, megeri TMK-ban elore cserelni oket.