Nekem is van hangja a vezérműláncnak. Motorféknél kb 4000-től lefelé csilingelő hang, majd alapjáraton elnémul. Ahogy olvastam a karbis VTR1000-ek és a karbis Varák automata vezérműlánc feszítője idővel elfárad, rosszabb esetben nem feszít eléggé és a lánc is átugorhat. Újabb Varákon már javítottak rajta.
Az első hengernél szokott inkább előfordulni a hiba. A VTR-eket valószínűleg általában magasabb fordulaton használják, ezért lehet, hogy náluk sűrűbben fordul elő ez a hiba. Egyébként a karbis Vara eredeti láncfeszítőjét átdolgozta a gyár.
Én már megrendeltem az új láncfeszítőket, ha megjön, nézek szelep hézagot és karbit is szinkronizálok...
Pár idevágó VTR fórum:
http://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=19416#p157492
http://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=22720#p186028
https://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?t=28583
https://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?t=34628
https://www.xrv.org.uk/forums/varadero/83980-varadero-1000-clacking-noises-2.html#/topics/83980?page=1
https://www.superhawkforum.com/forums/knowledge-base-40/warning-about-replacing-cam-chain-tensioner-8600/
A fék légtelenítése ezen a motoron egy 13 lépéses folyamat ha jól emlékszem és a hátsó középső dugattyúhoz vákuumszivattyú is kell, mivel ez akkor működik, amikor az elsővel fékezel és a bal oldali féknyereg előremozdul. Keress hozzá szakirodalmat vagy vidd el szervizbe. ;)
Sajnos ez egy típushiba, ilyenkor tedd sebességbe, kuplung majd lökd meg a motort (miközben rajta ülsz), majd kuplung ráenged, utána már fog indulni. Többek között ezért is jó ha van fokozatkijelződ, mert ilyenkor villog rajta az F és ekkor bizony nem fog beindulni.
Nekem az áramtalanítóval nincs bajom, mindig azzal állítom le a motort hiszen ezért van rajta..
Első fékbetétet cseréltem a Varaderomon.(2005 évjárat)
Sajnos voltam olyan balfék, hogy a középső dugattyút kiugrasztottam a helyéről tisztítás közben.
Visszaraktam, majd légtelenítettem. Mivel sajnos nem sokat tudok a dual fékrendszerről, próbáltam óvatos lenni.
Első, hátsó féket külön,külön, sikerült is. A hátsó nyerget nem vettem le, de a biztonság kedvéért ezt is légtelenítettem, mindkét csonkon. Az olajszinteket pótoltam mindkét tartályban.
Próba után azonban azt vettem észre, hogy ha nem használom a fékeket akkor is nagyon melegszik a hátsó tárcsa. Középsztenderen megforgatva, talán mintha egy kicsit fogná a fék.
Most vagyok túl, egy olaszországi kisebb túrán, ami nem ment zökkenőmentesen. Probléma abból állt, hogy melegen nem nagyon akart indulni a motor. Világított az FI lámpa és a H.I.S.S. is. Az önindító tekert, motor nem indult. A benzinpumpa nem működött. Kapcsolgattam minden: vészleállító, gyújtás ki be, önindító. Nagy nehezen mindig elindult és ha elindult akkor már nem állt le. Vissza olvastam a hozzászólások között, hogy két hiba lehetséges. Főtengely jeladó, vagy kábel szakadás.
Valaki találkozott ezzel a problémával? Amit a motor hőmérséklet befolyásol? Reggel mindig normálisan indult. Mivel kellene a hibakeresést kezdeni?
Egy ritkán jelentkező érintkezési hiba. Kurva szar az ilyesmi,mert az ember nem hajlik a felderítésére (végülis megy), és bármikor ismétlődhet,de egyszer csak nem indul el.Mert ez valaminek az eleje is lehet. Autóban volt hasonló élményem. anno.
Az önindító relé hibát elsősorban kizárnám (ha kontakt hibás az érintkezője, akkor nem felejt az óra, ha a tekercse zárlatos, akkor meg melegedne nagyon). Ha indításkor lassan forgat az önindító és az óra is nullázódik, akkor valamiért nagyon lecsökken a feszültség. Ennek 4 jellemző oka lehet:
- rossz akku (elvileg új és nem minden esetben csinálja, ezért ezt kizárnám).
- rossz testkábel, vagy tápkábel kontatktus (ezt érdemes megnézni, de mivel nem minden esetben csinálja, ez sem tattom valószínűnek.
- önindító menetzárlat tud ilyet okozni (lassú forgatás és a nagy terhelés miatt akksi feszültség lehúzása)
- kopott csapágyazás miatt befeszülő önindító (ez tűnik legvalószínűbbnek)
Én először az önindítót venném ki és vizsgálnám meg...
Igen a gyárin gondolkoztam de mivel te javasoltad a MotoMike alkatrészét, ezért akkor megpróbálom a nem gyári alkatrészre kicserélni. De ha a Louis és a Moto Mike által forgalmazott u.a. akkor a Louis lesz.
Köszi :-)
Az alkarészek nagyrésze már meg van. Remélem, hamarosan kész lesz a gép.
Az önindító relét és annak biztosítékát 30A nézd meg, illetve a kábeleket,aksi előtt van. Ha neked még a gyári van bent a kis késés bizti, akkor érdemes venni kompletten egy új oninindító relét vagy csak a műanyag tetejét.
Volt e már valakinek baja az öninditó relével, vagy az önindítóval? Nekem néha azt a hibát produkálja, hogy az indítógombot megnyova nem tudja az önindító átfordítani a motort. A következő indítási kísérletnél, pedig már jó. Ismerem az imo-s hibajelenséget, ez nem az. Itt konkrétan néha nem tudja a motort átfordítani az önindító. Ekkor az időmérő óra és a napi számláló, nullázódik. Az akku új Yuasa, biztos forrásból származik.
Ha valaki találkozott már ezzel a hibával, vagy hallot már erről, az kérem ossza meg velem.