Keresés

Részletes keresés

jo_lenne_tudni Creative Commons License 2019.02.07 0 1 33183

Mondjuk nem semmi belepo volt a BMW forumban, ne csodalkozz.  :-)

 

Szinte tokmindegy milyen nagyobb, uj turaendurot konfigolsz, mire szepen felszereled kb. 4-5 millio folott van (talan a DL1000 kicsit olcsobb). Jelenleg a piacon ahogy tanult Kupec olvtarsam is irta az egyik legjobb ar-ertek aranyu motor, hiszen 1.3-1.5 korul kapsz szep SD02-ot, mig az altalad emlitett BMW ennek legalabb a ketszerese. Vitatkozhatunk azon, hogy megeri-e a kulonbseget valakinek vagy nem. Nekem nem er meg ketszer annyit, ezert igy 8. szezonom kezdem a Varaval, es remelem meg sok szep helyre visz el. A kilometertol pedig nem felek, szinte mind en raktam a motoromba. Szamtalan Varat lattam az enyemnel lenyegesen nagyobb futassal, mind ment. Ha majd egyszer el kell adni, akkor biztos lesz valaki, aki elviszi a megfelelo aron, ami meg mindig kisebb veszteseg, mint egy dragabb motor ertekvesztese.

 

Irtuk korabban, messze nem hibatlan motor, de egy jo igaslo. Jon a tavasz, menj el, nezz meg egyet, probald ki. 

Előzmény: Motoros73 (33178)
Motoros73 Creative Commons License 2019.02.07 -1 0 33182

Egyébként ennek mi jelentősége van? 87-ben kezdtem motorozni, azt tudom!

Előzmény: A_Kupec (33179)
A_Kupec Creative Commons License 2019.02.07 -1 1 33181

A más új motorok konfiját azért írtam, mert ott sem lesz olcsóbb számottevően az összeg.

Ha a gt-vel levezettél 100ekm-t, akkor annyira szar nem lehetett :)))

Már bocs, de én úgy gondolom, hogy ha valóban annyit motoroztál és akkora motoros vagy mint ahogy mondod, akkor nem "agonizálnál" ennyit a vásárláson:DDD

Aki ennyit tekert már motoron, annak megvan a határozott elképzelése arról, hogy mik azok a fő szempontok, amiket a leendő motorjának mindenképp tudnia kell.

Előzmény: Motoros73 (33180)
Motoros73 Creative Commons License 2019.02.07 -1 0 33180

Ducatit biztos nem, se újat, se használtat!

 

GT1200 ~ 100.000 + egyéb apróságok.

Előzmény: A_Kupec (33179)
A_Kupec Creative Commons License 2019.02.07 0 2 33179

Azért azt próbáld már ki, hogy konfigurálj egy új hondát, ducatit, stb......

Ha igazak a felhasználási szokásaid, akkor egy sd2-es vara valóban jó opció, mert egy végtelenül megbízható mindenes, remek ár-érték aránnyal.

Amúgy mondj már róla pár szót, hogy eddig milyen motorral mennyit mentél :))

Előzmény: Motoros73 (33174)
Motoros73 Creative Commons License 2019.02.07 -1 0 33178

Hogy a motor többe kerülne, mint az autó? :) Azzal miért is lenne gond! :)

 

Ez még soha nem merült fel bennem, az ellenkezője már viszont igen - ami nem is nagyon tetszett az asszonynak mikor odaszúrtam - hogy az ő autója is annyiba került, mint ha én egy jó motort veszek egyszer magamnak! :) az már nem is egy Vara lenne pedig! :(

 

De jó lesz az nekem! :)

 

Most van fenn egy gyönyörű GSA1200 a képesmotoron, minössze 56.000 km-el, 2010-es a levegő - olajos és a legkiforrottabb változat, szó szerint olyan, mint az új! Azt mondom megéri a 3,4 millát, tényleg látni rajta, összes féktárcsa meg gumi új, féktárcsák gyárik!

 

A gondom az, hogy tényleg csak akkor érné meg nekem ennyit beletenni, ha tudnám, hogy 5 év múlva is gond nélkül gurulok vele az én használatom mellett! De pont ez az, amiről nem vagyok meggyőződve! :(

 

Nálam nincs az, hogy csak száraz időben, napsütésben, pedig látni, hogy azt a motort csak úgy használták eddig. Állítom, nálam elvesztené az értékének a felét a 2-ik szezonra! Az pedig nem is, hogy nem érné meg anyagilag, hanem magát a gépet sajnálnám tönkretenni.

 

A Vara más, minden tekintetben jobban bírja a külső hatásokat is az összes eleme, sajnos a GS nagyon kényes minden környezeti behatásra, oxidálódik az összes alumínium, blokk, kipufogó rendszer, stb. Egyszóval ha nem ápolják - pedig nekem arra se időm se kedvem nem lenne - akkor gyorsütemben kakivá válik! :(  

Előzmény: nagykunsági (33177)
nagykunsági Creative Commons License 2019.02.07 0 0 33177

Én évi 5-6000-nél többet nem megyek, és általában 3 év alatt megunom a motort, és veszek másikat. 

Így nálam kicsi a veszélye annak, hogy ennyi mindent kelljen csinálni rajta. 

 

De azért 2.5 millánál többet nem adnék egy vasért. Sajnálok ennél több pénzt benne tartani. 

 

Na meg, hogy nézne az ki, hogy a motor többe kerül mint az autó :)

Előzmény: Motoros73 (33176)
Motoros73 Creative Commons License 2019.02.07 -1 0 33176

Én sejtem, de már inkább nem írom le, mert megint én leszek a bunkó!

 

Egyébként szerintem is jobb az RT, ha a GS lenne a használhatóbb, akkor gondolom a rendőröknek is az lenne. Na jó, talán a GS-el kisebb földutakon is el lehet poroszkálni.

 

Az a gondom a BMW-vel, hogy ha olvasgatja valaki a bmw-s fórumot, az őszinte tagok pont a múltkor írták meg egy érdeklődőnek, hogy mire figyeljen 100 km vagy feletti GS1200 vagy RT vásárlásakor, és ott biza bármikor borulhat már a szöghajtás vagy a váltó is.

 

Az a hirdetés tetszet a múltkor, hogy GS1200A, 140 ezer km-el garantáltan költségmentes, 120 ezernél szöghajtás csere kompletten, 130 ezernél komplett váltócsere meg volt.

 

Akkor érted már miért nem vennék használt bmw-t? :(

 

Még ha nem is tekert, van benne 60 - 70 ezer, max 2 év és benne lesz nálam a 100 ezer, feltéve ha addig szét nem hullik az egész.

 

És utána???

 

Azt látom ezeket a BMW-ket 100 ezer felett szinte lehetetlenség eladni, vagy hatalmas bukóval csak. De nem is eladni akarom, hanem használni, szóval jó lesz ott a Honda! :)

 

 

Előzmény: nagykunsági (33175)
nagykunsági Creative Commons License 2019.02.07 0 0 33175

Nekem semmi bajom a BMW-vel, olyannyira, hogy a nyáron majdnem vettem egy 1200 RT-t. Sokat dilemmáztam, hogy RT vagy Pan. 2 ok miatt lett Pan. 

1. Van jobb és baloldali kipufogó.

2. Feleségemnek jobban tetszett. 

 

De azért még a BMW-ről nem tettem le. Ha lesz RT lesz. 

Azt viszont nem tudom megérteni, miért vesz mindenki GS-t?

Előzmény: Motoros73 (33174)
Motoros73 Creative Commons License 2019.02.07 -1 1 33174

Mindig visszahúz a szívem a bmw-hez, de mikor meg arra gondolok, hogy beletekerek napi használat során egy csomó km-t, és közben mi fossa össze benne magát, akkor meg mindig megvilágosodok, hogy Hondát kell venni!

 

Szegény bmw-sek nagyon zokon vették úgy érzem, hogy megosztottam velük - bántó szándék nélkül - a tegnap tapasztaltakat, mert alapból ha bmw mellett döntenék, csak új jöhet szóba, mert valahogy úgy vagyok a bmw-vel mint a más alsógatyájával, hogy nem venném fel, ha agyonára ki van mosva, akkor sem! :) Ki tudja mikor fostak bele! :)

 

Aztán volt némi dühítő tapasztalatom a bmw konfigurátort illetően, hogy miért akarnak, próbálnak pénzt lehúzni elvakult embereken, emberekről! :(

 

Szóval ott vetettem véget az új motor konfigurálásnak! :( 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150454757&t=9131477

 

Nézegettem én már sok motort túraendúró kategóriában 900 ccm vagy az felett, de mind sok kakival jár, DL1000, rengeteg típushiba, KTM egy fokkal nem jobb, Multistrada - Isten őrizz, a VFR1200 X meg szerintem sokk nekem, nem sportmotorozni akarok egy endúróval! :( 

 

Egyelőre van a Varadero gondolat, nincs jobb ötletem! :(

 

Bocsánat bíemvísek! :)

nagykunsági Creative Commons License 2019.02.06 0 0 33173

Inkább vakmerő.

Előzmény: kiss_atti (33172)
kiss_atti Creative Commons License 2019.02.06 0 0 33172

Kemény csávó lehetsz, Bradör.

:-))))

Előzmény: nagykunsági (33169)
nagykunsági Creative Commons License 2019.02.06 0 0 33171

Talán én?

 

Most nem arról van szó, hogy állandóan, de néha azért odahúzom neki. 

Előzmény: Motoros73 (33170)
Motoros73 Creative Commons License 2019.02.06 -1 0 33170

:))) Ez jó! :)))) ...de ki az aki a Varaderoval 200-al közlekedik, vagy akar közlekedni? :))) ...nem lehet valami komfortos! :))) ...de a GS1200 sem arra való, erről meggyőződtem már! :))) ...de a tesztek is bizonyítják! :)))

 

Jelenlegi motoromnak csak egy picivel rosszabb a szél és időjárás védelme, mint egy személyautónak, de ezzel sem járok 200-al! :) 

Előzmény: nagykunsági (33169)
nagykunsági Creative Commons License 2019.02.05 0 0 33169

Anno én is nézegettem a Deauville-ket, de számomra az nem motor ami nem megy 200-al.  

Előzmény: Motoros73 (33168)
Motoros73 Creative Commons License 2019.02.05 -1 0 33168

Sziasztok!

 

Esetleg ha tudtok szép és jó SD02-est eladót, örömmel veszem a megosztást a későbbiekben.

 

Ez a típuskódja ha jól tudom? az injektorosnak, 2003 utáni modelleknek?

 

Köszi!

 

Néztem a Denauville-t is, vagy ez - vagy az, szerintem mindkettőt kiptóbálom! Élőben szép az a motor is, és biztos jó is!

Motoros73 Creative Commons License 2019.02.02 -1 0 33167

De észben tartom, kelleni fog, mert Vara-t akarok, de még próbálni sem sikerült egyet sem, de remélem, mihamarabb! :)

Előzmény: janoszeged (33165)
Motoros73 Creative Commons License 2019.02.02 -1 0 33166

Igen, értem én a fogaslánc - fogaskerék dolgot, csak épp azt mondom, hogy a jelelegi motoromban a vezérművet nem fogaslánc-fogaskerék hajtja, hanem ugyan olyan kinézetű lánc, mint ami a szekunderen is van a Vara-n, csak természetesen kisebb méretben, tehát görgős lánc. Ami most van nekem, az egy K1200GT.

 

Ami előtte volt VS1400 Suzuki, abban meg egész keskeny volt a vezérmű fogaskereke, amin a lánc futott, keskenyebb, mint a Vara-é, jóval! :)

 

A Service Manual-t meglátom, jobb lenne elektronikusan, nem szívesen támogatom a postát! :)

Előzmény: janoszeged (33164)
janoszeged Creative Commons License 2019.02.01 0 0 33165

Ha érdekelnek a szerviz adatok, van eladó egy Szerviz Manual angol nyelvű, 1000Ft+posta.

Előzmény: Motoros73 (33160)
janoszeged Creative Commons License 2019.02.01 0 0 33164

A sokan nem ismerik a láncok fajtáit, és a szaknyelvet. Az átlagember számára ez nem is fontos. De elvárható, hogy egy Varadero tulajdonos pontosan meg tudja nevezni, milyen láncok vannak a motorján:-) Tehát a megnevezés:  lánc-lánckerék / kis lánckerék és nagy lánckerék/  görgős láncnál használatos. Ez a szekunder áttételnél van. A vezérműben   hy-vo lánc: fogaslánc-fogaskerék.  

Előzmény: janoszeged (33163)
janoszeged Creative Commons License 2019.01.31 0 0 33163
Előzmény: Motoros73 (33159)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.30 0 0 33162

Köszönöm!

 

Vásárlást követően gondolom nem árt, km-től függetlenül.

Előzmény: johnny77 (33161)
johnny77 Creative Commons License 2019.01.30 0 0 33161

24 ezrenként.

Előzmény: Motoros73 (33160)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.30 -1 0 33160

Mennyi km után kell ellenőrizni a szelephézagot?

 

Bocsi, a sok kérdezősködésért! :)

 

Szeretem a tulajoktól jövő infókat!

Előzmény: -Mosquito- (33158)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.30 -1 0 33159

Na most megnyugtattatok, ráadásul a fotók alapján látom, ezeken azért sokkal tisztességesebb lánc van, mint anno nekem a VS1400 Suzukin, azon sokkal keskenyebb volt, ha jó zudom 3/4 volt a láncszemben lévő tagok száma, de tuti 4/5-től nem volt több, ez ahogy látom 5/6, a vezérműkereke annak fele ilyen széles volt.

 

Akkor ha nem csörömpöl, nincs gond!

 

A jelenlegi motoromon is csak akkor kell cserélni, ha elmennek a jelek, de mivel nincs hangja így nem piszkáltam még. Ennek érdekes mód rendes normál? görgőslánc a vezérlánc, vagy ahhoz hasonlít. de ez más téma. 98.000 km-nél tartok.

Előzmény: -Mosquito- (33158)
-Mosquito- Creative Commons License 2019.01.30 0 0 33158

Ez csukló/felhasználási módtól is függhet.

Pl az említett Face Vara csoportban biztosan 80eKm-t futott saját gépén cserélt első hengeren láncot, mert azon már fél szem nyúlás volt. A hátsó henger lánca meg teljesen gyári értéken volt. Cserélve lett két feszítő is. (ezek el szoktak törni állítólag.) Amúgy simán kibírta volna, ha ~160ekm-nél cseréli ki,de a saját biztonsága érdekében inkább most ennyinél kicserélte.

Szelephézag ellenőrzésnél,esetleg korong cserénél nézzétek a jeleket,mennyire vannak elmászva, illetve a lánc megnyúlva. Hogy ez 80,100,150,200ekm lesz azt nem tudni. :) 

(Nálam majd 124ekm-nél lesz az egyik korong cserélve.)

 

 

Előzmény: Motoros73 (33156)
janoszeged Creative Commons License 2019.01.30 0 0 33157

A vezérlés 200.000 Km-nél még nem kell cserélni!

Olvass!!! http://www.varahannes.at/

Előzmény: Motoros73 (33156)
Motoros73 Creative Commons License 2019.01.30 -1 0 33156

Szia!

 

Pont ezt akartam kérdezni, hogy hány km-nél kell először cserélni a vezérlést?

 

Köszi!

 

Zoli

Előzmény: -Mosquito- (33155)
-Mosquito- Creative Commons License 2019.01.30 0 0 33155

 

Már annyi Km van benne, hogy cserélni kell? Nagyban függ, hogy kereskedésben "gyárit" tesznek bele, vagy máshol szerelnek bele utángyártott, "gyári" alkatrészt. 

Amit találtam. 

 

DID Vezérműlánc: 2x kb 20-30eFt/db

Gyári Feszítő : 2x 30eFt/db

Utángyártott. Ha szelepfedél tömítést is kell cserélni. 2x 12eFt/db

Olaj+szűrő 

+munkadíj. 

 

Kb ennyi, de majd a többiek kiegészítik, ha hiányos. 

 

Fent vagy a Fecén akkor keresd a 

Honda Varadero Riders Hungary oldalt. 

 

Mex64:

 

Szívesen! 

Előzmény: mati13 (33154)
mati13 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 33154
Sziasztok!
Vezérlés csere mennyibe szokott kerülni?
Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!