Én sokat tisztítom és fújogatom a láncot. A gyári szett 40 000 kmt futott el. Az elöző is kb ennyit. Lehet, hogy a sok kosszaljáró gányolás nélkül is sikerült volna? Érdekes. De a használati ut. hajtómű olajat ír elő a kenéshez azt hiszem 1000 km-ként. Hmmm azért én inkább tovább gányolom :-)
Csak éppen ezért írtam le, hogy a szinte teljesen ápolásmentes, sosem mosott láncom közel 50ekm-t ment el. Ha kenegettem volna, akkor elmegy 80-at? Nem hiszem. Szerintem közel jártam a valaha mért legnagyobb futásteljesítményhez az univerzumban
Na azért csak elkerült a pici olaj. :) Január/februárban sem lett pl rozsdás a havas/latyakos hótól vagy a felverődő esőtől? Pedig még a manual is írja a lánc olajozását. Sőt ha már cseréltél láncot az meg zsíros volt,majd kb 800km után lehett is fújni, olajozni kinek mi tetszik.
Ha már nagyon száraznak nézett ki, tettem rá pici olajat és kész.
Sokak szerint - és szerintem is - a lánc egy zárt rendszer. Ha belemenne, amit rákenünk, az már régen rossz, mert azt jelenti, hogy a tömítőgyűrűk nem zárnak benne rendesen.
Tehát a kenés, olajozás csak saját örömünkre (és a kenőanyag gyártók örömére) történik.
Ami a használatot illeti, egykerekezni nem szoktam a motorral és gumit sem égetek.
De egy-két kamikázén kívül nem szokott senki leelőzni, úgyhogy túl nyugdíjasnak nem mondanám magam :) :) :)
Akkor Te igencsak turista módban nyomhatod. :) Gyári láncom azt hiszem 24ekm ment el. Általában olyan 25-30ekm cserélni szokták. Bár, most erősített DID láncom van olajzóval,28ekm jár és még 5-8ekm-t szerintem elmehet még.
Merthogy, én nem csináltam semmit a gyári lánccal és így 8 évet és közel 50ekm-t ment el.
Ennek fényében felmerül a kérdés, hogy érdemes-e kenegetni, olajozgatni, puszilgatni. Mert ennél többet nem hiszem, hogy elment volna, bármit is csináltam volna vele.
Garmin GPS,E jeles DRL,szabvány szivargyújtó,mindegyik biztivel ellátva. Mi van??
Az akksi hogyhogy kimaradt a felsorolásból? Tudod, amiből az egész kérdésfelvetés kiindult. Amin ügyesen spóroltál kb 20e Ft-ot, aztán tologathattad a motorod egy parkolóban. Helyette hosszan írsz mindenféle marhaságot, amiről szó sem volt.
Látod, emiatt a sok maszatolásod miatt fárasztó dolog veled társalogni :-((
mert - szerintem ( hangsúlyozom, hogy SZERINTEM!!) - erre sokkal jobb egy gumis szakszerviz, mint bármilyen márkaszerviz ( de nem is nagyon érdekelt, mert vagy a kanyarral, vagy az esti betevővel voltunk elfoglalva), így amikor én gumiárakat nézek, akkor nem a Wallis, vagy a Dream árai a mérvadóak, hanem a Kékholdéi, esetleg az R17-en bóklászok.
Egyébként csak ritkán érdekel, hogy mások mennyit költenek a motorjaikra ( vagy bármire), az sokkal jobban foglalkoztat, hogy nekem mibe fáj a hobbi...
:-))))
Egyébként meg - de nyilván ehhez sincs semmi közöm - kicsit fel lehetne függesztenetek egymás baszogatását, mert mindkettőtöket jól ismerem, és mindketten normális emberek vagytok.. amúgy ..
Garmin GPS,E jeles DRL,szabvány szivargyújtó,mindegyik biztivel ellátva. Mi van?? Nem magyarázkodás,leírtam,hogy megértsd. :D Néha nagy rejtély vagy nekem..
Már megint a magyarázkodás, tök feleslegesen. Miattam olyan után gyártott cuccokkal nehezíted a saját életed, amilyennel akarod. Mivel pedig a közelmúltban kiderült, hogy valójában milyen kis sértődős vagy, érd be ennyivel :-P
Az Alpokban Ronson cimbit nem kérdezted meg,mennyiért cserélték le a gumikat a Wallisban? :) Nekünk nem merte elmondani a legutóbbi dunaparti dumapartyn. :D
Pl a 3.-ik szett Pirelli Scorpion II gumit 61-63eFt-ért hozzák. Máshol kb 75-77eFt + esetenként futár lenne. Szerelési összeg igen tág. Bled guri előtt 1 nappal sos-be kellett,akkora érkezett meg a gumi is. Érden kaptam 15eFt-os ajánlatot is. :D De aztán megoldottam olcsóbban.
Akksi,lásd lentebb. :)
Vezetékelés -ll-. :)
Amúgy ugyan úgy kötötték be a Garmint a Dreambe mint tudjuk kinél.
Kábelek öregednek,csatlakozok eloxidálódnak,generátor sem friss,fesszabályzó is egy hiba forrás lehet,szénkefe is kopik stb stb.
2éve amikor kampecó cellazárlatos lett a 8 hónapos Banner akksi és ott tologattuk a kis csapattal a gépet gyári Hondás Yuasa ~40eFt volt,most karcólhatja cirka 45-50eFt-ot. 5év után minden évben kimérettem a gyári akksit,hogy áll benne a szufla. 7éves korában,döntöttem el akkor csere. Bannert 18eFt-ért vettem majd gariba cserélték Exidre. Most 2éves ha még lesz 2 éve,már jó.
Semmi köze,hogy majd 100eKm-nél elfüstölt az indítórelé biztosíték háza. Van akinél hamarabb van akinél 150-180eKm-nél égett meg ez a 3-6eFt-os alkatrész. Előttem tudjuk ki kábelezte/szerelte be.
Kollégánál is ez történt,nem tudni mennyi Km van a gépben.
"Ezt te is megengedhetnéd magadnak, ha végre szintet lépnél.
Elárulom a mottót: nem az a megoldás, hogy spórolsz, inkább keress többet ;-) "
Hmm valamit rosszul csinálsz. :) Te is vigyorogva hallgattad amikor mondták a Bmw sisak kommunikációs szettre a 350-400eFt-os árat. Majd vettél egy N104 N-Com-ot kombót kb 1/2 áron. ;)
Te sem én sem vagyok a pénzem ellensége,ha tudok venni hasonló tudású/tulajdonságú terméket kedvezőbb/jobb áron akkor lehet azt fogom venni.
Azert, mert a Banner/Exide valahol 20eft korul van arban. A gyari arat nem ismerem, de minimum x3 saccolom.
A Vara akksi teren erdekes, mert amit gyengulni kezd a motor jelzi. Leall menet kozben, muszerfal reset stb. mikozben rarakjak a terhelovillara eleg erosnek tunik (arrol az akksirol, ami a Varat mar alig tekerte a szomszedom meg siman inditgatta a bohom csopperjet egy feldelutan).
Mikor akksit vettem a helyi boltos ket tipust tudott volna adni, Bannert es Exideot. A Bannerre sokan panaszkodtak, mert hamar tonkrement. Ennek okat abban latta, hogy a polusok kivezetese megvaltozott a Banneren (allitolag lemez lett olom helyett) es ennek az atkotese megy tonkre. Nem tudom igaz-e, nem lattam ujabb Bannert.
Az elozo Banneremre ranezve azt mondta, hogy az meg olom polusu, az jo (ki is birt 4-5 evet). Exide lett, eddig megy.
Esetemben azért, mert Zsifinél a műhelyben döglött be az akksi (micsoda szerencse, hogy nem az úton valahol!), és ő a polcról pont egy Bannert emelt le.
Szóval nem volt benne túl nagy megfontolás, hogy miért Banner lett...