Köszi,hát nem vidítottál fel.Mindenestől együtt lesz kb 40e,mert ugye mindent illik megbontáskor cserélni,párban,mert a kipufogó rendszert egyben lehet csak levenni a szereléshez.A Vstromnál ilyen vagy hasonló nem jelentkezett.,pedig az öregebb volt,és több km volt benne.
Nekem időnként szintén elcsklik 1 pillanatra. De ezt a 750 es Afrcam is csinálta. Pedig az karbis a blokk pedig hasonló a TA hoz. Gázon viszont sosem csinálja. Hibakód nincs.
Évekig használtam Transalpot és 9 éve Varaderom van, tehát minden infó saját tapasztalat.
A Transalp egy személy számára tökéletesen elegendő, kivéve ha komoly autópálya tempóban akarsz sokat haladni (120-130 felett, rendszeresen, huzamosan). Ha évente 1x lemész Ausztriába és vissza, akkor semmi gond, tökéletes lesz. Ereje bőven elég, gyorsul, szép a hangja, nem fogyaszt túl sokat, sokkal kisebb és kezelése sokkal könnyebb mint a Varadero. Ülése keskenyebb is, sokkal jobban le fog érni a lábad.
Két embernek hegyekben már kicsit kevés az erő, a rugózás, de igazából teljesen használható.
Erdei utakon lehet vele közlekedni, persze ha megborul, ez is maga alá temet.
Nem krossz motor, de lemehetsz vele az útról.
Szélvédelme 80-100-ig elfogadható, felette nekem kevés volt.
A Varadero teljesen más motor.
Sokkal erősebb, sokkal gyorsabb, sokkal nagyobb vele minden helyzetben és minden pillanatban a sebességed. Városban, pályán, mindenhol. Ez nem feltétlenül jó dolog. A szélvédelme parádés a Transalphoz képest, lehet vele menni autópályán is hosszabb utakat (de azért csodát ne várj tőle, ezen is zúg és ráz a szél).
Betonról sosem merészkednék le vele, még egy murvás parkolóba sem. Ha 2m magas lennék és 100 kg, akkor talán. De csak talán.
Iszonyú nagy a tömege, nagyon komoly tapasztalatot és alázatot igényel a kezelése, ha nem akarod "eldobni" álló helyzetben. Megszokást igényel.
Fogyasztása magasabb, a hangja, járása nem olyan szép (szerintem) mint a Transalpé volt, az injektor miatt állandóan fuldoklik, el-elcsuklik a hangja alapjáraton. Gázelvételnél nem durrog vissza (ez nálam rosszpont).
A Transalp egy őszintébb, egyszerűbb motor volt. A Varadero egy gyilkos monstrum. Persze imádom, de megtanultam együttélni a korlátaival. Nálad 3-4 cm-el vagyok magasabb, és éppen tűréshatáron van a motor magassága.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Jövőre szeretnék nagy motort vásárolni, viszont van pár dolog, amiben tanácstalan vagyok. Két modell van ami érdekel, és ezek között vacilálok.
Az egyik a Honda XL650 Transalp, a másik a XL1000 Varadero. A Transalpot a "terepképessége" (néha lemennék az aszfaltról, de nem krosszmotorozni...) és könnyű irányíthatósága miatt választanám, a Varaderót pedig a kényelme és hosszú "hatótávja" (hosszabb túrák: 800-1000km) miatt. Tehát az első kérdés, hogy melyik legyen? (Kicsit a Vara felé húzok) Tudom, ki kell próbálni mindkettőt, csak a vélemények érdekelnének, főleg azoké, akik kipróbálták már mindkettőt.
A második dolog ami aggaszt, az ülésmagasság. Rólam annyit, hogy 37 éves, 174cm és 87kg vagyok. Azt hiszem, a 174cm kicsit kevés a Varához, de láttam a neten hozzá "ültetőt" (http://www.lustracing.co.uk/suspension/honda-xl-1000-varadero-lowering-kit.html) ezzel kapcsolatban szeretnék véleményeket. Rám lehetne szabni a motort vagy felejtsem el és inkább a Transalp?
A tippeket, tanácsokat és véleményeket előre is köszönöm.
Három dobozzal és túraplexivel a Varadero is érzékeny a menetszélre illetve autók mögötti turbulenciára. Szerintem nincs olyan túra motor, amit ne cibálna meg a szél.
A motorok aerodinamikailag rettentően nem hatékonyak, ezért érzékenyek a szélre.
Ha meg tudnád fogalmazni, mit kérdezel, akkor sem volna könnyű válaszolni. Csak röviden: a motor kígyózása pl. függ: a vázgeometriától, a rugózás tervezésétől, a beállításoktól, és a rugózás állapotától az adott motoron. Az útminőségtől, a haladási sebességtől, és a szél erősségétől. És még nagyon sok mindentől. A következőt javaslom: nézd meg a Man szigeti verseny filmjét, abban a bizonyos kanyarban, ahol olyan szép nagyot repülnek a motorok. Amelyik a legstabilabban ér földet /nem kígyózik/ írd fel a rajtszámát, keresd meg a versenyzőt, és kérdezd meg, kiállította be a rugózást. Ahhoz a mesterhez fordulj, és meg lesz az eredmény!
Sziasztok, 1000-es varára szeretnék usb-s töltőt felszerelni, de nem direktbe az akksira, hanem, hogy csak gyújtáson kapjon áramot, tudnátok valami megoldást( esetleg valahol az üllés alatt ledugózva pozitív csatlakozó), vagy találkoztatok ilyesmivel, előre is köszönöm.
Nekem elvégezték a Varán, de gondoltam a gýár megadja ezt az értéket. Ahány táblázat, annyi érték. Tehát az enyém pont határon van az új és az elfogadható közt.