Nem akarom megmondani a frankót. Ez a saját tapasztalatom:
Hondás szerelő monda, hogy hiába a Nissin a gyári beszállító akkor sem adhatja ki gyári betétanyaggal a saját neve alatt futó betéteket. Ergo nem annyira jó. Nem hallgattam rá... Én az Africa Twinemen anno Nissint használtam. Jó volt de kb. 40 E km használat után már szóltak a műszaki vizsgán, hogy üt a féktárcsa. Nekem nem volt feltűnő. Ekkor 52 E volt a motorban. A Varában ezért már csak gyárit használok.
Ha megnézzük a két gyerta árkülönbségét (kb. 14eFt), szerintem nem nagy összegről van szó 48.000 km-re vetítve. Ennél sokkal többet fogsz költeni gumira, fékbetétekre, láncra, légszűrőre, olajra, olajszűrőre. Méghozzá rendszeresen.
Ha a gyári gyertát berakod, akkor nem kell nézegetned, meg gondolkodnod, meg ellenőrizned. Megy és kész.
A gyerta elég fontos tartozéka a motornak :) Szerintem ezen nem érdemes spórolni.
Mindenképpen irridiumos legyen, akkor elegendő 48.000 Km-ként cserélni a gyertyát. Próbáld meg a Denso-t és 24.000 km múlva ellenőrizd az állapotát, sztem minden rendben lesz vele. Ez nem szárazkarteres blokk, leengeded a leeresztőnél és a szűrőnél.
Mult héten sikerült megvennem a varaderomat (SD02 2003)
Szeretnék cserélni benne olajat, légszűrőt és gyertyákat.
Az olajcserénél van valami trükk amiről tudnom kellene? (TDM volt előtte és azon 2 helyen kell az olajat leengedni) Milyen gyertyát érdemes beletenni? A gyári NGK nagyon húzós áron van (13476.- Unix) de van hozzá iridiumos Denso 6930.-ért. Jó bele a Denso?
Köszi a választ. Országúton mért fogyasztás, 110-120-as tempó. Nem a műszer alapján számolok, hanem, hogy mennyit tankolok és hány km-t motoroztam. Annyit változtatott rajta az előző tulaj, hogy hátul kisebb fogaskerék van fent, így alacsonyabb fordulaton megy, hosszabb fokozatok vannak.
Injektoros verzió, 2011-es, ~40 ezer km van benne.
Köszi szépen a képeket. Közben megtaláltam, épphogy a szememet nem szúrta ki :) Szépen betanult, ahogy kell. Nekem tetszik, hogy kiírja, és egész kultúráltan fel is tudtam szerelni a két óra közé.
Idő közben sikerült egy körforgalomban megfektetnem a Varát :( (Sajnos egy autós fellocsolta a motorolajával, és még az útfenntartóknak sem szólt :@ ) Szépen elcsúszott a bukócsövön, de a plexit kettétörte a kormány :O Így cserélnem kellett.
Tudom, hogy már volt róla szó, de most megint extrém fogyasztást mértem, pedig nem száguldoztam. 7,6 liter és 9 litert is evett két tankolás alapján. Van értelme ezért szerelőhöz vinni? Esetleg valakinek nincs otthon OBD műszere, amivel rá tudnánk nézni?