Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2004.11.27 0 0 92
Szentesen van egy kiállítva is, azt beleszámoltad?

Szentes . . . . . . . .4 működik 2 Bcmot 353 , 390 , 395
Kaposvár 2 kiállítva/működő ABymot 473
Celldömölk 1 működik
Pécs 2 kiállítva/működő ABymot 450,
Vésztő 2 kiállítva/működő ABymot 474 , 417
Kiskunfélegyháza 1
Székesfehérvár 1 működik A-177
Tapolca 1 ABmot ex BCmot 376
Kimle 1
Istvántelek 3 Bcmot 397, ABymot 463 , 502 , 468
Kalocsa . . . . . . . . 1 ABymot 470
Zalaegerszeg 1 ?

Ez eddig 20, ha jól számolom.
Előzmény: division by zero (76)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.27 0 0 91

Pécsbánya-Rendező, 2004. 07. 12.

 

M40 120 Creative Commons License 2004.11.27 0 0 90

Szentesen kiállítva

 

 

Kiskunfélegyháza

 

 

Hamarosan már nem ez lesz a legöregebb működőképes AB

 

D F T Creative Commons License 2004.11.26 0 0 89
Füstiben melyikek vannak? 397-es, 468-as, 502-es. De Kimlén az alállomás udvarában is van egy.
Előzmény: division by zero (76)
division by zero Creative Commons License 2004.11.26 0 0 88
Istvántelek
division by zero Creative Commons License 2004.11.26 0 0 87
Celldömölk
division by zero Creative Commons License 2004.11.26 0 0 86
Vésztői, vasútmániás különvonatként.
division by zero Creative Commons License 2004.11.26 0 0 85
Pécs
division by zero Creative Commons License 2004.11.26 0 0 84
Kaposvár
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.26 0 0 83

Ezt pedig Pécsbánya-rendezőn fotóztam június 28.-án:

 

Előzmény: division by zero (76)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.26 0 0 82
Hello,

a berakott képek is képeslapok, a nosztalgiánál, és egyéb forgalmazóknál megvehetőek.
Előzmény: Distván (81)
Distván Creative Commons License 2004.11.26 0 0 81

Most meg a szöveg maradt le. Elnézést kérek mindenkitől!

 

1. ÖBB 5146 és GySEV ABmot 14 Neusiedl am See (Nezsider) állomáson 1966-ban.

2 Gysev ABmot 12-es (ex. M12).

3 Kékvillám és a Tas Nezsiderben a 70-es évek elején.

 

Még a Tas-ról készített Kubinszky Mihály egy fotót 1971-ben FHÉV vonalon

a rég megszűntetett Sarród megállónál. A Bygmodellnél még lehet egy képeslap

a Zékány-Máthé adta ki 2001-ben (Olajszagban sorozat II/40.).

Az interneten Lovas Gyula: A Fertővidéki HÉV ami a Soproni Szemlében található meg,

szintén ott is van egy Tasról készült fotó Wallern-nél 1972-ben.

Distván Creative Commons License 2004.11.26 0 0 80

ABmot 14 NezsiderAbmot 12Tas 23

 

Remélem most sikerült feltöltenem! Ha nem elküldöm emailben őket ha valakit érdekelnek!

Distván Creative Commons License 2004.11.26 0 0 79

Üdvözlet mindenkinek!

 

Találtam egypár fotót a témában. Örülök egy elindították ezt a fórumot.

Persze egyik sem az én tulajdonomban van! (Remélem sikerül feltölteni!)

Az első fotó még az ebay-en volt fenn de már jó fél éve nem található kb. 2 euro volt

az ára.

A következő 2 fotó egy külföldi honlapon van fent (itt meglehet venni képeslap

formában) de a címet nem tudom majd később belinkelem. Tudom nem törvényes

dolog ez de hát csak így lehet találni.

(A második fotó lehet, hogy Pomogyban készült, de lehet Kenyeri is a

megszűnt FHÉV magyar vonalán.)

 

 

division by zero Creative Commons License 2004.11.26 0 0 78
Tényleg, a kaposváriról van is fotóm valahol.
Még eszembe jutott: Istvántelken a romos csarnokban is van egy.
Előzmény: orangutan (77)
orangutan Creative Commons License 2004.11.26 0 0 77
Ha jól emlékszem, a kaposvári és székesfehérvári felsővezetékeseknél is működik 1-1 db
Előzmény: division by zero (76)
division by zero Creative Commons License 2004.11.26 0 0 76
Szerintem 15-nél több, kezdjük most a számolást!
Így fejből:
Szentesi motorvonatban van kettő, meg még kettőt begyűjtöttek a szentesiek felújítási célzattal.
Kaposváron egy kiállítva.
Celldömölkön fűtőházban egy müködő.
Pécsen egy kiállítva, és egy működő a felsővezetékeseknél.
Vésztőn egy kiállítva, és egy működő.
Ha jól emlékszem Kiskunfélegyházán is van egy felsővezetékeseknél.
Füstiben melyikek vannak?
Előzmény: seTTebello (73)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.26 0 0 75
Volt kitől tanulniuk:

Az 1931-es párizsi gyarmatügyi kiállításon a vasúti járműveket is kiállítottak, többek között a PO 401-est. Szőllőssy Károly gépészmérnök írta erről:
"Örömmel találtam meg kicsinyített mását a néhány év elött a Ganz gyár által a Paris-Orleans-i vasút részére szállított egyenáramú mozdonynak is, amelyen ugyan azt a felírást lehetett olvani, hogy a francia mérnökök tervei szerint készítetett a magyarországi Ganz gyárban, az igazság tudatában ez mit sem vont le örömömből a magyar ipar e szép alkotásának láttán."

De jó, hogy a királyi vonatot is bemutatják, mert arról vannak adatok.
Előzmény: Törölt nick (74)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.26 0 0 74
Mekkora gáz már a szöveg a képekhez. Na jó, nem OFFolok! :)
Előzmény: seTTebello (72)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.25 0 0 73
15 darab lehet legfeljebb. A hétvégén összeszámolhatjuk.
Előzmény: kis59 (71)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.25 0 0 72
Ganz - Malaxa motorkocsik. 4 kép, az egyik elég ismert, de a többi újdonság. Legalábbis nekem.
kis59 Creative Commons License 2004.11.25 0 0 71

Üdv!

Én főleg kisvasutakkal foglalkozom, de nagy kedvenceim a 2-3 tengelyes Ganz motorkocsik. Azt kérném Tőletek, hogy van valakinek olyan listája, hogy JELENLEG hány ilyen motorkocsi van még az országban, különböző formában. Jó lenne minél többet megőrizni az utókornak.

Köszi:

Feri

seTTebello Creative Commons License 2004.11.24 0 0 70
Előzmény: Törölt nick (66)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.24 0 0 69
>>Villányi György írja a motorkocsigyártásos könyvben

Az valamelyik CD - men figyel. Megkeresem.

>>Van ott egy kép a Belga Nodr Belge kocsiról,

Volt kép a képtárban is. Ha jól emlékszem a belgiumi motorkocsikról még adatunk is volt.

Előzmény: Törölt nick (66)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.24 0 0 68
A GySEV motorkocsiról találtam valamit:
A GySEV a következő, M18 pályaszámú mellékvonali motorkocsiját szintén a Ganz - gyártól szerezte be. A VI JaR 135/185 tipusú dízelmotorral felszerelt, A1 tengelyelrendezésű motorkocsi szabványos nagyvasúti ütköző - vonókészülékkel készült. A motorkocsi ütközők közötti hossza 15,03 m volt. A dízelmotort a szekrény középső részén kialakított poggyásztérben helyezték el.
Magyar Vasúttörténet, 5. kötet, 280. oldal
A hossza nem egyezik, de a szöveg alapján csak ez volt egyedi beszerzésű motorkocsi a GySEV - nél.

A BDZ - nél sejtettem, hogy van ilyen, de nem tudtam róla.
Előzmény: Törölt nick (66)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.24 0 0 67
Jaaajj, most néztem az oldalt, ahonnan a fotky van, még két kép:
http://www.railwaymodeling.com/photogallery/dmv/bdz18-00/18-001.jpg
http://www.railwaymodeling.com/photogallery/dmv/bdz18-00/18-011.jpg

Az előzőekhez, a kép évszáma 1935, ez megerősíti a dolgot! A könyv is ezt írja!
Előzmény: Törölt nick (66)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.24 0 0 66
Nemnemnem.
Villányi György írja a motorkocsigyártásos könyvben, az első exportsikerek fejezetben. Van ott egy kép a Belga Nodr Belge kocsiról, na az ugyanígy nézett ki csak a tetején nem volt hűtő, ha jól látom oldalt alul figyel. 1936-ban készült. Namármost, a belga kocsiknál említi, hogy egy-egy db készült a bolgár vasútnak és a gysevnek is.

Szerintem a képen látható kocsi az. De azért nézz utána légyszi, mi is lehet. BalkanRail topictárs tette be a vasútgépészet topicba a képet.
Előzmény: seTTebello (65)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.24 0 0 65
Most valami új dolgot fedeztél fel.
Előzmény: Törölt nick (64)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.24 0 0 64
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/2/3/5/BIG_0000210235.jpg

E! Az egyik régi bolgár motorkocsi.
Javítsatok ki ha rosszul tudom:
120LE teljesítményű VI JaR 135 motor,
13800mm hossz
vmax 75km/h
De csak egy készült belőle, és a GySEVnek is. Hasonló készült a CFRnek, még az Árpád-Malaxák előtt.

Stimmelnek az adatok?
IST Creative Commons License 2004.11.23 0 0 63
Új-zélandi oldal Ganz-Mávag motorvonatokkal: http://ufies.org/~aleith/transit/wellington/wellington.html

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!