Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 18 órája 0 0 4925

Köszönöm.

Villányi úr könyve szerint az A-178 lánykori száma ABymot 450 és az A-125 -é pedig ABmot 354 volt. Ez utóbbival többször találkoztam.

 

Fertőszentmiklóson

  

Komáromban 2006-ban:

 

 

Előzmény: zárfényexpressz (4922)
zárfényexpressz Creative Commons License 26 órája 0 0 4924
Előzmény: zárfényexpressz (4923)
zárfényexpressz Creative Commons License 26 órája 0 0 4923

Hajdúszoboszlón mintha két mellékkocsi lenne.

zárfényexpressz Creative Commons License 26 órája 0 0 4922
Előzmény: gugorahajni (4921)
gugorahajni Creative Commons License 1 napja 0 0 4921

Érdeklődöm, hogy a szentendrei skanzenben melyik két félbehagyott motorkocsi áll a működő BCmot 422 mellett?

 

Az egyik kéttengelyes:

 

A másik háromtengelyes:

Fibrillofuttern Creative Commons License 2024.09.12 0 0 4920

Köszönöm!

Előzmény: gumidani (4919)
gumidani Creative Commons License 2024.09.10 0 3 4919

90 55 90-76 003-9

BVmot 003

Deák Ferenc

Előzmény: Fibrillofuttern (4913)
rm40 Creative Commons License 2024.09.09 -2 1 4918

Szívesen. Időközben megtaláltam, hogy az említett pályaszám-tömörítés 1933-ban volt.

Előzmény: Alexander Pistoletov (4917)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.09.09 0 0 4917

Hoppá, így már érthető. Kösz!

Előzmény: rm40 (4916)
rm40 Creative Commons License 2024.09.06 -1 2 4916

Szécsey István Ganz mellékvonali motorkocsik és pótkocsik című könyvében az szerepel, hogy az eredeti BCmot 409-412 pályaszámú kocsik 1930-ban Szentesről a Ganzba kerültek (gyári készletre), ezek közül a 411 és 412 szolgált a pneumatikus távvezérlés próbájára, de ezek a kísérletek alatt és azután is gyári tulajdonban voltak, akárcsak a 409 és 410. A "gyári" 409-est az olasz Santerno Anonima Ferroviaria számára adták el BCx 002 számon. A "gyári" 411-ből lett ugye 1940-ben a GySEV BCmot 17, a "gyári" 412-ből szintén 1940-ben az SzCsV BCmot 15, a "gyári" 410-ből 1936-ban MÁV BCmot 349 lett - mindegyik egy-egy remot után.

 

A MÁV BCmot 413-417 pályaszámon kiszállított és állagba vett motorkocsikat a MÁV (gondolom pályaszámtömörítés okán) pedig rövidesen (általam pontosan nem ismert időpontban) 409-413 pályaszámra számozta át, tehát a 409-412 pályaszámokat a MÁV itt újra felhasználta.

 

Egyébként a BCmot 424-429 pályaszámú gépek szintén készletmotorkocsik voltak 1929-től 1932-ig, amikor a MÁV vette meg őket.

Előzmény: Alexander Pistoletov (4914)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.09.06 -1 0 4914

Üdv mindenkinek!

Próbálom összerakosgatni magamnak a BC/AB állományt, de megakadtam egy helyen: ha létezett egy BCmot 411 (79580/1928), amiből 1940-ben BCmot 17 lett a GySEV-nél, de létezett egy ABmot 411 is (79564/1928), amiből később az A-177 lett, akkor az utóbbi vajon milyen pályaszámon kezdett?

Fibrillofuttern Creative Commons License 2024.09.06 0 0 4913

Jaj tényleg. A BVMOT-ra gondoltam. 

Előzmény: C50 (4912)
C50 Creative Commons License 2024.09.04 0 1 4912

Melyikről?

Előzmény: Fibrillofuttern (4911)
Fibrillofuttern Creative Commons License 2024.09.04 0 0 4911

Sziasztok! Valakinek van esetleg kèpe a motorkocsi tetejéről? Én seholsem talàlok. 
Üdv!

MTU-890 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 4910

Köszönöm, de ne fáradj, le van mentve a gépemre. Onnan másoltam fel a kezdőlapot.

Előzmény: tom sawyer (4909)
tom sawyer Creative Commons License 2024.05.01 0 1 4909

Igen, ez az. Sajnos már nem érhető el, de utána nézek, hátha meg van valahoil lementve. Kinyomtatva megvan az biztos.

Előzmény: MTU-890 (4908)
MTU-890 Creative Commons License 2024.04.28 0 2 4908

Ha erre gondoltál, ez valóban egy remek összefoglaló:

Somogyi Ferenc: Ganz motorfejlesztések (2010.)

Előzmény: tom sawyer (4861)
MTU-890 Creative Commons License 2024.04.28 0 1 4907

 

"Leginkább a 12 és 16 hengeres motorokról próbáltam kideríteni, hogy nagyjából mikorra tehető, hogy elérhetővé váltak."

 

1939-től.

 

Forrás: Technikatörténeti szemle 3. száma (1964.)

https://library.hungaricana.hu/hu/view/ORSZ_KOZL_TechnTortSzle_03/?pg=162&layout=s

 

Előzmény: Smaragd512 (4860)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.26 -1 2 4906
rm40 Creative Commons License 2024.04.25 -1 3 4905

Jendrassik 1944-ben egy VI JaT 170/240 típusú motoron, saját tervezésű feltöltővel kísérletezett, mellyel 50 %-os teljesítménynövelést ért el. A háború végén érthetően megszakadtak a kísérletek, de a háború előrehaladtával a Ganz dízelmotorgyártása összességében is csökkent, mert egyre több harckocsimotort kellett gyártania. 

Előzmény: rezgaras (4904)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.25 -1 1 4904

A 14. oldalon szerepel ez: "A turbotöltési kísérletek 1949-ben kezdődtek meg újból..." Ugyanakkor nem találom, hogy miért "újból". Valami rémlik, hogy már a háború alatt kísérleteztek feltöltéssel, de itt nem írják. Tehát Jendrassik már azt is elkezdte.

Előzmény: MTU-890 (4902)
MTU-890 Creative Commons License 2024.04.24 0 4 4902

Még korábbról, egy 1963-as kiadványból Szakács Gábor: "A Ganz-Jendrassik motorok" című írásából néhány oldal (sajnos a végén lévő táblázatok kicsik, szinte nem is olvashatók):

 

Előzmény: MTU-890 (4867)
siófoki35 Creative Commons License 2024.04.22 0 2 4901

A BCmotok távolba szakadt rokona, egy román 77-es sorozatú Malaxa motorkocsi ácsorog Curtea de Argeș állomásán 2024. április elején. 

 

rm40 Creative Commons License 2024.04.21 -1 0 4900

Nagyon jó képek!

Előzmény: alkotasu (4899)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.21 -1 3 4899
tom sawyer Creative Commons License 2024.04.19 0 2 4898

Jogos. Fényévekkel jobb, kényelmesebb, nem utolsósorban veszélytelenebb a szekrényemelőn kikötni - bekötni forgóvázat, vagy kerékpárt mint süllyesztőn. A süllyesztők jellemzően a gőzök korszak hagyatékai. 

Előzmény: segélyvonókészülék (4897)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.04.19 -1 2 4897

De úgy gondolom, a forgóváz lesüllyesztése mégis csak egyszerűbb

 

Miért gondolod így?

Előzmény: rezgaras (4895)
tom sawyer Creative Commons License 2024.04.19 0 1 4896

Semmennyire, ill. most sem az. Kerékpársüllyesztők vannak a műhelyekben. 

Előzmény: rezgaras (4895)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.19 -1 0 4895

Na itt a kocsiszekrény felemeléséről értekeznek. De úgy gondolom, a forgóváz lesüllyesztése mégis csak egyszerűbb. Nem tudom, ez mennyire volt gyakorlat. Ha egyáltalán - akkoriban.

Előzmény: rm40 (4894)
rm40 Creative Commons License 2024.04.19 -1 1 4894

Hát, szándék a megvolt, lásd az alábbi részletetet a Közlekedéstudmányi Szemlében 1960-ban megjelent Gőzüzemű fűtőházak átalakítása dieselüzemre című, Harmati Sándor által jelzett írásból:

 

Más kérdés, hogy pl. Sopronban 1962-ben az ABb-k fűtőkazánjának ki- és beemeléséhez Szombathelyről kellett a 10 tonnás darukocsit elhozni és újításként vezették be, hogy legalább a kiemelést két darabra szedve el tudják végezni a helbyen rendelkezésre álló szénszerelő használatával.

Előzmény: rezgaras (4885)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!