Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

egészségesen Creative Commons License 2020.05.05 -1 0 53465

Rendben, megfogadom a tanácsod.

Tudsz valakit, akinek lehet adni ebben az ügyben a szavára?

Előzmény: skt15 (53464)
skt15 Creative Commons License 2020.05.04 0 0 53464

Szívót ne chippelj, felesleges. 

Vegyél egy I-est 130-as 1.9PD-vel nagyítóval átnézve... 

Előzmény: egészségesen (53462)
TraguAre Creative Commons License 2020.05.04 0 0 53463

"Azt én is nézegettem és elég is lenne a 150Le a pályára. Viszont a városi rövid távok, lehet, hogy nem tennének jót neki."

 

Nálam szolgál egy ilyen motorral szerelt jószág (nem Skoda). Nem panaszkodik, pedig az éves futásának a 3/4-e ovijárat.

 

"Csak felcsigáztalak az erősebb motorral:)?"

 

 

Nem te, nem most, de sajnos a racionális énem erősebb :|

Előzmény: egészségesen (53462)
egészségesen Creative Commons License 2020.05.04 0 0 53462

Azt én is nézegettem és elég is lenne a 150Le a pályára. Viszont a városi rövid távok, lehet, hogy nem tennének jót neki.

Igen, a 116Le nem túl sok egy ekkora tömeghez, lehet azért nem is nagyon nézegettem ezzel a motrorral. 

Bár egy kis chippel, közel 130Le-re tudják megemelni a lovak számát, ami már nem is annyira rossz egy síma szívótól.

 

Csak felcsigáztalak az erősebb motorral:)?

Jó lenne hallani valakitől, hogyan muzsikál a 2.8-as, mennyire szervízigényes, milyen fogyasztási adatokat produkál?

Előzmény: TraguAre (53461)
TraguAre Creative Commons License 2020.05.02 0 0 53461

Én I-esből 1,8T-t vennék benzinesből. A 2,0l-esről mondjuk nincs tapasztalatom, de tartósnak, viszont gyengének gondolom.

A 2,8-ast túlzásnak érzem, bár mostanában rám tört a több henger (mint 4) után való vágyakozás :)

Előzmény: egészségesen (53454)
egészségesen Creative Commons License 2020.05.02 0 0 53460

Ez kicsit elszomorít.

Milyen költséggel kell számolni egy komplett kettőstömegű cserével? Milyen jelentős kiadás adódhat még, amivel számolni kell, egy használt megvásárlásával?

 

Nem vagyok szakértő, ezért informálódok. Utoljára dízel kocsim egy Mercedes 123 300D volt.

Azóta "picit" megváltozott a technika és csak benzinest és gázost használtam. 

Te melyiket ajánlanád inkább, I vagy II? 

Előzmény: skt15 (53455)
409 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53459

 

 Van a szervizkönyvben, és a csomagtartó padlóján egy matrica a PR kódokkal. Azok tartalmazzák a felszereltségét az autónak, abból lehet megfejteni, hogy milyen futóművel készült az autó.

A rugóhosszak függenek a motortól és a futóműfajtától. Más és más rugó kell a különböző súlyú motorokhoz, és a normál, a sport, vagy az emelt futóműhöz. A lengéscsillapítótól, amennyiben nem kimondottan kemény sportcsillapító, akkor nem sok függ. A kayaba egy jó közepes kategória, a másikról sosem hallottam.

Előzmény: pille69 (53450)
skt15 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53458

De DPF-esek azok is. Csak a PD-vel nem “működik együtt”.

Előzmény: 409 (53457)
409 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53457

"Ott PD kerülendő, hiszen DPF-esek."

 

Miért, a CR az nem??

Előzmény: skt15 (53453)
skt15 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53456

CR = common rail

PD = pumpe düse

Előzmény: egészségesen (53454)
skt15 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53455

Van kettőstömegű mindegyikben...

II-esből kizárólag a 2.0CR-t venném

I-esből pedig 1.9PD-t.

 

De, hogy mindegy, hogy I-es, vagy II-es az engem meglep. 

Előzmény: egészségesen (53454)
egészségesen Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53454

Nekem mindegy, hogy I vagy II csak ne nyúljak nagyon mellé.

A II-es benzinesen nem is gondolkodtam, mert TSI-t nem szeretnék, legfőképp a kettőstömegű miatt. Apropó kettőstömegű az I 1.9-ben van? A CR mit jelent?

 

Előzmény: skt15 (53453)
skt15 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53453

Most akkor SuperbI, vagy SuperbII?

Mert eddig nekem az jött le, hogy az I-es (hiszen 2.8).

Ha II-es, akkor meg csak a CR-ek. Ott PD kerülendő, hiszen DPF-esek. 

Előzmény: egészségesen (53452)
egészségesen Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53452

Igen, ebben teljesen igazad van.

Nem kilométert kell nézni, hanem állapotot. Sajnos ez csak leginkább a külsejére igaz(persze az is nagyon fontos), arra nem, mennyire volt neki gondos gazdája. Ez majd a megvásárlás után a használat során fog kiderülni, amikor normál használat mellett, rendkívüli meghibásodásokra kell sorozatban költeni.

 

A hazai kínálatban elég nagy szórással hirdetnek 1.9PD TDI-t. Persze az aljáról nem válogatunk, de az alábbi linken lévő kocsi látatlanban ennyi kilométerrel is jó vételnek számíthat?

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/superb/skoda_superb_1_9_pd_tdi_elegance_magyarorszagi-15638716

 

Előzmény: skt15 (53449)
skt15 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53451

A szakszervízben az eredeti (nem unixbárdiláng) alkatrészlista mit ír az alvázszámodhoz? 

Előzmény: pille69 (53450)
pille69 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53450

Előszedtem a kivett rugókat. Jobban megnéztem, csak van rajta csík. Két barna és egy zöld. Ez puhának számít? Vagy olyan középkemény? Már nem emlékszem milyen volt az autó vagy öt éve, csak arra, hogy nem rázta ki a lelkem, ha mentem valami enyhén rázós úton és emellett csendes volt.

Szerintetek a lengéscsillapítót is kellene cserélnem? Miért van az, hogy egy évjáratba, egyféle "felszereltségűbe", ugyanazon évjáratba többféle hosszúságú rugót és lengéscsillapítót lehet kapni? Honnan lehet megtudni, hogy az eredeti milyen volt? VAG jelölésűben is többféle méretűt lehet találni a különböző alkatrészkereskedők honlapján. Vagy az lehet az eredeti méret, amit több kereskedő árul? Tehát mi a gyári méret?

Előzmény: pille69 (53442)
skt15 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53449

Ne évjáratra gyúrj, hanem állapotra, lehetőleg leinformálható kilométerre (igaz ez eléggé utópia) . A lényeg, hogy ne a 2.0PD legyen. A V6 Tdi-t is szidják rendesen, ennek ellenére a 163 lovasok azért már nem rosszak, na persze nem csillió kilométerrel.

A 2.8 benzines szerintem elég lusta (tudom, erre majd jön ellentétes vélemény, de én fenntartom) amúgy és tutira sokat zabál. 

Előzmény: egészségesen (53447)
egészségesen Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53448

Én is ezzel a megoldással gondoltam, ha a benzines lesz a befutó.

Előzmény: TraguAre (53446)
egészségesen Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53447

Ahogy nézegettem, használtban makulátlant keveset futottat elég nehéz feladat lesz találni!

Azért is gondoltam a benzinest, mert a városi rövid távok nem kedveznek a dízelnek. Ha mégis ajánlod, melyik évjárattól meddig érdemes keresgélni? Sosem voltam egy száguldozó típus, de egy 230km-es távolságon érdemes kihasználni a sebességhatárokat.

Előzmény: skt15 (53445)
TraguAre Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53446

Pótkeréktartállyal veszteség nélkül megúszható.

Előzmény: skt15 (53445)
skt15 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53445

2.8 benzinessel csak akkor venném, ha garantáltan egy makulátlan, keveset futottat találnék és a gázosítás miatt elveszett csomagtérrész sem zavarna.

1.9 PD-ből lehet azért sokkal jobban válogatni, de persze ennyi idősen már nagyon nagyon  meg kell nézni az állapotát. Városban is rendben van (hiszen nincs DPF) és hosszútávon is nagyon jó egy PD. Célszerűen persze a 130 lovas, ha már  - 2.8-asból feltételezve - erősebbre vágysz. 

 

Előzmény: egészségesen (53444)
egészségesen Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53444

Üdv Mindenkinek!

 

Sajnos nincs még Superb-em, de szeretnék! Szeretem a méreteit, az egyszerűségét a visszafogott eleganciáját!

Szóval, kocsicsere előtt állunk. Tudom, hogy amire nekünk kellene, arra két külön autóra lenne szükség, de azt nem engedhetjük meg magunknak. Megyei jogú városban élünk, napi 10-20km-es távokat autózunk. A jövő hónapban születik az unokánk, akit majd rendszeresen szeretnénk meglátogatni. Persze, hogy az ország másik végében laknak. A nagy távolság egyetlen előnye, hogy végig pálya van. Szóval, nem egyszerű a helyzetem és a pénztárcám sem végtelen. 

A 2.8-as benzinesen gondolkodom, gázosítva. Van esetleg valaki, aki ily módon használja ezt a típust?

Más alternatívát is szívesen fogadok!

Köszönöm!

skt15 Creative Commons License 2020.04.29 0 0 53443

Én - igaz nem túl pénztárcabarát - de eredeti, gyári emblémás alkatrészeket tennék bele.

Előzmény: pille69 (53442)
pille69 Creative Commons License 2020.04.29 0 0 53442

Sziasztok!

 

2006. évi Superb-bel kapcsolatban lenne kérdésem. Az autóban a négy futómű rugót és négy lengéscsillapítót kb két éve kicseréltettem. A szerelő hartwin márkájú rugót és lengéscsillapítót rakott előre, hátulra hartwin rugó és kayaba lengéscsillapító került. Autópályán, vagy jó minőségű kanyargós úton nagyon jól viselkedik az autó, de egy kissé bordázott, vagy repedezett úton városi tempóban már nem annyira élvezetes a közlekedés. Kirázza a lelkem. A gyári rugók megvannak, de azok egyszínű feketék. Úgy olvastam egy itt egy kb. 10 évvel ezelőtti hsz-ban, hogy kellene rajta lenni valamilyen színes jelölésnek. Na ezeken nincs. Hogy miért lettek kicserélve? A bal oldali elülső rugó három darabra volt törve. Gondoltam, hogy ha az elülsők cserélve vannak, akkor legyenek a hátulsók is. A lengéscsillapítók meg már el voltak használódva. 2012-ben vettem az autót, sachs lengéscsillapító volt benne, szerintem azok még a gyáriak voltak. Ráadásul most így az autó hátulja lejjebb is van, mint az eleje. Olyan, mintha a csomagtartó tele lenne pakolva.

Szóval szerintetek egy normál, általában városi forgalomba használt autóhoz milyen típusú, vagy méretű rugót kellene kerítenem? Lengéscsillapítót feltétlenül kellene cserélnem? Szeretném, hogy kisebb legyen a futóműzaj és ne rázzon az autó. Mit tegyek? Vagy hogyan gondolkozzak? Az eladás, vagy csere nem opció. :)

Köszönettel: Pille

 

pille69 Creative Commons License 2020.04.25 0 0 53441

Esetleg nem egy döglött állat van valahol a motortérben?

Előzmény: Vp-Patrik (53439)
skt15 Creative Commons License 2020.04.12 0 0 53440

Először a szag forrását keresd meg. 

A befúvókon jön, vagy az utastérből (esetleg a csomagtérből) valahonnan. 

Előzmény: Vp-Patrik (53439)
Vp-Patrik Creative Commons License 2020.04.11 0 0 53439

Sziasztok! 

 

Újonnan vettünk egy SuperB-t 2016-ban. Azóta úgy megy mint a Doxa, egy dolgot leszámítva. Tavaly nyáron napi klímázás után elkezdett büdösödni a beltér, de nagyon. Gondoltuk, hogy majd elmúlik, de nem. Egyre büdösebb lett az autó. Volt már klíma tisztítás, kárpit tisztítás, de semmi. Van egy 20 ezet kilóméteres karcmentes szalon állapotú autó, ami használhatatlan, mert olyan büdös, hogy 5 perc alatt a ruha is átveszi.

Nehezen leírható dohos szag. Szetintetek mi lehet a baj? Volt valakinek ilyen problémája? 

Octi19 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 53438

...hát, azért csalódtam benned, ha szerinted bárki is motorolajra gondolhat. De mindegy is, mert bármit tesz oda, segíteni nem fog, és kitakarítani sem fogja többet onnan. Az ablakemelő csikorgás nem a sín hibája!

Előzmény: Airbag. (53437)
Airbag. Creative Commons License 2020.03.03 0 0 53437

lehet Te motorolajra gondolsz...

Én nem.

Előzmény: Octi19 (53436)
Octi19 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 53436

Ha úgy tesz, akkor azt onnan soha nem takarítja ki...

Előzmény: Airbag. (53435)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!