A superb-en szeretném a féket cserélni. Megfordult a fejemben hogy lecserélem a nyergeket is egy a gyárinál több dugattyúsra. Úgy gondolom a gyári egy dugós. Nem akarok átesni a ló másik oldalára szóval nem akarok porsche vagy rs6 nyergeket de jelenleg a fékerő egy fos. Az lene a kérdés hogy melyik model nyergei mennek fel a kocsira átalakítások nélkül, max. 17" felniméretig vagy mi az a kombó ami a gyári nyergekkel is komoly fékerőt produkál. 2006 1.9 TDI 136 LE.
Először is nagyon köszönöm a segítő válaszokat, rendesek vagytok!!!
Ami a képen látszik, hogy visszamegy a mutató az leállított állapotban történt (kb. 3 perces időtartam), elindulás után 20 méter megtétele múlva ismét 90° fokot jelez.
Az első indulásnál amikor éppen eléri a 90° fokot és esetleg egy lejtős útszakaszon üresben gurulok (kíváncsiság miatt, egyébként nem szokásom), akkor mozdul vissza a mutató kb 70° fokos jelzésig, majd terhelésnél ismét felkúszik a 90° fokos jelzésre amit stabilan tart, nem ingadozik. :)
A termosztát hibának pont ellentmond a leírása. Ha kicsit is nyitott, ilyen időben (melegebb időben sem) biztosan nem is éri el a mutató a 90°-ot és menet közben pláne visszahűlne. Azt írja, menet közben rendben van, beáll 90-re.
Amúgy meg nincs két egyforma autó, pláne egyforma üzemeltetés.
Egyrészt tényleg hideg van, mint ahogyan 409 kolléga előttem írta, másrészt ha egy kicsit is nyitva marad a termosztát valami miatt akkor tud ilyet csinálni. Nekem 1.4 TDI csinált ilyesmit, azután termosztát csere után minden helyre állt! (persze abban volt kieg. fűtés is.)
A valóság az, hogy amikor 90-et mutat, akkor sem 90°C a valós motorhőmérséklet. ~ 75°C-nál már 90-et mutat. Terhelés nélkül meg rögtön visszahűl*. Ha a valós hőmérséklet a 75°C környékén van, akkor mozog ide-oda a mutató, viszonylag rövid időkön belül.
* a fűtéshez sok meleg kell, a motor alapjáraton/kis terhelésen nem képes ezt ellátni és még saját magát is melegen tartani.
Egy 2007 es évjáratú 1.9 pdtdi, AVB motorkódú Skoda Superb-ről lenne szó.
Azt a jelenséget tapasztaltam , hogy üzemmeleg motornál a vízhőfok mutatóm 3 perc állástól már nem 90 fokot mutat. ( 1.kép)
20 méter megtétele után szintén 90 fokra visszamegy. (2. Kép)
A kérdésem leginkább az lenne, hogy ez a jelenség normális? Ezt a hőfok ingadozást akkor is tudja produkálni amég menet közben az üzemmeleg állapotot el nem éri, a menetszél üresben gurulással csökkenti a hőfokot. Az üzemmeleg állapot után 90 fokon tartja, nem ingadozik, csak akkor ha megállok kb 3 percre már csökken a hőfok. Ez betudható a hideg időjárásnak? -10 fokban is elsőre és szépen indul, nincs fogyasztásnövekedés, nincs alapjárat ingadozás.
Mielőtt bárki megkövezne, nem az autószerelés a szakmám :D de bízom benne, hogy van köztünk olyan akinek van több rálátása erre a dologra.
Víz az szerintem kettő helyről tud bemenni, vagy az ajtó ablakemelő panel tömítése öregedett el, vagy az akksi alatti részen szoktak eltömődni a vízkivezető lyukak, aztán egy idő után valahol az utastérbe folyik be a víz. Erről
a jelenségről lehet találni a youtube-on videókat.
A zár mikrokapcsolója külön is cserélhető, emiatt nem kell az egész zárat cserélni, amennyiben tényleg ez a gond.
Az olvasó lámpában tönkre szoktak menni az oldalsó kapcsolók, nem akadnak be egy idő után, nekem is megadta magát mind a kettő. Én vettem új gyárit, de
még nem szedtem ki/szét a régit, így nem tudom, hogy esetleg javítható-e valamilyen módon a régi.
Az ajtólámpa/nem jelez vissza/visszariaszt hármas az ajtózár kapcsolójának a hibája. Van, hogy javítható, de többségében nem, ekkor zárcsere a megoldás.
Nemrég sikerült egy 2008-as 1,9Ptdi Skoda Superb-t vennem. A bal oldali ajtóban nem működik az ajtó lámpa alul. Nem érzékeli, ha kinyitom(a műszerfalon nem jelzi vissza, hogy nyitva az ajtó) és visszariaszt. A tükörfűtès sem működik, azon kívül minden más jó az ajtóban. Alul a lábam alatt és az anyós ülèsnèl is enyhén nedves a szőnyeg is,de nem tiszta víz. Valamint a belső, első, középen található lámpa két oldalsó olvasó lámpája egyfolytában világít és a hátsó hamutartót sem tudom visszacsukni. Találkozott valaki hasonlóval? Esetleg tud valaki valami megoldást ezekre? Köszönöm a válaszokat!
2012-es Superb II-mel sikerül egy szarvassal találkoznom. Az elejéhez kellenének bontott cucok (projektoros lámpák, lökhárító, motorháztető, hűtő stb). Ha valakinek bontásból ilyen cuccai kérem szóljon!
Találtam 3 közösítőt leszedtem a gumi burkolatot, megfujtam mert volt oxidáció, meg takarítgattam, de sajnos még mindig a tükör aljába lévő led kapcsol a közép konzol világítás helyett meg a sminktükör világítás helyett is. Már tényleg halvány gőzöm sincs merre is van a hiba.
2006-os 105LE BSV motorkódú autóhoz baloldalra felső, hátsó lengőkart szeretnék rendelni. Több méretű van, melyiket kellene választani? A jelenleg benne levő rugó új, TRW, gyári színjelzéssel ellátott. A Meyle 248 mm, a TRW 299,6 mm, Delphi 300 mm. Van még egy csomó más gyártmány is, de azoknál hosszméret nem szerepel. Melyiket válasszam? Vagy hogyan, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni?
Két dolog motivál nagyon.
1. Tartós legyen. (Három év alatt már mindegyik legalább kétszer volt cserélve. Először szett lett beletéve, sajnos nem tudom milyen típusú lett belerakva, mert a szerelő nem mondta. Később egy másik szerelő bontottat rakott bele, ami elmondása szerint gyári, illetve FEBI volt. Ő azt mondta, hogy azok tovább fognak tartani, mint az utángyártottak. Aztán ezekből is lett már cserélve.)
2. Minél alacsonyabb futóműzaj jöjjön be. Van a lengőkarnak egyáltalán ebben szerepe?
Azért nem gondoltam hogy cserés mert volt hogy ment volt hogy a kinti ledek kapcsoltak. Egy egymás utáni 10 próbábol 3x kapcsoltak a bentiek 7x meg a kinti. Igy kontaktosnak gondoltam. Hála istennek nem állt benne a víz, a comfort elektronika doboza csont száraz volt belül. De megnézem akkor a csatikat is. Köszi neked is a tippet!
Szia, köszi a tippet! Azt is megfogom nézni meg az összes víz elvezetőt is. Sajnos ahogy utánna jártam számos helyen bejöhet de amit irtál eddig azt látom a legvalószínűbbnek. Lekötöttem aksirol is amég kikapkodtam az ülést meg pár dolgot. De összerakás előtt szeretném tesztelni hogy a világítás a száradástol magához tért e.
Köszi a tippet, neki is láttam! Vizes volt, hála istennek nem ált benne de volt azért. Most szárítás van aztán rá kell jönnöm honnan keveredett be a nedvesség. Remélem megúsztam a nagyobb bajokat. Köszönöm a tippet még1szer!