Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2021.12.27 0 0 53668

 

 Ugye azt tudod, hogy a fékhatásnak semmi köze a fék méretéhez és a dugattyúk számához??

Előzmény: plmokn (53667)
plmokn Creative Commons License 2021.12.27 0 0 53667

Helló

Boldog Karácsonyt evrivan.

A superb-en szeretném a féket cserélni. Megfordult a fejemben hogy lecserélem a nyergeket is egy a gyárinál több dugattyúsra. Úgy gondolom a gyári egy dugós. Nem akarok átesni a ló másik oldalára szóval nem akarok porsche vagy rs6 nyergeket de jelenleg a fékerő egy fos. Az lene a kérdés hogy melyik model nyergei mennek fel a kocsira átalakítások nélkül, max. 17" felniméretig vagy mi az a kombó ami a gyári nyergekkel is komoly fékerőt produkál. 2006 1.9 TDI 136 LE.

Köszi szépen

 

 

merbenzmlV6 Creative Commons License 2021.12.24 0 0 53666

Sziasztok!

 

Először is nagyon köszönöm a segítő válaszokat, rendesek vagytok!!!

 

Ami a képen látszik, hogy visszamegy a mutató az leállított állapotban történt (kb. 3 perces időtartam), elindulás után 20 méter megtétele múlva ismét 90° fokot jelez.

 

Az első indulásnál amikor éppen eléri a 90° fokot és esetleg egy lejtős útszakaszon üresben gurulok (kíváncsiság miatt, egyébként nem szokásom), akkor mozdul vissza a mutató kb 70° fokos jelzésig, majd terhelésnél ismét felkúszik a 90° fokos jelzésre amit stabilan tart, nem ingadozik. :)

 

Kellemes ünnepeket!

 

 

409 Creative Commons License 2021.12.24 0 0 53665

A termosztát hibának pont ellentmond a leírása. Ha kicsit is nyitott, ilyen időben (melegebb időben sem) biztosan nem is éri el a mutató a 90°-ot és menet közben pláne visszahűlne. Azt írja, menet közben rendben van, beáll 90-re.

Amúgy meg nincs két egyforma autó, pláne egyforma üzemeltetés.

 

Mindenkinek kellemes ünnepeket!  :)

Előzmény: zida (53664)
zida Creative Commons License 2021.12.24 0 0 53664

Nekem ugyanez a motor van, nem tud ilyet emlékeim szerint. úgyhogy a termosztátot én is megnézném.

Nálam 22 fokra állított fűtésnél, ha egyszer eléri a normál hőmérsékletet, akkor már nem mozdul el lefelé, olyan van csak, 

hogy indulás után, amikor már beállt középre, de még nem ok valójában, akkor tud kicsit visszamenni egy piros lámpánál, de akkor sem ennyit mozdul.

Mondjuk az is igaz, hogy 3 percet ritkán ácsorgok alapjáraton.

Előzmény: merbenzmlV6 (53661)
Octi19 Creative Commons License 2021.12.23 0 0 53663

Egyrészt tényleg hideg van, mint ahogyan 409 kolléga előttem írta, másrészt ha egy kicsit is nyitva marad a termosztát valami miatt akkor tud ilyet csinálni. Nekem 1.4 TDI csinált ilyesmit, azután termosztát csere után minden helyre állt! (persze abban volt kieg. fűtés is.)

Előzmény: merbenzmlV6 (53661)
409 Creative Commons License 2021.12.23 0 0 53662

Hideg van. Ennyi.

 

A valóság az, hogy amikor 90-et mutat, akkor sem 90°C a valós motorhőmérséklet. ~ 75°C-nál már 90-et mutat. Terhelés nélkül meg rögtön visszahűl*. Ha a valós hőmérséklet a 75°C környékén van, akkor mozog ide-oda a mutató, viszonylag rövid időkön belül.

 

* a fűtéshez sok meleg kell, a motor alapjáraton/kis terhelésen nem képes ezt ellátni és még saját magát is melegen tartani.

Előzmény: merbenzmlV6 (53661)
merbenzmlV6 Creative Commons License 2021.12.23 0 0 53661

Sziasztok!

 

Vízhőfok jeladó hiba?! Vagy csak túlreagálom?

Egy 2007 es évjáratú 1.9 pdtdi, AVB motorkódú Skoda Superb-ről lenne szó.

Azt a jelenséget tapasztaltam , hogy üzemmeleg motornál a vízhőfok mutatóm 3 perc állástól már nem 90 fokot mutat. ( 1.kép)

 

20 méter megtétele után szintén 90 fokra visszamegy. (2. Kép)

 

A kérdésem leginkább az lenne, hogy ez a jelenség normális? Ezt a hőfok ingadozást akkor is tudja produkálni amég menet közben az üzemmeleg állapotot el nem éri, a menetszél üresben gurulással csökkenti a hőfokot. Az üzemmeleg állapot után 90 fokon tartja, nem ingadozik, csak akkor ha megállok kb 3 percre már csökken a hőfok. Ez betudható a hideg időjárásnak? -10 fokban is elsőre és szépen indul, nincs fogyasztásnövekedés, nincs alapjárat ingadozás.

Mielőtt bárki megkövezne, nem az autószerelés a szakmám :D de bízom benne, hogy van köztünk olyan akinek van több rálátása erre a dologra.

Köszönöm ha elolvasod és válaszolsz!

Kellemes Ünnepeket!

ttamas82 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 53660

Köszönöm szépen mindenkinek a hasznos információkat! 

zida Creative Commons License 2021.12.11 0 0 53659

Víz az szerintem kettő helyről tud bemenni, vagy az ajtó ablakemelő panel tömítése öregedett el, vagy az akksi alatti részen szoktak eltömődni a vízkivezető lyukak, aztán egy idő után valahol az utastérbe folyik be a víz. Erről

a jelenségről lehet találni a youtube-on videókat.

 

A zár mikrokapcsolója külön is cserélhető, emiatt nem kell az egész zárat cserélni, amennyiben tényleg ez a gond.

Előzmény: ttamas82 (53656)
zida Creative Commons License 2021.12.11 0 0 53658

Az olvasó lámpában tönkre szoktak menni az oldalsó kapcsolók, nem akadnak be egy idő után, nekem is megadta magát mind a kettő. Én vettem új gyárit, de

még nem szedtem ki/szét a régit, így nem tudom, hogy esetleg javítható-e valamilyen módon a régi.

Előzmény: ttamas82 (53656)
409 Creative Commons License 2021.12.09 0 0 53657

Az ajtólámpa/nem jelez vissza/visszariaszt hármas az ajtózár kapcsolójának a hibája. Van, hogy javítható, de többségében nem, ekkor zárcsere a megoldás.

A többi passz.

Előzmény: ttamas82 (53656)
ttamas82 Creative Commons License 2021.12.07 0 0 53656

Sziasztok!

 

Nemrég sikerült egy 2008-as 1,9Ptdi Skoda Superb-t vennem. A bal oldali ajtóban nem működik az ajtó lámpa alul. Nem érzékeli, ha kinyitom(a műszerfalon nem jelzi vissza, hogy nyitva az ajtó) és visszariaszt. A tükörfűtès sem működik, azon kívül minden más jó az ajtóban. Alul a lábam alatt és az anyós ülèsnèl is enyhén nedves a szőnyeg is,de nem tiszta víz. Valamint a belső, első, középen található lámpa két oldalsó olvasó lámpája egyfolytában világít és a hátsó hamutartót sem tudom visszacsukni. Találkozott valaki hasonlóval? Esetleg tud valaki valami megoldást ezekre? Köszönöm a válaszokat! 

taxi546 Creative Commons License 2021.11.07 0 0 53655

Úgy néz ki kuka a motor (1.9 pdti BPZ). Arra gondoltam, hogy olcsóbb lenne egy bontott motort berakni, mint ezt felújítani.

Tudnátok tanácsot adni, hogy hogyan tudnám minimálisra csökkenteni a kockázatot?

Vagy tudnátok egy megbízható forrást ajánlani?

JZoli63 Creative Commons License 2021.10.13 0 0 53654

2012-es Superb II-mel sikerül egy szarvassal találkoznom. Az elejéhez kellenének bontott cucok (projektoros lámpák, lökhárító, motorháztető, hűtő stb). Ha valakinek bontásból ilyen cuccai kérem szóljon!

M. David. Creative Commons License 2021.07.16 0 0 53653

Találtam 3 közösítőt leszedtem a gumi burkolatot, megfujtam mert volt oxidáció, meg takarítgattam, de sajnos még mindig a tükör aljába lévő led kapcsol a közép konzol világítás helyett meg a sminktükör világítás helyett is. Már tényleg halvány gőzöm sincs merre is van a hiba. 

Előzmény: pipo666 (53648)
csokecsaba Creative Commons License 2021.07.09 0 0 53652

Ott ahol ezt jól meg akarták csinálni Superb II beállítási értékekhez tudtak állítani. Szeretném ellenőrizni az adatokat.

Előzmény: Octi19 (53651)
Octi19 Creative Commons License 2021.07.09 0 0 53651

Ott, ahol ezt jól meg tudják csinálni, tudni is fogják az értékeket! Minden egyéb próbálkozás felesleges pénzkidobás és kockázat a nagyobb kiadásokra.

Előzmény: csokecsaba (53650)
csokecsaba Creative Commons License 2021.07.09 0 0 53650

Sziasztok!

Superb III kombihoz futómű beállítás geometriai adatait valaki meg tudná adni? Köszi!

 

pille69 Creative Commons License 2021.07.08 0 0 53649

Sziasztok!

 

2006-os 105LE BSV motorkódú autóhoz baloldalra felső, hátsó lengőkart szeretnék rendelni. Több méretű van, melyiket kellene választani? A jelenleg benne levő rugó új, TRW, gyári színjelzéssel ellátott. A Meyle 248 mm, a TRW 299,6 mm, Delphi 300 mm. Van még egy csomó más gyártmány is, de azoknál hosszméret nem szerepel. Melyiket válasszam? Vagy hogyan, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni?

Két dolog motivál nagyon.

1. Tartós legyen. (Három év alatt már mindegyik legalább kétszer volt cserélve. Először szett lett beletéve, sajnos nem tudom milyen típusú lett belerakva, mert a szerelő nem mondta. Később egy másik szerelő bontottat rakott bele, ami elmondása szerint gyári, illetve FEBI volt. Ő azt mondta, hogy azok tovább fognak tartani, mint az utángyártottak. Aztán ezekből is lett már cserélve.)

2. Minél alacsonyabb futóműzaj jöjjön be. Van a lengőkarnak egyáltalán ebben szerepe?

 

Köszönettel: Pille

pipo666 Creative Commons License 2021.07.08 0 0 53648

Nem csatlakozo hiba lesz, hanem testhoba. Olyat keress a kotegbe ami kozositve van. Sok piros egybe, es sok kek. Ott lesz az oxidacio.

Előzmény: M. David. (53647)
M. David. Creative Commons License 2021.07.07 0 0 53647

Köszi neked is!

Esetleg még abban tudnátok segíteni melyik csatlakozó vagy csatlakozók tartoznak eme belső világítás részhez? 

pipo666 Creative Commons License 2021.07.07 0 0 53646

A motorter nyito bovden gumitomiteset is nezd meg, ott is befolyik a viz, ha elvan dugulva a vizelvezeto.

Előzmény: M. David. (53641)
M. David. Creative Commons License 2021.07.05 0 0 53645

Azért nem gondoltam hogy cserés mert volt hogy ment volt hogy a kinti ledek kapcsoltak. Egy egymás utáni 10 próbábol 3x kapcsoltak a bentiek 7x meg a kinti. Igy kontaktosnak gondoltam. Hála istennek nem állt benne a víz, a comfort elektronika doboza csont száraz volt belül. De megnézem akkor a csatikat is. Köszi neked is a tippet! 

409 Creative Commons License 2021.07.05 0 0 53644

A száradástól kicsi valószínűséggel javul meg, inkább az ott lévő, a világításhoz tartozó elporladt kábelközösítést kellene javítani.

Előzmény: M. David. (53643)
M. David. Creative Commons License 2021.07.05 0 0 53643

Szia, köszi a tippet! Azt is megfogom nézni meg az összes víz elvezetőt is. Sajnos ahogy utánna jártam számos helyen bejöhet de amit irtál eddig azt látom a legvalószínűbbnek. Lekötöttem aksirol is amég kikapkodtam az ülést meg pár dolgot. De összerakás előtt szeretném tesztelni hogy a világítás a száradástol magához tért e. 

zida Creative Commons License 2021.07.02 0 0 53642

Szerintem az ajtón levő fém ablakemelő panel szigetelése öregedett el, nekem is ott ázott.

Előzmény: M. David. (53641)
M. David. Creative Commons License 2021.07.02 0 0 53641

Köszi a tippet, neki is láttam! Vizes volt, hála istennek nem ált benne de volt azért. Most szárítás van aztán rá kell jönnöm honnan keveredett be a nedvesség. Remélem megúsztam a nagyobb bajokat. Köszönöm a tippet még1szer! 

pipo666 Creative Commons License 2021.06.30 0 0 53640

A vezetoules elott felhajtod a szonyeget, es valoszinuleg ott a kabelezes vizalatt lesz. Ott kapirgalj

Előzmény: M. David. (53639)
M. David. Creative Commons License 2021.06.30 0 0 53639

Ui. :

Az ajtókban lévő kilépő fény és a lábtér megvilágítások működnek.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!