Valóban. Egyetértek Veled, ritka az effajta elutasítás, mint a fehér holló. Eddig kb. 15 iparvasútnál jártam, és eddig még csak 2 helyről kosaraztak ki: a Borsodchemtől és e petőfibányai Linfürtől.
Mehetnek a szégyenpadba.
(mellékesen: az igen komoly vegyiüzemben, a TVK-ban pikk-pakk első nekifutásra sikerült, készségesek voltak, a mesziről is egy lepukkant, valaha szebb időket megélt borsodchemnél meg holmi technológiai titkokra hivatkoztak ... grrr...)
Jó, én sem azt mondtam, hogy ez az általános tendencia. Én is szinte mindenhol tudtam fotózni idáig, ahol meg nem akarták engedni ott ha tudtam kicseleztem őket. Én is azt mondom, hogy az udvarias szerény magatartás általában kifizetődik. De sajnos találkoztam már olyan vezetővel is -igaz nem sokszor- aki merő rosszindulatból nem engedett fotózni és ezt nem is titkolta, mondván "nem szeretjük mi itt a fotósokat, nincsen annak semmi értelme csak nekünk csínálnak plusz gondot. "
Ilyenkor általában elköszönök. Semmi értelme a további vitának. De mégegyszer mondom szerencsére ez nagyon ritka.
Sokszor nyomós okuk van bizonyos vezetőknek, hogy ne engedjenek be fotósokat. Pl az egyik gyárban nem engedélyezték, hogy fényképezhessek, így ott nem is fényképeztem.;Azért azt legalább kikönyörögtem magamnak, hogy hadd mehessek be megnézni a mozdonyaikat. Később kiderült, hogy azért tilos fényképezni,mert áll a fűtőházban pár olyan alkatrész, ami valójában nem létezik, ennek ellenére sokat ér, és arra vár, hogy végre beépüljön egy mozdonyba, persze a megfelelő térítés mellett.
Szóval itt is úgy indult, hogy azért nem fényképezhetek, mert A GYÁR TERÜLETÉN FÉNYKÉPEZNI TILOS csak később bújt ki a szög a zsákból...
Én úgy emlékszem, 99%-ban sikerült mindig fényképeznem akér engedték, akár nem. Így legalább még érdekesebb a dolog. Ez vonatkozik a MÁV-os Vasútőrökre is, vagy kulturáltan meg lehet vele beszélni, vagy meg kell várni míg elmegy.
Hát igen, van ilyen hozzáállás is . :-( Vajon mit gondolt magában az az ember amikor ezeket mondta. Szívesen belenéznék a fejébe ilyenkor, vajon milyen gondolatok kavarognak? Vagy csak merő rosszindulat.
Vajon neki mi kára származott volna abból, ha egy fotósnak örömet szerez?! Annyit gondolkodtam már ezen hasonló esetek kapcsán. De valamire való értelmes magyarázatot soha nem kapok.
Érdekes módon sorra szűnnek meg cukorgyárak. :( Vas megyéből meg kapacitás hiányában Szlovéniába vitték a cukrrépát feldolgozni. Ki érti ezt...
Ami már inkább ON: Mennyit változott az elmúlt években a magyarországi cukorrépatermelés ca. 15 éves távlatban? Gondolom csökkent. Bár cukrot valószínűleg többet fogyasztunk mint annakidején. De valahol fel kell dolgozni a cukorrépát. Mivel kevesebb a gyár, ezért nagyobbb távolságra többet kellene szállítani, így egyre inkább gazdaságosnak kellene lennie a vasúti szállításnak. Ebből kifolyólag egyre többnek kell lennie a vonatkilométernek. Mégsem tűnik úgy, hogy egyre több cukorrépavonattal talákoznánk, hanem inkább ellenkezőleg... :(
Végülis nem mentem, melynek egyik oka vala: telefonos egyeztetésem a Linfür telepvezetőjével. Mogorván és vitát nem tűrően közölte, hogy szerinte (!!) semmi értelme lefényképezni azt a nagyon romos állapotban lévó mozdonyt, és épp ezért nem is támogatja, sőt, mi több, nem is engedélyezi.
A két ácsi mozdony pedig már a múlté, bontásra vitték oda őket, már szét is vágták ... :-((
Jé, tényleg.:-)) Esküszöm, hogy tegnap csak a második képet látta a Firefox. Eddig azt hittem, hogy az elhárítás nekem csak jelenthet, erre kiderült, hogy fordítva, ezek a fiúk nagyon tudnak.:-))
Kedves HÁBÉ megkérdeznéd őket egykori gőzmozdonyaikról van-e valamilyen adatuk? Azt hiszem egy egykori ajkai gép is dolgozott ott. Ha minden igaz az Elly került oda. Majd otthonról pontosítom a nevet.
Semmi megbízható infóm nincsen! :((( Csak annyit tudok, mint ti. Azaz régóta beszélnek arról, hogy összekötnék a két vonalat ilyen módon.
De a sínek felszedés a legnagyobb ostobaság. Ha vasútigazgató lennék, akkor hetente-kéthetente egy vagy egy szerelvényvonatot vitetnék arra. Mert ha egyszer megszűnik a vonal, akkor az újjáépítést heves lakossági ellenállás fogja kísérni. Ezért sohasem szabad a forgalmat szüneteltetni! Más kérdés, hogy itt ezzel van némi gond, mert úgy tudom, hogy a gyártelepet nem lehet elkerülni, mert a delta megszűnt. legalábbis korábban ezt hallottam.
Meg valószínű a nyomvonal nem pont a mostanin fog vezetni, meg a pálya valószínű úgyis átépülne teljesen, ezért nem hiszem, h bármi probléma lenne abból, hogy felszedik.
Azt azért nem felejtsük el, hogy a Balaton-part eléggé beépült, meg sok a domb arrafelé, így a kiágaztatásra túl sok variáció nincsen. A továbbvitel tekintetében igazad van.
Meg valószínű a nyomvonal nem pont a mostanin fog vezetni, meg a pálya valószínű úgyis átépülne teljesen, ezért nem hiszem, h bármi probléma lenne abból, hogy felszedik.
A Nike iparvágányai jelenleg tudomásom szerint a gyár tulajdonában vannak. Azért szednek föl az említett szakaszból, mert vagy eladják a síneket, vagy az így kinyert használt, de még jó állapotú anyagot építik be a vágányhálózatuk többi felújításra ítélt részébe.
A 20-as és 29-es vonalak közötti összeköttetést nem a gyár tervezi, neki ez nem érdeke, nem is kell, Vilonya felől így is jó kapcsolata van a 20-as vonallal ( Hajmáskérrel ), ezen a vontatóvágányon 40-es a pálya, beton keresztaljakkal.
Szóval ami pusztítást láttok, az szvsz a fenti ok miatt van. Az összeköttetést meg gondolom egy, a magyar vasúti infrastruktúrával foglalkozó állami szervezet tervezte és tervezi talán a jövőben is visszaállítani. Nem tudom, mi ennek az intézménynek manapság a neve. A visszaállítás meg a pénztől függ, nagy szükség nincs is rá, vannak még fontosabb dolgok is egyelőre.