Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2005.02.10 0 0 435

Kissé OFF

 

Érdekes módon sorra szűnnek meg  cukorgyárak. :( Vas megyéből meg kapacitás hiányában Szlovéniába vitték a cukrrépát feldolgozni. Ki érti ezt...

 

Ami már inkább ON: Mennyit változott az elmúlt években a magyarországi cukorrépatermelés ca. 15 éves távlatban? Gondolom csökkent. Bár cukrot valószínűleg többet fogyasztunk mint annakidején. De valahol fel kell dolgozni a cukorrépát. Mivel kevesebb a gyár, ezért nagyobbb távolságra többet kellene szállítani, így egyre inkább gazdaságosnak kellene lennie a vasúti szállításnak. Ebből kifolyólag egyre többnek kell lennie a vonatkilométernek. Mégsem tűnik úgy, hogy egyre több cukorrépavonattal talákoznánk, hanem inkább ellenkezőleg... :(

 

 

 

 

Előzmény: HáBé (426)
HáBé Creative Commons License 2005.02.10 0 0 434

'napot!

 

Végülis nem mentem, melynek egyik oka vala: telefonos egyeztetésem a Linfür telepvezetőjével. Mogorván és vitát nem tűrően közölte, hogy szerinte (!!) semmi értelme lefényképezni azt a nagyon romos állapotban lévó mozdonyt, és épp ezért nem is támogatja, sőt, mi több, nem is engedélyezi.

 

A két ácsi mozdony pedig már a múlté, bontásra vitték oda őket, már szét is vágták ... :-((

Előzmény: Törölt nick (432)
FOMA Creative Commons License 2005.02.09 0 0 433
Jé, tényleg.:-)) Esküszöm, hogy tegnap csak a második képet látta a Firefox. Eddig azt hittem, hogy az elhárítás nekem csak jelenthet, erre kiderült, hogy fordítva, ezek a fiúk nagyon tudnak.:-))
Előzmény: Deaf (430)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.09 0 0 432
Kedves HÁBÉ megkérdeznéd őket egykori gőzmozdonyaikról van-e valamilyen adatuk? Azt hiszem egy egykori ajkai gép is dolgozott ott. Ha minden igaz az Elly került oda. Majd otthonról pontosítom a nevet.
Előzmény: HáBé (426)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.09 0 0 431
Én felfedeztem :) Látszott is rajta, hogy nem mai fotó volt :) Talán nem véletlenül szerepelt rajta :)
Előzmény: FOMA (429)
Deaf Creative Commons License 2005.02.08 0 0 430
Meg is van :)
Előzmény: FOMA (429)
FOMA Creative Commons License 2005.02.08 0 0 429
Mielőtt hülyének nézne valaki, esküszöm, hogy mdbz hozzászólásában tegnap még volt egy másik kép is, amelyen a háttérben Bzmot 067 volt...
Előzmény: FOMA (423)
Csg12 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 428
marslakó Creative Commons License 2005.02.08 0 0 427
HáBé Creative Commons License 2005.02.07 0 0 426

Köszönöm, megpróbálom felkeresni őket.

 

Tavaly TRA 395 barátom és Testvérbátyja ott fényképezték még az Ácsi Cukorgyár mozdonyait is. Tán megszűnt a cukgyár Ácsott?

Előzmény: Csg12 (425)
Csg12 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 425
Hábé e-mail ment!
HáBé Creative Commons License 2005.02.07 0 0 424

Valóban.

 

Más:

Petőfibányán mi a neve ama Kft-nek, aki bitorolja az iparvasúti mozdonykákat? Rudja esetleg valaki? (lehet, hogy holnap arrafelé fogok császkálni)

Előzmény: FOMA (423)
FOMA Creative Commons License 2005.02.07 0 0 423
Yes, correct.:-) Azért a háttérben álldogáló Bz-re is érdemes figyelni, bár nem éppen iparvasúti gép, de a kép történelmi.:-)
Előzmény: HáBé (422)
HáBé Creative Commons License 2005.02.07 0 0 422

Pálinkásat!

 

A21-021: Mohácsi Farostlemezgyár Rt. <-- is it correct?

Előzmény: mdbz (421)
mdbz Creative Commons License 2005.02.07 0 0 421
HáBé Creative Commons License 2005.02.07 0 0 420
uzsgyiremot Creative Commons License 2005.02.06 0 0 418

 

Hali!

 

A delta helye és az alépítmény még megvan, jól látszik az erdőben levő nyomvonal távolról is, a deltavágány helyén még nem nőttek fák.

 

A sínek felszedése ostobaság a mi szempontunkból, de ha ezzel a tulaj sok pénzt keres, akkor az ő szemszögéből sajna nem ostobaság.

 

H B

Előzmény: v_peti (417)
v_peti Creative Commons License 2005.02.05 0 0 417

Semmi megbízható infóm nincsen! :((( Csak annyit tudok, mint ti. Azaz régóta beszélnek arról, hogy összekötnék a két vonalat ilyen módon.

 

De a sínek felszedés a legnagyobb ostobaság. Ha vasútigazgató lennék, akkor hetente-kéthetente egy vagy egy szerelvényvonatot vitetnék arra. Mert ha egyszer megszűnik a vonal, akkor az újjáépítést heves lakossági ellenállás fogja kísérni. Ezért sohasem szabad a forgalmat szüneteltetni! Más kérdés, hogy itt ezzel van némi gond, mert úgy tudom, hogy a gyártelepet nem lehet elkerülni, mert a delta megszűnt. legalábbis korábban ezt hallottam.

 

 

 

 

Előzmény: m61019andras (408)
vasutTOM Creative Commons License 2005.02.05 0 0 416

És mi van ebből elkerítve?

 

Lényegében minden, csak az összekötő vágányok nincsenek elkerítve. A többit kamerák és biztonságiak őrzik.

Előzmény: korpi41 (392)
YOSSARIAN Creative Commons License 2005.02.05 0 0 415

Köszönöm.

A selejtezés okát, dátumát nem tudja valaki?

Előzmény: Csg12 (412)
v_peti Creative Commons License 2005.02.05 0 0 414

Meg valószínű a nyomvonal nem pont a mostanin fog vezetni, meg a pálya valószínű úgyis átépülne teljesen, ezért nem hiszem, h bármi probléma lenne abból, hogy felszedik.

Azt azért nem felejtsük el, hogy a Balaton-part eléggé beépült, meg sok a domb arrafelé, így a kiágaztatásra túl sok variáció nincsen. A továbbvitel tekintetében igazad van.

 

Előzmény: korpi41 (411)
Csg12 Creative Commons License 2005.02.05 0 0 413

 

A21 011:

 

http://by-169.atw.hu/ 

Képek-Januári képek

 

Kellemes hétvégét!

Csg12 Creative Commons License 2005.02.04 0 0 412

Eme információkkal tudok szolgálni a mozdonnyal kapcsolatban:

 

A28-017

 

Típus: DHM 8-2

Gyártás éve: 1979

Gyári szám: 1875

Helyszín: Komárom,

Tulajdonos: MOl Rt.

Selejt: 199?

 

Üdvözlettel:

Csg12

korpi41 Creative Commons License 2005.02.04 0 0 411
Meg valószínű a nyomvonal nem pont a mostanin fog vezetni, meg a pálya valószínű úgyis átépülne teljesen, ezért nem hiszem, h bármi probléma lenne abból, hogy felszedik.
Előzmény: v_peti (404)
m61019andras Creative Commons License 2005.02.04 0 0 410

De azért az hatalmas optikai élmény lenne, hogy újra keresztezi alkalomadtán egy tehervonat a 71-es utat!

Mint anno a két-három személykocsiból álló munkásvonatok zöld Púpossal az élen.:-)

Előzmény: uzsgyiremot (409)
uzsgyiremot Creative Commons License 2005.02.04 0 0 409

 

Sziasztok!

 

A Nike iparvágányai jelenleg tudomásom szerint a gyár tulajdonában vannak. Azért szednek föl az említett szakaszból, mert vagy eladják a síneket, vagy az így kinyert használt, de még jó állapotú anyagot építik be a vágányhálózatuk többi felújításra ítélt részébe.

 

A 20-as és 29-es vonalak közötti összeköttetést nem a gyár tervezi, neki ez nem érdeke, nem is kell, Vilonya felől így is jó kapcsolata van a 20-as vonallal ( Hajmáskérrel ), ezen a vontatóvágányon 40-es a pálya, beton keresztaljakkal.

 

Szóval ami pusztítást láttok, az szvsz a fenti ok miatt van. Az összeköttetést meg gondolom egy, a magyar vasúti infrastruktúrával foglalkozó állami szervezet tervezte és tervezi talán a jövőben is visszaállítani. Nem tudom, mi ennek az intézménynek manapság a neve. A visszaállítás meg a pénztől függ, nagy szükség nincs is rá, vannak még fontosabb dolgok is egyelőre.

 

H B

Előzmény: m61019andras (408)
m61019andras Creative Commons License 2005.02.04 0 0 408

Igen a fűzfői elágazásról beszélek. Nem tudom miért bontottak megint belőle ki egy darabot, de az biztos, hogy első fényképeimhez képest ( 2002 nyara ), most decemberben megint kevesebb sín volt a helyén.

 

Szerintem nem fogják visszakötni a 29-esbe. Én személy szerint nagyon örülnék neki, de valahogy nem tudom elhinni, hogy képesek újra lefektetni a már felszedett vágányokat és fénysorompót létesíteni a 71-es úton. De hangsúlyozom: Bár így lenne!!!!!!!

 

Esetleg van valami megbízható infód evvel kapcsolatban?

Előzmény: v_peti (404)
Soldato Creative Commons License 2005.02.04 0 0 407
Hoppá,ez lemaradt:
Előzmény: Soldato (406)
Soldato Creative Commons License 2005.02.03 0 0 406
Mai képek Dunaújvárosból:
YOSSARIAN Creative Commons License 2005.02.03 0 0 405

A két Keletis A26:

 

A28,017 történetéről tud valaki?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!