Érdekes módon sorra szűnnek meg cukorgyárak. :( Vas megyéből meg kapacitás hiányában Szlovéniába vitték a cukrrépát feldolgozni. Ki érti ezt...
Ami már inkább ON: Mennyit változott az elmúlt években a magyarországi cukorrépatermelés ca. 15 éves távlatban? Gondolom csökkent. Bár cukrot valószínűleg többet fogyasztunk mint annakidején. De valahol fel kell dolgozni a cukorrépát. Mivel kevesebb a gyár, ezért nagyobbb távolságra többet kellene szállítani, így egyre inkább gazdaságosnak kellene lennie a vasúti szállításnak. Ebből kifolyólag egyre többnek kell lennie a vonatkilométernek. Mégsem tűnik úgy, hogy egyre több cukorrépavonattal talákoznánk, hanem inkább ellenkezőleg... :(
Végülis nem mentem, melynek egyik oka vala: telefonos egyeztetésem a Linfür telepvezetőjével. Mogorván és vitát nem tűrően közölte, hogy szerinte (!!) semmi értelme lefényképezni azt a nagyon romos állapotban lévó mozdonyt, és épp ezért nem is támogatja, sőt, mi több, nem is engedélyezi.
A két ácsi mozdony pedig már a múlté, bontásra vitték oda őket, már szét is vágták ... :-((
Jé, tényleg.:-)) Esküszöm, hogy tegnap csak a második képet látta a Firefox. Eddig azt hittem, hogy az elhárítás nekem csak jelenthet, erre kiderült, hogy fordítva, ezek a fiúk nagyon tudnak.:-))
Kedves HÁBÉ megkérdeznéd őket egykori gőzmozdonyaikról van-e valamilyen adatuk? Azt hiszem egy egykori ajkai gép is dolgozott ott. Ha minden igaz az Elly került oda. Majd otthonról pontosítom a nevet.
Semmi megbízható infóm nincsen! :((( Csak annyit tudok, mint ti. Azaz régóta beszélnek arról, hogy összekötnék a két vonalat ilyen módon.
De a sínek felszedés a legnagyobb ostobaság. Ha vasútigazgató lennék, akkor hetente-kéthetente egy vagy egy szerelvényvonatot vitetnék arra. Mert ha egyszer megszűnik a vonal, akkor az újjáépítést heves lakossági ellenállás fogja kísérni. Ezért sohasem szabad a forgalmat szüneteltetni! Más kérdés, hogy itt ezzel van némi gond, mert úgy tudom, hogy a gyártelepet nem lehet elkerülni, mert a delta megszűnt. legalábbis korábban ezt hallottam.
Meg valószínű a nyomvonal nem pont a mostanin fog vezetni, meg a pálya valószínű úgyis átépülne teljesen, ezért nem hiszem, h bármi probléma lenne abból, hogy felszedik.
Azt azért nem felejtsük el, hogy a Balaton-part eléggé beépült, meg sok a domb arrafelé, így a kiágaztatásra túl sok variáció nincsen. A továbbvitel tekintetében igazad van.
Meg valószínű a nyomvonal nem pont a mostanin fog vezetni, meg a pálya valószínű úgyis átépülne teljesen, ezért nem hiszem, h bármi probléma lenne abból, hogy felszedik.
A Nike iparvágányai jelenleg tudomásom szerint a gyár tulajdonában vannak. Azért szednek föl az említett szakaszból, mert vagy eladják a síneket, vagy az így kinyert használt, de még jó állapotú anyagot építik be a vágányhálózatuk többi felújításra ítélt részébe.
A 20-as és 29-es vonalak közötti összeköttetést nem a gyár tervezi, neki ez nem érdeke, nem is kell, Vilonya felől így is jó kapcsolata van a 20-as vonallal ( Hajmáskérrel ), ezen a vontatóvágányon 40-es a pálya, beton keresztaljakkal.
Szóval ami pusztítást láttok, az szvsz a fenti ok miatt van. Az összeköttetést meg gondolom egy, a magyar vasúti infrastruktúrával foglalkozó állami szervezet tervezte és tervezi talán a jövőben is visszaállítani. Nem tudom, mi ennek az intézménynek manapság a neve. A visszaállítás meg a pénztől függ, nagy szükség nincs is rá, vannak még fontosabb dolgok is egyelőre.
Igen a fűzfői elágazásról beszélek. Nem tudom miért bontottak megint belőle ki egy darabot, de az biztos, hogy első fényképeimhez képest ( 2002 nyara ), most decemberben megint kevesebb sín volt a helyén.
Szerintem nem fogják visszakötni a 29-esbe. Én személy szerint nagyon örülnék neki, de valahogy nem tudom elhinni, hogy képesek újra lefektetni a már felszedett vágányokat és fénysorompót létesíteni a 71-es úton. De hangsúlyozom: Bár így lenne!!!!!!!
Esetleg van valami megbízható infód evvel kapcsolatban?