Keresés

Részletes keresés

m61019andras Creative Commons License 2004.12.30 0 0 173

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni, fotók, dokumentumok és esetleges visszaemlékezések formájában. Teljesen a varázsa alatt vagyok annak a kis kb. 3-5 km hosszú kis kiágazásnak, mely a 29-es vonalból ágazott ki Balatonfűzfő állomás után és a Nitrokémiáig húzódott. Ez a kiágazás kb. 1985-ig biztos, hogy működött, de lehet hogy még egy picit tovább is. Tettem már föl róla képeket, amelyeket 2-3 éve készítettem. Székesfehérvárról állítólag naponta 3 vonat közlekedett rajta, mely a munkásokat szállította a Nitrokémiába. Balatonfűzfő állomás után keresztezte a 71-es utat és a kertek alatt ment föl a gyárig. Visszaemlékezésekből annyit tudok, hogy 2-3 kocsival többnyire Púposok közlekedtek itt. Ma már felszedték a síneket, de a jelzők és táblák ott maradtak.

Hátha valakinél van egy fénykép e kis szakasz fénykorából!

Bárdos Imre Creative Commons License 2004.12.30 0 0 172

Méghozzá kettö darab, a Lörinci Hengermüben.

 

 

A31 001A31 002
Előzmény: Vendégsín (159)
Bárdos Imre Creative Commons License 2004.12.30 0 0 171
Tudomásom szerint idén fenbruárban mindhárom gépet összevágták.
Előzmény: uzsgyiremot (160)
M40 120 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 170
Mindíg figyeltem az ablakból amikor tolattak, ha Pesten voltam vendégségben, mivel be lehetett látni a gyárba a vendéglátó lakásából.
Előzmény: uzsgyiremot (160)
M40 120 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 169
Sajószentpéteri üveggyár mozdonyai voltak, a pályaszámokat nem tudom már. Abban az időben a gyár kapun kívüli csatlakozó vágányon egy A23-t is felaprítottak, a psz.-t nem tudom, gondolom a környékről való volt.
Előzmény: uzsgyiremot (129)
Csg12 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 168

Egypár mozdonyos linket osztok meg veletek:

http://www.extra.hu/palyaor/: A Dudari fényképek között egy már sokat dolgozott A26-os.

http://www.vonatka.hu/: A21, A23, A25, A26-os kép

http://www.zolikom.hu: Mindenféle ipari gép.

http://jsany.freeweb.hu/: Itt is lehet csemegézni..

 

Jó éjszakát!

seTTebello Creative Commons License 2004.12.29 0 0 167
Csg12 Creative Commons License 2004.12.29 0 0 166
bocsánat:A21-002
Csg12 Creative Commons License 2004.12.29 0 0 165

                                                        Kedves Mindenki!

 

 A Kábelműves mazsolá már a múltté!

 

RIP-A21-001

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.29 0 0 164

 

Hirtelenjében ezt tudtam kitalálni a bájtok csökkentésére, a célnak megfelel. Tehát a zalaegerszegi tolatógép:

 

 

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.29 0 0 163

Hali!

 

Én is úgy akartam összeállítani az iparos CD-t, hogy továbbküldöm, és mindenki réteszi a képét, majd szintén továbbküldi. Aztán kiderült, hogy ennél sokkal hatékonyabb, ha én digitalizálom be mások erre a sorsra szánt képeit, és rendszerezem. A gyűjteményt a magam szórakoztatására készítem, de ez nem zárja ki, hogy más érdeklődővel is megosszam.

 

Még 2 éve szerepelt a VONATBUZULLSBAN, hogy Szigetszentmiklóson árulnak két A21-est. Kb tavaly ilyenkor felhívtam őket, egy mozdonyért 1,2 millió forintot kérnek.

Bár a mozdonyok üzemképesek, az ár talán kicsit sok.

 

Jó hogy szóba jöttek az A-s gépek:

 

Zalaegerszegen a bútorgyárban (közel az olai megállóhelyhez) áll egy ilyen jármű, pályaszáma talán A 102. Képet nem tudok egyelőre mutatni róla, mert túl nagy, nem engedi az index. De az a típus, amelyről Vendégsín tett fel az imént képet az Unileverből.

 

Nekem nem úgy tűnik, hogy használnák valamire, és nemsokára ott vasútátépítés lesz, ami akár az iparvágányok felszedésével járhat. Ezt csak gondolom, de így a jármű is veszélyben van, esetleg ócskavasáron eladó.

 

A találgatások helyett persze érdemesebb volna fölhívnom a gyárat. Szerintetek érdemes?

 

Mint már írtam, engem komolyan érdekel iparvasúti járművek megvétele!

 

H B

seTTebello Creative Commons License 2004.12.29 0 0 162
Kösz szépen, ezekre gondoltam.
Előzmény: uzsgyiremot (160)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.29 0 0 161

 

Villányi György Hungarian Motive Power könyve szerint:

 

A tűznélküli mozdonyokat Babelsbergben gyártották. Az országba 3 darab került a Dunai Finomítóba 1970-ben,innen kerültek át Csepelre valószínűleg 1992-ben. A könyv szerint 1998 januárjában még mindhárom üzemben volt.

 

Építési évük: 1969

Tengelyelrendezés: C-2t

Max sebesség 30 kmh

Üzemi gőznyomás: 16 bar

Üzemi súly:49.6 t

Tengelyterhelés: 16.7 t

 

H B

Előzmény: uzsgyiremot (160)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.29 0 0 160

 

Hali!

 

Ím egy kép a tűznélküli csepeli gőzösökről. Tudomásom szerint gőzzel töltötték fel őket használat előtt, és a mozdony nagy nyomású tartályában tárolt gőz energiája mozgatta a gépezetet.

 

A fotót nem én készítettem, nyáron digitalizáltam be egy papírképről, amelynek hátulján a G B monogram szerepelt. Remélem nem bántom meg a készítőt, de úgy ítélem meg, hogy a mozdonyról kevesen tudnak és érdekel pár embert.

 

 

Vendégsín Creative Commons License 2004.12.29 0 0 159
Nem ipari mozdonyok, de majdnem (bár, ha jól tévedek, a másodikból létezik ipari tulajdonú Budapesten):

Vendégsín Creative Commons License 2004.12.29 0 0 158
A sorozat:
Előzmény: Csg12 (153)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.29 0 0 157
Köszönöm, de az az igazság, hogy a C30 - as pályaszám nekem nem mond semmit. Ezek az NDK - s speciális tolatómozdonyok voltak? Vagy a tűznélküliek? Abból is volt Magyarországon.
Előzmény: Csg12 (156)
Csg12 Creative Commons License 2004.12.29 0 0 156

                         

                                        Kedves seTTebello!

 

Pályaszámuk: C30-01

                       C30-02

                       C30-03

 

 

Előzmény: seTTebello (155)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.29 0 0 155
>>pedig szomorúan mondta hogy mind a három gőzöst szétvágták.

Milyen gőzösök voltak ezek?
Előzmény: Csg12 (153)
Csg12 Creative Commons License 2004.12.29 0 0 154

Sajnálatos iparvasúti hír: Vonat gázolt a Dunaferr gyárban http://ma.hu/page/hir/aa/0/79628/1

Ja és lemaradt a két "KELETIS"-s A26-os

 

Csg12 Creative Commons License 2004.12.28 0 0 153

                                   Kedves gyurmosz!

Én a nyáron voltam a papírgyárban. A portánál megmondtam hogy le szeretném fotózni azt a narancssárga mozdonyt, erre ők felhívtak valami főnököt aki megengedte nekik hogy bemenjek, ez kb. öt percig tartott. A gyárban a Vasútüzem-igazgató (aki régen a MÁV-nál volt 45 évig, nagyon kedves) pedig szomorúan mondta hogy mind a három gőzöst szétvágták. Pedig az ott dolgozók kb.99% abban a tudatban élt hogy még megvannak a gőzösök. Érdemes lett volna venni egy olyan gőzöst..

                                   Kedves Mindenki!

Ne fekedkkezzünk meg az A-pályaszámu gépekről!!

Tud valaki valami információt a Nagysarkadi Kendegyár A-018-as gépéről.

Ugyanis a Pályaőr 1999 októberi számában van még róla egy 1997-es kép.

Ugyanez a kérdésem az Újszegedi Kendegyár lánchajtású kismozdonyával kapcsolatbanl?(jó lenne egy ilyet venni hiszen UNICUM-ok)

 

Az iparvasutas cd-ről pedig az a javaslatom lenne, hogy ha mindenki beleadna képet/eket és így egy egész szép és nagy gyüjteményt hozhatnánk össze.

 

Tud valaki eladó iparvasúti mozdonyról amihez árat is tudna írni?

Az én szerény listám a következő:

     BOBO Kft-Miskolc-2db A26-os

     ÉPTEK-Budapest-1db A28-as

     Ikarus-Budapest-Székesfehérvár 2db A26-os 1db A29-es

     Magyar (Megszünt) Kábelművek-Budapest 1db A21-es 

    "Nemjuteszembe"Transit Kft.- Csepel Művek-területén-3db A26-os            

Aki komolyan gondolja a mozdony vásárlást kérem elezze.

 

Most egy hónapja voltam tunéziába fotóztam iparvasúti mozdonyokat csak nem szeretném az antiszimpatikus jogszabályok miatt felrakni fölrakni! Majd kitalálunk valamit.

                               

 

Válaszokat előre is köszönöm.

 

Tisztelettel:Csernus Gábor

Előzmény: gyurmosz (152)
gyurmosz Creative Commons License 2004.12.28 0 0 152
Emlékszem, amikor még a kis gőzösök kimentek egészen a Védgát utcánál lévő vontatóvágányig... A mostani mozdonyukat vajon merről lehetne megnézni? Sajnos bejutni nem nagyon tudok (igaz, nem is próbáltam :-))
Előzmény: Csg12 (151)
Csg12 Creative Commons License 2004.12.28 0 0 151

                            Kedves uzsgyiremot!

 

Csepelun a Dunapack papírgyárban eredetileg három ""ipari"" gőzös volt , mára egy sem maradt. A mostani tolatójuk a narancssárga A26-80-as amiről képet találsz ebben a topikban. 

Előzmény: uzsgyiremot (133)
Csg12 Creative Commons License 2004.12.28 0 0 150

                                         Kedves sinbiciklis!

 

A gép a Dorogi Szénbányák Rt. tulajdona. Pályaszáma: A29-028.

Iparvasúti mozdony vásárlásban énis érdeklődő vagyok (komolyabb).

mdbz Creative Commons License 2004.12.28 0 0 149

"Mindkét gépről van pár fotó a képtáramban"

 

Az enyémben is, még salgótarjánból:

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (136)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.28 0 0 148
köfi
Előzmény: uzsgyiremot (147)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.28 0 0 147

 

Hali!

 

Ez a mozdony a Toszén ( jobb nevet is választhattak volna :-)) Kft mozdonya.

Pályaszáma: A29 026.

 

H B

Előzmény: Sinbiciklis (142)
tom sawyer Creative Commons License 2004.12.28 0 0 146
Bizony,  emlékszek erre a képedre.Pont ezért szeretném megnézni azt a dácsiát.Igencsak gyári festésnek tűnik.
Előzmény: mdbz (138)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.28 0 0 145
Korneuburg. Bécs fölött a balparton. Rev. 28.08.81.! de úgy néz ki, hogy még müxik.
Előzmény: Sinbiciklis (144)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.28 0 0 144
Korneuburg /A/ és ugy néz, hogy müxik

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!