Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 103

Milyen marha vagyok, legalább az adataidat nézném meg mielőtt belédkötök. De a véleményed tényleg érdekel.

Előzmény: Törölt nick (101)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 102
Sajna én maximum "elhagyott" mozdonyok lelőhelyével szolgálhatok, és konkrét esetben anyagi támogatással, nameg egy jó adag lelkesedéssel.
A többi részéhez, mint a mellékelt ábra nem értek - lévén nincs semmilyen vasúti végzettségem.
Szóval, ezek a dolgok adottak, lássuk lesz-e topicmozdonyunk :)
Előzmény: Törölt nick (100)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 101

Igen ebben a témában (is) nyeretlen kétéves vagyok.  Tudom mi hogyan működik, de ilyen még nem működik, az ötlet szerintem nem rossz. Ettől még lehet az.

 

A kérdőjelek azt jelentik, hogy szép volt amit írtál de nem értem a lényegét, mert nem írtad le az aggodalmaidat csak sugalltál valamit. Ha gondolod jöhet priviben!

Előzmény: Vendégsín (99)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 100

Nyugalom.

A dolog biztosan nem halálra ítélt.

 

S vannak olyan helyek ahol tárolhatnánk a gépet, gépeket. Egyet biztosan tudok.

 

Itt az a kérdés, tudjuk-e a masinát (masinákat) úgy karbantartani, hogy tőlünk rendeljenek gépet. S ha igen akkor lesz-e rajta hasznunk? Csak bérbe adhatnánk, vagy szervezhetnénk esetleg mást is vele? Egy A29-es már sok mindenre jó, Nohab anyagolás kiváltására aligha. De időszakos tolatási munkák kielégítésére igen.

Előzmény: Törölt nick (97)
Vendégsín Creative Commons License 2004.12.27 0 0 99
Nyeretlen két éves vagy? Tudhatnád, mi hogyan működik.
Előzmény: Törölt nick (96)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 98
De lehet, hogy arra gondolt, hogy nem mind nosztalgia ami annak látszik, és nem mind azért került oda, mert nincs másik....lenne másik gép az M61-esek helyett bőven, gondoljunk csak az A62-esekre akár, vagy a dombovári ipari M40-esre, csak aki eldönti, melyik gép kell az adott munkára, annak mondjuk van egy M61-ese kéznél ócsóé.
Túl sokszor láttam az összeesküvés-elmélet c filmet assszem...megyek a kis bogyókat bevenni.
Előzmény: Törölt nick (96)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 97
Igazából attól tartok, hogy úgysem lesz ebből sem semmi. A pénz a "legkevesebb", mert szvsz 3-4 százezret páran össze tudunk dobni, de
-attól még nem lesz fedél a gép felett
-attól még nincs rá személyzet
-a vizsgái és üzemeltetésének költsége még nincs meg

Sajnos nem találtuk fel a spanyolviaszt, ha ekkora biznisz lenne, Scsabiék sem árulnák a tolatót hanem bérbe adnák.
Ha tényleg konkrét az ajánlat, akkor az ő gépük néz ki az eddigi kínálatból a legjobban. Vegyük meg, és ha elromlik a másik gépük, majd jól bérbe adjuk nekik :) :) :) :) :)

Előzmény: Vendégsín (95)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 96
??????????????????????????????????????????????
Előzmény: Vendégsín (95)
Vendégsín Creative Commons License 2004.12.27 0 0 95
De kis hazánkban mit látunk? A pályaépítéseken nosztalgiás Nohabokat koptatnak anyagvonatokkal, amire egy Dácsia is jó volna.

Nem látod a fától az erdőt. Ha pedig megkerülöd, látod! (De azért ne hidd, hogy nincs ott a fa!) :-)
Előzmény: uzsgyiremot (92)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 94
Még egy érdeklődő
Előzmény: uzsgyiremot (92)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.27 0 0 93
Érdekel
Előzmény: uzsgyiremot (92)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 92

 

Még valami.

 

Szerepelt már a téma, csak aztán elsikkadt... Nem volna hasznos közösen összedobni a pénzt és venni egy iparos mozdonyt?

 

Pont most vagyunk abban az időszakban, amikor könnyen beszerezhetők, és a német példából kiindulva bérbeadhatók esetleg egy újonnan megalakuloó vasúttársaságnak, vagy valamelyik gyárnak. Kint sok, a DB által egyesületeknek ajándékozott mozdony dolgozik és hoz hasznot tulajdonosainak a vasútreform után. Persze most már a DB is inkább fizet mozdonyai szétvágásáért, minthogy eladja őket és így a konkurrenciához kerüljenek.

 

A Mittelweserbahn pl fölvásárolt pár ipari Köf mozdonyt, ezek a mi A21-eseinkkel vannak egy súlycsoportban. Egy részüket bérbe adja ipartelepeknek, újonnan épült privát mozdonyszínekbe belső használatra, stb. Ez a cég is vasútbarátokból alakult egyébként, mostanra jelentős flottával rendelkeznek. Adtak bérbe mozdonyokat vasúti pályaépítéshez, ma már konténervonatoznak a bérelt Taurusukkal D és A között. A kis Köf-jeikkel arra is vállalkoznak, hogy ha egy gyárban tönkre megy az ipari mozdony, és időbe telik megyszerelni, akkor ők közúton egy napon belül odavisznek kellő számú mozdonyt.

Ez mondjuk extra eset, csak az ötletért írtam meg.De kis hazánkban mit látunk? A pályaépítéseken nosztalgiás Nohabokat koptatnak anyagvonatokkal, amire egy Dácsia is jó volna.

 

Gondolkodtam azon is, hogy belevágok egyedül, de talán nem vagyok elég bátor hozzá. Pedig jó lenne, már csak a mozdonymentés, felújítás megérné, hogy mondjuk százezer forintot erre áldozzak.

 

Magyarországon kevesen foglalkoznak az iparos gépekkel, bár a piac is kicsi.

Név és helyszín említése nélkül: 300 ezer forintért vásárolt meg egy A21-est egy vasúttal foglalkozó szakember, és idényenként 50 ezer forintért adja bérbe gy gabonaraktárnak mozgatni a gabonaszállító kocsikat.

 

Érdekes volna pl a Magyar Kábel Művek A21-ese, az Éptek Gokartja, vagy a fehérvári Ikarus Dácsiája...

 

Érdekel valakit a dolog?

 

H B

 

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 91

Egyelőre nem megy. Elmagyarázza majd valaki?

 

Ha valaki még nem ismerné, a következő oldalakon jópár iparos gépről található felvétel:

 

www.balint.cyberhungary.net - fotógaléria - nagyvasúti járművek - iparvasúti mozdonyok

 

www.zpok.hu/fjoo/railways.htm - iparvasúti listák, az aláhúzott pályaszámú gépekről készült kép

 

http://mozdonyok.freeweb.hu - dízel járművek - magyar járművek - iparvasúti mozdonyok a lap alján

 

http://lococlub.try.hu/ - ipari képek

 

 

H B

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 90

Bocs az előbbi haszontalan hozzászólásért, de mindenképpen szerettem volna kipróbálni, hogy tényleg tudok-e hozzászólást küldeni. Ez a harmadik próbálkozás a topicolvasással eltöltött másfél év alatt végre sikerült!

 

Engesztelésképp megpróbálkozom egy képpel: A29 001 Győri látogatása

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.27 0 0 89

Hali!

Tetszik ez a topik!

 

H B

gmarc Creative Commons License 2004.12.23 0 0 88

Kellemes Ünnepeket!

 

Ma délután fél 5 körül Almásfüzitő-felsőn láttam MOL-os gépet: A29 004 dolgozgatott tartálykocsikkal az állomáson.

Csg12 Creative Commons License 2004.12.23 0 0 87
Kellemes Karácsonyi ünnepeket és sikerekben gazdag új évet mindenkinek!
m61019andras Creative Commons License 2004.12.22 0 0 86

Sziasztok! Most kezdem beszkennelni a képeimet és próba képpen fölteszem ezt ide hozzátok.

 

A Vegyiművek A21 046 pályaszámú mozdonya felújítás után, éppen átadás előtt az Északi Járműjavítóban 2001 április 25-én.

tom sawyer Creative Commons License 2004.12.21 0 0 85
Ez nem egy eccerű probléma, még egy sokkal mezeibb gépnél is.Időközben annyi átalakítás történt a széria gépeken is (nem hogy egy prototipusnál), hogy szinte lehetetlen az eredeti állapotot visszaállítani.Ez egyre világossabbá vált minnél több iparvasúti mozdonyt kerestem fel.Elsősorban dácsiák érdekeltek, de láttam egy pár bobót, és zetort is.Ilyen gépeken olyan dolgokat lehet még látni amit a mávosokon már rég nem.Pl.az A25 030-ason van még eredeti fűtőtest a vezetőálláson, valamint eredeti kismegszakítók, de lehetne említeni az Ikarusnál lévő A29 021-et is ami főműhelyt még sose látott (ahogy a román barátaink megcsinálták úgy van).Ha miliomos lennék rögtön megvenném azt a gépet.Lehet hogy ez így hülyeség de ha már kiállítási darabnak szánnak egy mozdonyt akkor az legyen korhű az ilyen apróságokban is, ne csak a festésben.A leg tutibb az lenne ha egy sorozatból több példányt is meglehetne őrizni (pl.a sorozat elejéről és a végéről)ha viszonylag sok eltérés van, és azok látványosak.Ezzel szemben ha jól tudom csak az M47 1001 van kijelölve, és se M43 se M47 2000 nem lesz a füstiben.Ez utóbbiból csak annyival van annyi ami itt volt (75db), még ha szar volt akkor is elkéne tenni egyet.
Előzmény: Vendégsín (76)
YOSSARIAN Creative Commons License 2004.12.20 0 0 84
A23,040 - DunaújvárosA21,042 - Moha-Rakodó
seTTebello Creative Commons License 2004.12.20 0 0 83
Ha te mondod.
Előzmény: scsabi (82)
scsabi Creative Commons License 2004.12.19 0 0 82
013
Előzmény: seTTebello (80)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.19 0 0 81
Nézd + az "Elveszett..."-ben a 1818-as hszt. !! Ezt+ csak szeretném. 8-)
Előzmény: seTTebello (80)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.19 0 0 80
A 26 103 Keleti pályaudvar.
seTTebello Creative Commons License 2004.12.19 0 0 79
Biztos? Mert ezt a mozdonyt én is láttam ma Kelenföldön. Valószínüleg tényleg működik , mert el is indult:)
Előzmény: Sinbiciklis (78)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.19 0 0 78
Ahogy Neked ez ;-).Ezt Bécs fölött a Duna bal partján, Korneuburgban láttam a nyáron. Rev. 28.08.81! de valszeg működik.
Előzmény: M44-419 (75)
Vendégsín Creative Commons License 2004.12.19 0 0 76
az eredeti formához való visszaállításhoz nem elegendő néhány kiló festék.

Meg még sok más sem. A dízelmotor regulátora, a szabályozás is erősen más volt, szerintem ezért nincs értelme mindenben az eredeti állapotra törekedni.
Előzmény: vasutTOM (73)
M44-419 Creative Commons License 2004.12.19 0 0 75
Csak nem ez a sinbiciklid? :-D
Előzmény: Sinbiciklis (74)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.19 0 0 74
vasutTOM Creative Commons License 2004.12.19 0 0 73

Mivel nem tudom pontosan, hogy volt, csak érdekel a történet, mivel az M44-209-et sokat látom/tam Bc-n és Oh-n, a bhev.budapest.hu-n ez a története.

 

Eredet:1955.05.10 M424.5001 OKGT Pét A25 001, 1965.02 BHÉV psz L732, eladva 1976 M44 209

 

Ezen túl az M424-es prototípus mozdonyt (M44.209) is Békéscsabán eredeti zöld színére fényezték vissza, mert a mozdonyt a Magyar Vasúttörténeti Park kiállítási tárgynak szemelte ki.

 

 

Mégegyszer szeretném kiemelni, hogy az információ a Villányi Gyuri-bácsitól való! Ha valaki nem ismerné, akkor Ő az aki jelenleg talán a legjobban ismeri a magyar mozdonyok történetét.

Ha valóban az M44,209-s volt az M424,5001-s, akkor az eredeti formához való visszaállításhoz nem elegendő néhány kiló festék. Lakatos munkára is szükség van. A mostani talán annyiban hasonlít az eredetire, hogy ugyan olyan hosszú és 4 tengelyes.

Sajnos annak idején én személyesen beszéltem a felújjítás kieszelőjével és elküldtem neki a dokumentumokat. De úgy néz ki hiába, mert mégsem került átalakításra semmi.

 

Előzmény: M40 120 (69)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!