Keresés

Részletes keresés

Csg12 Creative Commons License 2004.12.23 0 0 87
Kellemes Karácsonyi ünnepeket és sikerekben gazdag új évet mindenkinek!
m61019andras Creative Commons License 2004.12.22 0 0 86

Sziasztok! Most kezdem beszkennelni a képeimet és próba képpen fölteszem ezt ide hozzátok.

 

A Vegyiművek A21 046 pályaszámú mozdonya felújítás után, éppen átadás előtt az Északi Járműjavítóban 2001 április 25-én.

tom sawyer Creative Commons License 2004.12.21 0 0 85
Ez nem egy eccerű probléma, még egy sokkal mezeibb gépnél is.Időközben annyi átalakítás történt a széria gépeken is (nem hogy egy prototipusnál), hogy szinte lehetetlen az eredeti állapotot visszaállítani.Ez egyre világossabbá vált minnél több iparvasúti mozdonyt kerestem fel.Elsősorban dácsiák érdekeltek, de láttam egy pár bobót, és zetort is.Ilyen gépeken olyan dolgokat lehet még látni amit a mávosokon már rég nem.Pl.az A25 030-ason van még eredeti fűtőtest a vezetőálláson, valamint eredeti kismegszakítók, de lehetne említeni az Ikarusnál lévő A29 021-et is ami főműhelyt még sose látott (ahogy a román barátaink megcsinálták úgy van).Ha miliomos lennék rögtön megvenném azt a gépet.Lehet hogy ez így hülyeség de ha már kiállítási darabnak szánnak egy mozdonyt akkor az legyen korhű az ilyen apróságokban is, ne csak a festésben.A leg tutibb az lenne ha egy sorozatból több példányt is meglehetne őrizni (pl.a sorozat elejéről és a végéről)ha viszonylag sok eltérés van, és azok látványosak.Ezzel szemben ha jól tudom csak az M47 1001 van kijelölve, és se M43 se M47 2000 nem lesz a füstiben.Ez utóbbiból csak annyival van annyi ami itt volt (75db), még ha szar volt akkor is elkéne tenni egyet.
Előzmény: Vendégsín (76)
YOSSARIAN Creative Commons License 2004.12.20 0 0 84
A23,040 - DunaújvárosA21,042 - Moha-Rakodó
seTTebello Creative Commons License 2004.12.20 0 0 83
Ha te mondod.
Előzmény: scsabi (82)
scsabi Creative Commons License 2004.12.19 0 0 82
013
Előzmény: seTTebello (80)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.19 0 0 81
Nézd + az "Elveszett..."-ben a 1818-as hszt. !! Ezt+ csak szeretném. 8-)
Előzmény: seTTebello (80)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.19 0 0 80
A 26 103 Keleti pályaudvar.
seTTebello Creative Commons License 2004.12.19 0 0 79
Biztos? Mert ezt a mozdonyt én is láttam ma Kelenföldön. Valószínüleg tényleg működik , mert el is indult:)
Előzmény: Sinbiciklis (78)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.19 0 0 78
Ahogy Neked ez ;-).Ezt Bécs fölött a Duna bal partján, Korneuburgban láttam a nyáron. Rev. 28.08.81! de valszeg működik.
Előzmény: M44-419 (75)
Vendégsín Creative Commons License 2004.12.19 0 0 76
az eredeti formához való visszaállításhoz nem elegendő néhány kiló festék.

Meg még sok más sem. A dízelmotor regulátora, a szabályozás is erősen más volt, szerintem ezért nincs értelme mindenben az eredeti állapotra törekedni.
Előzmény: vasutTOM (73)
M44-419 Creative Commons License 2004.12.19 0 0 75
Csak nem ez a sinbiciklid? :-D
Előzmény: Sinbiciklis (74)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.19 0 0 74
vasutTOM Creative Commons License 2004.12.19 0 0 73

Mivel nem tudom pontosan, hogy volt, csak érdekel a történet, mivel az M44-209-et sokat látom/tam Bc-n és Oh-n, a bhev.budapest.hu-n ez a története.

 

Eredet:1955.05.10 M424.5001 OKGT Pét A25 001, 1965.02 BHÉV psz L732, eladva 1976 M44 209

 

Ezen túl az M424-es prototípus mozdonyt (M44.209) is Békéscsabán eredeti zöld színére fényezték vissza, mert a mozdonyt a Magyar Vasúttörténeti Park kiállítási tárgynak szemelte ki.

 

 

Mégegyszer szeretném kiemelni, hogy az információ a Villányi Gyuri-bácsitól való! Ha valaki nem ismerné, akkor Ő az aki jelenleg talán a legjobban ismeri a magyar mozdonyok történetét.

Ha valóban az M44,209-s volt az M424,5001-s, akkor az eredeti formához való visszaállításhoz nem elegendő néhány kiló festék. Lakatos munkára is szükség van. A mostani talán annyiban hasonlít az eredetire, hogy ugyan olyan hosszú és 4 tengelyes.

Sajnos annak idején én személyesen beszéltem a felújjítás kieszelőjével és elküldtem neki a dokumentumokat. De úgy néz ki hiába, mert mégsem került átalakításra semmi.

 

Előzmény: M40 120 (69)
Bárdos Imre Creative Commons License 2004.12.19 0 0 72
Kb. egy hónapja három A25-öst láttam ott, de a számukat nem bírtam elolvasni.
Előzmény: seTTebello (70)
tom sawyer Creative Commons License 2004.12.19 0 0 71

Amiről én tudok:

 

1db Dácsia, 1db 8hengeres Pielstick Bobo(yugo export), 1 vagy 2db remotorizált Bobo (6hengeres Pielstick)

Előzmény: seTTebello (70)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.19 0 0 70
>>Egy bő hete láttam, hogy a BorsodChem területén (92-es vonal mellett) is van néhány A-s mozdony...

Azok milyenek? Mert ha érdekesebbek, akkor megnézném februárban. Egyébként valami ilyet keresek.
Előzmény: M41 2127 (48)
M40 120 Creative Commons License 2004.12.19 0 0 69

Mivel nem tudom pontosan, hogy volt, csak érdekel a történet, mivel az M44-209-et sokat látom/tam Bc-n és Oh-n, a bhev.budapest.hu-n ez a története.

 

Eredet:1955.05.10 M424.5001 OKGT Pét A25 001, 1965.02 BHÉV psz L732, eladva 1976 M44 209

 

Ezen túl az M424-es prototípus mozdonyt (M44.209) is Békéscsabán eredeti zöld színére fényezték vissza, mert a mozdonyt a Magyar Vasúttörténeti Park kiállítási tárgynak szemelte ki.

 

Előzmény: vasutTOM (68)
vasutTOM Creative Commons License 2004.12.18 0 0 68

Most akkor melyik verzió ?

 

M424,5001 (1954/6) MÁV állagba 1955.05.10-én, majd 1957.06-hó vissza MÁVAG-ba. Onnan a HÉV-hez kerül DL XVI 732 számon. Itt az iparvasúti száma az A25,001 lett. 1977.09-hóban átadava MÁV, M44,211.

 

 

Itt valóban helyesen DL XVI 731 számnak lell lenni. Elrontottam. Bocs!

Előzmény: M40 120 (67)
M40 120 Creative Commons License 2004.12.18 0 0 67

Most akkor melyik verzió ?

 

62

 

M424,5001 (1954/6) MÁV állagba 1955.05.10-én, majd 1957.06-hó vissza MÁVAG-ba. Onnan a HÉV-hez kerül DL XVI 732 számon. Itt az iparvasúti száma az A25,001 lett. 1977.09-hóban átadava MÁV, M44,211.

 

65

 

HÉV 732-ből lett az M44,209, a HÉV 735-ből lett az M44,210 és a HÉV 731-ből lett az M44,211.

 

Előzmény: vasutTOM (65)
vasutTOM Creative Commons License 2004.12.17 0 0 66
És elfelejtettem hozzáírni, hogy az M44,210-s mozdonyt 1991.12.09.-én visszadták a HÉV-nek.
Előzmény: vasutTOM (65)
vasutTOM Creative Commons License 2004.12.17 0 0 65

Én is így tudom! Vagy vasuTOM tud valamit, amiről lemaradtam...

 

 

Villányi Gyuri-bácsitól kapott információk szerint a HÉV 732-ből lett az M44,209, a HÉV 735-ből lett az M44,210 és a HÉV 731-ből lett az M44,211.

 

Az MÁV állagba vételük hivatalos dátumai:

M44,209     1977.07-hó

M44,210     1977.04-hó

M44,211     1977.09-hó

Előzmény: Vaskerekű (64)
Vaskerekű Creative Commons License 2004.12.17 0 0 64
Én is így tudom! Vagy vasuTOM tud valamit, amiről lemaradtam...
Előzmény: SztAti (63)
SztAti Creative Commons License 2004.12.17 0 0 63

Sziasztok!

Az M424,5001-esből később nem az M44,209-es lett?

Előzmény: vasutTOM (62)
vasutTOM Creative Commons License 2004.12.16 0 0 62

Azt hiszem A25 001 jelenleg GySEV M44 301 néven fut.

 

Ez így nem igaz!

 

A GySEV M44,301:

 

M44,001 (1957/13) MÁV állagba 1957.12.31-én majd 1963.10.28-án eladva GySEV-nek, ahol az M44,301 számot kapta.

 

A25,001:

 

M424,5001 (1954/6) MÁV állagba 1955.05.10-én, majd 1957.06-hó vissza MÁVAG-ba. Onnan a HÉV-hez kerül DL XVI 732 számon. Itt az iparvasúti száma az A25,001 lett. 1977.09-hóban átadava MÁV, M44,211.

Előzmény: gmarc (61)
gmarc Creative Commons License 2004.12.16 0 0 61
Azt hiszem A25 001 jelenleg GySEV M44 301 néven fut.
Előzmény: vasutTOM (54)
FOMA Creative Commons License 2004.12.15 0 0 60
Előzmény: Törölt nick (59)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.15 0 0 59
SztAti Creative Commons License 2004.12.13 0 0 58

Sziasztok!

Ajánlom mindenkinek, akit érdekelnek a külföldi ipari gépek: www.privat-bahn.de .

Egy-két magyar vonatkozású rész is van benne.

M471312 Creative Commons License 2004.12.11 0 0 57
A Nitrogénes gépek sorozatát Hajtó Bálint honlapján találtam meg az ipari gépek felsorolása között.
Előzmény: vasutTOM (54)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!